Nowe informacje ujawnione przez J.K. Rowling na portalu Pottermore na temat wszystkich tych elementów magicznego świata, które związane są z Hogwartem.
Ale od tego czasu zaprzyjaźnili się z Hermioną. Są takie wydarzenia, które - przeżyte wspólnie - muszą zakończyć się przyjaźnią, a znokautowanie trzymetrowego trolla górskiego na pewno jest jednym z nich.
Podczas ostatniej wędrówki po świecie czarodziejów nasi dziennikarze wylądowali w wodzie. Gdy teleportując się, za mało skupiali się na celu, znaleźli się w nieznanym im jeziorze na południu Anglii. Trafili tam na druzgotki. Już na samym wstępie poczuli, jakie to okropne stworzenia. Demony wodne (bo tak są też nazywane) zacisnęły dłonie na szyjach intruzów. Jednakże długie palce, które służą do obrony, a czasami też i do ataku, okazały się bardzo kruche. Gdy tylko nasi koledzy połamali im ręce, to uciekli i deportowali się. Następnie opowiedzieli mi tę historię postanowiłem napisać to i owo o druzgotkach.
Żyją one w wodzie. Są bardzo rzadkim okazem, jednak możemy spotkać sporą liczbę tych stworzeń w jeziorze na terenie Hogwartu. Te zielone potwory, jak już widać z poprzedniej części artykułu, są bardzo agresywne. Mimo, iż żywią się rybami, nie odmówią sobie pokusy łatwej zdobyczy - człowieka. To, że są trudnymi przeciwnikami może stwierdzać pewien fakt. Podczas ostatniego Turnieju Trójmagicznego organizowanego w Hogwarcie, druzgotki stały się nie lada wyzwaniem. Zatrzymały w wodzie Fleur Delacour, zawodniczkę prestiżowego konkursu. Francuzka nie ukończyła tego zadania. Znany ekspert w dziedzinie czarnomagicznych stworzeń, Remus Lupin, za życia powiedział: "Najskuteczniejszym zaklęciem na druzgotki jest Relashio. Jego oddany uczeń, słynny Harry Potter mówi, że wykorzystał już nieraz to zaklęcie w starciu z tymi demonami.
Tak więc podwijajmy rękawy, różdżki do rąk i ćwiczmy Relashio. Wtedy żaden druzgotek, a nawet cała horda tych stworzeń nie stanie nam na drodze.
Źródła: Harry Potter i Więzień Azkabanu, Harry Potter i Czara Ognia
Dom:Ravenclaw Ranga: Redaktor Żonglera Punktów: 1046 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 128 Data rejestracji: 29.08.08 Medale: Brak
Eee... Tak średnio podoba mi się ten artykuł. Niby są informacje zawarte, ale... tak jakoś dziwnie przedstawione. Mało coś o tych druzgotkach. Można było poszukać odniesienia do samej nazwy. Dlaczego akurat tak, a nie inaczej?
Od oceny się wstrzymam, bo nie chcę, aby była krzywdząca. W końcu są tu znacznie gorsze arty...
Dom:Hufflepuff Ranga: Dziedzic Hufflepuff Punktów: 6158 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 483 Data rejestracji: 26.08.08 Medale: Brak
A mi się spodobało. Z nutką humoru, fajny temat. Pomysł wykonanie - bardzo dobre.
Gratuluję. Interesująco opisane. Ja dam Wybitny, bo mi się spodobało, zaciekawiło.
Dom:Slytherin Ranga: Dyrektor Hogwartu Punktów: 4576 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 310 Data rejestracji: 25.08.08 Medale: Brak
Mimo, iż żywią się rybami, nie odmówią sobie pokusy łatwej zdobyczy - człowieka.
To zdanie mi nie leży. Człowiek łatwą zdobyczą? Mógłby mieć smaczne mięso, ale łatwą zdobyczą na pewno nie jest, to logiczne. Ryby nie mają się jak bronić, a ludzie i owszem. Hmm..
To, że są trudnymi przeciwnikami może stwierdzać pewien fakt. Podczas ostatniego Turnieju Trójmagicznego organizowanego w Hogwarcie,
Według mnie, lepiej byłoby połączyć te zdania w jedno.
"Najskuteczniejszym zaklęciem na druzgotki jest Relashio.
A gdzie drugi cudzysłów? ;d
~~
Ładnie, ładnie. Kilka błędów stylistycznych, ale mniejsza. Ortograficznych wcale, raz zabrakło cudzysłowu. ;dd Hm. niezbyt wiele informacji o samych druzgotkach, ich zwyczajach itp. ale i tak nie jest źle. Zabrakło zdjęcia. Wena życzę i sukcesów. ;]
Dom:Slytherin Ranga: Pięcioroczniak Punktów: 362 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 37 Data rejestracji: 10.10.09 Medale: Brak
"Najskuteczniejszym zaklęciem na druzgotki jest Relashio.
Wypowiedź również kończy się cudzysłowem.
"Najskuteczniejszym zaklęciem na druzgotki jest Relashio.
O tak. Gdzie jest moja różdżka?! Gdzie ten głupi patyk?!
Artykuł napisany bardzo fajnie. Czytało się lekko, jednak za mało dla mnie informacji o wyglądzie druzgotków.
Dom:Slytherin Ranga: Członek Wizengamotu Punktów: 1476 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 171 Data rejestracji: 30.01.10 Medale: Brak
Artykuł jest interesujący, ale mnie nie porwał. W części środkowej nieco szwankował styl. Można to było to ładniej napisać pod tym względem. Opis wyglądu druzgotków również powinien być bardziej szczegółowy. Wydaję mi się, że da się znaleźć więcej informacji na ten temat. Można było także napisać o ich klasyfikacji Ministerstwa Magii (podeprzeć się Fantastycznymi Zwierzętami ...). Za art dam Z
Rekord OnLine: 5422
Data rekordu:
10 September 2024 23:44
"Hogsmeade.pl" is in no way affiliated with the copyright owners of "Harry Potter", including J.K. Rowling, Warner Bros., Bloomsbury, Scholastic and Media Rodzina.