Nowe informacje ujawnione przez J.K. Rowling na portalu Pottermore na temat wszystkich tych elementów magicznego świata, które związane są z Hogwartem.
- Nie wszyscy śmierciożercy musza być czystej krwi, nie ma już tylu czystej krwi czarodziejów - upierała się Hermiona. - Wcale bym się nie zdziwila, gdyby większość z nich była mieszańcami udającymi czarodziejów czystej krwi. Oni nienawidzą tylko tych, którzy się urodzili w mugolskich rodzinach, ciebie i i Rona chętnie by przyjęli.
- Na pewno nie! - zdenerwował się Ron; wymachiwał w stronę Hermiony widelcem tak gwałtownie, że tkwiący na nim kawałek kiełbaski wyleciał w powietrze i ugodził Erniego MacMillana prosto w głowę. - Moja cała rodzina to zdrajcy krwi! Dla śmierciożerców to po prostu mugolaki!
- A mnie przyjęliby z otwartymi ramionami! - powiedział z ironią Harry. - Bylibyśmy najlepszymi kumplami, gdyby wciąż nie próbowali mnie wykończyć.
Feniks (ang. Phoenix) - jest pięknym, szkarłatnym ptakiem o wielkości łabędzia. Wspaniały, o złotym ogonie, szponach i dziobie. Zamieszkuje szczyty gór i spotykany jest w Egipcie, Indiach i Chinach. Stworzenia te są nieśmiertelne, gdyż kiedy sie zestarzeją, giną w wytworzonych przez siebie płomieniach, a potem sie z nich odradzają jako pisklaki.
Są łagodnymi, roślinożernymi stworzeniami. W związku z czym nigdy nie zabijają zwierząt, gdyż żywią sie wyłącznie ziołami.
Feniksy posiadają tez zdolności teleportacji. Magiczna pieśń ptaka, wzmacnia odwagę tych o czystym sercu, i sprawia, że do serc osób złych wkrada sie strach. Łzy feniksa maja bardzo silne właściwości lecznicze.
Te magiczne ptaki są bardzo silne, dzięki czemu mogą przenosić wielkie ciężary.
Dom:Gryffindor Ranga: Redaktor Proroka Punktów: 1034 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 110 Data rejestracji: 19.06.10 Medale: Brak
No cóż.. Nie da się ukryć, że dodałaś o wiele za mało istotnych infofmacji. Przecież w HP dużo się mówiło o feniksie. Mogłaś bardziej przybliżyć moment gdy w drugiej część : HP i Komnata Tajemnic feniks Fawkes ( który należał do Dumbledora ) przyniósł Harry'emu Tiarę, z której potem Harry wyciągnął miecz Godryka. Jest to bardzo ważne bo ten miecz pomógł mu zwyciężyć Albo jest jeszcze jeden moment, krótki,ale istotny jest chodzi o feniksy : Jak feniks odrodził się z popiołów )
Dom:Gryffindor Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego Punktów: 57 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 26 Data rejestracji: 08.08.10 Medale: Brak
Chciałbym mieć takiego feniksa, one długo żyją, są ładne i powstają z popiołu, są silne i mogą się jakby... teleportować np. jak z dyrektorem w 5 części znika w płomieniach. Daję powyżej oczekiwań.
LS: Polskie znaki nie gryzą. Podobnie jak i przecinki. Może zaczniesz je stosować?
Dom:Gryffindor Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru Punktów: 116 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 15 Data rejestracji: 03.11.10 Medale: Brak
Artykuł ciekawy choć trochę za mało informacji. Mogłaś dodać zdjęcie. Artykuł przypomina trochę kopie wikipedii. Znalazłam kilka błędów, ale nic nie szkodzi każdy może się pomylić. Feniksy są takie fascynujące fajnie, że nigdy nie umierają tylko wyłaniają się z płomieni. Mogłaś jeszcze napisać, że Dumbledore miał Feniksa lub że Fawkes uratował Harry'ego. Brakuję mi trochę informacji więc daje Powyżej oczekiwań. Mam nadzieje, że kolejne twoje artykuły będą lepsze i z całego serca ci tego życzę.
Dom:Gryffindor Ranga: Wybitny Uczeń Punktów: 617 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 22 Data rejestracji: 22.01.11 Medale: Brak
Bardzo lubię feniksy, dlatego szkoda że napisałaś o nich tak malo, w internecie jest wiele informacji na temat tych stworzeń, dlatego mogłaś z nich skorzystać. I szkoda też, że nie napisałaś nic o feniksie Dumbledore'a, bo to mogłoby uzupełnić Twój artykuł i na pewno byłoby ciekawe.
Dom:Gryffindor Ranga: Czwartoroczniak Punktów: 203 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 49 Data rejestracji: 26.07.10 Medale: Brak
Krótkie, ale bardzo fajne. Podobało mi się. Feniks nie jest stworzeniem, o którym mozna pisać bez końca. Mogłaś jednak napisać coś o Fawkesie. PO, spoczko?
Dom:Slytherin Ranga: Lord Punktów: 256094 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 1,385 Data rejestracji: 15.12.12 Medale: Brak
Trochę krótko, ale jak najbardziej na temat - feniksy to cudowne i bardzo wartościowe stworzenia, szkoda, że nie udało mi się żadnego spotkać, mam nadzieję, że jeszcze wszystko przede mną, ten Dyrektora Hogwartu - Fawkes był wyjątkowy - dam PO
______________________________________________
To jak najbardziej "majestatyczne" stworzenie - rodzący się, powstający z popiołów - gdyby nie Faweks w Komnacie Tajemnic, to doprawdy zachodzę w głowę jak Harry poradziłby sobie z bazyliszkiem - feniks go oślepił - zniszczył jego główną broń - oraz wyleczył rany Pottera - warto mieć takiego przyjaciela
Milva: Chyba sobie mniszku zapomniałeś, że już dodawałeś komentarz pod tym artykułem, ale żeby nie kasować sensownej wypowiedzi wrzucam do poprzedniego wpisu ; )
Dom:Slytherin Ranga: Skrzat domowy Punktów: 24 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 6 Data rejestracji: 16.11.12 Medale: Brak
Napisałaś bardzo krótki, ale Niezły artykuł, daję Powyżej Oczekiwań.Brakuje tylko zdjęcia lub rysunku.
Chciałabym mieć takiego feniksa (najlepiej Faweks).
drogi Gościu
Dom:Slytherin Ranga: Przeciętny Uczeń Punktów: 172 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 22 Data rejestracji: 14.05.13 Medale: Brak
Co do tematu: Feniksy są niesamowitymi i fascynującymi ptakami. Zapewne każdy chciałby mieć feniksa.
Co do artykułu ogólnie: Zdecydowanie za krótki. Temat nie został wyczerpany. Mogłaś go bardziej rozwinąć, jak i dodać jakieś zdjęcie. Sam tekst jest dobry, ale nie wystarczająco.
Przykro mi ale daję Z.
Dom:Ravenclaw Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie Punktów: 2520 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 230 Data rejestracji: 11.05.15 Medale:
Trochę mało, ale rzeczowo. Feniks odegrał, w tej serii książek niezwykle ważna rolę. Uratował Harremu życie, w komnacie tajemnic, bez niego nie pokonałby bazyliszka. Jego śpiew umacniał Harrego, w czasie pojedynku z Voldemortem.
Rekord OnLine: 5422
Data rekordu:
10 September 2024 23:44
"Hogsmeade.pl" is in no way affiliated with the copyright owners of "Harry Potter", including J.K. Rowling, Warner Bros., Bloomsbury, Scholastic and Media Rodzina.