Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Hermiona o Sybilli
Hermiona o Sybilli
No nie... "Wgląd w przyszłość pozwala mi mniemać"... A niby kto ustala tematy egzaminów z wróżbiarstwa? Ona sama! Cóż za zdumiewający dar przewidywania przyszłości!
Czy powstanie peleryna-niewidka?
Inne7. czerwca w Waszyngtonie, Graeme Milton (matematyk z uniwersytetu Utah) ujawnił, że jego koledzy-naukowcy pracują nad projektem peleryny-niewidki, opartym na jego matematycznym modelu. Podobno skutki tego mają być zadziwiające i ekscytujące.

Graeme Milton przyznaje, że naukowcy są nadal bardzo daleko od wykonania nadającego się do użycia przedmiotu, który można by nazwać peleryną-niewidką. Twierdzi jednak także, że dużo pracy jest już wykonywanej i są bliżej tego, by osiągnąć płaszcz, który może tak samo ukryć jakiś przedmiot, jak zostało to opisane w "Harrym Potterze".

Już teraz naukowcy potrafią za pomocą peleryny sprawić, że światło zachowuje się w niezwykły sposób. A dokładnie mówiąc, światło dzięki strukturze płaszcza obiega przedmiot umieszczony obok i ten staje się niewidzialny. Jak twierdzi Milton, zjawisko to jest nieco podobne do działania słuchawek, które uśmierzają hałas, a noszone są przez pasażerów w samolotach. Jednakże póki co, naukowcy twierdzą, że przedmiot, który ma się stać niewidzialny, musi być dużo mniejszy od samej peleryny.

Teraz pozostaje nam tylko czekać na to, czy naukowcy pójdą dalej. Może w przyszłości doczekamy się magicznej peleryny, jednak nie ma się co oszukiwać. Zapewne będzie to drogi wynalazek, na który mało kogo będzie stać.

Więcej na ten temat poczytacie tutaj.

Zródło: www.thecheers.org; www.wizardnews.com
Komentarze
Brak dodanych komentarzy.
Oceny

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się.

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Sponsorzy
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~raven F 18-02-2020 22:21

Koniec psot, wracamy do szarości! Czarodziej
~Ginny Evans F 10-02-2020 12:30

co to była za noc!
~Ginny Evans F 10-02-2020 05:49

Dobranoc, hogs! Duch
~raven F 10-02-2020 05:40

Parasite bierze wszystko, serduszko dla Joaquina, ciepły uścisk dla Leo bez Oscara, dziękuję za tę noc, dobranoc :*
~raven F 10-02-2020 05:21

Damn, ale Zellweger przynudza, niech już sobie idzie! Zły
~raven F 10-02-2020 05:16

To co, trzeba obejrzec Judy?
~raven F 10-02-2020 05:16

Tak, ladne to bylo
~Ginny Evans F 10-02-2020 05:12

piękne zwrócenie uwagi, że wszystkie formy opresji są ze sobą połączone, nikt nie jest wolny dopóki wszyscy nie są wolni
~Ginny Evans F 10-02-2020 05:11

I'M NOT CRYING Płacze
~raven F 10-02-2020 05:10

(Wiem, ze mowi Twoim glosem, ale to i tak bardziej moj kolega)
~raven F 10-02-2020 05:08

Fun fact. Slysze jego glos i sie boje. Damn.
~Ginny Evans F 10-02-2020 05:07

Joaquin ♥
~Ginny Evans F 10-02-2020 05:00

zapomniałam, że aktor grający Magnusa w DA nie zyje :/
~raven F 10-02-2020 04:57

O, o! Bedzie Kobe </3
~raven F 10-02-2020 04:47

A Rocketmana to nawet moja mama widziala, pewnie sie ucieszy Oczko
~CynaMona F 10-02-2020 04:42

Niech się pośpieszą z najważniejszymi nagrodami, bo zaraz będę musiała się zbierać Smutny
~raven F 10-02-2020 04:37

Gina Davis!
~raven F 10-02-2020 04:35

No nic, juz wiem, ze Lors przyszedl, dowiedzial sie, ze bede i poszedl.
~Ginny Evans F 10-02-2020 04:34

tak, jak sie wylogowalam to dziala
~raven F 10-02-2020 04:34

Nie wiem, czy to zalezy od komputera, czy np dziala, jesli ktos jest niezalogowany

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
Aqeoylvq
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 60
» Zarejestrowanych: 25,641
» Zbanowanych: 1,582
» Gości online: 83
» Użytkowników online: 5

~Rjmwg
~Wheea
~Pzuvx
~Pzuvx
~Zazxa

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59