Nowe informacje ujawnione przez J.K. Rowling na portalu Pottermore na temat wszystkich tych elementów magicznego świata, które związane są z Hogwartem.
W drzwiach wejściowych stał wysoki, chudy mężczyzna ze srebrnymi włosami i brodą do pasa. Na jego haczykowatym nosie tkwiły okulary-połówki, a na sobie miał długą, czarną pelerynę i szpiczasty kapelusz. Vernon Dursley, którego wąsy były prawie tak krzaczaste jak wąsy Dumbledore'a, stał przyodziany w fioletowobrązoby szlafrok i gapił się na przybysza, jakby nie mógł uwierzyć swoim małym oczkom.
Trytony (znane również jako nereida i wodnik) są to stwory, zamieszkujące morza i jeziora na całym świecie. Te stworzenia posiadają szarawą skórę i długie, zmierzwione, ciemnozielone włosy oraz potężne, srebrne ogony. Ich oczy są żółte, podobnie jak nierówne zęby, a ich szyje zdobią naszyjniki z otoczaków. Trytony mają dobrze zorganizowane społeczności, różniące się między sobą wielkością w zależności od środowiska, w którym żyją, a także złożonymi konstrukcjami mieszkalnymi, które budują. Te zwierzęta (trytony odmówiły statusu "istot", woląc pozostać zwierzętami) posiadają szczególne umiłowanie do muzyki.
Wiemy też, iż trytony boją się czarów "Utkwiły żółte oczy w różdżce Harry'ego i widać było, że są przestraszone. Mogły być ich tutaj całe zastępy, ale Harry poznał po ich twarzach, że o magii wiedzą tyle, co wielka kałamarnica.
Znamy również syreny (odpowiednik trytona rodzaju żeńskiego).W czwartej części przygód o Harrym Potterze, syreny wabiły zawodników śpiewem. Natomiast w "Księciu Półkrwir1" syreny i trytony oddały hołd zmarłemu Dumbledorowi.
W świecie mugoli
Tryton w mitologii greckiej jest to bóstwo morskie, pół człowiek, pół ryba z 3 parami nóg końskich. Syn Posejdona i Amfitryty.
Natomiast syreny są to nimfy morskie, wyobrażane jako drapieżne ptaki z głową kobiety lub pod postacią pół kobiety, pół ptaka.
Syreną jest też Ariel, bohaterka bajki Mała syrenka napisanej w 1835 r. przez Hansa Christiana Andersena.
Nadesłane przez: Sailor Luna Dodane: kwiecień 08 2008 13:28:19
Napisane przez Hogsmeade_pl
dnia 05 August 2008 17:29
Dom:Ravenclaw Ranga: Redaktor Żonglera Punktów: 1046 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 128 Data rejestracji: 29.08.08 Medale: Brak
Nawet fajny artykuł, ale nieładnie zapisany. No nie można było zrobić tam dwóch linijek odstępu? Trzeba było walić zaraz z jakieś 10? Okropnie to wygląda :/ Jednak same informacje nie są takie złe. Ale jakos od oceny się wstrzymam, bo nie wiem co mam dać za coś co jest brzydkie, ale sensowne. Nędzny? Raczej nie, ale zadowolona też tym artykułem nie jestem. Jesli mam być szczera to i tak bardziej przychyliłabym się do nędznego, ale... jak już obiecałam nie dam za to oceny.
Dom:Slytherin Ranga: Dyrektor Hogwartu Punktów: 4576 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 310 Data rejestracji: 25.08.08 Medale: Brak
Krótko, nie do końca na temat, dziwnie, dziwnie, dziwnie. ^^ i nieładnie. ;] Już na pierwszy rzut oka widać, iż artykuł pisany był w pośpiechu, niestarannie. Enterów zrobiłaś na wyrost. Nie podoba mi się. Cóż, dość krótka praca, błędów interpunkcyjnych co nie miara, nawet nie chce mi się ich wymieniać. Cóż, wena życzę, może następnym razem będzie lepiej. ;]
Dom:Slytherin Ranga: Pięcioroczniak Punktów: 362 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 37 Data rejestracji: 10.10.09 Medale: Brak
"Utkwiły żółte oczy w różdżce Harry'ego i widać było, że są przestraszone. Mogły być ich tutaj całe zastępy, ale Harry poznał po ich twarzach, że o magii wiedzą tyle, co wielka kałamarnica."
Jeśli zaczynamy cudzysłowem, to i cudzysłowem kończmy.
Księciu Półkrwir1
Jeju! "Księciu Półkrwi"! Kopiowany materiał, oj, kopiowany! To r1 występuje w pacach Wordowskich.
Praca na temat. Nawet cytat, co w tekstach uwielbiam. ps. Cóż za oceny! Wybitny, Zadowalający i Okropny. Świetnie to wygląda. ;]
Dom:Slytherin Ranga: Lord Punktów: 256094 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 1,385 Data rejestracji: 15.12.12 Medale: Brak
Jako, że jestem spod znaku Wodnika, to bliskie mi są wszystkie wodne stworzenia - a przede wszystkim te występujące w serii o Harrym Potterze - wolałbym chyba mimo wszystko trytony - podejrzewam je o wiele większą inteligencję, no i oddały hołd Dumbledorowi na pogrzebie w VI tomie.
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Rekord OnLine: 5422
Data rekordu:
10 September 2024 23:44
"Hogsmeade.pl" is in no way affiliated with the copyright owners of "Harry Potter", including J.K. Rowling, Warner Bros., Bloomsbury, Scholastic and Media Rodzina.