Nowe informacje ujawnione przez J.K. Rowling na portalu Pottermore na temat wszystkich tych elementów magicznego świata, które związane są z Hogwartem.
- To jest dobra strona tego złego... a tak długo jej szukałam - szepnęła, a po chwili całowała go tak, jak jeszcze nigdy nie całowała, a Harry całował ją, zapominając o całym świecie... to było lepsze od Ognistej Whisky... istniała tylko Ginny... tylko Ginny i on... czuł ją całym sobą... jedną ręką ją obejmował, drugą zanurzył się w jej długich, jak słodko pachnących włosach...
Praca na planie Księcia Półkrwi oczami kompozytora
Do której sceny najprzyjemniej nagrywało ci się ścieżkę dźwiękową w Księciu Półkrwi?
W trakcie podróży do groty, gdy Dumbledore i Harry aportują się z hogwarckiej wieży do skały na morzu. Użyty w niej temat muzyczny powoli rozwijał się przez cały film, podczas scen między dyrektorem a Chłopcem Którzy Przeżył, by w tym właśnie momencie przekształcić się w coś poruszającego i wspaniałego. Dużo czasu zajęło mi napisanie tej melodii, ale kiedy w końcu usłyszałem, jak orkiestra i chór wykonują ją na żywo, miałem wrażenie, że osobiście przeleciałem to morze.
Do której sceny najtrudniej nagrywało ci się ścieżkę dźwiękową?
Dwie były wyjątkowo trudne. Po pierwsze, scena, w której Snape składa Przysięgę Wieczystą. To była wielce istotna scena, centralna oś fabuły, ale wszystko odbywało się w praktycznej ciszy. Muzyka musiała być praktycznie niesłyszalna, miała jedynie stanowić tło przysięgi wyszeptanej przez Bellatriks. Bardzo kłopotliwa scena. Drugi trudny moment, to chwila, w której Dumbledore leży martwy na ziemi. Napisanie muzyki, która ma zakomunikować fanom o tak smutnym momencie jest bardzo, bardzo trudne. Wydaje mi się, że orkiestra wykonująca ścieżkę dźwiękową także to czuła, a widzowie mogli to poczuć.
Czy praca nad Zakonem Feniksa miała na ciebie jakiś wpływ podczas tworzenia muzyki do Księcia Półkrwi? Wydaje mi się, że w utworze Living Death słyszałem melodię z tematu muzycznego profesor Umbridge.
Nieźle to wyłapałeś! Specjalnie połączyłem temat muzyczny Umbridge z Living Death, bo oba utwory pojawiają się w momencie przedstawienia widzowi nowych nauczycieli. Jakim człowiekiem okaże się Slughorn? Czy można mu zaufać? Kolejnym tematem z Zakonu Feniksa, który użyłem w pracy nad szóstą częścią był utwór Possesion (który pojawia się, gdy Voldemort przejmuje władzę nad ciałem Harry'ego). Melodia ta pojawia się w większości scen ukazujących Voldemorta lub Toma Riddle'a. Po raz pierwszy usłyszeć ją możemy podczas corocznej mowy Dumbledore'a zwiastującej początek nowego roku szkolnego.
Jak wygląda typowy dzień na planie filmów o Harrym Potterze?
Wstaję o siódmej rano, o ósmej pojawiam się na Abbey Road i zaczynam komponowanie. O 9.45 schodzę do pierwszego studia (tego największego) od 10 do 11 nagrywam z orkiestrą, dyrygując lub po prostu słuchając wraz z reżyserem. Od 13 do 14 jem lunch, komponując lub omawiając pewne kwestie z reżyserem. Od 14 do 17 znów nagrywam z orkiestrą, potem do 18 jem obiad, znów komponuję lub dyskutuję z reżyserem. Od 18 do 21 nagrywamy perkusję, chór lub solistów. Od 21 znów zaczyna się komponowanie lub... STOP! Sam pytałeś.
Zródło: snitchseeker.com
Napisane przez Ballaczka
dnia 30 January 2010 09:54
Rekord OnLine: 5422
Data rekordu:
10 September 2024 23:44
"Hogsmeade.pl" is in no way affiliated with the copyright owners of "Harry Potter", including J.K. Rowling, Warner Bros., Bloomsbury, Scholastic and Media Rodzina.