Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Dementorzy
Dementorzy
Dementorzy to jedne z najbardziej obrzydliwych stworzeń, jakie żyją na ziemi. Lubują się w najciemniejszych, najbardziej plugawych miejscach, rozkoszują rozkładem i rozpaczą, wysysają spokój, nadzieję i szczęście z powietrza wokół siebie. Nawet mugole wyczuwają ich obecność, chociaż ich nie widzą. Wystarczy zbliżyć się do dementora, a ginie nasze dobre samopoczucie, giną wszelkie szczęśliwe wspomnienia. Dementor to pasożyt, który gdyby tylko mógł, wyssałby z ciebie wszystko, co dobre, pozostawiając coś, co byłoby podobne do niego. Pozostawiłby w tobie jedynie najgorsze wspomnienia z całego życia. A twoje najgorsze wspomnienia, Harry, wystarczą, żeby spaść z miotły. Każdemu by się to przydarzyło, gdyby miał takie przeżycia. Nie musisz się niczego wstydzić.
Wątpliwości w HP 6
Moim zdaniem Dumbledore zginął i jest to w 99% pewne. Po pierwsze pojawił się w obrazie w gabinecie dyrektora Hogwartu (gdzie przebywały obrazy nieżyjących dyrów). Po drugie zginął, moim zdaniem, bo sam tego chciał. Błagał Snape'a o...(Właśnie, o co? Według mnie o to, aby go zabił i tym samym zdobył zaufanie śmierciożerców i mógł dalej swobodnie pomagać Zakonowi). Największym argumentem jest to, że Snape żyje. Severus złożył Przysięgę Wieczystą, że jeśli młodemu Malfoyowi się nie uda zabić Albusa, on za niego wykona czarną robotę. Snape zabił Dumbledora i dzięki temu nadal żyje.

Snape jest dziwną postacią w książkach Rowling. Już w pierwszej części wydawało się, że to on chce zabić Pottera i wykraść Kamień Filozoficzny. Jednak to on uratował mu życie i robił wszystko, aby kamień nie został skradziony. Teraz jest podobnie. Niby Snape jest po złej stronie, zabił Dumbledora i pomaga Czarnemu Panu, a jednak są wątpliwości... Możliwe, że jak wcześniej wspominałem zabił Albusa z jego woli, według jego planu (Dumbledora). Gdy Harry nazwał go tchórzem wybuchł gniewem, bo przecież spełnia tak trudną i niebezpieczna misję. Jest po stronie Zakonu, oszukuje samego Voldemorta, zabija największego człowieka na świecie (tego, który dał mu drugą szansę), ryzykuje własne życie, ma wrogów z jednej i drugiej strony. Jego najmniejszy błąd spowoduje, że... umrze.

Co do RABa to nie mam wątpliwości. Sama Rowling przyznała ze jest nim brat Syriusza- Regulus. A to czy żyje czy nie i co z nim będzie w 7 części to nie mam pojęcia. W książce napisane jest, że umarł, ale czy na pewno?? Myślę, ba, jestem pewny, że autorka najlepszych książek na świecie szykuje nam niespodziankę, a czy i w jakim stopniu będzie miła, zobaczymy już niedługo.


Pozdrawiam, Paweł.



Nadesłane przez: stadzik
Dodano: lipiec 15 2006 10:15:21
Komentarze
~Rewolucja F
Dodano dnia 03 January 2009 21:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dyrektor Hogwartu
Punktów: 4576
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 310
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Dumbledora

Dumbledore'a.
W książce napisane jest, że umarł, ale czy na pewno??

Hmm... rozumiem, że artykuł został napisany przed wydaniem 7. tomu, ale jeśli w książce jest cos napisane, to powinniśmy się tego trzymać. Tak, R.A.B. nie żyje.
~~~
Gratuluję - to jeden z lepszych artykułów pod względem stylistyki i ortografii, a sama treść też jest niezła. Jesteś bardzo spostrzegawczy - kiedy przeczytałam o śmierci Dumbledore'a byłam - po prostu - pewna, że nie żyje, ale Ty znalazłeś na to niezbite dowody, które mogą poprzeć Twoje argumenty, bo są praktycznie niepodważalne.
Gratuluję zdrowego rozsądku i logicznego myślenia.
~Szczena Evans F
Dodano dnia 27 January 2009 21:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 76
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 29
Data rejestracji: 26.01.09
Medale:
Brak
Tak, super artykuł daje W. Swietne argumenty to przecież oczywiste, że gdyby Dumbledore żył Snape by umarł i nie byłoby go na portrecie. Bardzo podoba mi się ten motyw z portretami tak w_ogole.Dyrektor Hogwartu musi mieć fajnie, że może porozmawiać ze swoimi poprzednikami
~Ami F
Dodano dnia 24 February 2009 14:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik Klubu Ślimaka
Punktów: 463
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 53
Data rejestracji: 31.01.09
Medale:
Brak
Dumbledora

Pisze się Dumbeldore'a!
Artykuł jest bardzo dobry, nie zauważyłam ani błędów ortograficznych ani stylistycznych. Duża spostrzegawczość - ja myślałam że Dumbeldore umarł a ty masz dużo dowodów na to że Twoje argumenty są niepodważalne! Gratuluje bardzo dobrego artykułu!
Daję wybitny


A właśnie, że nie piszemy Dumbeldore, tylko Dumbledore!
~ja_1996 F
Dodano dnia 06 March 2009 21:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -118
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 04.03.09
Medale:
Brak
Dumbledore umarł, tego jestem pewna. Ale o co błagał Snape'a przed śmiercią? Jakoś sobie nie moge wyobrazić, że Snape się wahał. W każdym razie ja Snape'a nie lubie. A za artykuł daje zadowalający.
!Lady Gaga F
Dodano dnia 19 December 2009 22:26
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 738
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 143
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Medal
Dumbledora
Pisze się Dumbeldore'a!
Coś ci skarbie nie wyszło, bo piszemy - tak sądzę, ale mogę się mylić - Dumbledore.

A sam artykuł mnie nie zadowala. Po pierwsze: nie jest spójny, mało które zdanie, tak naprawdę, nawiązuje do siebie [np. kot zobaczył psa. dlaczego dywan jest niebieski?]. "Dyrów" = język potoczny. "??" = podstawowe zasady interpunkcji w artykule.
~Rose Stuner F
Dodano dnia 04 January 2010 16:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 42
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 01.01.10
Medale:
Brak
Art mi się podoba, chociaż ja już jestem po lekturze 7 tomu ^^. Przemyślenia są dobre. Sama nie wpadłam na pomysł z tym jego obrazem xD.
Nie zgadzam się stanowczo z %Lady Gaga. Tekst jest spójny. Gdybyśmy musieli do siebie nawiązywać zdania tak, jak ty sugerujesz, to wyszłoby nam wielkie g... . Wiecie o co chodzi. Na pewno nie czytałoby się tego ciekawiej. Wszystko byłoby o jednym, bo NIE BYŁOBY ze sobą powiązane..
Moim zdaniem jest OKEY. I W mogę dać, bo przemyślenia były poprawne, uzasadnione. Tyle co błędy interpunkcyjne, ale bardziej zaawansowane. Czyli jak czytasz, to robisz przerwę tam, gdzie powinien być przecinek ;p.
^Lady Holmes F
Dodano dnia 22 February 2010 18:02
Administrator
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 29123
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 497
Data rejestracji: 21.11.09
Medale:
Brak
A to czy żyje czy nie i co z nim będzie w 7 części, to nie mam pojęcia.

A gdzie się zgubił ten przecinek?
***
Artykuł jest napisany niezbyt dobrze - wszystko się mi miesza i jest za krótki (ale to chyba dobrze, bo ten jest krótki i nudny).

Daję jedynie Zadowalający.
~Vinar F
Dodano dnia 26 June 2010 21:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 7
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 26.06.10
Medale:
Brak
Dumbledore zginął bo jak przeważnie się dzieje w takich książkach nauczyciel czy najbliższa osoba giną, a główny bohater potem się mści za tą osobę i zabija najgorszy czarny charakter.
~Hermii F
Dodano dnia 25 August 2010 18:04
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -134
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 25.08.10
Medale:
Brak
po pierwsze snape nie był zdrajcą bo zaplanował śmierć Dubeldore'a
razem z nim zreszta Albus już umierał a snape nie był już
sługą Voldemorta ! od czasu kiedy zabił matke harrego
bo kochał Lily !
~Ginny Molly Potter F
Dodano dnia 24 August 2011 17:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 96
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 04.08.11
Medale:
Brak
Fajny artykuł. Podsumowanie wszystkich niepewności dotyczących 6 części HP. I zgadzam się z Tobą że Snape jest dziwną osoba w książce Tak!Daję W.
~Matthew Lucas F
Dodano dnia 30 January 2012 17:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 4
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 566
Data rejestracji: 03.09.10
Medale:
Brak
Dumbledora

Pisze się Dumbeldore'a!


Hmm, coś ci ta poprawka nie wyszła. On dobrze napisał, tylko że zapomniał e'.

W każdym razie bardzo ciekawy temat, strasznie mi się spodobał, podobają mi się twoje spostrzeżenia. Stawiam W.
~SophieSerpens F
Dodano dnia 10 May 2012 16:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 877
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 28.06.11
Medale:
Brak
Artykuł porusza najważniejsze wątpliwości, którymi byliśmy przepełnieni przed ukazaniem się 7 części, daję PO.
~Aura F
Dodano dnia 18 December 2012 23:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 211
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 20
Data rejestracji: 18.12.12
Medale:
Brak
Artykuł, a wręcz własny komentarz do tego co jest w książce Uśmiech Miło poczytać opinię innych.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 08 March 2013 19:14
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Dobrze trafione przemyślenia, Twój artykuł bardzo mi się spodobał. Ja miałem podobnie - też domyślałem się, że śmierć Albusa jest częścią jakiegoś skrytego planu. No i okazało się, że Severus zrobił to na jego prośbę - przyspieszając to, co i tak nieuchronne. Nie utraciłem również wiary w "Księcia", zawsze przypuszczałem, że stoi po właściwej stronie... za artykuł daję Wybitny i pozdrawiam Oczko
~juliahermiona F
Dodano dnia 23 April 2013 20:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 795
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 119
Data rejestracji: 25.03.13
Medale:
Brak
no podziwiam! świetny artykuł. czytając wcześniejsze artykuły i rozmyślania sama zaczęłam się zastanawiać czy rzeczywiście śmierć prof. Dumbledorea była pawdziwa, ale teraz przemówiły do mnie twoje 2 argumenty: że dyrektor pojawił się na portrecie i, że Snape złożył przysięgę, a więc jeśli by jej nie spelnil, czyli Dumbledore by przeżył, on by zginął, chociaż właściwie w 7 części ginie, ale nie wydaje mi się by to bylo za sprawą przysięgi. daję W
~Ginny Potter-Weasley F
Dodano dnia 26 May 2013 15:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 16
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 25.05.13
Medale:
Brak
Artykuł nie za dobrze napisany. Od czasu do czasu się trochę gubię. Nie będę się za bardzo rozpisywać. Daję Z.
~kowalczyk800 F
Dodano dnia 05 November 2015 20:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -48
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 04.11.15
Medale:
Brak
snape nie jest zdrajcą dumbledore przewidział to i wyjaśnił snapeowi że hary'ego musi zabić voldemort i to że on musi zabić dumledore ale najpierw pozwolić malfoyowi rozbrosić dubledora by malfoy mógł uciec i żeby voldemort nie wszedł w posiadanie czarnej różdżki a na końcu harry zabił draco i wpadł w posiadanie czarnej różdżki
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 40% [12 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 27% [8 głosów]
Zadowalający Zadowalający 33% [10 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 292
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59