Nowe informacje ujawnione przez J.K. Rowling na portalu Pottermore na temat wszystkich tych elementów magicznego świata, które związane są z Hogwartem.
I wypowiadać zaklęcie dokładnie, to bardzo ważne... Nie zapominajcie o czarodzieju Baruffio, który źle wypowiedział spółgłoskę i znalazl się na podłodze, przygnieciony bawołem.
Tak, tak! Nie przesłyszeliście się! Polscy czarodzieje też mieli udział w Mistrzostwach Świata w Quidditchu. Nasza polska drużyna grała na mistrzostwach świata w 1994, ale jedyne, co wiadomo nam o naszej grze to to, że graliśmy w meczu z Irlandią, która teraz jest jedną z czołowych drużyn! Czy wtedy też byli tacy dobrzy? Możemy się już tylko domyślać. Wiemy także o istnieniu dwóch graczy polskiej drużyny- Gobliny z Grodziska- gających na mistrzostwach: Józefa Wrońskiego (tak, Wrońskiego!) i Władysława Zamojskiego.
Józef Wroński był naszym polskim szukającym i to właśnie on wymyślił Zwód Wrońskiego, polegającego na tym, że szukający nurkował z zawrotną szybkością udając, że zobaczył znicza, po czym, kiedy znajduję się tuż nad ziemią podrywa się w górę, doprowadzając do upadku szukającego z drużyny przeciwników. Jak więc widać, mamy być z czego dumni, bo oto jest kolejny dowód na to, że polscy gracze nie byli skończonymi ofermami.
Wkraczamy teraz w strefę domysłów i pomysłów. Postanowiłem zrekonstruować polskie stroje, oraz miotły, na których latali nasi gracze (najprawdopodobniej były to Wicioszyny 90), aby ubarwić artykuł, a nie robić z niego nudnej kartki z czarodziejskiej książki.
Według mnie, strój wyglądał tak: barwy biało-czerwone, do tego czarny sweter, spodnie i buty. Miotła nie należy do najlepszych- była jeszcze bardzo wolna, ale to nie przeszkadzało w przyjemnym locie.
___________________
- NIE przepisałem tego z Quidditch Przez Wieki. Nawet nie czytałem tej książki, więc za wszystkie zbieżności i wielkie podobieństwa (jeśli takie są) przepraszam.
Dom:Gryffindor Ranga: Goblin Punktów: 34 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 7 Data rejestracji: 29.08.08 Medale: Brak
Pewnie tylko taka nazwa została. No a jeśli cchodzi o polski quidditch to moglibyśmy być z niego bardziej dumni niż np. z piłki nożnej. Art. niezły, ale mogło być lepiej.
Daję 'Powyżej Oczekiwań'.
Dom:Ravenclaw Ranga: Redaktor Żonglera Punktów: 1046 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 128 Data rejestracji: 29.08.08 Medale: Brak
O kurde x D Powalił mnie ten artykuł. No kto by pomyślał, że to dzięki Polakom został wymyślony Zwód Wrońskiego?! : O Jak to się mówi ''Polak potrafi''. Powinniśmy za to dostać jakiś order (medal?) czy coś? Szkoda, ze Rowlling nie umieściła w książkach naszej drużyny, ale chyba jej to wybaczę ;P
Jeśli chodzi o stroje naszej drużyn... No wypadałoby aby były biało - czerwone, ale skoro nazywali się Gobliny, to kto wie, może były zielone?
A właśnie! Dlaczego akurat Gobliny? Gobliny są nieładne! Co to ma być? Byliśmy, aż tacy pierwotni? x D
No nic... Ale za sam art dam ''PO'', bo był na serio fajny.
Dom:Slytherin Ranga: Siedmioroczniak Punktów: 699 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 32 Data rejestracji: 26.08.08 Medale: Brak
Fajny artykuł. W "Quiddichu przez wieki" czułam się aż wyróżniona z powodu choć zdania o polskiej drużynie.
Przecież było tyle krajów, ile mogło wymyślić zwód Wrońskiego!
PO
Dom:Gryffindor Ranga: Pierwszoroczniak Punktów: 44 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 7 Data rejestracji: 28.09.08 Medale: Brak
Świetny artykuł. Wyczerpałeś cały temat. O Wrońskim gdzieś już słyszałem, ale nie wpadło mi do głowy, że to on mógł wymyślić Zwód Wrońskiego... Bardzo fajnie się czytało. Dam Wybitny.
Dom:Slytherin Ranga: Skrzat domowy Punktów: 24 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 4 Data rejestracji: 23.12.08 Medale: Brak
Jak dla mnie może tego nie przepisałeś z Quiditch przez Wieki ale myśle że to akurat (połowe tekstu) wziołeś z Wikipedi a koniec dopisałeś sam więć za to daje POWYŻEJ OCZEKIWAŃ
Dom:Ravenclaw Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -86 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 16 Data rejestracji: 22.09.08 Medale: Brak
Zgadzam się z Aniką Chociaż myślę że skoro polski szukający wymyślił zwód, który był stosowany przez m.in. Wiktora Kruma to nie musieli być tacy najgorsi
Dom:Gryffindor Ranga: Redaktor Proroka Punktów: 1008 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 47 Data rejestracji: 12.02.09 Medale: Brak
Można się zastanowic jeszcze dlaczego [alt]Gobliny z Grodziska[/alt].Przecież najbardziej znane polskie miasta to Gdańsk,Warszawa,Kraków,Gdynia.Może J.K.R słyszała coś o nieistniejącym Groclinie Grodzisk wielkopolski-choć znani zostali po pucharze UEFA 2003/2004?
Dom:Slytherin Ranga: Animag Wąż Punktów: 569 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 23 Data rejestracji: 03.06.09 Medale: Brak
No, jaki Polacy mieli wkład. Fajnie, że Rowling uwzględniła i nasz naród. Ha, bez Polaków nie byłoby wspaniałego Zwodu Wrońskiego, który wykorzystał Wiktor Krum, reprezentant Bułgarii. Brawa!
Dom:Gryffindor Ranga: Pięcioroczniak Punktów: 306 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 18 Data rejestracji: 19.10.09 Medale: Brak
Tak artykuł nie jest powalający ale dzieje się tak z powodu który jest oczywisty. O Polskich graczach Quidditcha wzmianki w Quidditchu przez wieki jest bardzo mało a co dopiero w podstawowych 7 tomach. Uważam że temat jest wyczerpany. I tak dużo napisałeś bo podejrzewam, że gdybym ja pisał ten art, uznałbym że jest to bez sensu. Bo niby poco robić osobny temat dla drużyny o której prawie nic nie wiem.
~filipka96-gdyby ktoś miał Ci powiedzieć więcej niż tu znalazłeś o Goblinach z Grodziska to sądzę, że musiałby umieć bardzo dobrze kłamać. A wracając do artu to dostajesz zasłużonego W.
A tak a propos to przecież my teraz jesteśmy jedną z czołowych drużyn skoro wygraliśmy MSQ. Dziwi mnie tylko fakt, że Wroński nie grał w jakimś porządniejszym klubie skoro jest jednym z elity światowej.
Dom:Slytherin Ranga: Lord Punktów: 29123 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 497 Data rejestracji: 21.11.09 Medale: Brak
Bardzo ładny artykuł. Informacje są ładnie posegregowane, nie ma bałaganu. Trochę jest za krótki, ale przy tej ilości informacji większego nie dałoby się większego zrobić. Błędów stylistycznych i gramatycznych nie zauważyłam, więc dam PO, ponieważ mi tego czegoś zabrakło.
Dom:Gryffindor Ranga: Skrzat domowy Punktów: 24 Ostrzeżeń: 3 Komentarzy: 35 Data rejestracji: 28.05.10 Medale: Brak
Te miotły mnie dobiły-jak w czasie drugiej wojny światowej było PPP( Pracuj Polaku Powoli) Tu powinno być LPP (Lataj Polaku Powoli) Art. ogólnie dobry, daję P.
Dom:Gryffindor Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego Punktów: 69 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 5 Data rejestracji: 01.11.10 Medale: Brak
Art. niezły o drużynie, Wrońskim, Zamojskim wiedziałem ale nie wiedzialem, że Polska grała z Irlandią. Szkoda że w piłce nożnej nie jesteśmy tacy dobrzy... Art PO bo dosyć krótki
Dom:Gryffindor Ranga: Właściciel Pamiętnika Punktów: 107 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 23 Data rejestracji: 15.06.11 Medale: Brak
Całkiem nieźle, mam swoją książkę "Qudditch przez wieki" i szczerze mówiąc, był to dość ciekawy artykuł a informacje się zgadzają
Daję Powyżej Oczekiwań
Dom:Gryffindor Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -13 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 65 Data rejestracji: 17.04.11 Medale: Brak
Superowy artykuł ..!
Jestem zaskoczona,że wreszcie polska ma się czym pochwalić (oczywiście poza tym, że ma najwierniejszych fanów HP) ..!
Ciekawe czy ta drużyna jeszcze istnieje ..?
Rekord OnLine: 5422
Data rekordu:
10 September 2024 23:44
"Hogsmeade.pl" is in no way affiliated with the copyright owners of "Harry Potter", including J.K. Rowling, Warner Bros., Bloomsbury, Scholastic and Media Rodzina.