Nowe informacje ujawnione przez J.K. Rowling na portalu Pottermore na temat wszystkich tych elementów magicznego świata, które związane są z Hogwartem.
– Ja go uwarzę – wtrącił szybko Lockhart – Robiłem to setki razy, recepturę znam tak dobrze, że mógłbym to zrobić przez sen...
– Bardzo przepraszam – przerwał mu Snape lodowatym tonem – ale wydawało mi się do tej pory, że to ja jestem mistrzem eliksirów w tej szkole.
Regalia Śmierci, lub jak kto woli- Śmiertelne Relikwie są legendarnymi prezentami od samej Śmierci, dla trzech braci Peverellów.
Jednym z darów była Peleryna Niewidka, którą otrzymał Ignotus. Płaszcz ten, był zwykle utkany z sierści diemimozów, po którego założeniu osoba nosząca go staje się niewidzialna. Jednak ta, którą śmierć podarowała jednemu z braci była inna- działa wiecznie, dając stałą kryjówkę i osłonę nie do przebicia, bez względu na to, jakie zaklęcia są rzucane w jej kierunku. Był to więc dar niezwykle przydatny, a było małe prawdopodobieństwo, że ludzie będą się o nią zabijać, tak jak to było w przypadku Starszej Różdżki, zwanej również Różdżką Śmierci.
Ów różdżka miała potężną moc: w rękach swojego prawowitego władcy była niepokonana. Miała tak wielką moc, że mogła nawet naprawić złamaną różdżkę i pokonać każdego mistrza w pojedynku. Jej właściciele nie mogli się oprzeć opowiedzeniu wszystkim, że są w jej posiadaniu, więc często dochodziło do kradzieży i zabójstw, bo każdy chciał mieć różdżkę, której nie można było pokonać. Dlatego też jej pierwszy posiadacz- Antioch, nie pożył długo. Warto też dodać, że jeśli władca różdżki zginie, a różdżka cały czas będzie jego własnością, jej moc również zniknie.
Ostatnim Darem śmierci, był Kamień Wskrzeszenia, za pomocą którego można było zobaczyć i komunikować się ze zmarłymi. Była to straszna rzecz- byli tacy, którzy tracili zmysły, bo przywołali zmarłych do życia. Nie byli oni bowiem szczęśliwi i nie chcieli wracać na świat. Jedną z tych osób był Cadmus, któremu Śmierć podarowała ów kamień.
To tyle, jeśli chodzi o Regalia Śmierci. Krótko, zwięźle i na temat, bo chciałem podać najważniejsze informacje, które warto znać.
Dom:Gryffindor Ranga: Charłak Punktów: 10 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 3 Data rejestracji: 01.11.08 Medale: Brak
Uważam, że gdyby mieć te wszystkie Insygnia to można by zawojować świat, ale oczywiście, chodzi mi również o to, żeby ich używać mądrze a nie jakoś się nimi popisywać...
Dom:Gryffindor Ranga: Mugol Punktów: 4 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 2 Data rejestracji: 28.01.09 Medale: Brak
Ta, W za całokształt Ale rysunek niepoprawny :> Najpierw narysowano różdżkę [linia] i na jej szczycie dorysowano kamień [koło]. Dlatego różdżka [linia] nie powinna wychodzić za koło
Dom:Hufflepuff Ranga: Gracz Quidditcha Hufflepuffu Punktów: 134 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 38 Data rejestracji: 19.03.09 Medale: Brak
działa wiecznie, dając stałą kryjówkę i osłonę nie do przebicia, bez względu na to, jakie zaklęcia są rzucane w jej kierunku.
No chyba nie! Przeciez Dumbledore w chwile przed smiercia rzucil na Harry'ego Zaklecie Pelnego Porazenia Ciala, a wowczas Harry mial na sobie pelerynke.
że jeśli władca różdżki zginie, a różdżka cały czas będzie jego własnością, jej moc również zniknie.
Jesli zginie smiercia naturalna.
Była to straszna rzecz- byli tacy,
spacja po myslniku.
No, to chyba wszystko.
Nie bylo za pieknie. Mozna przez to wprowadzic blad.
Dom:Gryffindor Ranga: Pięcioroczniak Punktów: 334 Ostrzeżeń: 3 Komentarzy: 10 Data rejestracji: 03.06.09 Medale: Brak
Krótko, zwięźle i na temat. Dobre słowa i treść całkowicie do nich pasuje. Nic dodać nic ująć.Bardzo lubię wszystko związane z insygniami ale nie chciałabym ich posiadać po są naprawdę potężne
Dobrze napisany artykuł z rysunkiem . Treść wyczerpująca, mająca wszelkie niezbędne informacje, odnośnie tych niezwykłych rzeczy. Brak błędów językowych i ortograficznych. W.
Dom:Slytherin Ranga: Lord Punktów: 29123 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 497 Data rejestracji: 21.11.09 Medale: Brak
Regalia Śmierci, lub jak kto woli- Śmiertelne Relikwie są legendarnymi prezentami od samej Śmierci, dla trzech braci Peverellów.
Spacja (w tekście jest więcej takich samych błędów, więc poprawiam tylko jeden).
Płaszcz ten, był zwykle utkany z sierści diemimozów, po którego założeniu osoba nosząca go staje się niewidzialna.
Literówka.
Ostatnim Darem śmierci, był Kamień Wskrzeszenia, za pomocą którego można było zobaczyć i komunikować się ze zmarłymi.
Śmierć z wielkiej litery.
***
Stylistycznie bardzo ładnie. Ładnie, zwięźle i na temat, czyli to, co lubię najbardziej. Interpunkcja i gramatyka bez zastrzeżeń, chociaż te myślniki i spacje.
Daję Wybitny.
Dom:Slytherin Ranga: Mugol Punktów: 4 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 1 Data rejestracji: 23.02.11 Medale: Brak
Jak dla mnie śmierć obdarowując tymi insygniami chciała pokazać, że może wszystko i przechytrzy każdego. Artykuł spoko, ja bym tylko zmieniła kolejność.
Dom:Slytherin Ranga: Dorosły Czarodziej Punktów: 877 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 38 Data rejestracji: 28.06.11 Medale: Brak
Uważam, zresztą podobnie jak Ron, że chwalenie się Czarną Różdżką to głupota. Przecież Dumbledore miał ją i jakoś nikt go nie zamordował, aby ją zdobyć. Używając mądrze wszystkich trzech darów można żyć zupełnie normalnie i bez strachu.
Dom:Slytherin Ranga: Lord Punktów: 256094 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 1,385 Data rejestracji: 15.12.12 Medale: Brak
Dobry artykuł - jeżeli miałbym do wyboru "posiadać na własność" jakąś z relikwii, to chyba byłaby to Czarna Różdżka - chociaż nie ukrywam, że peleryna też bardzo by się przydała - szczególnie jeżeli chciałbym przejechać się autobusem na gapę bez "poważniejszego ryzyka"
Dom:Gryffindor Ranga: Młody Czarodziej Punktów: 795 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 119 Data rejestracji: 25.03.13 Medale: Brak
artykuł fajny, zwięzły i zawierający wszystkie informacje, no może można by bylo dodać kto z postaci wymienionych w książce był w posiadaniu tych relikwi, no i to, że pod koniec książki Harry stał sie posiadaczem wszystkich relikwi naraz, potem różdżkę wyrzucił, z kamień chyba zakopal, tak, że z relikwi śmierci została tylko najbardziej przydatna peleryna niewidka. a za artykul daję PO, bo jest bardzo dobrze zrobiony, ale nie urzekł mnie tak do końca.
Rekord OnLine: 5422
Data rekordu:
10 September 2024 23:44
"Hogsmeade.pl" is in no way affiliated with the copyright owners of "Harry Potter", including J.K. Rowling, Warner Bros., Bloomsbury, Scholastic and Media Rodzina.