Nowe informacje ujawnione przez J.K. Rowling na portalu Pottermore na temat wszystkich tych elementów magicznego świata, które związane są z Hogwartem.
- Hej, panie profesorze Moody!
Malfoy zbladł i odskoczył, rozglądając się niespokojnie za Moodym, ale ten siedział wciąż przy stole nauczycielskim, kończąc duszoną wołowinę.
- Ale z ciebie płocha tchórzofretka, Malfoy! - zadrwiła Hermiona, po czym razem z Harrym i Ronem zaczęli się wspinać po marmurowych schodach, rycząc ze śmiechu.
O Pelerynie będzie niewiele, gdyż jest to już przedmiot nam znany. A więc krótko tylko to, czego jeszcze wcześniej nie wiedzieliśmy:
Zgodnie z legendą Peleryna Niewidka chroniła noszącego ja przed Śmiercią. Nie mogła być zdjęta za pomocą jakiegokolwiek czaru, w odróżnieniu o innych podobnych peleryn, których moc słabła z upływem czasu i mogły być przyciągane chociażby zaklęciem Accio. Najpierw Peleryna należała do Ignotusa Peverella, który został pochowany w Dolinie Godryka, potem przeszła w ręce Jamesa Pottera i w końcu do Harry'ego Pottera. Niewidki nie było w domu Potterów, gdy Voldemort przyszedł ich zabić. Spoczywała wtedy bezpiecznie u Dumbledore'a, który już wtedy wiedział, iż jest to Regalia Śmierci.
Niektóre zwierzęta jak np. koty widzą przez Niewidki. Nie ma to miejsca przy wężach, ale wyczuwają ruch i ciepło, więc mogą znaleźć człowieka ukrytego pod nią. Do tego celu służy również zaklęcie Homenum revelio.
Pod koniec siódmego tomu Dumbledore wyjaśnia Harry'emu, że prawdziwą magią Peleryny jest to, że może chronić nie tylko właściciela, ale również innych ludzi. Trio demonstrowało nam to przez całą sagę. Harry zdecydował, że będzie to jedyna relikwia, którą zachowa i zamierzał ją przekazywać kolejnym potomkom.
Symbole Śmiertelnych Relikwii
Symbolem tych trzech przedmiotów pojawia się jako pionowa linia przecinająca koło w trójkącie równobocznym:
Trójkąt reprezentuje Pelerynę Niewidkę (tlum. Polkowski), koło Kamień Wskrzeszenia (Stone of Resurrection), a linia Starszą Różdżkę (Elder Wand). Symbolu używają czarodzieje, którzy chcą się pokazać tym, którzy też wierzą w legendę Śmiertelnych Relikwii. Ponieważ wykorzystał go czarnoksiężnik Grinewald, wielu wierzy, że jest symbolem Czarnej Magii.
Zapewne używało wielu ludzi, ale z lektury wiemy o kilku:
*Czarnoksiężnik Gellert Grindelwald manifestował symbol podczas swojego panowania.
*Albus Dumbledore rysował go w swoim podpisie. Zastępował nim "A" w "Albus". Odmówił używania go gdy zdecydował się nie szukać Regaliów.
*Ksenofiliusz Lovegood nosił symbol jako deklarację, że jest wyznawcą.
Symbol w HP pojawia się dość często jako wskazówka, ślad który prowadzi do odkrycia tajemnicy Regaliów. Albus Dumbledore umieścił go w książce Opowieści Barda Beedle'a (The Tales of Beedle the Bard) u góry strony Opowieści Trzech Braci (The Tale of the Three Brothers). Miało to pokazać, że symbol ten wiąże się z tą właśnie bajką, czyli po porostu Śmiertelnymi Regaliami. W Instyucie Durmstang został on wyryty w ścianie przez Gellerta Grinewalda, jako że on wierzył, słusznie zresztą, w historię przedstawioną w Opowieści Trzech Braci. Również nagrobek Ignotus Peverell naznaczony był symbolem Śmiertelnych Relikwii, która to jedna z nich należała do jego przodków. No i jeszcze jedno miejsce, bezpośrednio związane z Regaliami, a właściwie będące nią, czyli pierścień Marvola. Ten sam, którego wiele lat po ofiarowaniu średniemu bratu, uczynił horkruksem Lord Voldemort. Czarny kamień z wygrawerowanym symbolem. Kamień wskrzeszenia, jedna z największych pamiątek Marvola.
Dom:Gryffindor Ranga: Pierwszoroczniak Punktów: 46 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 2 Data rejestracji: 27.11.08 Medale: Brak
Książka w sumie o wszystkim nas dokładnie informuje
Ale jak ktoś chce od czasu doczasusobie przypomnieć fakty to ten artykuł jest bardzo przydatny.
Napisany poprawnie, dlatego daje Powyżej oczekiwań
Dom:Slytherin Ranga: Członek Wizengamotu Punktów: 1476 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 171 Data rejestracji: 30.01.10 Medale: Brak
Artykuł jest już stary (2007 rok), napisany został zarz po angielskiej premierze książki. Nie dziwi więc fakt innego tłumaczenia relikwii. Jeśli chodzi o artykuł ... całość czyta się dość ciężko ze względu na pewne problemy stylistyczne. Mim to jest całkiem zwięźle i obszernie i dlatego daję za artykuł ocenę Zadowalający.
Dom:Gryffindor Ranga: Właściciel Pamiętnika Punktów: 111 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 20 Data rejestracji: 20.06.09 Medale: Brak
Potem to trafiło do taty Jamesa a potem do Jamesa. To jest artykuł taki dla przypomnienia jak piszą wszyscy. Oczywiście była grupka ludzi którzy szukali tych relikwiów np. ojciec Luny (wisiorek ze znakiem relikwiow) ale oczywiście nikt nie wiedział kto był ich właścicielem. Po co oni szukali tych Insygni przecież wiadome było że ktoś musi być ich właścicielem. przecież nikt nie zakopałby peleryny niewidki lub różdżki lub nie rzucił kamieniem do wody oczywiście to są tylko moje głupie hipotezy. Artykuł fajny daje W.
Dom:Slytherin Ranga: Lord Punktów: 29123 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 497 Data rejestracji: 21.11.09 Medale: Brak
Grinewald
A może Grindelwald?
Również nagrobek Ignotus Peverell naznaczony był symbolem Śmiertelnych Relikwii, która to jedna z nich należała do jego przodków.
Odmiana wyrazów.
Są błędy, ale ja wymieniłam tylko te najważniejsze, te które najbardziej zwróciły mą uwagę.
***
Artykuł dość ładnie napisany, ale te błędy są niestety dość nieestetycznie. Było kilka powtórzeń, ale mimo to jest ok i można go użyć jako krótkiego przypomnienia wiadomości.
Daję Powyżej oczekiwań.
Dom:Slytherin Ranga: Trzecioroczniak Punktów: 161 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 22 Data rejestracji: 04.10.11 Medale: Brak
Artykuł jest już stary , a wiec nie czepiajcie się takich słówek.Ładnie to steściłeś/aś , nie zauwarzyłam żadnych błędów.Moja ogólna ocena jest oczywiście wibitna.
Dom:Slytherin Ranga: Lord Punktów: 256094 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 1,385 Data rejestracji: 15.12.12 Medale: Brak
Tak, zgodzę się, że artykuł nie jest już "najświeższy", ale w zasadzie trudno doszukać się w nim jakichś błędów czy większych niedociągnięć - uważam, że mimo, iż większości się zdaje, że wszystko już znamy i jest nam wiadome, to czytanie artykułów "sprzed wieków" na pewno nikogo nie cofnie intelektualnie... pozdrawiam
Dom:Gryffindor Ranga: Młody Czarodziej Punktów: 795 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 119 Data rejestracji: 25.03.13 Medale: Brak
jeku, jak można pisać że peleryna najpierw dostała się w ręce Ignotusa Paverella( który dostał ją od śmierci), a potem od razu dostał ją ojciec Harrego- James Potter? Przecież to chyba jasne, że musiało minąć kilka lub nawet kilkanaście wieków od czasów w których żył jeden z nich do czasów w których żył James. no, a tak oprócz tego rażącego błędu to atykuł jest spoko, chociaż twierdzę, że wszystko jest całkowicie zgapione z książk.i
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Rekord OnLine: 5422
Data rekordu:
10 September 2024 23:44
"Hogsmeade.pl" is in no way affiliated with the copyright owners of "Harry Potter", including J.K. Rowling, Warner Bros., Bloomsbury, Scholastic and Media Rodzina.