Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Drastyczne zakońc...
Drastyczne zakończenie bajki "Włochate serce czarodzieja"
Dziewczyna leżała na podłodze martwa, z rozciętą piersią, a przy niej klęczał czarodziej, trzymając w okrwawionej ręce wielkie, gładkie, szkarłatne serce, które lizał i gładził, ślubując zamienić je na własne.
W drugiej ręce trzymał różdżkę, którą próbował wywabić ze swojej piersi skurczone, włochate serce. Ono jednak było silniejsze od niego i tkwiło w jego rozwartej klatce piersiowej, odmawiając uwolnienia go spod swojej władzy lub powrotu do kryształowej trumienki, w której tak długo było uwięzione.
I oto na oczach struchlałych ze zgrozy gości czarodziej odrzucił różdżkę i chwycił srebrny sztylet. Wołając, iż nigdy się nie zgodzi, by rządziło nim jego własne serce, wyciął je sobie z piersi.
Przez chwilę klęczał z wyrazem triumfu na twarzy, ściskając po jednym sercu w każdej dłoni, a potem padł na ciało dziewczyny i wyzionął ducha.

Wilkołaki
W dzisiejszym świecie o wilkołakach krąży wiele legend. Ale czy są one prawdziwe?
O tych stworzeniach słyszymy i opowiadamy od zarania dziejów. A więc posłuchajmy historii...

Opowiadano o nich już w Niemczech, a także w krajach słowiańskich. Wówczas wojownicy wkładali po prostu futra i atakowali pod osłoną nocy - tak więc, co tu się dziwić kmiotkom, którzy twierdzili, że widzieli wilki, chodzące na dwóch nogach. Jak wiemy, wtedy ludzie byli bardzo przesądni.

Od tej pory utrwalił się stereotyp wilkołaka. Uważano, że atakują w czasie pełni - jest to jedna z niewielu rzeczy, która się zgadza.
Inną ich cechą jest to, że nie tolerują srebra - wywołuje u nich rany i oparzenia. Jak dotąd ludzie spierają się, czy srebro je zabija, czy też nie - nikt nigdy się tego nie dowiedział.
Używano również czosnku, co jednak nie okazuje się skuteczne, bo działa tylko na wampiry.

W czasach XVI i XVII wieku twierdzono, iż ci, którzy zawierali pakty z diabłem, mogli uzyskiwać możliwość przemiany. Wówczas rozpowszechniły się procesy o wilkołactwo i praktyki magiczne - biada tym, którzy zostali oskarżeni. Jako cechy rozpoznawcze uważano spiczaste uszy, za duży nos, wystające zęby, zrośnięte brwi lub zbyt owłosione ręce - przez to takie osoby kończyły na stosie.

Niewiele osób widziało wilkołaka w trakcie przemiany:
"Rozległo się ohydne warczenie. Głowa Lupina zaczęła się wydłużać. Ramiona zwisły. Gęste włosy wyrastały na twarzy i dłoniach, które zakrzywiły się w zakończone pazurami łapy. Kłapnęły długie szczęki wilkołaka..."

Stworzenia te mają niezwykle wyczulony węch oraz dobrze widzą w ciemności. Gdy trwa pełnia, nie reagują na bodźce ze świata zewnętrznego - liczy się tylko polowanie.
Jeśli chcesz odwrócić uwagę wilkołaka od upatrzonej ofiary, wystarczy zawyć donośnie, po czym uciec, gdzie pieprz rośnie.

Zdarzały się takie przypadki, gdy wilkołakowi ludzkie mięso zasmakowało tak bardzo, że zabijał nawet wtedy, gdy nie było pełni. Przykładem mógł być Fenrir Greyback.
"-Czy mam rozumieć, że teraz atakujesz już nawet wtedy, gdy nie ma pełni księżyca? To niezwykłe... Tak ci zasmakowało ludzkie mięso, że nie wystarcza ci jedna ofiara na miesiąc?
-Zgadza się. Jesteś wstrząśnięty, co, Dumbledore? Przeraża cię to?"
Jak można wywnioskować, jednym z przysmaków wilkołaka jest człowiek.

W świecie czarodziejów J. K. Rowling wilkołaki żyją na marginesie społeczeństwa - jak dotąd nikt nie obdarzył ich zaufaniem, oprócz Albusa Dumbledore'a.

Żyją więc w "podziemiach", wśród swoich braci, odizolowani od innych - przede wszystkim dlatego, że postawa czarodziejów otwarcie mówi, że nie życzą sobie towarzystwa wilkołaków.

Innymi zmianami, wprowadzonymi przez autorkę książki, było to, iż istniały możliwości złagodzenia symptomów przemiany. Ponadto ukąszenie mogło spowodować również śmierć, a nie, jak w większości przypadków, tylko zarażenie innych wilkołactwem.

U Rowling stworzenia te stanęły po stronie Lorda Voldemorta. Ich przywódcą był Fenrir Greyback, znany wróg mugoli, zaś jego przeciwnikiem - Remus Lupin.

Fenrir Greyback stawiał sobie za cel zarażenie jak największą ilość dzieci, przez co był najbardziej znienawidzoną osobą. Obawiano się go - jak najbardziej słusznie, gdyż atakował niemal wszystkich. Gdy tylko zjawiał się na ulicy, wszyscy czarodzieje przezornie znikali w domach i nie wypuszczali z nich dzieci.
Przez to większość ludzi obawiała się i innych wilkołaków, nawet, jeśli nic im nie zrobili. Przykładem mógł być Remus Lupin.

Remus w dzieciństwie został ukąszony przez Greybacka. Jak sam mówił, "przez jakiś czas żal mi było tamtego wilkołaka, myślałem, że zrobił to nieświadomie..." jednak, gdy poznał Fenrira, zmienił zdanie.
Służył w Zakonie Feniksa, był także szpiegiem Dumbledore'a w "podziemiach", tam, gdzie mieszkali tacy, jak on.

Ministerstwo Magii orzeka, iż wilkołaki występują wszędzie, aczkolwiek istnieją podejrzenia, iż wywodzą się z północnej Europy.
W klasyfikacji mają XXXXX - czyli oznaczono, że są szczególnie niebezpieczne i nie należy zbliżać się do nich pod żadnym pozorem.




Nadesłane przez: Martyna
Dodane: czerwiec 15 2008 15:52:53
Komentarze
~Rewolucja F
Dodano dnia 06 March 2009 20:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dyrektor Hogwartu
Punktów: 4576
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 310
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Aż się przestraszyłam. ;D
Artykuł po prostu perfekcyjny. Żadnych błędów, literówek czy błędów interpunkcyjnych. Wspaniałe, wspaniałe. Czytając, odniosłam wrażenie, że piszesz z pasją, starannie dobierasz słowa, ważysz każde z nich i liczysz się z każdym napisanym zdaniem. Jesteś konsekwentna i wyważona. Gratuluję. Zwięźle, na temat i ładnie. Przyjemnością było przeczytać ten artykuł. ;]
~Carmel F
Dodano dnia 31 May 2009 14:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Charłak
Punktów: 9
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 15.04.09
Medale:
Brak
Świetny artykuł. Naprawdę. Ciekawie napisany, żadnych błędów. Fajnie, że do informacji z HP dołączyłaś coś w rodzaju rysu historycznego wilkołaków. Daję W.
~Marcela F
Dodano dnia 26 October 2009 11:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 362
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 37
Data rejestracji: 10.10.09
Medale:
Brak
Jako cechy rozpoznawcze uważano spiczaste uszy, za duży nos, wystające zęby, zrośnięte brwi lub zbyt owłosione ręce - przez to takie osoby kończyły na stosie.
Tylko uszu spiczastych nie mam! Chyba zacznę się bać!

Jeśli chcesz odwrócić uwagę wilkołaka od upatrzonej ofiary, wystarczy zawyć donośnie, po czym uciec, gdzie pieprz rośnie.
Nie próbowałabym tej metody.

Kolejny świetny artykuł użytkownika. Potrafi zadziwić (użytkownik), bo spotkałam się z kilkoma niższej jakości. Trochę przecinki mnożą się w tekście, ale do zniesienia.
~Faria7 F
Dodano dnia 17 June 2012 14:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2652
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 48
Data rejestracji: 10.06.11
Medale:
Brak
Bardzo fajnie, dużo informacji, ciekawostek. Trzyma w napięciu, wielu rzecz o wilkołąkach nie wiedziałam. Fajnie że wspomniałaś tyle o Lupinie. Daję W, należy się jak najbardziej.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 24 December 2012 02:35
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Myślę, że takim idealnym "wilkołakiem z krwi i kości" był Greyback - to instynkt drapieżnika, Lupin się przed tym bronił, ale i tak w większości wolały Czarnego Pana - powód prosty pozwalał im się żywić. jest wiele filmów o tej tematyce.... szkoda, że nie ma czegoś o wampirach - przecie z to "przyrodni bracia", spokrewnieni od zarania dziejów kąśliwi prześladowcy ludzi... daję jak najbardziej zasłużenie W
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 100% [4 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 0% [Brak oceny]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 246
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59