Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Dziewczyny są mądre
Dziewczyny są mądre
- Wiesz? Ty po prostu nie możesz się pogodzić z tym, że dziewczyna może być taka mądra - powiedziała ze złością Hermiona.
- Tak? - Harry poczuł się dotknięty. - I co, mógłbym z tobą wytrzymać przez pięć lat i nie dowiedzieć się, że dziewczyny są mądre?

Bellatriks Lestrange


Bellatriks Lestrange zd. Black (ur. 1951r. zm. 2 maja 1998r.) - najstarsze dziecko Durelli Rosier oraz Cygnusa Blacka, siostra Andromedy, Narcyzy oraz Stevena, małżonka Rudolfusa Lestrange, czarodziejka czystej krwi. Jedna z czołowych Śmierciożerców, fanatyczna wielbicielka Czarnego Pana. Po raz pierwszy mamy okazje o niej usłyszeć w piątym tomie sagi - w Zakonie Feniksa.

Pierwsze 30 lat z życia panny Belli

Bellatriks, podobnie jak większość członków swojej rodziny, podczas Ceremonii Przydziału we wrześniu 1962 roku została przydzielona do Slytherinu. Już w młodości wykazywała potężne zdolności magiczne, które niestety głównie służyły jej do złych celów. Tuż po zakończeniu edukacji, prawdopodobnie zgodnie z wolą rodziny, wyszła za swojego dalekiego kuzyna oraz kolegę ze szkoły - Rudolfa Lestrange. Jakiś czas później wraz z nim zasiliła szeregi Śmierciożerców, gdzie dzięki swojej nad wyraz godnej podziwu służbie stała się jedną z najwierniejszych sług Voldemorta.


Bellatriks w latach szkolnych


Dalsze życie, tuż po upadku Czarnego Pana

Jak można się domyśleć, Bellatriks, gdy tylko dowiedziała się o upadku swojego pana postanowiła jak najprędzej go odszukać, gdyż ani na chwilę nie przestała wątpić w jego powrót. Wraz z mężem, szwagrem oraz jednym ze Śmierciożerców - Bartym Crouchem Jr. napadła na małżeństwo Longbottomów, sądząc, iż posiadają oni jakieś informacje odnośnie miejsca pobytu Lorda Voldemorta. Za użycie na nich zaklęcia Cruciatus, które doprowadziło do postradania zmysłów tejże pary, została skazana na dożywotni pobyt w Azkabanie. Mimo jawnego wyroku Bellatriks nie wyrzekła się Czarnego Pana i nadal dozgonnie wierzyła w jego powrót.

Powrót Voldemorta - dalsze losy Bellatriks

Gdy tylko Czarny Pan ponownie się odrodził, było jasne, że pobyt Bellatriks w Azkabanie szybko się zakończy. W 1996 roku doszło do masowej ucieczki grupy Śmierciożerców z więzienia i natychmiastowego dołączenia do swojego pana. W czerwcu, 1996 roku panna Lestrange brała udział w bitwie w Departamencie Tajemnic. Próbowała jak najszybciej zdobyć przepowiednię, aby móc jak najszybciej dostarczyć ją Voldemortowi. Wiedziała jak bardzo jest to dla niego ważne, więc chciała to również wykorzystać do zyskania w oczach swego pana. Wystarczy sobie przypomnieć jej przerażenie, gdy dowiedziała się o zbiciu szklanej kulki oraz panikę, kiedy próbowała wytłumaczyć wszystko Voldemortowi. Podczas tejże bitwy z jej rąk zginął Syriusz Black. Tuż po tym padły słowa, które Harry zapamiętał na długo i wiele razy je do siebie przywoływał: Musisz chcieć go użyć, Potter. Musisz naprawdę chcieć zadać ból... cieszyć się z tego.... Chwile po tym, gdy Voldemortowi nie udało się zwyciężyć był on zmuszony wraz z nią się teleportować. Później miało miejsce jeszcze wiele ważnych wydarzeń, w których brała udział Bellatriks. Oto ich krótki opis oraz jej rola w nich:

* Przysięga wieczysta - w lecie, 1996 roku wraz ze swoją siostra Narcyzą przybyła ona do domu Severusa Snape'a. Wtedy to miały też miejsce wywody Bellatriks, co do "wiarygodności" Mistrza Eliksirów. Jednak później, z nieukrywaną niechęcią została gwarantką Przysięgi Wieczystej, pomiędzy Naryczą, a Severusem. Miała skryta nadzieję, że coś pójdzie nie tak i Snape po prostu zginie.

* Pierwsza bitwa o Howgart - w czerwcu 1997 roku, dzięki udanej naprawie Szafki Zniknięć, wraz z innymi Śmierciożercami dostała się ona do wnętrza Hogwartu. W szkole rozpętała się prawdziwa bitwa, podczas której Bellatriks nie dawała za wygraną. Była świadkiem śmierci Dumbledore'a, na Wieży Astronomicznej. Lestrange była bardzo zadowolona ze śmierci Albusa. Ponownie udało jej się zbiec i powrócić do Czarnego Pana.

* Dwór Malfoy'a - po ucieczce z bitwy Bellatriks na stałe osiadła w domu swojej siostry Narcyzy, który stał się główną siedzibą Voldemorta. Wiadomym jest, że z radością przystanęła ona na prośbę swego pana, kiedy to mogła w swoim rodzinnym skarbcu przechować Miecz Gryffindora oraz jedną najcenniejszych rzeczy Riddle'a - jeden z jego horkruksów. Wystarczy sobie wyobrazić w jak wielką wpadła furię, gdy tuż przy pojmanym przez szmalcowników trio znalazła miecz. Wtedy to zaczęła torturować Hermionę, aby dowiedzieć się, czy nie włamali się oni do jej skarbca i czegokolwiek jeszcze nie zabrali (przez czegokolwiek mamy rozumieć oczywiście horkruksa). Chwilę później miała miejsce ponowna ucieczka głównych bohaterów, która niestety nie zakończyła się zbyt szczęśliwie. Bellatriks zdążyła rzucić nóż w stronę Zgredka, który trafił go prosto w serce.

Druga Bitwa o Hogwart - 2 maja 1998 roku Bellatriks tuż przy boku swojego mistrza brała udział w jednej z największych bitw tamtych czasów. Podczas starcia nie wiadomo dokładnie ile osób ona zabiła. Jednak jest pewne, że z jej rąk zginęła Nimfadora Tonks oraz Remus Lupin. Potem bitwa została chwilowo przerwana i panna Bella wraz z Voldemortem oczekiwała na przybycie Pottera do Zakazanego Lasu. Łatwo jest sobie wyobrazić jej wielką radość, kiedy zobaczyła "martwego" Harry'ego. Niestety było to tylko chwilowe. Tuż po powtórnym przybyciu do zamku ponownie rozgorzała walka. Bellatriks podobnie jak Czarny Pan, walczyła z trzema przeciwniczkami - Luną, Ginny oraz Hermioną. Jednak jej zdolności magiczne przewyższały moce tej trójki, gdyż jak ona sama twierdziła czarnej magii uczyła się od samego Voldemorta. W pewnej chwili zaklęcie Avada Kedavra rzucone przez panią Lestrange o cal minęło Ginny Weasley. Widząc to Molly Weasley z furią ruszyła na Bellę. Obie panie walczyły by zabić. W końcu Bellatriks została przez nią pokonana (prawdopodobnie ugodziło ją w pierś Mordercze Zaklęcie Molly). Szkoda, że nie mogła widzieć z jaką złością przyjął to jej Pan (z pewnością by się to jej spodobało).


Bellatriks podczas pobytu w Azkabanie


Wygląd, cechy charakteru, umiejętności

Bellatriks była wysoką kobietą, o długich, lśniących, grubych czarnych włosach i ciemnych oczach. Miała wąskie usta, mocne szczęki oraz ciężkie powieki. Była dokładnym przeciwieństwem Narcyzy, jednak z kolei bardziej przypominała ona swoją znienawidzoną siostrę Andromedę. Można rzec, że w całej serii zostały przedstawione głównie jej negatywne cechy tj. arogancja, złośliwość, bezczelność, porywczość, okrutność, żądza krwi itd. W wielu momentach mogła ona sprawiać wrażenie osoby niezrównoważonej psychicznie. Wiadomym jest, że Bellatriks była czarodziejką obdarzoną wielką mocą, umiejąca rzucać Zaklęcia Niewybaczalne, niewerbalne oraz znającą się na oklumencji.

Ciekawostki

- W filmowej wersji, w Bellatriks Lestrange wciela się słynna Helena Bonham-Carter.
- Różdżka Belli miała 12 i 3/4 cala długości, włókno ze smoczego serca oraz była wykonana z orzechu włoskiego - bardzo sztywna.
- W filmie jej nazwisko jest dwukrotnie inaczej wymawiane (z akcentem angielskim oraz francuskim).


Komentarze
~Matthew Lucas F
Dodano dnia 19 January 2012 17:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 4
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 566
Data rejestracji: 03.09.10
Medale:
Brak
Bardzo fajnie napisany artykuł, nie znalazłem błędów innych niż te, które wymienili poprzednicy, toteż daję W.
~Morsmordre F
Dodano dnia 19 January 2012 20:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 59
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 27.09.11
Medale:
Brak
Świetny artykuł! Fajnie, że są zdjęcia Uśmiech Jest bardzo dużo ciekawych informacji. Oczywiście daję Wybitny.
~__Hermiona__Granger__ F
Dodano dnia 05 February 2012 14:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 55
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 29.12.11
Medale:
Brak
Jest straszna i zapatrzona w Voldemorta jak połowa jej rodziny i to przez nią zginął Syriusz. Szczęście, że Pani Weasley ją zabiła.
~Lili_Rose F
Dodano dnia 01 December 2012 17:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 54
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 18.11.12
Medale:
Brak
Trochę mnie przeraża jej zdjęcie z Azkabanu... Ugh Martwy... .
Artykuł moim zdaniem taki sobie. Faktycznie jest dużo pomyłek, to widać. Ale czyta się nie najgorzej Blah. Przykro mi że tak piszę, ale taka prawda...
True Story...

I choć nie lubię Bellatrix, Helenę Bonham Carter ubóstwiam Zawstydzony
images4.fanpop.com/image/photos/18100000/Helena-Bonham-Carter-harry-potter-vs-twilight-18102877-500-408.jpg
~Indigo F
Dodano dnia 02 December 2012 17:16
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 18
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 02.12.12
Medale:
Brak
Uwielbiam Belle świetny art. Na prawde jestem pod wrażeniem
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 25 December 2012 23:59
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Mimo, że nie specjalnie przepadam za tą postacią daję W, bo artykuł jest naprawdę dobrze napisany... na pewno była utalentowaną wiedźmą, jednak nie sądzę, aby posiadała takie umiejętności jak chociażby Severus Snape, który według mnie był czarodziejem od niej lepszy i bardziej przydatnym dla Czarnego Pana ( z Jego oczywiste perspektyw ) Uśmiech
~Angelina Weasley F
Dodano dnia 23 February 2013 23:53
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 143
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 23.02.13
Medale:
Brak
Ta wiedźma jest mordercą zabiła Syriusza rzuciła zaklęcie Crucio nie raz nie dwa. Zabiła Tonks zabiła większość osob ze swojej rodziny. Chyba że ktoś był śmierciożerca. Na mój gust nie zabiła by Tonks gdyby nie to że zmieszala swoją krew z krwią męża wilkołaka Remusa Johna Lupina. Tego Bellatrix nie zaakceptowała. Znienawidziła Nimfadorę i postanowiła ją zabić. Planowała też zabić wszystkich Weasleyów ponieważ byli spokrewnieni z Blackami. Nie pochamowało jej nic. Nie miała rzadnych skrupułów ani zachamowań.
~Scarlet F
Dodano dnia 24 March 2013 07:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 22
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 09.03.13
Medale:
Brak
Bella to moja jedna z najbardziej lubianych postaci. Lubię ją, bo ma ładne imię, jest trochę szalona i dlatego, że w filmie fajnie się ubiera ^^ Zabiła Syriusza, po którym płakałam 3 dni, a mimo to nadal ją darzyłam sympatią. Ale nie było mi strasznie przykro jak umarła ;<
~SamWieszKto F
Dodano dnia 08 July 2013 08:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 376
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 17.06.13
Medale:
Brak
Świetny artykuł. To moja ulubiona czarna postać w HP. Oczko
~kakat40 F
Dodano dnia 31 August 2013 18:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek GD
Punktów: 505
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 41
Data rejestracji: 08.08.13
Medale:
Medal
Nie no, artykuł jest rewelacyjny! Jedyny błąd jaki wyłapałam to, to, że po raz pierwszy pojawia się już w 4 części w myślodsiewni Dumbledora, a nie w 5. Jeśli chodzi o mnie, to jest ona jedną z najbardziej lubianych i jednocześnie jedną z najbardziej znienawidzonych postaci Rozbawiony Ma fajny mocny charakterek, ale zabiła Syriusza Smutny Podsumowując, oczywiście Wybitny Uśmiech Duży plus za rewelacyjne zdjęcia ^.^
~Cruciatrus F
Dodano dnia 10 January 2014 23:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Goblin
Punktów: 35
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 27.03.13
Medale:
Brak
Bardzo fajna charakterystyka, świetne zdjęcia Bellatrix Uśmiech Ale, tak jak pisali poprzednicy, nie miała brata. Ale, że poza tym jednym maleńkim szczegółem artykuł jest dobrze napisany, plus to, że Belle lubię i jest to jedna z moich ukubionych postaci, daje Ci Wybitny Uśmiech
~Anabel Lestrange F
Dodano dnia 27 May 2014 20:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -53
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 24.05.14
Medale:
Brak
Bella jest moją ulubioną postacią z HP. Ogólnie artykuł spk, kilka drobnych błędów, ale ok. Daje PO.
~Eagle F
Dodano dnia 06 June 2014 22:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Lord
Punktów: 54246
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 06.06.14
Medale:
Brak
Wspaniały artykuł. Krótko, zwięźle, na temat i bardzo ciekawie napisany! Bella jest jedną z moich ulubionych postaci Rozbawiony Artykuł wybitny.
~Anka Potter Always Together F
Dodano dnia 19 July 2014 23:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Niewymowny
Punktów: 1573
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 330
Data rejestracji: 10.07.14
Medale:
Brak
Bella miała brata? WTF? Byłam skłonna dać W, ale masa błędów i zmieniam ocenę na Z, przykro mi
~Fleur Potter F
Dodano dnia 08 June 2015 13:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 107
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 28.05.15
Medale:
Brak
Przepraszam bardzo ona nie zabiła Remusa Lupina, ponieważ zrobił to Dohołow, dowiadujemy się o tym od Aberfortha, który mówi Nimfadorze Tonks, że Remus walczy z Dohołowem, ale artykuł dobry, daję POWYŻEJ OCZEKIWAŃ.Uśmiech
~_syriusz78 F
Dodano dnia 04 February 2017 21:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 10
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 04.02.17
Medale:
Brak
artykuł jest spoko bellatrix jest tu bardzo dobrze opisana. w artykule nie ma (chyba) błędów orto. i inter. daje wybitny
~Czeresienkapl F
Dodano dnia 28 February 2017 23:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 28.02.17
Medale:
Brak
,,Już w młodości wykazywała potężne zdolności magiczne, które niestety głównie służyły jej do złych celów'' dlaczego niestety i panną to ona już nie była
~medinheld F
Dodano dnia 18 November 2022 09:43
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 755
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 378
Data rejestracji: 13.11.22
Medale:
Brak
<a href=https://clomid.mom/>buy clomid online south africa</a> Unlike in normal times, these gains will not be offset by reduced private spending because there is substantial excess capacity in the economy, and cannot easily be achieved via monetary policies because base interest rates have already been reduced to zero
~Neloseela F
Dodano dnia 05 February 2023 15:45
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 853
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 425
Data rejestracji: 23.01.23
Medale:
Brak
<a href=http://brandviagra.sbs>is viagra better than cialis</a> This is an example of noted drug synergy common to protocols reported as most effective yet requiring lower dosages to accomplish a specific result
~IssuepGes F
Dodano dnia 10 February 2023 01:40
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 377
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 192
Data rejestracji: 08.02.23
Medale:
Brak
Due to potential hydrosalpinx and low number of embryos at day 5, I elected to change it to a freeze- all <a href=https://clomid.buzz>clomiphene goodrx coupon</a> Chronic fatigue can be a significant symptom for men with low testosterone and can have a major impact on your life as you try to push through each day while suffering this pervasive effect on your own
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 71% [35 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 10% [5 głosów]
Zadowalający Zadowalający 12% [6 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 6% [3 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 232
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59