Nowe informacje ujawnione przez J.K. Rowling na portalu Pottermore na temat wszystkich tych elementów magicznego świata, które związane są z Hogwartem.
Weasley wciąż puszcza gole,
Oczy ma pełne łez,
Kapelusz zjadły mu mole,
On naszym królem jest!
Weasleya ród ze śmietnika,
I tam jest jego kres
Przed kaflem zawsze umyka,
On naszym królem jest!
Był już artykuł o horkruksach, ale postanowiłam napisać nowy, z uwzględnieniem 7 tomu.
UWAGA: Poniższy fragment zawiera Spoiler!
Horkruksem nazywamy obiekt, w którym czarodziej umieścił część swojej duszy, co czyni go w pewien sposób nieśmiertelnym. Jeśli jego ciało zostanie zaatakowane, to i tak ukryta część jego duszy pozostanie nienaruszona, więc nie może umrzeć, jednak "egzystowanie w takiej formie... (...)...niewielu jest takich, którzy by tego pragnęli, (...), naprawdę niewielu. Już lepsza jest śmierć."
Jest się wtedy "czym
ś mniej niż duch, czymś mniej niż najmarniejsze widmo".
Gdy zniszczy się wszystkie horkruksy, czarnoksiężnik umiera normalnie, śmiercią naturalną lub z innych powodów.
Pojęcie horkruks najprawdopodobniej pochodzi od łacińskich słów horrendus (okropny, przeraźliwy) i cruor (zabójstwo, rozlew krwi).
Jest to jeden z najbardziej czarnomagicznych przedmiotów, jaki można sobie wyobrazić, dlatego tak mało o nich wiadomo. Nawet w bibliotece Hogwartu, w dziale Ksiąg Zakazanych, nie ma nic na ich temat. Dopiero w 7 tomie dowiadujemy się, że Dumbledore ukrył wszystkie księgi o horkruksach w swoim gabinecie. Najprawdopodobniej zrobił to jednak dopiero, gdy został dyrektorem, dlatego młody Tom Riddle mógł się z nich dowiedzieć wszystkiego na ich temat. Wiadomo też, że próbował wypytać prof. Slughorna o parę spraw związanych z rozdzieraniem duszy, co mu się niestety udało, odpowiednio zwracając się do nauczyciela i chwaląc jego mądrość. Zdobył od niego wszystkie potrzebne informacje, a profesor, gdy zrozumiał, że niepotrzebnie dzielił się swoja wiedzą z młodym Voldemortem, wyraźnie wstydził się swoich wspomnień, przez co nieco je zmodyfikował. Jednak ostatecznie to dzięki niemu potwierdziły się podejrzenia Dumbledore'a co do nieśmiertelności Czarnego Pana.
Horkruksa tworzy się przez akt największego zła, czyli zbrodnię na człowieku. Przez to jego dusza zostaje rozdarta i można ją wtedy, za pomocą potężnego zaklęcia, zamknąć w dowolnym przedmiocie, bądź żywej istocie.
Istnieje także możliwość naumyślnego stworzenia horkruksa, jednak jedynym znanym przykładem był Voldemort, którego dusza, okaleczona już tak bardzo, rozpadła się na części po zamordowaniu Porterów, zamknęła się w ciele Harry'ego, w momencie odbicia się od niego Zabójczej Klątwy.
Nie ma żadnego naturalnego ograniczenia, co do ilości tworzonych horkruksów, jednak ktoś, kto tak bardzo rozszczepia swą duszę staje się coraz mniej ludzki.
Voldemort był jedynym czarodziejem w dziejach, któremu udało się stworzyć więcej niż jednego horkruksa, bowiem chciał rozszczepić swą duszę na 7 części (ta ostatnia wciąż pozostawała w jego ciele), gdyż 7 jest najpotężniejszą liczbą magiczną. Jednak potem okazało się, że mimowolnie stworzył ich 7, czyli podzielił swą dusze na 8 części. Mówił sam o sobie "Ja, który zaszedłem dalej niż ktokolwiek inny na drodze do nieśmiertelności".
Dumbledore był pewny, że zdanie to odnosi się właśnie do horkruksów. Dla innych ludzi niemożliwe było nawet pomyśleć o stworzeniu takiej ilości "zabezpieczeń" przed śmiercią, gdyż jak ostrzega książka "Sekrety Najciemniejszych Sztuk", reszta twojej duszy po rozerwaniu jej i to tylko po jednym horkruksie staje się niestabilna.
Jest tylko jeden sposób na połączenie swej duszy z powrotem, a mianowicie żal.
"Masz naprawdę poczuć, co zrobiłeś. Jest przypis. Najwidoczniej ból tego może cię zabić"
Horkruksa można zniszczyć tylko za pomocą czegoś, co sprawi, ze nie zdoła się on sam odtworzyć, ani magicznie naprawić. Takimi przedmiotami są na przykład kły bazyliszka, zawierające jego jad, na który jedynym antidotum są łzy feniksa. Można także użyć Przeklętego ognia (Fiendfyre), albo Miecza Gryffindora. Hermiona tłumaczyła Ronowi, że horkruks jest całkowitym przeciwieństwem istoty ludzkiej.
"Posłuchaj, jeżeli teraz wezmę miecz, Ron, i przebiję cię nim, twoja dusza w ogóle nie ucierpi (...) chodzi mi o to, że cokolwiek staje się z twoim ciałem, twoja dusza przeżyje, nietknięta, - powiedziała Hermiona.
- Ale inaczej jest z Horkruksem. Fragment duszy wewnątrz niego zależy od pojemnika, jego zaczarowanego ciała. Nie może przetrwać bez niego."
Ukryta cząstka duszy może także opętać osobę, która przywiążę się do niego emocjonalnie i żyć dalej w jej ciele, jak to się stało z Ginny w "Komnacie Tajemnic".
Horkruksy Voldemorta:
1. Dziennik Toma Marvolo Riddle'a - był dowodem na to, że Czarny Pan jest potomkiem Slytherina, Harry zniszczył go kłem bazyliszka
2. Pierścień Marvolo Gaunta - pamiątka rodzinna, Voldemort tworząc z niego horkruksa nie wiedział, ze kamień, który się w nim znajdował jest jedną ze Śmiertelnych Relikwii, został zniszczony przez Dumbledore'a mieczem Gryffindora.
3. Medalion Slytherina - przedmiot pochodzący od jednego z założycieli Hogwartu, zniszczony przez Rona mieczem Gryffindora.
4. Czarka Helgi Hufflepuff - kolejny przedmiot należący to założyciela Hogwartu, zniszczona kłem bazyliszka w Komnacie Tajemnic.
5. Diadem Roweny Ravenclaw - ostatni przedmiot, który pozostał po założycielach Hogwartu, a Voldemortowi zależało, by jego horkruksy były czymś cennym, zniszczony przypadkowo zaklęciem Fiendfyre (przeklęty ogień) rzuconym przez przyjaciela Malfoya - Vincenta Crabba.
6. Wąż Nagini - podkreślała jego pokrewieństwo ze Slytherinem, zabita przez Neville'a Longbottoma mieczem Gryffindora.
7. Harry Potter - naumyślnie stworzona część duszy Lorda Voldemorta, zniszczył ją sam Czarny Pan, próbując go zabić, by wypełnić przepowiednię.
Nadesłane przez: Madame Black Dodane: sierpień 21 2007 08:45:06
Bibliografia: Wikipedia,
Księcia Półkrwi,
Deathly Hallows
Napisane przez Hogsmeade_pl
dnia 05 August 2008 01:41
Dom:Gryffindor Ranga: Charłak Punktów: 10 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 2 Data rejestracji: 28.08.08 Medale: Brak
Nic dodać, nic ująć Może się troszkę czepiam, ale napisałaś "Wąż Nagini", wiem o co Ci chodzi, ale lepiej by brzmiało "Wąż Voldemorta - Nagini". Daję W. Musiałaś się nieźle napracować.
Dom:Ravenclaw Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -24 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 6 Data rejestracji: 30.11.08 Medale: Brak
słowo naumyślnie jest synonimem wyrazu specjalnie. z początku myślałam że to literówka, ale przecież w bezbłędnym artykule nie pojawiłby się przez przypadek dwa razy ten sam błąd.
radzę zmienić naumyślnie nanieumyślnie, bo taki błąd niepotrzebnie obniża wartość artykułu
Dom:Gryffindor Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -313 Ostrzeżeń: 4 Komentarzy: 4 Data rejestracji: 01.12.08 Medale: Brak
Horkruksy to moje ulubione "postacie" z całej serii HP
Bardzo interesujące było poszukiwanie owych horkrusków przez głównych bohaterów. Uważam jednak że trochę niemożliwe było ich znalezienie, mając o nich tak mało informacji, no ale to przecież powieść fantastyczna. Myślę że autorka niepotrzebnie "stworzyła" ostatniego z horkruksów - czyli część Voldemorta tkwiącą w Harrym, ponieważ wszystko co związane z tym horkruskem było dla mnie trudne do zrozumienia.
Dom:Gryffindor Ranga: Gajowy Hogwartu Punktów: 996 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 2 Data rejestracji: 07.12.08 Medale: Brak
Horkruksy były dla mnie jednym z weilu tajemniczych "obiektów", miecz Gryffindoru, puchar... i te inne oczywiście H.P i Insygnia Śmierci jest dla mnie najciekawszą i najlepiej napisaną częścią.
Dom:Hufflepuff Ranga: Pięcioroczniak Punktów: 362 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 6 Data rejestracji: 10.11.08 Medale: Brak
Według mnie horkruksy powinny mieć lepszą " ochronę". Jak na takie potężny obiekt magiczny to nie za bardzo były chronione- wystarczyło zdobyć jad węza i już rozwalony horkruks...tak myślę ^^
Dom:Ravenclaw Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -86 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 16 Data rejestracji: 22.09.08 Medale: Brak
Ujęłaś w tym artykule Wszystko co wiemy o horkruksach (nie jest tego wiele ponieważ Rowling starała się do 6 i 7 części zatuszować tajemnice dziennika Toma Riddle'a i innych horkruksów do czego użyła Dumbledore'a. Zbudowała części 3, 4, 5 na zupełnie innych wydarzeniach jak ratowanie Syriusza czy sam powrót Voldka, przy którym też nikt lub nic nie wspomniało o tych mrocznych tajemnicach magii czyli horkruksach). Dam PO
Dom:Gryffindor Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -6 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 9 Data rejestracji: 16.07.09 Medale: Brak
Bardzo ciekawy artykuł. Zgadzam się z `neo t` że bez nich nie byłoby 6 i 7 tomu.
Ale nie zapominajmy jeszcze o drugiej części, w której_Ginny została opętana przez dziennik Riddle'a, który był horkorusem.
Dom:Slytherin Ranga: Trzecioroczniak Punktów: 156 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 36 Data rejestracji: 18.11.08 Medale: Brak
Ale to ściągnięte z Wiki. Ogólnie praca rozpisana absolutnie dobrze. Nie czepiam się literówek bo to nie ma sensu. Cieszę się że ktoś postanowił napisać coś o horkruksach.
Informacje są właściwe.
Zwięźle, ale prawidłowo. Tak trzymać.
Dom:Gryffindor Ranga: Pierwszoroczniak Punktów: 49 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 4 Data rejestracji: 29.07.09 Medale: Brak
Informacji dużo, wszystko co umieszczone było w 6 i 7 tomie, mimo, że i tak bardzo ubogo autorka je objaśniała biorąc pod uwagę, że były tak mroczne, niebezpieczne i ważne. Ciekawe czy gdyby Voldemort stworzył jednego horkruksa miałby ciało po odbiciu zaklęcia od Harry' ego.Może właśnie przez to że stworzył ich tak wiele, pokaleczył duszę zbyt bardzo, by po jednej śmierci pozostać człowiekiem, ale to tylko moje domysły.
Dom:Gryffindor Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -22 Ostrzeżeń: 3 Komentarzy: 28 Data rejestracji: 15.11.09 Medale: Brak
Porterów <--- każdemu zdarza się coś takiego : ) , Voldemort był jedynym czarodziejem w dziejach, któremu udało się stworzyć więcej niż jednego horkruksa, bowiem chciał rozszczepić swą duszę na 7 części <--- wydaje mi się, że on pobił rekord bo kiedyś ktoś stworzył 4 horkruxy , gdzieś mi się to obiło o uszy : )
Dom:Slytherin Ranga: Członek Wizengamotu Punktów: 1476 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 171 Data rejestracji: 30.01.10 Medale: Brak
Horkruksy, mogłyby być lepiej chronione. Najlepiej byłoby je gdzieś zakopać, Voldemort nie wpadł na ten pomysł . Czarnoksiężnicy nie zawsze myślą w najprostszy sposób. Wszystkie informacje o horkruksach zostały zawarte w tym artykule, dlatego oceniam go bardzo dobrze. Artykuł jest bardzo ciekawy, czytanie go jest przyjemnością. Nie znalazłem w nim żadnych błędów, wystawiam więc Wybitny.
Brawo! Artykuł dość długi, a zarazem ciekawy ( co się dość rzadko zdarza ). Brak błędów, literówek itp, więc na wstępie dam W
Co do samych Horkruksów, Voldemort chyba się dużo nie namyślał, nad rzeczami w których ma umieścić swoją rozbitą duszę, zapewniającą mu poniekąd nieśmiertelność. Przecież mógł, chociaż jedną cząstkę zamieścić w czymś bardziej trwałym, np. kamyk. Rozumiem ,że tak wielki czarnoksiężnik, nie umieszczał by cząstki samego siebie w kawałku granitu, ale z pewnością dałoby mu to większe bezpieczeństwo niż upychanie duszy w tak oczywiste rzeczy jak; jego własny, zaczarowany pamiętnik, pierścień ojca. Nikt już nigdy by nie znalazł jego magicznej "polisy ubezpieczeniowej" między miliardami ( więcej ) ziaren piasku, na dnie morza, albo po prostu zakopane w ziemi. Taki wielki czarownik, a wykazał się taką wielką bezmyślnością...
Dom:Gryffindor Ranga: Goblin Punktów: 32 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 8 Data rejestracji: 17.03.10 Medale: Brak
Artykuł obszerny i wszystko jest w nim wyjaśnione. A co do pytania o avada kedavra to w książce było napisane, że można je zniszczyć przedmiotami lub zaklęciami o bardzo dużej mocy magicznej a avada kedavra to tylko zaklęcie uśmiercające, a nawet gdyby się dało tym zaklęciem zniszczyć horkruksy to Voldemort na pewno ochronił je przed nim.
Dom:Slytherin Ranga: Drugoroczniak Punktów: 81 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 7 Data rejestracji: 29.04.10 Medale: Brak
Mnie bardzo interesują horkruksy i ich rola w książce o HP, gdybym był magiem z pewnością wybrałbym horkruksy jako drogę do nieśmiertelności a nie ,przedłużanie życia za pomocą eliksiru, który można uzyskać tylko dzięki kamieniowi filozoficznemu, eliksir by mnie uzależnił sam od siebie a horkruksy nie. Poza tym wiążą się z czarną magią, a ta z pewnością jest potężniejsza od białej.
Rekord OnLine: 5422
Data rekordu:
10 September 2024 23:44
"Hogsmeade.pl" is in no way affiliated with the copyright owners of "Harry Potter", including J.K. Rowling, Warner Bros., Bloomsbury, Scholastic and Media Rodzina.