Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Źle przemyślany plan
Źle przemyślany plan
- Jak się nad tym zastanowić, nie był to zbyt sprytny atak - zauważył Ron, wyrzuciwszy jakiegoś pierwszoroczniaka z wygodnego fotela przy kominku. - Ta klątwa nawet nie dotarła do zamku. Trudno ją nazwać niezawodną.
- Masz rację - zgodziła się Hermiona, wypychając Rona z fotela i oferując go ponownie pierwszoroczniakowi. - To nie było dobrze przemyślane.

Czarna magia w Harrym Potterze
J. K. Rowling zarysowuje w swoich książkach wyraźną granicę pomiędzy dobrem, a złem. Świat czarodziejski nie jest pozbawiony praw, przeciwnie, posiada Ministerstwo Magii, które stanowi prawo, praktykowanie czarnej magii jest zabronione. Za łamanie prawa można trafić do Azkabanu.


Zaklęcia Niewybaczalne - użycie któregokolwiek z nich gwarantuje jednostronny bilet do Azkabanu. Są trzy zaklęcia niewybaczalne:

- Imperius - formuła magiczna imperio - klątwa, dzięki której, można zapanować nad umysłem drugiego człowieka lub stworzenia, osoba, która jest pod wpływem klątwy nie myśli racjonalnie, wykonuje rozkazy, osoby, która zaklęcie rzuciła. (impriosus łac. władczy )

- Cruciatus - formuła magiczna crucio- klątwa, która zadaje niewyobrażalny ból, osoba jej poddana myśli tylko o śmierci, aby pozbyć się bólu. Klątwa nie zabija, ale może prowadzić do obłędu, a nawet śmierci z wyczerpania, może trwać parę godzin, jeśli rzucający ma taka wolę (crucio łac. męka, tortura, cierpienie)

- Avada kedavra - formuła magiczna avada kedavra - zaklęcie zabijające, powodujące śmierć, nie ma na nie przeciw zaklęcia, rzucaniu klątwy towarzyszy zielone światło.


Znamy również inne dwa złowrogie zaklęcia:

- Sectumsempra - wymyślone przez Księcia Półkrwi, zaklęcie daje efekt cięcia nożami, na ciele ofiary, (sectum - łac. ciąć, semper - łac. zawsze)

- Morsmordre (w języku starofrancuskim oznacza "weź kęs śmierci") znak mordu, posługują się nim Śmierciożercy do wyczarowania Mrocznego Znaku- świetlistą, zieloną czaszkę, z której ust wychodzi wąż. Znak ten znany był w średniowieczu, uważano, że diabeł znaczył tak swoich ludzi, których wierności nie był pewien. Voldemort wypala ten znak Śmierciożercą na lewym przedramieniu.


Ciało, Krew i Kość

Jest to jeden z końcowych rozdziałów Czary ognia, gdzie odradza się Lord Voldemort. Wokół rozdziału urosło wiele kontrowersji, z powodu rzekomego obrzędu satanistycznego, sama pamiętam katechezę z księdzem, który grzmiał, że na 666 stronie Harry' ego ego Pottera i Czary ognia jest satanistyczny rytuał... Osobiście uważam, że jest to jedno z ciekawszych wydarzeń, dlatego warte omówienia.
Akcja rozgrywa się na cmentarzu, miejsca śmierci. Śmierć i cierpienie towarzyszyły Voldemortowi w odrodzeniu. Czarny Pan leżał zapakowany jak niemowlę w szaty, jego wygląd przeraża Harry' ego "Było bezwłose jakby pokryte łuskami, ciemne, czerwonoczarne. Miało cienkie, wiotkie rączki i nóżki i płaską twarz ". Cała ceremonia odrodzenia przypomina rytuał, Glizdogon tworzy wywar, w ogromnym kotle, podgrzewanym ogniem. Wrzuca do kotła swego pana, potem dodaje kolejno składniki, mówiąc formuły magiczne: " Kości ojca dane nieświadomie, odnów swego syna! (...) Ciało sługi dane z ochotą ożyw swego pana (...) Krew wroga odebrana siłą, wskrześ swego przeciwnika ". Formułki mają postać inkantacji. Zatem składnikiem jest krew, symbol życia i śmierci. Krew od dawien dawna uznawana była za siedlisko duszy. Grecy uważali, że krew jest podstawowym pierwiastkiem życia i kreacją każdego nowego. Ciało i kości są symbolem odrodzenia i nowego ciała. Eliksir przybierał kolejno barwy niebieską, czerwoną by na końcu zajarzyć jasnym światłem -odrodzenie. Jak widać rytuał jest dobrym przykładem symboliki i nekromancji, która w fantasty jest dziedziną magii polegającą na ożywianiu zwłok lub szczątków ludzkich.


Horcruxy

Nie będę się tu bawić w żadne spekulacje, wiele zostało już powiedziane, za niedługo wszystko się zresztą wyjaśni.

Horkruks to przedmiot, w którym ktoś ukrył cząstkę swojej duszy, rozszczepił ją, warunkiem stworzenia horkruksu jest uśmiercenie drugiego człowieka, przez użycie zaklęcia avada kedavra, zabierając komuś życie czarnoksiężnik przedłuża swoje, dzięki temu, jeśli zniszczone zostanie jego ciało będzie żył dalej, dzięki owej cząstce duszy. Voldemort rozszczepił swoją duszę na 7 części.




Nadesłane przez: Half-Blood Princess
Dodane: lipiec 18 2007 15:46:21
Komentarze
~Yennefer F
Dodano dnia 27 August 2008 21:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Przewodniczacy Wizengamotu
Punktów: 1801
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 151
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Czarna Magia jest ok. Artykuł też, ale sposób w jaki postanowiłaś zrealizować ten temat nie bardzo przypadł mi do gustu. Nie widzę sensu w opisywaniu wątków z książki na stronie dla fanów Harrego Pottera, gdyż oni na pewno to już wiedzą. Co innego teorie, przypuszczenia, spojrzenie na sytuacje z odmiennej strony. Jednak artykuł dobrze się czyta i nie zauważyłam żadnych błędów, więc razem z niepotrzebnym gadaniem dołączam PO.Rozbawiony
~Syriusz_Black F
Dodano dnia 06 September 2008 14:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 226
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 44
Data rejestracji: 01.09.08
Medale:
Brak
Bardzo dobrze napisany artykuł. Znalazłem kilka małych błędów, ale treść jest bardzo ciekawa. Artykuł dobrze się czyta, całość napisana bardzo ładnym stylem. Nic dodać, nic ująć daję PO. Również lubię czarną magię.
~Red Crayon F
Dodano dnia 07 September 2008 11:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 349
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 46
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Nie podoba mi się. Zbyt standardowe podejście do tematu, wykonanie kiepskie. Powiem tylko tyle: NIE! A co do karalności. Zaklęcia Zakazane nie zawsze byly karane. A Crouch/Moody? A Potter w piątce? Powinni go przymknąć, a nie przymknęli... Uśmiech
~Kei F
Dodano dnia 09 September 2008 19:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Redaktor Żonglera
Punktów: 1046
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 128
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Całkiem fajny artykuł. Dobrze się go czyta. Podobają mi się informacje dotyczące Greków, czy obrzędów magicznych. Ale satanizm? No nieźle... To już jest chyba nadinerpretacja Język
~MasTer MistRzu F
Dodano dnia 27 September 2008 21:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 0
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 26.09.08
Medale:
Brak
crucio- klątwa,

Mrocznego Znaku- świetlistą,

światłem -odrodzenie

No, tu brak spacji, ale to mały błądzikJęzyk
Nie musisz się spieszyć_Oczko

który grzmiał, że na 666 stronie Harry' ego ego Pottera

Ekhem... Pragnę przypomnieć, ( dla tych co nie wiedzą) że 666 to znak szatana.


No więc, artykuł bardzo dobry, nie powiem, że nie!

Bez namysłu daje W!
~Maladie F
Dodano dnia 07 October 2008 16:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Opiekun Ravenclawu
Punktów: 3691
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 157
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Czarna Magia jest fascynująca, a dziś na godzinie wychowawczej babka mówiła, że
1. Harry Potter jest zły, że ona czytała fragmentami książkę i że czytanie o odrodzeniu się Voldemorta to droga do piekła;
2. To że Lupin jest wilkołakiem przenosi nas do pozawymiarowego świata;
3. W Harrym Potterze nie odróżniamy dobra od zła.
Ja się ubawiłam na tej lekcji. Wszyscy ją wyśmiali, ale próbowaliśmy jej wytłumaczyć, dlaczego Harry Potter nas wciąga. Ona nas oczywiście nie słuchała i dalej nam prawiła o tym, jak się psujemy, czytając takie książki...

Za artykuł daję W.
~_HermioneGranger F
Dodano dnia 16 November 2008 11:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru
Punktów: 125
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 26
Data rejestracji: 11.11.08
Medale:
Brak
Czarna Magia jest fascynująca i lubię o niej czytać, jednak Twój artykuł mi się nie podoba. Opisujesz wątki z książki, a przecież każdy kto czytał HP już to wie, więc nie widzę sensu w tym artykule.
Nie wiem co Ci postawić, na pewno nie Wybitny... Na razie wstrzymam się z oceną.
~Andromeda F
Dodano dnia 21 November 2008 21:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 414
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Eee... a w jaki sposób treść ma się do tematu. Powinno być : "Złowrogie zaklęcia"...albo "Zakazane praktyki". Przecież Czarna Magia nie ogranicza się jedynie do zaklęć - czy to zwykłych, czy występujących w rytuałach ;p
Nie widzę sensu w tym arcie..._Ani trochę ;D
~aneta_zyleta F
Dodano dnia 28 December 2008 13:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru
Punktów: 123
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 27.12.08
Medale:
Brak
U nas nic nie mówią o Harrym na lekcjach i dobrze, bo najlepiej jak ktoś sobie otworzy i przeczyta sam środek akcji i stwierdzi, że książka jest zła... To jest śmieszne...
~emilie F
Dodano dnia 01 January 2009 23:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -14
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 30.12.08
Medale:
Brak
Czarna Magia budzi respekt. Zawsze znajdzie się dużo zbyt zuchwałych i zbyt pewnych siebie, którzy postanowią zacząć z nią igrać. Prawdziwe poznanie Czarnej Magii może zaprowadzić do zguby która przedstawiona jest przecież w Harrym Potterze. Voldemort posiadał wielka moc... A jednocześnie był taki słaby.
~Feltonka F
Dodano dnia 18 January 2009 18:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 741
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 09.01.09
Medale:
Brak
Uwielbiam Czarną Magię! Jest tajemnicza, ale jednak taka niebezpieczna i bezlitosna. To mój ulubiony rodzaj magii, ale artykuł mógłby być trochę lepszy. Daje PO
~hermi34 F
Dodano dnia 27 January 2009 19:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -94
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 25.01.09
Medale:
Brak
Czarna Magia mnie fascynuje, lubię gdy w książce pojawiają się wątki o niej.Tylko wszystko co było w książce (wątki o czarnej magii) zawarłaś w artykule._Dlatego nie za bardzo mi się ten artykuł podoba. Bo wszystko co było w nim zawarte już wiem. Ale dam ZADOWALAJĄCY.
~marta2093 F
Dodano dnia 04 February 2009 00:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 363
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 02.02.09
Medale:
Brak
Czarna Magia jest bardzo fascynująca, tak to prawda. Mnie także pociąga. Ten artykuł miał chyba dotyczyć Czarnej Magii. Czarnej magii jako potęgi, ale także jako "zakazanego owocu", który pociąga tak wielu czarodziejów. Czarodziejów, którzy pod jej wpływem stają się po prostu źli.
No właśnie... Część twojego artykułu zgadza się z moim wyobrażeniem o realizacji tego tematu. Uważam jednak, że niepotrzebnie opisywałeś scenę odrodzenia się Voldemorta na cmentarzu. To nie miał być artykuł o tym.
Za twoja pracę i czas poświęcony na napisanie daje Z Rozbawiony
~Bells F
Dodano dnia 18 March 2009 15:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 22
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 17.03.09
Medale:
Brak
Jeśli mam być szczera, to ten artykuł zupełnie mi się nie podobał. Nie widzę sensu w opisywaniu nam tutaj np. co się dzieje po wypowiedzeniu formułki "Avada kedavra", bo jest to strona dla fanów Harry'ego i jestem przekonana, że każdy z nas już to wie. Nie chciało mi się nawet tego czytać. Ale mimo wszystko, było to ciekawe przypomnienie. Daję Z.
~Rolanda Hooch F
Dodano dnia 19 May 2009 21:50
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -81
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 20.04.09
Medale:
Brak
Całkiem fajny artykuł. Dobrze się go czyta. Podobają mi się informacje dotyczące Greków, czy obrzędów magicznych. Ale satanizm? No nieźle... To już jest chyba nadinterpretacyjna Język
~Hermiona F
Dodano dnia 21 July 2009 21:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 99
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 01.09.08
Medale:
Brak
Bardzo dobry artykuł, naprawdę przyda się takie przypomnienie dla tych, którzy czytali książkę a także informacja dla tych którzy tylko czytali film i nie są tak obeznani w tych wszystkich sprawach jak czytelnicy.

No, Czarna Magia to straszna sprawa i na pewno jest warta uwagi. Daję P Oczko
~mari F
Dodano dnia 27 July 2009 09:50
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 31
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 26.07.09
Medale:
Brak
A ja gardzę Czarną Magią. O wiele więcej można zdziałać nie posługując się nią. Artykuł bardzo dobry, należy się W, ale i tak nie popieram Czarnej Magii.
~Julia_magic F
Dodano dnia 01 August 2009 10:03
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 49
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 29.07.09
Medale:
Brak
Bez względu na wszystko uważam, że Czarna Magia jest ciekawa, chociaż jej nie popieram. Jest straszna to prawda, ale ma wielką moc. Artykuł świetny. Daję P.
~malfoj_sam_segz F
Dodano dnia 26 September 2009 16:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Wybraniec
Punktów: 9603
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 456
Data rejestracji: 27.07.09
Medale:
Brak
posiada Ministerstwo Magii, które stanowi prawo,

Nie podoba mi się zwrot, które stanowi prawo, wydaje mi się to nie stylistyczne.

przeciw zaklęcia

Przeciw_zaklęcie.

czerwoną, by na końcu

Zdecydowanie lepiej brzmi z przecinkiem po czerwoną.

Było jeszcze parę błędów, przynajmniej mi się wydawały błędami stylistycznymi, ale ich nie przytaczałam, bo nie byłam pewna, czy forma napisana przez Ciebie może była dopuszczalna.
Poza błędami, bardzo mi się spodobało to, że na temat podrozdziału Ciało, Krew i Kość zgromadził dość dużo ciekawych informacji. Resztę można nawet było napisać na podstawie wikipedii.
Dam Zadowalający, bo są rzeczy, które przydałoby się poprawić na przyszłość.
~potterowaa F
Dodano dnia 30 November 2009 18:29
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -856
Ostrzeżeń: 5
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 27.11.09
Medale:
Brak
Ta cała akcja z odrodzeniem jest dosyć dziwna.
No bo przecież gdzie Glizdogon przeczytał o tym wszystkim?
Wrzucił niemowlaka do garnka, odciął se kończyne, przeciął skórę i wkroplił krew do garnka, przy tym mówiąc jakieś śmiesznie wierszyki..._Przepis na Valdka? Nobo przecież każdy z nas moze coś takiego ugotować. Język xD
Ale teraz na serio, art super, W.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 36% [51 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 41% [58 głosów]
Zadowalający Zadowalający 17% [24 głosów]
Nędzny Nędzny 5% [7 głosów]
Okropny Okropny 1% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Bella Muerte F 09-03-2025 21:16

Nie, ale chciałabym chcieć to przeczytać.
~Grande Rodent F 09-03-2025 21:10

Ja na to nie czekam niestety :/ Oscary oglądnięte, obecnie czytam Wołanie Kukułki. To też w sumie Rowling. Czytał ktoś?
~Bella Muerte F 08-03-2025 17:32

HP taki awangardowy teraz, coś Rowling nie poszło bycie Szekspirem na miarę 21wiec może to się sprawdzi... Anyway, joke for today : ship name Musk Trump= Tusk
~Bartholomew F 07-03-2025 20:13

zrobia ze Snape ofiare rasizmu, czarny uczen gnojony przez elitarnych bialych uczniow szkoly magii i rasizmu w hogwarcie, z ojcem glownego bohatera na czele
^raven F 05-03-2025 23:04

No mnie przeszkadza nawet to, ze obsada nie bedzie angielska, wiec nie jestem jakos szczegolnie euforycznie nastawiona do tego projektu. Sie oceni, jak juz powstanie Zmieszany
^raven F 05-03-2025 23:01

Bella Muerte, ale to juz chyba oficjalne, ze Dumbledore'em bedzie John Lithgow, co nie? Ninja Czarny to ma byc Snape...
`RazorBMW F 04-03-2025 23:56

I nie, odcien skory to jest najmniejszy problem iksde. Potter jest martwy jako franczyza i HBO nie musi sie wysilac wiec wleci "kolejny serialik w przerwie na VoD"
`RazorBMW F 04-03-2025 23:54

Ja nie wiem czy ktos na ten badziew czeka na serio, HBO najlepsze czasy ma daaaaaaaaaawno za soba (True Detective faaaaaaaaantastycz
ny sezon 1, drugi okay, trzeci troche lepszy, reszta fuj)
~Bella Muerte F 04-03-2025 12:39

Widzę, że robię sztuczny tłum x6, no ładnie
~Bella Muerte F 04-03-2025 12:37

Witaj wiosko! Kto czeka na czarnoskórego Dumbledore'a czy Snape'a w HBO max Uśmiech)?
#Ginny Evans F 03-03-2025 04:59

Też nie jestem ukontentowana, ale pojawiło się kilka lubianych twarzy podczas ceremonii. Dobranoc! Sowa
^raven F 03-03-2025 04:54

Voldi bez Oscara, Trenta w ogole zapomnieli zaprosic (a ja zapomnialam to wczesniej sprawdzic Omg ), chyba nie jestem ukontentowana. Dobranoc, Hogs! Czarodziej
^raven F 03-03-2025 02:22

Serce
#Ginny Evans F 03-03-2025 02:05

:hug:
^raven F 03-03-2025 01:28

Bez Trenta nie jest tak bardzo happy Płacze
#Ginny Evans F 03-03-2025 00:52

Hejka, hogs! Happy Oscars day!
^raven F 03-03-2025 00:12

Sowa }{
`RazorBMW F 12-01-2025 14:53

To nie tak ze labele maja 50% obnizki na albumy bandcampie xD
^N F 11-01-2025 23:24

Magicznego roku, niech pieniądze w portfelu się magicznie pojawiają! Czarodziej
~Grande Rodent F 01-01-2025 13:05

Hej, również dla was magicznego nowego roku! Ja słucham top 357 już 3 dzień jak co roku. W temacie fajerwerków, też nie przepadam, bo moje koty się boją.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 60
» Zarejestrowanych: 77,001
» Zbanowanych: 1,626
» Gości online: 993
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 5422
» Data rekordu:
10 September 2024 23:44