Nowe informacje ujawnione przez J.K. Rowling na portalu Pottermore na temat wszystkich tych elementów magicznego świata, które związane są z Hogwartem.
Niuchacze to puchate, czarne, długopyskie, podobne do kretów stworzonka. Są zwierzętami brytyjskimi. Niuchacze mieszkają w norach wydrążonych nawet do dwudziestu stóp pod ziemią i rodzą od sześciu do ośmiu młodych w miocie.
Potrafią nurkować w ziemię jak w wodę i drążyć nory mając na celu wydobycie wszelkich skarbów. Te milutkie stworzenia posiadają szczególne upodobanie do wszystkiego, co się świeci.
Gobliny często wykorzystują je do poszukiwania ukrytych pod ziemią skarbów, ponieważ niuchacze są w tym niezawodne. Przykładem ich skuteczności może być lekcja opieki nad magicznymi stworzeniami, kiedy to Hagrid przeprowadził zajęcia z tymi zwierzątkami:
Niuchacze nurkowały w skopaną ziemię jak w wodę, a po chwili wracały, każdy do tego ucznia, który go wypuścił, wtykając mu w rękę złote monety. Szczególnie został obdarowany Ron: wkrótce miał już pełen podołek monet.
Chociaż niuchacze są łagodnymi, a nawet przymilnymi stworzeniami, nie powinno ich się trzymać w domu, ponieważ mogą zniszczyć dobytek właściciela, dlatego żyją głównie w kopalniach. O ich drugiej i niezbyt przyjemnej naturze przekonała się profesor Dolores Umbridge. Niuchacze wpuszczone przez Lee Jordana do jej gabinetu doszczętnie zdemolowały pomieszczenie.
Mimo tego pewnie każdy z nas chciałby mieć takie pożyteczne stworzonko, jakim jest niuchacz.
Nadesłane przez: Sailor Luna Dodane: marzec 09 2008 113:55
Napisane przez Hogsmeade_pl
dnia 05 August 2008 17:37
Dom:Gryffindor Ranga: Mugol Punktów: 1 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 29 Data rejestracji: 01.09.08 Medale: Brak
Podoba mi sie Art. Jest krótki, ale zostały w nim zawarte wszystkie informacje o tych stworzeniach. Też bym chciała mieć takiego pożytecznego niuchacza.. Przydałby sie.
Daje duże W.
Dom:Slytherin Ranga: Dyrektor Hogwartu Punktów: 4576 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 310 Data rejestracji: 25.08.08 Medale: Brak
Mimo tego pewnie każdy z nas chciałby mieć takie pożyteczne stworzonko, jakim jest niuchacz.
Ja bym go trzymała na smyczy.
~~
Artykuł bardzo ładny, łatwo i przyjemnie się czyta. Szkoda, że nie opisałaś tego zwierzątka trochę bardziej, np. że ryjek jest taki, nos taki, czy ma uszy, jakie oczka i w ogóle. Wtedy artykuł wydałby się pełniejszy, bardziej staranny, a tekst byłby spełniony,a i ja byłabym usatysfakcjonowaną czytelniczką. Mimo wszystko - gratuluję. Wena życzę i dalszych sukcesów. <:
Dom:Slytherin Ranga: Pięcioroczniak Punktów: 362 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 37 Data rejestracji: 10.10.09 Medale: Brak
Niuchacze to puchate, czarne, długopyskie, podobne do kretów stworzonka.
Naprawdę do kretów? o.O A mnie się zawsze wydawało, że to cóś podobne jest do mrówkojada! Opis się zgadza, ale ten kret to mnie dobił.
Potrafią nurkować w ziemię jak w wodę
i
Niuchacze nurkowały w skopaną ziemię jak w wodę,
Co prawda jest pewna "odległość" między jednym tekstem i drugim, jednak zapada on w pamięć i powtórzenie, przynajmniej według mnie, jest trochę rażące.
O tak. Dolores zasłużyła sobie na niuchacza. Biedny tylko niuchacz, że musiał spędzić tam kilka minut. Biedaczek!
Mimo tego pewnie każdy z nas chciałby mieć takie pożyteczne stworzonko, jakim jest niuchacz.
No ba! Przecież byłabym najbogatszą personą, gdyby taki niuchacz znalazł mi wszystkie miedziaki, żółciaki i te ciut większe monetki, które porozrzucane są po całym moim domu.
O, o, o, o, o, o! Już nawet wiem, jakbym go nazwała!:
Słodziak!
Dom:Slytherin Ranga: Członek Wizengamotu Punktów: 1476 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 171 Data rejestracji: 30.01.10 Medale: Brak
Podobał mi się ten artykuł. Może to dlatego, że sam chciałbym mieć niuchacza. Lepszy niż wykrywacz metali. Wszystko napisane jest bardzo ładnie, nie spodobało mi się tylko porównanie niuchaczy do kretów. Z tegoco wiem bardziej przypominały mrówkojady. Ortografia również jest bez zarzutów. Czytało się fajnie. Daję W.
Dom:Gryffindor Ranga: Goblin Punktów: 34 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 7 Data rejestracji: 04.04.10 Medale: Brak
Zgadzam się z wszystkimi. Kto by nie chciał mieć niuchacza? Fajny artykuł.
Popieram Marcelę. Też je sobie wyobrażałam, jako zwierzątko podobne do mrówkojada. No ale jak są podobne do kretów... A teraz ocena.
Daję............................................................................. Wybitny!!!
Dom:Slytherin Ranga: Przeciętny Uczeń Punktów: 172 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 22 Data rejestracji: 14.05.13 Medale: Brak
Może i krótko, ale na temat. Podoba mi się Twój artykuł. Szkoda tylko, że nie dodałaś żadnego zdjęcia niuchacza. Za artykuł daję PO, bo mogłaś to lepiej rozwinąć.
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Rekord OnLine: 5422
Data rekordu:
10 September 2024 23:44
"Hogsmeade.pl" is in no way affiliated with the copyright owners of "Harry Potter", including J.K. Rowling, Warner Bros., Bloomsbury, Scholastic and Media Rodzina.