Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Audycja Potterwarty
Audycja Potterwarty
No więc, ludzie, weźcie na wstrzymanie i uspokójcie się trochę. Jest źle, więc po co jeszcze gnębić się nawzajem takimi wymysłami. Na przykład najnowszą pogłoską, że Sami-Wiecie-Kto potrafi zabić samym spojrzeniem. Tak zabija bazyliszek, drodzy słuchacze! Zalecam prosty test: sprawdźcie, czy to coś, co łypie na was ślepiami, ma nogi. Jeśli ma, możecie śmiało spojrzeć mu w te ślepia, chociaż jeśli to będzie naprawdę Sami-Wiecie-Kto, to będzie i tak ostatnia rzecz, jaką zrobicie w życiu.
Potter podbija biblioteczki młodych czytelników w Wielkiej Brytanii!
RankingiChoć od wydania ostatniej części Harry'ego Pottera minęło kilka lat, to mimo wszystko przygody o młodym czarodzieju wciąż fascynują. W badaniach przeprowadzonych przez firmę Renaissance Learning, sześć z siedmiu książek o Harrym, znalazły się w czołówce najchętniej czytanych powieści przez uczniów w Wielkiej Brytanii. W ankiecie wzięło udział ponad 400.000 dzieci, z 2000 szkół podstawowych i średnich. Ankietowani mieli głosować na swoich faworytów. Oto jak przedstawia się klasyfikacja:
Harry Potter i Zakon Feniksa oraz Harry Potter i Czara Ognia znalazły się na pierwszym miejscu.
Czwarte miejsce przypadło dla Harry'ego Pottera i Komnaty Tajemnic.
Szóste miejsce zajęli Harry Potter i Kamień Filozoficzny, Harry Potter i Więzień Azkabanu i Harry Potter i Insygnia Śmierci.
Niestety, Harry Potter i Książę Półkrwi nie znalazł się na liście. Jak myślicie, dlaczego? Co jest powodem tego, że dzieci nie sięgają akurat po 6. tom przygód o małym czarodzieju?
Mimo wszystko jesteśmy szczęśliwi, że potteromania nadal trwa!

Zródło: MuggleNet.com
Komentarze
`Czarodziejka F
Dodano dnia 18 styczeń 2014 22:11
Moderator (F)
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11009
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 459
Data rejestracji: 05.04.10
Medale:
Medal Medal Medal
Wspaniale! Widać, że era HP trwa nadal. Ciekawe tylko, jak taka ankieta wypadłaby w Polsce?
Może 6 część nie znalazła się na liście, bo czytelników dobił fakt, że Dumbledore zginął? Albo ludziom nie spodobały się wątki miłosne (Mon-Ron)Rozbawiony
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 19 styczeń 2014 15:31
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
O Matyldo...To już w Wielkiej Brytanii nie mają nic innego do czytania...Ważne bynajmniej, że w ogóle coś czytają. Czego akurat Księcia brak ? Hmm...Osobiście to mój ulubiony tom ze wszystkich - dziwna troskę sytuacja, że akurat szósta część nie cieszy się powadzeniem, i jest w ogóle pominięta. Może brak im Czarnego Pana w akcji Oczko - wszakże praktycznie w tym tomie nie istnieje...
^raven F
Dodano dnia 20 styczeń 2014 10:29
Administrator
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Lord
Punktów: 3042622
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 350
Data rejestracji: 03.01.13
Medale:
Medal
Tylko się cieszyć sukcesem "Pottera" Uśmiech Zupełnie się nie dziwię jego popularności w WB - w końcu akcja dzieje się u nich, saga podbijała (albo podbija nadal) światowe rynki czytelnicze, a od jej wydania nie minęło jeszcze dużo czasu. Poza tym to nie są zwykłe książeczki dla dzieci, które sukces mogą odnieść na sezon lub 2. Wydarzenia z wszystkich kolejnych tomów są z sobą połączone w mistrzowski sposób i za każdym razem, czytając te książki, można odkryć coś nowego. Zresztą wystarczy zerknąć na daty wydań LOTR i "Opowieści z Narnii" - fantastyka wciąż fascynuje, a HP po prostu dołączył do tego zacnego grona, myślę, że będzie na topie jeszcze długo. Jaki trzeba mieć łeb żeby stworzyć taki świat w najdrobniejszych szczegółach? Serio, nie dziwię się, że ludzi to rajcuje. Poza tym, właśnie z tego powodu, że daliśmy się "wchłonąć" w tę historię, w ogóle się tu pojawiliśmy, nie ma co dziwić się innym.
Co do 6 tomu... być może po przeczytaniu potężnej potężnej piątej części czytelnik stwierdza, że szkoda mu czasu na kolejną i chce od razu przejść do finału? Albo sagę czytają ci, którzy najpierw obejrzeli ekranizacje i brak im w książkach sceny spalonej Nory? Oczko Ja, zamiast szóstej, wyrzuciłabym z tej listy czwórkę, "Czara Ognia" zawsze mnie męczy i nudzi. Chociaż fakt, jak sobie przypomnę Mon-Rona, o którym wspomniała Czarodziejka, też mi się "Księcia" odechciewa Oczko
`RazorBMW F
Dodano dnia 20 styczeń 2014 16:00
Moderator (F)
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Lord
Punktów: 820792
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 85
Data rejestracji: 04.10.09
Medale:
Medal
>światowe rynki czytelnicze, a od jej wydania nie minęło jeszcze dużo czasu.
98", wystarczająco dużo.

I nie, już tak mocno nie podbija. Saga pieśni lodu i ognia chociażby już wyprzedza w tym wszystkim pod wzgl. marketingu[pozdro, HBO...].
I w tym, że ta Martinowa menda tak wolno pisze, a zamiast pisać, to woli pojawiać się na konwentach fanowskich ;D I to jest główny czynnik tego, że GoT pod wzgl. marketingu ma przyszłość... o ile Martin nie kopnie w kalendarz.

> Poza tym to nie są zwykłe książeczki dla dzieci, które sukces mogą odnieść na sezon lub 2.
To kwestia marketingu i poczty pantoflowej, i tylko, tylko i wyłącznie tyle. Ostra promocja, gry, filmy, gadżety.
Stąd taka popularność.
Gdyby została wydana bez tej machiny marketingowej?
To była by gdzieś daleeeko w regałach księgarni.
Inna sprawa, że dzieła Rowlingowej to - biorąc pod uwagę czynik targetu - fajna książka dla dzieci... i tyle, no bo nie da im się do ręki Nietzschego czy Kafki. Jako literatura dla dzieci jest to super sprawa, ale nie można tego stawiać na równi z wielkimi i tymi mniejszymi dziełami literackimi, bo to zupełnie inna bajka, inne cele i funkcje.

To samo masz, paradoksalnie, ze Zmierzchem - trwa[ł], bo marketingowo tak chcieli.

>Jaki trzeba mieć łeb żeby stworzyć taki świat w najdrobniejszych szczegółach?
Świat to zrobili Tolkien czy George R.R. Martin (w szczególności on), a nie Rowling, która tylko skorzystała z innych źródełek.
^raven F
Dodano dnia 20 styczeń 2014 17:17
Administrator
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Lord
Punktów: 3042622
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 350
Data rejestracji: 03.01.13
Medale:
Medal
Świat to zrobili Tolkien czy George R.R. Martin (w szczególności on), a nie Rowling, która tylko skorzystała z innych źródełek.

Ja nie twierdzę, że to, co zrobiła Rowling jest lepsze od Tolkiena albo Martina. Nie jest i być nie może, skoro jest kierowanie do dzieciaków, pisane dużo prostszym językiem niż LOTR. Ale próbowałeś kiedyś coś napisać? Siedem tomów tego czegoś? Tak żeby to się kupy trzymało i jeszcze zawierało tajemnice, które zostaną wyjaśnione 4 tomu później? Dla mnie to, co zrobiła Rowling jest niesamowite. Może nie sama magia, bo tego było w literaturze sporo ("Akademia Pana Kleksa" też nie była jej pozbawiona), ale nawet takie durnoty jak łączenie astrologii z imionami, znaczenia nazwisk i ich związek z charakterem.

Z tym, że nie minęło dużo czasu chodziło mi raczej o to, że po tych 16 latach Rowling nadal jest, napędza machinę, tworzy jakieś Potteromore'y i zainteresowanie wciąż jest na nowo rozbudzane. Poza tym 98 to pierwsza książka, ostatnia to już 2007. Wystarczająco żeby jeszcze budzić zainteresowanie.


Jeśli chodzi o marketing. Jasne. Bez tego się dzisiaj nie zaistnieje. Ale nie przeczytałam 'Pottera' dlatego, że ktoś go czytał, reklamował albo siostra miała zeszyt z trójcą, tylko dlatego, że ktoś mi powiedział, że to świetna książka. Po pierwszym tomie już nikt nie musiał mi tego mówić, sama sięgałam po kolejne. Nie jestem tu wyjątkiem.
`Czarodziejka F
Dodano dnia 20 styczeń 2014 18:38
Moderator (F)
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11009
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 459
Data rejestracji: 05.04.10
Medale:
Medal Medal Medal
Zgadzam się z raven. To nie tylko kwestie marketingowe decydują o tym, jak długo dany produkt "utrzymuje się na rynku", ale przede wszystkim to, czy interesuje ludzi na tyle, by sięgali po niego kolejny raz.

Niektórzy ludzie są sentymentalni i lubią powracać do dzieciństwa. A ilu jest ludzi, którzy dorastali z każdą kolejną częścią HP?
(Ja się do nich zaliczam!) I jeśli będą mieli dzieci, to na pewno podrzucą im te książki, żeby i one miały chociaż w małym stopniu magiczne dzieciństwo.

Są książki, które zapisały się w kanonie literatury nie tylko dla dzieci. I bez wątpienia, "Harry Potter" się do nich zalicza.
^N N
Dodano dnia 20 styczeń 2014 20:52
Administrator
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -89914
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 133
Data rejestracji: 31.12.09
Medale:
Medal Medal Medal Medal Medal
I nie, już tak mocno nie podbija. Saga pieśni lodu i ognia chociażby już wyprzedza w tym wszystkim pod wzgl. marketingu[pozdro, HBO...].

Ta saga na pewno nie jest przeznaczona dla dzieci w podstawówce i liceum. Ok, szkoła średnia na pewno po to sięga, ale podstawówka? A ten ranking dotyczył właśnie szkół.

Co do tego,
Świat to zrobili Tolkien czy George R.R. Martin (w szczególności on), a nie Rowling, która tylko skorzystała z innych źródełek.

to popieram Raven. Sorry, tego drugiego, niby genialnego pana nie znam, więc się o nim nie wypowiadam, jego serii nie czytałam, serialu nie oglądałam. Ale o Tolkienie co nieco powiem, bo czytałam o nim sporo i nie, nie na wikipedii. Oczywiście uważam, że Tolkien odwalił kawał porządnej roboty. LOTR, Silmarillion, Hobbit i cała reszta jakiś tekstów. Do tego języki, ALE Tolkien cale swoje dzieła opierał na kulturze skandynawskiej. Z tego źródła czerpał potężną wiedzę, a potem pisał. Nic samo z siebie mu nie przyszło. Co więcej, przy wymyślaniu języków inspirował się takimi jak walijski, staroangielski, czy fiński.
Zatem Twój argument, że Rowling korzystała z innych źródełek niestety nie jest trafny. Owszem, świat pani Rowling nie jest tak obszerny, jak Tolkiena, ale to nie zmienia faktu, że obydwoje zrzynali jak się da i skąd się da.

Każda książka, czy seria książek, która ma trafić w ten target, czyli do dzieci, jest napędzana marketingiem. HP, Zmierzch, Narnia... i wiele innych zapewne.
Ale to HP wciąż trwa, jak widać po sondażu. Nie Zmierzch, nie co innego, tylko Harry Potter. Może dlatego, że dzieci obejrzały filmy i stwierdziły, że chcą książkę przeczytać? A może dlatego, że pani w bibliotece im to pokazała albo koleżanka podrzuciła? Poza tym dzieci, które wzięły udział w ankiecie typowały SWOICH WŁASNYCH FAWORYTÓW. Czyli, nie, że mieli 100 książek do wyboru i musieli wybrać. Sami składali propozycje. Wiem, marketing bez wątpienia się do tego przyczynił. Ale książka sama w sobie też ma to coś. Najwidoczniej nie jest zwykła bajeczką na raz. Kotecek

A co do Księcia Półkrwi, to się zgadzam z tym w 100%! Sama nie cierpię tej czesci, przeczytałam ją tylko raz, bo była nudna, denna, a relacja Dumbka z Harrym była dla mnie niezdrowa (nie, nie chodzi o to, małe zboki xD, po prostu... to mi nie odpowiadało. jakieś prywatne lekcje, sranie w banie). Nie dziwę się, że dzieci tej książki nie lubią. Rozbawiony
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 22 styczeń 2014 03:18
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Hmmm...A ja sobie tak myślę, że nie ma co wyciągać daleko idących wniosków na podstawie jednego sondażu. No Potter jest dobry dla dzieci - ja się i nie znam może, ale jaka książka w Wielkiej Brytanii ma z nią teraz szansę konkurować ? < Razor---marketing, tu się zgadzam > i z pantoflową pocztą także Oczko. Ciekawe jak to wygląda gdzie indziej...Bo u nich to "narodowa książka dla dzieciaków" - język, styl, kultura, miejsca - to jest im bliskie, bo jest "ich". A, że Rowling odniosła sukces, to dodatkowy plusss.

Każdy ma gusta jakieś. Moim zdaniem szóstka była obok piątki tą najciekawszą. A przynajmniej dla młodzieży takiej (15-16 latek ) być powinna od np. jedynki, gdzie dzieci rozwiązują zagadkę kamienia i pieska z trzema głowami. Spotkania z Dumbym może i nie były porywające, ale mnie bardziej nużyły zadania turnieju w czwórce czy lekcje z Lupinem w WA.
Oceny

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się.

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Sponsorzy
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~CynaMona F 26-05-2017 22:03

#przeznaczenie
#Ginny Evans F 26-05-2017 20:53

w polecanych na yt pojawiła mi się piosenka pewnej wokalistki, której inną piosenkę kocham nad życie, a ludzie w komentarzach piszą, że ta piosenka była w GA! wszystko jak zwykle się ze sobą łączy
#Ginny Evans F 26-05-2017 19:22

Lily, niby zamknięta, ale jak widać jednak nie Oczko Monciak, ano rzeczywiście, w 6 sezonie, wiedziałam, że skądś ją kojarzę Kotecek
~CynaMona F 26-05-2017 17:16

Kiedyś była Demi Lovato, ale to chyba przed 8 sezonem Oczko
~LilyPotter F 26-05-2017 16:27

...jak to kolejna część Gone, plz don't, wydawało mi się że to zamknięta seria Zniesmaczony
#Ginny Evans F 26-05-2017 14:33

a pomiędzy 8 i 13 nikogo ciekawego nie ma? Język
~CynaMona F 26-05-2017 13:00

W 13 sezonie GA jest Patrick Harris Serce
#Ginny Evans F 26-05-2017 11:29

w GA pojawiają się gościnnie aktorzy z chyba wszystkich seriali, które oglądam, dzisiaj Holland Roden ♥
#Ginny Evans F 26-05-2017 11:06

w revivalu gilmorek też była ta sama obsada, a wyszło tak średnio ;D także nie nastawiam się, żeby się nie roczarować Oczko
~CynaMona F 26-05-2017 03:21

Ma być ta sama obsada, więc powinno być spoko. Mam nadzieję Kotecek
#Ginny Evans F 26-05-2017 02:02

coś mi mignęło, tylko żeby nie zepsuli Oczko
~CynaMona F 26-05-2017 00:53

Btw, wiesz, że będzie druga część Mamma Mii? Kotecek
~CynaMona F 26-05-2017 00:51

Gone czytałam jakoś na początku gimnazjum. Jak będę miała czas, to przeczytam ponownie do października Rozbawiony
#Ginny Evans F 25-05-2017 20:25

te wszystkie dzieciaczki będą teraz takie wyrośnięte! bo akcja dzieje się 4 lata później
#Ginny Evans F 25-05-2017 20:24

ostatnia część była wydana w 2013 roku, a już wtedy na nią czekałam, to kilka lat minęło ^^
~CynaMona F 25-05-2017 20:16

Kiedyś czytałam, ale to z kilka lat temu. No i chyba nie do końca xD
#Ginny Evans F 25-05-2017 20:10

ps. czytałaś serię Gone? bo właśnie ogarnęłam, że będzie kolejna część w październiku i nie mam się z kim podzielić tą informacją xD
#Ginny Evans F 25-05-2017 20:09

a przez nas jest to wolna i bolesna śmierć Uh-oh!
~CynaMona F 25-05-2017 18:20

Hogs umiera Uh-oh!
~CynaMona F 22-05-2017 06:21

Dobranoc hogs Sowa

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
AyanoAishi
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 7
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 18,443
» Zbanowanych: 1,457
» Gości online: 80
» Użytkowników online: 1

^N

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 czerwiec 2012 15:59