Nowe informacje ujawnione przez J.K. Rowling na portalu Pottermore na temat wszystkich tych elementów magicznego świata, które związane są z Hogwartem.
Zawsze był pewny, że dobrze zna Dumbledore’a, ale od chwili, gdy po raz pierwszy przeczytał to wspomnienie, zmuszony był przyznać, jak bardzo się mylił. Nigdy nie wyobrażał sobie jego dzieciństwa i młodości, jakby Dumbledore zaistniał na świecie, będąc od razu takim, jakim go Harry znał: czcigodnym, siwobrodym starcem. Kilkunastoletni Dumbledore był dla niego czymś tak dziwacznym i trudnym do wyobrażenia jak głupia Hermiona albo przyjazna sklątka tylnowybuchowa.
Topek (ang. Imp) jest raczej mało znanym szkodnikiem, głównie dzięki temu, iż zazwyczaj myli się go z chochlikiem kornwalijskim. Jak rozpoznać, kto jest kim? Wystarczy pokierować się owymi wskazówkami: pierwszą cechą, która dzieli te gatunki, jest kolor skóry. Topki zazwyczaj mają ciemną karnację skóry, natomiast chochlik gustuje w niebieskich odcieniach. Kolejną ważną rzeczą jest brak możliwości latania u Topków, w przeciwieństwie do błękitnych szkodników. Stworzenia poróżnia również wielkość (ciemnoskóre istoty są nieco mniejsze, bowiem mierzą siedem cali*, natomiast te o jaśniejszej karnacji mierzą ponad osiem*) oraz figura (topki są o wiele bardziej tęższe niż chochliki). Natomiast jest też kilka podobieństw: niezrozumiałe dla nas poczucie humoru oraz wydawane odgłosy. Teraz, kiedy mamy już dużo wiadomości o wyglądzie i rozpoznawaniu gatunków, możemy przejść dalej.
Topki kochają wilgoć, toteż żyją nieopodal akwenów wodnych i bagien w okolicach Irlandii i Wielkiej Brytanii. Kochają wyprawiać tam psikusy, dlatego często podkładają ludziom nogi, aby wlecieli do rzeki tudzież innego zbiornika i przemoczyli się do suchej nitki, dlatego należy zachowywać tam szczególną ostrożność. Trzeba również uważać, aby nie znaleźć się w pobliżu szkodników, kiedy te zaczynają bawić się czarodziejskimi petardami, bo może się to tragicznie skończyć.
Topki uwielbiają zajadać drobne owady, nie tylko te pożyteczne dla środowiska, dlatego nie jest to szkodnik w stu procentach. Owulują jak elfy, jednak nie przędą kokonów. Młode topki po wykluciu się z jaj mierzą zaledwie jeden cal*, ale mają już w pełni ukształtowane ciało.
* 1 cal = 2,54 cm
Napisane przez Matthew Lucas
dnia 02 February 2013 00:08
Dom:Gryffindor Ranga: Mugol Punktów: 4 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 566 Data rejestracji: 03.09.10 Medale: Brak
W końcu zaakceptowali Dzięki! Tylko, jakby się dało, poprawcie nawias przy ang. Imp i dajcie odnośnik do img, bo tak to wygląda paskudnie.
Triss - a ja akurat wiem, czemu tak sądzisz. Ona opisywała szczegółowo wszystko, co sobie zmyśliła. Np. te gnębiwtryski. Ja opisuję szczegółowo wszystko, co akurat jest prawdą w świecie HP. Może w dziwny sposób, a'la Luna, ale ważne, że skuteczny .
I, jeszcze raz proszę, taka prośba do adminów - dajcie to zdjęcie a nie link, bo mnie szlag trafi !
Dom:Slytherin Ranga: Lord Punktów: 256094 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 1,385 Data rejestracji: 15.12.12 Medale: Brak
No bardzo fajnie napisane - wreszcie jakiś artykuł o "sympatycznych stworzonkach". Chyba polubiłbym je bardziej niż chochliki kornwalijskie - lubię wodę (jestem spod znaku Wodnika), więc ich żarty straszne by mi nie były Daję W i pozdrawiam. (te drobne błędy nie rażą aż tak w oczy - przy innych artykułach ten jest "krystalicznie czysty )
Dom:Gryffindor Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie Punktów: 2519 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 387 Data rejestracji: 24.09.11 Medale: Brak
Dobry artykuł, uchwycono wszystkie najważniejsze informacje i świetnie pokazano, jak odróżnić topka od innych szkodników np. chochlików kornwalijskich.
Dom:Gryffindor Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru Punktów: 124 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 12 Data rejestracji: 29.01.13 Medale: Brak
Mimo, iż krótki, to bardzo fajny artykuł. Wyjaśnia, różnicę między topkami, a chochlikami. Ponadto zostały zapisane wszystkie ważne informacje, a do tego wielkość Tomków. No naprawdę świetny artykuł.
Dom:Slytherin Ranga: Skrzat domowy Punktów: 15 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 3 Data rejestracji: 08.03.13 Medale: Brak
Artykuł ciekawy, można się z niego czegoś ciekawego dowiedzieć. Informacji dużo, ale podane są w spójny i łatwy do przyjęcia sposób. Jestem na tak- wybitny daję.
Dom:Slytherin Ranga: Skrzat domowy Punktów: 17 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 2 Data rejestracji: 17.03.13 Medale: Brak
Rzeczywiście, skojarzenia z Luną i Żonglerem są doświadczalne. Ale fajnie, fajnie. Podoba mi sie, krótko i z rysunkiem. Tylko, jak raz mysle o tych wszystkich różnicach pomiędzy topkami, a chochlikami to one w ogóle nie wydają sie podobne - inny kolor skory, wielkość, ciało ... ; p
Poza tym, nigdy o nich nie słyszałam. Czy w książkach była o nich mowa?
Dom:Ravenclaw Ranga: Charłak Punktów: 6 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 2 Data rejestracji: 09.03.13 Medale: Brak
Bardzo ciekawy opis. Poczułem się jakbym czytał coś napisanego przez Lunę. Ale nie wiem dlaczego wszyscy kojarzą to z żąglerem przecież artykuł o topkach można znaleźć w "Fantastyczne Zwierzęta i Jak Je Znaleźć"
Dom:Slytherin Ranga: Drugoroczniak Punktów: 94 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 20 Data rejestracji: 22.03.13 Medale: Brak
To był 1. artykuł, który przeczytałam po rejesteracji i teraz do niego wracam ^^ Jest wyśmienity, zgadzam sie z przedmówczynią (której oczywiście w ogóle nie znam ;p), ale naprawde spoko, fajnie napisany, łatwo się czyta i przyswaja informacje Wybitny
Dom:Slytherin Ranga: Przeciętny Uczeń Punktów: 172 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 22 Data rejestracji: 14.05.13 Medale: Brak
Świetny artykuł. Ciekawie napisany. Czyta się go łatwo, szybko i z przyjemnością. Plusem artykułu jest fajne zdjęcie przedstawiające topka.
Artykuł zasługuje na Wybitny.
Dom:Gryffindor Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego Punktów: 68 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 7 Data rejestracji: 01.07.13 Medale: Brak
Daje powyżej oczekiwań Nigdy nie widziałam żadnego Topka (czy jak to się odmienia) na żywo, ale moja chora głowa, którą większą część zajmuje fantastyka (tzn. Harry Potter, Narnia, Władca Pierścieni) podpowiada mi, że Topki istnieją. Kto podziela moje zdanie? Tauriel
Dom:Gryffindor Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru Punktów: 126 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 3 Data rejestracji: 09.07.13 Medale: Brak
Ja znam Topka z gry "Harry Potter i Więzień Azkabanu",ale nie wiedziałem,że Topka mozna pomylić z chochlikiem.
Zasłuzony wybitny za ten tekst i fajny obrazek
Rekord OnLine: 5422
Data rekordu:
10 September 2024 23:44
"Hogsmeade.pl" is in no way affiliated with the copyright owners of "Harry Potter", including J.K. Rowling, Warner Bros., Bloomsbury, Scholastic and Media Rodzina.