Nowe informacje ujawnione przez J.K. Rowling na portalu Pottermore na temat wszystkich tych elementów magicznego świata, które związane są z Hogwartem.
Harry'emu zdawało się, że patrzy na nich z oddali, jakby z drugiego końca długiego tunelu, a ich głosy nienaturalnie dźwięczały mu w uszach.
- Więc chłopiec... musi umrzeć, tak? - zapytał całkiem spokojnie Snape.
- A życie musi mu odebrać sam Voldemort. Tak, Severusie. To warunek podstawowy.
Hipogryfy są magicznymi stworzeniami, które możemy spotkać w serii o Harrym Potterze. Są zbliżone budową do gryfa - pół orła, pół lwa. Posiadają tułów, tylne nogi i ogon konia oraz przednie nogi, głowę i skrzydła olbrzymich orłów. Zwykle występują w odmianie białej i szarej, rzadziej brązowej i czarnej. Pióra przechodzą w końską sierść mniej więcej w połowie grzbietu zwierzęcia.
Hipogryfy są stworzeniami bardzo honornymi, łatwo je obrazić. Dlatego podczas kontaktu z nimi należy najpierw okazać im szacunek, kłaniając się nisko i patrząc w oczy. Jeżeli hipogryf odpowie ukłonem, to możemy do niego podejść. Hipogryfa można okiełznać i dosiadać jako konia, a nawet latać na nim, ale należy bardzo uważać - obrażenie hipogryfa jest niewskazane, gdyż może on przejawiać agresję!
Hipogryfy są stworzeniami mięsożernymi, polują na małe ssaki, takie jak tchórzofretki czy łasice.
Rodzą się całkiem nagie, z biegiem czasu pokrywają się sierścią i piórami. Wychowuje je matka, aż osiągną dojrzałość i nauczą się sztuki polowania. Są to niezwykle inteligentne stworzenia, nie lubią być oszukiwane.
Hipogryf występujący w serii o Harrym Potterze to Hardodziob, należący do gajowego Hagrida. W trzeciej części Hagrid, który został mianowany nauczycielem opieki nad magicznymi stworzeniami, na pierwszą lekcję z klasą trzecią przyprowadza prawdziwego hipogryfa. Draco Malfoy, który rozgniewał Hardodzioba, obrażając go, został przez niego pokaleczony i na własnej skórze przekonał się, czym grozi nieokazywanie szacunku hipogryfom.
Nazwa "hipogryf" wzięła się z łaciny. Gryphos to gryf, a hippos to koń.
Pierwsza wzmianka o hipogryfach znajduje się w poemacie "Orland szalony" Ludovika Ariosta. Często pojawiają się w opowieściach fantasy. Są one uosobieniem szlachetności i mądrości.
Dom:Slytherin Ranga: Portret w gabinecie dyrektora Punktów: 5368 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 148 Data rejestracji: 07.08.11 Medale:
Może być... Ja aczkolwiek nie zaliczam się od osób, których fascynując magiczne zwierzęta. Jest dobrze, ale w paru momentach coś mi zgrzytnęło. Ale to chyba jednak najbardziej:
Hipogryfy są stworzeniami bardzo honornymi
Chyba chodziło o "honorowymi" Albo ja się mylę o.o
Podoba mi się ciekawostka na koniec. Warto jest czasami dowiedzieć się czegoś nowego. Na zachętę daję "PO", bo czegoś mi tu brakuje (Ale jest dobrze! Naprawdę!). Artykułów nigdy za wiele
Dom:Slytherin Ranga: Redaktor Proroka Punktów: 1012 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 55 Data rejestracji: 25.08.11 Medale: Brak
Tak jak napisał Dziedzic, dobry artykuł, ale w paru momentach "coś zgrzytnęło" . Z tymi "honornymi" naprawdę przesadziłaś .
Sam opis bardzo mi się podobał . Jest naprawdę dobry.
Daję PO - chyba przez te "honorne" .
Bardzo mi się podoba to słowo .
Dom:Slytherin Ranga: Gracz Quidditcha Slytherinu Punktów: 130 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 9 Data rejestracji: 16.07.12 Medale: Brak
Artykuł dobrze napisany, zawiera kilka błędów, ale nie rzutują one na jakość tekstu. Mimo to w niektórych momentach coś nie gra. Daję Powyżęj Oczekiwań.
Dom:Gryffindor Ranga: Siedmioroczniak Punktów: 673 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 21 Data rejestracji: 08.08.11 Medale: Brak
No, no. Fajna ciekawostka z tym dzieciństwem. Czepiając się szczegółów: nasunęło mi się, że jeszcze trzeba starać się nie mrugać patrząc mu w oczy Artykuł krótki, co nie zmienia faktu, że bardzo dobry.
Dom:Slytherin Ranga: Właściciel Pamiętnika Punktów: 95 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 19 Data rejestracji: 23.03.12 Medale: Brak
Bardzo spodobało mi się zdjęcie.
Faktycznie - wygląda to na notkę encyklopedyczną, więc zamiast "honornymi" w gwarze Hagrida, bardziej pasowałoby "honorowymi", ale mi to wcale nie przeszkadzało.
Lubię temat magicznych stworzeń i z przyjemnością to przeczytałam.
A ostatni akapit spodobał mi się najbardziej - to były rzeczy, o których nie wiedziałam.
Dlatego W.
Dom:Ravenclaw Ranga: Goblin Punktów: 32 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 6 Data rejestracji: 21.08.12 Medale: Brak
Szczerze mówiąc artykuł średnio mi się podobał. Nie roiło się co prawda od błędów, ale trochę mi się nie podoba kompozycja tekstu. Wydaje mi się, że mogłoby być nieco mniej akapitów, wzmianka o pochodzeniu słowa na samym początku znaleźć się powinna, a jeśli już tak miałaby zostać, to pomiędzy 4 a 5 akapitem powinno znaleźć się drugie zdjęcie, ukazujące wygląd Hardodzioba z filmu.
Moja ocena nie będzie bardzo wysoka, ale również nie bardzo niska. Artykuł zasługuje niestety na ocenę Zadowalającą i z przykrością ją wystawię.
Rekord OnLine: 5422
Data rekordu:
10 September 2024 23:44
"Hogsmeade.pl" is in no way affiliated with the copyright owners of "Harry Potter", including J.K. Rowling, Warner Bros., Bloomsbury, Scholastic and Media Rodzina.