Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Lupin o sobie
Lupin o sobie
- Wstydź się, Hermiono, to grubo poniżej twoich zwykłych możliwości - stwierdził sucho. - Z tych trzech zdań tylko jedno jest prawdziwe. Nie pomagałem Syriuszowi w przedostaniu się do zamku i na pewno nie pragnę śmierci Harry’ego... - Dziwny skurcz przebiegł przez jego twarz. - Ale nie przeczę, że jestem wilkołakiem...

Sylwetka psychologiczna Severusa Snape
Od dawna przymierzałam się by napisać ten artykuł. Zastanawiałam się nad sylwetką psychologiczną Mistrza Eliksirów. Poniższy tekst zawiera spoilery!


UWAGA: Poniższy fragment zawiera Spoiler!

Zacznijmy więc od samego początku.

Severus Snape ur. 09.01.1960r w Londynie, jednak zamieszkały na Little Whinging. Imię matki Eileen Prince (czarownica), imię ojca Tobiasz Snape (mugol).

Jak wiadomo, Severus nie miał łatwego dzieciństwa. Odkąd jego ojciec dowiedział się, że Eileen jest czarownicą prześladował ją, tak samo jak Severusa, który odziedziczył zdolności magiczne po matce. Prawdopodobnie matka Snape'a została zesłana do Azkabanu z powodu rzucania na męża zaklęcia Imperius. Jednak nie jest to nigdzie dokładnie określone.

Severusowi ciężko żyło się bez matki, ciągłe 'kłótnie' z ojcem (Severus był nadal bity), aż w końcu spotkał Lily Evans. Nastąpiła przyjaźń, wyjazd do Hogwartu, przydzielenie do domów (Severus Slytherin, a Lily Gryffindor). Ich przyjaźń uległa osłabieniu: Severus przyłączył się do grupy Ślizgonów, Lily się to nie podobało, wyraziła się na ten temat, jednak zapewnienia Snape'a jakoś ją uspakajały.

Na piątym roku zdarzyło się coś, co zaprzepaściło ich przyjaźń: Severus nazwał Lily szlamą. Było to spowodowane atakiem na jego osobę przez bandę Pottera. Prawdopodobnie Potter podkochiwał się w Evans i podejrzewał, że Severus też ją kochał. Pokłócili się.

Po skończeniu szkoły Snape przyłączył się do grupy śmierciożerców. Jednak Voldemort zabił całą rodzinę Potterów.

Przejdźmy więc do opisu sylwetki.

Severus Snape jest bardzo skomplikowaną postacią książki, można nawet rzec, że jedyną. Na jego postępowanie wpłynęło tak na prawdę jego dzieciństwo. Złe traktowanie utrwaliło mu w pamięci, że jest nikim. Każdy może go skrzywdzić, upokorzyć. Posiadał bardzo niską samoocenę. Spotkanie z Evans było przełomem, spotkał osobę, która była dla niego miła i życzliwa. Okazywała mu szacunek, zainteresowanie, zrozumienie. Tego, czego nigdy nie doświadczył, dlatego nie jest dziwnym, że polubił taką osobę.

'Przyjaźń przetrwa wszystko'...

Wyjazd do Hogwartu również okazał się przełomem w życiu Snape'a. Ucieczka od domu, który kojarzył się z bólem i z poniżeniem. Severus miał nadzieje, że Lily trafi do tego samego domu co on- Slytherinu. Nie chciał tracić przyjaciela, jedynej osoby, która go rozumiała. Niestety, następny cios. Nie przydzielono ich do tego samego domu. Stracił następną kobietę, na której mu zależało. Utrzymywali swoją przyjaźń, ale już nie tak jak przedtem. Osłabienie stosunków przyszło, gdy Severus 'zaprzyjaźnił' się z grupką z jego domu. Wiadomo przecież, że Slytherin nie ma dobrej opinii, na dodatek prawie wszyscy jego mieszkańcy przyłączyli się do Czarnego Pana.

Jednak przyjaźń nie przetrwa wszystkiego...

Poniżenia ze strony Pottera również osłabiały jego samoocenę. Prawdopodobnie czuł się jak wtedy, gdy znęcał się nad nim ojciec. Bezsilność- chociaż teraz miał różdżkę i potrafił panować nad magią. Z tego, co wiadomo z książek, Snape nie zaczepiał Pottera. Nie szukał z nim konfliktu, co oznacza, że był ofiarą. Kimś słabszym.

Nazwanie swojej przyjaciółki 'szlamą' było przejawem gniewu, jego upustu. Nie mógł znieść jeszcze większego poniżenia, niż bycia bronionym przez dziewczynę (kobietę). Próby przeproszenia spełzły na niczym. Lily opuściła go, znowu, jak matka.

Severus chciał udowodnić sobie i innym (prawdopodobnie), że jest silny i wstąpił w szeregi Śmierciożerców. Oznaczali oni siłę, strach, byli niezwyciężeni (w pewnym stopniu). Chciał nareszcie (znowu) być traktowany z należytym szacunkiem. Moc i potęga- to czego mu brakowało w szkole. Trzeba również wspomnieć o podsłuchanej przepowiedni. Oznaka słabości. Dlaczego? Dobre pytanie, gdyż nie jest łatwo to wyjaśnić. Powiedzenie o tym wszystkim swojemu Panu. Znowu ktoś był od niego lepszy, potężniejszy. Rzec można, że po raz kolejny zdradził Lily.

Ból i żal. Tym razem zabito Lily, którą, jak się okazało, kochał. Wstąpienie w 'szeregi' Dumbledore'a było przeciwdziałaniem złu. Kolejny raz złość, żal oraz nieufność.

Można ująć to tak: inteligentny mężczyzna, sprytny, odważny, ale zamknięty w sobie. Nie pokazywanie swoich uczuć równało się z większym dystansem, niepozwoleniem poznać siebie lepiej, braku ufności. Cały strój i wygląd mogą świadczyć o strachu, który zawsze chciał siać (nie tak jak śmieciożercy), ale przed uczniami- osobami, które są słabsze. Można stwierdzić, że miał w pewien sposób schizofrenię. Schizofrenię na punkcie swojej osoby, brzydził się nią. Żył w zakłamaniu, oszukiwał samego siebie. Dobrym przykładem jest fragment z szóstego tomu:

-A więc zabij mnie- wydyszał Harry, który nie czul wcale strachu, tylko wściekłość i pogardę.- Zabij mnie, jak zabiłeś jego, ty tchórzu!
-NIE NAZYWAJ MNIE TCHÓRZEM!- ryknął Snape, a jego twarz stała się nagle twarzą szaleńca, jakby targał nim ból tak nieludzki, jak wyjącym, skomlącym psem, uwięzionym w płonącym domu poza nimi.



Zabicie osoby, która była dla niego ostoją. Następna osoba, która go rozumiała i musiała odejść. Tym razem sam ją zabił. Cios za ciosem, żeby dobić ofiarę- samego siebie.

Nie dziwi mnie traktowanie Harry'ego w ten sposób. Zemsta i żal za przeszłość, która była dla niego okrutna. Człowiek skrzywdzony przez los. Nauka oklumencji była jakąś formą obrony przed światem, tajemnicą. Człowiek z kompleksami. Niska samoocena, wręcz brak własnego ego. Smutne, lecz prawdziwe.

Dopiero w siódmym tomie dowiadujemy się, że Severus Snape- człowiek, który był tajemniczy, zamknięty w sobie, chamski, arogancki, ironiczny, cyniczny, sarkastyczny posiada uczucia. W końcu był człowiekiem, prawda? Pomyłka co do jednego w jego osobie. Nikt go tak na prawdę nie znał, nikt nie próbował go poznać. Nie dziwie się, sam stworzył mur, który nie dało się pokonać. Nie pozwolił na to. Nie chciał już zostać skrzywdzonym, porzuconym, ośmieszonym, poniżonym, zostawionym na pastwę losu człowiekiem. Lepiej zgrywać pozory i udawać, że jest się twardym. Z drugiej strony nie ma się co dziwić, niejedna osoba, prawdopodobnie, która by przeszła tyle, co on załamałaby się i (możliwie) zabiła.
On się nie poddał, chociaż nie widział sensu życia. Zakochany w jednej kobiecie przez całe życie, wręcz jak dramat romantyczny: bohater cierpi, a później umiera (najlepiej popełnić samobójstwo dla większego efektu tragizmu).

Warto zastanowić się nad tą postacią, skrywa dużo tajemnic i zagadek...






Nadesłane przez: Sukebe
Dodane: październik 14 2007 01:13:45
Komentarze
~dzulia F
Dodano dnia 03 September 2008 23:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 1
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 29
Data rejestracji: 01.09.08
Medale:
Brak
Bardzo dobry Artykuł...przeczytałam cały i aż, mi sie żal zrobiło tego Snape Wredny
Moja ocena to oczywiści W.
~Malaga F
Dodano dnia 14 October 2008 17:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1432
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 96
Data rejestracji: 14.10.08
Medale:
Medal
Kurczę, ja sie chyba musze wypowiedzieć.
Na początku nie lubiłam Snape'a. A potem znienawidziłam. A potem do tego dołączyła jeszcze uwielbienie do jego postaci, i to wszystko w jednym - kochałam i nienawidziłam jego sposobu bycia. Jednak zawsze Snape był "tym wrednym, sarkastycznym, siejącym postrach chamem". Jednak coś się we mnie ruszyło w piątej części, kiedy Harry wdziera się do jego umysłu, do jego wspomnień. Ale nadal nie patrzyłam na niego jako na człowieka z uczuciami, tak, jak nie uważałam Umbridge za kogoś, kto je posiada. A potem, w KP-K, dowiadujemy się więcej o nim samym. Ale nadal, może specjalnie, nie chciałam burzyć tej opinii, która o nim miałam, bo, być może było to za trudne. W siódmej, kiedy "Sev" ginie, kiedy Harry ogląda jego wspomnienia, zrozumiałam, jak go lubiłam. Że też był człowiekiem.
A ta analiza jego postaci, no cóż. Mam gulę w gardle /za każdym razem rycze w momencie jego śmierci/. dzięki Ci za to.
~Villemo_C F
Dodano dnia 15 October 2008 23:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 228
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 13.10.08
Medale:
Brak
Zgadzam się z Melagą
ja ryczałam gdy czytałam t jego wspomnienia....
Płacze
Snape był człowiekiem cóż za niesamowite odkrycie i kochał Lily <3
ja sama mam ten fragment w podpisie...
W
~Madeleine Lestrange F
Dodano dnia 20 December 2008 23:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Sługa Czarnego Pana
Punktów: 1185
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 129
Data rejestracji: 14.12.08
Medale:
Brak
Dosyć dobry artykuł, o mojej ulubionej postaci. Chociaż z tą schizofremią przesadziłaś, naprawdę. Ale ogółem, to Powyżej oczekiwań.
~LordCyrus F
Dodano dnia 15 January 2009 19:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 16
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 25.11.08
Medale:
Brak
Kurcze.... Uwielbiam Sanpe'a (jest zaraz po Dumbledorze Oczko) Cięzko mi jest się o nich wypowiadać bo.... OBAJ ZGINĘLI walcząc o TO SAMO! Sanpe jest SUPER ja od początku wiedziałem że, Dumbledore nie obdarzyłby kogokolwiek aż tak wielkim zaufaniem wiedząc lub miając przeczucie iż jest zły do szpiku kości! (albo troche mniej Oczko) Daje P. bo nie do końca tego oczekiwałem... Ale i tak jest SUPER!
~Ginny x3 F
Dodano dnia 21 January 2009 20:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -73
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 21.01.09
Medale:
Brak
Uważam, że Snape był najodważniejszą osobą w książce. Wiele razy to pokazał. Okłamywał samego Voldemorta, był wierny Dumbeldore'owi. Podziwiam go Oczko Wielkie W
~Dorcas Black F
Dodano dnia 27 January 2009 21:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 6
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 23.01.09
Medale:
Brak
Uwielbiam Snape'a - jedna z najbardziej tajemniczych postaci w książce. Podziwiam go za odwagę i za to że szpiegował Voldemorta dla Dumbledore'a. Daję W Uśmiech
~Rybka_109a F
Dodano dnia 10 February 2009 21:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 348
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 14.10.08
Medale:
Brak
Dam W. Dobry artykuł i o mojej ulubionej postaci (no może nie...Draco jest pierwszyOczko ). Fajnie mi się go czytało, błędów nie zauważyłam i ryczałam jak to przeczytałam. Naprawdę szkoda mi był Snape'a i jego młodzieńczych lat. Płacze
~marbob16 F
Dodano dnia 28 February 2009 13:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 12
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 04.02.09
Medale:
Brak
Oh... Snape to faktycznie bardzo złożona postać.... Podobała mi się kreacja tego bohatera Uśmiech Przez wszystkie części wydawał się po prostu ZŁY, a tu taka odmiana

artykuł super- daję W Uśmiech
~Mia-amor F
Dodano dnia 23 March 2009 18:13
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -278
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 22.03.09
Medale:
Brak
Może Snape nie był taki zły? Nienawidził Harrego bo był synem Jamesa, mężczyzny, którego pokochała miłość jego życia, ale czy przez to mamy patrzeć na niego jak na kryminalistę?
~Elfka F
Dodano dnia 02 May 2009 17:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 702
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 37
Data rejestracji: 02.05.09
Medale:
Brak
No nie źle... Ale mnie tam żalu się nie robi. Nie żebym była bez serca czy coś, ale gdyby nie Harry to Vold nie dowiedział by się tej części przepowiedni o której się dowiedział właśnie od tej hołoty. I nie powinien tak tracić nerwów i nazywać Lily szlamą. To było już przegięcie. Martwią mnie tylko rodzice Sevka.

Wybitny.
~hermiona00xd F
Dodano dnia 01 July 2009 22:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 43
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 05.05.09
Medale:
Brak
Snape to bardzo ciekawa postać. Właściwie to od początku sagi wiedziałam, że nie jest on zwykłym bohaterem. Wiedziałam, że to on jest jedną z ważnych postaci dla Harry'ego. Naprawdę brak mi słów.
Milva: Nie nabijamy komentarzy kropeczkami!
~Neo t F
Dodano dnia 01 July 2009 23:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 6
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 14.04.09
Medale:
Brak
Snape no cóż szczerze mówiąc jego postać tak bardzo mnie nie fascynowała , aż do ostatniego tomu książki w której wykazal się bardzo dużą odwaga . Od tamtej chwili zacząłem szczerze lubić Severusa. Uśmiech
~Bobi1 F
Dodano dnia 25 July 2009 22:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -40
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 24.07.09
Medale:
Brak
Jak zginął poczułem taką wewnętrzną ulge- w sumie zabójca Dumbledora, wierny śmierciożerca. Ale gdy dokładnie przeczytałem jego wspomnienie to zrobiło mi się jego żal. Naprawde Wielki człowiek, rozumiem nawet to jak traktował Harry'ego. On nie patrzył na niego jak na syna Lilly ale jak na syna Jamesa. Za artykuł Wybitny oczywiście
~Fanka_Severusa F
Dodano dnia 04 August 2009 12:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -26
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 02.08.09
Medale:
Brak
Dopiero w siódmym tomie dowiadujemy się, że Severus Snape - człowiek, który był tajemniczy, zamknięty w sobie, chamski, arogancki, ironiczny, cyniczny, sarkastyczny posiada uczucia.
Ja się z tym nie zgadzam. Według mnie Severus jest fantastyczny

-A więc zabij mnie- wydyszał Harry, który nie czul wcale strachu, tylko wściekłość i pogardę.- Zabij mnie, jak zabiłeś jego, ty tchórzu!
-NIE NAZYWAJ MNIE TCHÓRZEM!- ryknął Snape, a jego twarz stała się nagle twarzą szaleńca, jakby targał nim ból tak nieludzki, jak wyjącym, skomlącym psem, uwięzionym w płonącym domu poza nimi.


Niestety ale ja uwielbiam Severusa i nie pozwole żeby tak o niem pisano...

Ocena: ZADOWALAJĄCY


EDYCJA:
-A więc zabij mnie- wydyszał Harry, który nie czul wcale strachu, tylko wściekłość i pogardę.- Zabij mnie, jak zabiłeś jego, ty tchórzu!
-NIE NAZYWAJ MNIE TCHÓRZEM!- ryknął Snape, a jego twarz stała się nagle twarzą szaleńca, jakby targał nim ból tak nieludzki, jak wyjącym, skomlącym psem, uwięzionym w płonącym domu poza nimi.



A i jeszcze jedno...Potter nie powinien tak mówić do Severusa...SEVERUS NIE JEST TCHÓRZEM!!!A jeśli sie ze mną nie zgodzicie że Severus nie jest tchórzem to wam zrobili pranie mózgu...Severus byłby tchórzem jak by nie powiedział Voldemortowi żeby nie zabijał Lily E.


PS:
Severus zabiłby Pottera gdyby tylko chciał...
~MademoiselleMalfoy F
Dodano dnia 08 August 2009 13:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 18
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 07.08.09
Medale:
Brak
Ciekawy artykuł .
Zawsze jakoś lubiłam postać Snape'a , a po przeczytaniu 7 tomu polubiłam go jeszcze bardziej.
~SylCab F
Dodano dnia 28 August 2009 18:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 51
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 25.08.09
Medale:
Brak
Po przeczytaniu jego wspomnień w 7 części polubiłam go.
Okazało się, że jest on człowiekiem niezwykle odważnym (szpiegował Voldemorta dla Dumbledora) , ale także nieszczęśliwym (miłość jego życia umarła, w pewnym sensie przez niego).
Sev kochał przez całe życie jedną kobietę, nawet po jej śmierci. Szczególnie za to go polubiłam.
~MissSlytherin F
Dodano dnia 05 January 2010 03:03
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 05.01.10
Medale:
Brak
Ciekawy art. Rzeczywiście postać Severusa jest niezwykle złożona. Szkoda mi go, a właściwie losu jaki go spotkał, a wszystko w imie miłości Uśmiech
Zasłużone myślę W
~Nigellus_Black F
Dodano dnia 06 February 2010 17:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1476
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 171
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Brak
Artykuł mi się spodobał (bardzo dobrze została napisana jego charakterystyka). Myślę, że Severus był najciekawszą postacią pod względem psychologicznym. Jak się okazało, Snape wielokrotnie wykazywał się odwagą i był wierny swojej miłości. Treść artykułu jest bardzo interesująca, lecz niepozbawiona błędów stylistycznych. Może nie są one rażące, ale obniżyły one odrobinę odbiór jego. Tak czy siak, ze względu na ogrom pracy włożony w jego napisanie, oceniam go na Wybitny.
!leea F
Dodano dnia 06 February 2010 19:57
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11463
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 329
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Medal
To chyba najlepszy opis, jakiegokolwiek bohatera z HP. Szczerze mówiąc, na początku bardzo Snape'a nie lubiłam, jednak w 7 części bardziej go zrozumiałam. Nie dziwię się więc jego złości, kiedy widział Harrego, tak podobnego do jego ojca Jemesa, którego tak głęboko nienawidził a jednak z zielonymi oczami Lily, osoby którą tak dobrze znał, lubił i kochał. Poniekąd w moim odczuciu, James Potter, nie wydaje mi się już taki przyjazny, chociaż wiem ,że później się zmienił, jednak pozostawił w psychice Severusa trwały ślad, który przez lata kształtował jego charakter. Szkoda mi bardzo tej utraconej przyjaźni a właściwie trwałej miłości. Tak skrzywdzony przez osoby najbliższe, a później dodatkowa upokorzony. Przygnębiające trochę. Płacze Trzeba mu przyznać to, iż był naprawdę odważny i przebiegły oszukując Voldemorta, a mógł to przecież przypłacić życiem, podobnie z resztą jak Lily ( i może właśnie z tego powodu, postanowił sprzeciwić się, przechodząc na stronę dobra, może podświadomie chciał to jakoś wynagrodzić Lily ).
Artykuł, naprawdę godny uznania- brak błędów, akapity, proste podstawowe przedstawienie postaci na porządku. Szkoda tylko,że bez zdjęć. Oczywiście daje W Jupi!
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 83% [35 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 10% [4 głosów]
Zadowalający Zadowalający 2% [1 głos]
Nędzny Nędzny 2% [1 głos]
Okropny Okropny 2% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 313
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59