Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Mocny eliksir mił...
Mocny eliksir miłości
Na szczęście akurat w tym momencie Ron jęknął:
- Nie widzę jej, Harry... Czy on ją ukrywa?
- Czy eliksir miłosny był zdatny do spożycia? - zapytał Slughorn, obserwując Rona z zawodowym zainteresowaniem.
- Bo im dłużej się go trzyma, tym staje się mocniejszy.
- To by wiele wyjaśniało - wydyszał Harry (...)

Czekoladowe Żaby
"Czekoladowe Żaby" - jedne z najbardziej popularnych i lubianych smakołyków dzieci i młodzieży magicznego świata. Swoją popularnością dorównują nawet "Fasolkom Wszystkich Smaków Bertiego Botta". Co jest w nich tak intrygującego i interesującego, że młodzi czarodzieje potrafią wydać ostatniego knuta właśnie na "Czekoladowe Żaby"?

"- A to znasz? - zapytał Rona Harry, biorąc pudełko czekoladowych żab. - To chyba nie są "prawdziwe" żaby, co? (...) Nie - odrzekł Ron. (...)"
Harry Potter i Kamień Filozoficzny, rozdz. VI


Tym, co niezwykłe i urzeka nas, zwykłych śmiertelników w owym przysmaku jest zaczarowana czekoladowa żaba, która znajduje się wewnątrz fioletowego, pięciokątnego pudełeczka. Żaba ta, potrafi po jego otwarciu natychmiast uciec, dlatego czarodziej musi być szybki, aby jego słodycz nie zwiała. Poza smakołykiem wewnątrz można odnaleźć jeszcze coś, co jeszcze bardziej intryguje młodych zbieraczy.

"W czekoladowych żabach są karty, no wiesz, do zbierania... ze słynnymi czarownicami i czarodziejami. Mam już z pięćset, ale wciąż brakuje mi Agryppy i Ptolemeusza(...)."
Harry Potter i Kamień Filozoficzny, rozdz. VI


Wewnątrz opakowania można odnaleźć karty do zbierania z różnymi postaciami z czarodziejskiego świata. Ku uciesze mugolaków, którzy pierwszy raz stykali się z czymś do tego podobnym, postacie na kartach poruszały się jak żywe i podobnie jak postacie na obrazach w Hogwarcie mogły wychodzić z ram. Na odwrocie kart znajdowała się krótka notka odnośnie życia, hobby i tego, z czego była znana dana osobistość.
Podsumowując można powiedzieć, że "Czekoladowe Żaby" nie tylko dostarczały przyjemności, ale również zachęcały do nauki i odkrywania tajemnic historii.

Motyw zbierania kart czarodziejów pojawił się również w czterech grach o Harry Potterze. W pierwszych trzech, odpowiadającymi nazwami poszczególnym tomom książek, rzeczywiście mieliśmy okazję kolekcjonować owe karty w specjalnym, przygotowanym do tego albumie. Mogliśmy je oglądać i czytać poszczególne informacje o danym czarodzieju, znajdujące się u dołu ekranu. W sumie można było odnaleźć około osiemdziesiąt różnych postaci! Co równie zaskakujące wśród zaproponowanej talii, można było poza czarownicami i czarodziejami jak wspomniał wyżej Ron, odnaleźć stwory jak np. chochliki kornwalijskie, trolle górskie czy choćby wampiry! W kolejnej grze pt. "Harry Potter i Czara Ognia", również mogliśmy zbierać karty, jednak ku mojemu zdumieniu były one zupełnie innego typu, zawierały scenki z filmu i służyły najczęściej podwyższeniu mocy postaci, którą graliśmy.
Niestety w najnowszej części gry pt. "Harry Potter i Zakon Feniksa" będącej kontynuacją sagi, producenci zrezygnowali ze zbierania kart na rzecz innych elementów, np. sekretów i nagród.

Mam nadzieję, że w kolejnej odsłonie gry będziemy mogli powrócić do możliwości zbierania kart i, na czym mi bardzo zależy, będą się one poruszały jak postacie na obrazach w Hogwarcie. Wydaje mi się, że ten pomysł Rowling został niesłusznie odrzucony, a graczom zabrano w ten sposób wiele frajdy. Uważam, że każdy wątek lub element, który jest zmieniany przez realizatorów zarówno filmu jak i gry, odciąga nas od prawdziwej fabuły książki.
Komentarze
~Lady K F
Dodano dnia 21 December 2008 12:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Sześcioroczniak
Punktów: 599
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 17
Data rejestracji: 20.12.08
Medale:
Brak
Muszę najpierw napisać o tym o czym wspomniane jest na końcu artykułu
"każdy wątek lub element, który jest zmieniany przez realizatorów zarówno filmu jak i gry, odciąga nas od prawdziwej fabuły książki."
to jest tutaj bardzo ważne ! ja mam strasznego "nerwa" jak przeczytam książkę a potem oglądne film i w filmie pomijają tak wiele ważnych i ciekawych wątków że to jest nie do pomyślenia ! I właśnie z grami jest podobnie podając przykład;
w książce "HP i Kamień Filozoficzny" jest mowa o Irytku i także w grze o tym samym tytule występuje Irytek, natomiast w filmie nie ma o nim ani słowa !
Aaa wracając do artykułu, nie wzbogacił mnie o nową wiedzę bo to jest w nim zawarte rzeczywiście jest znane tym co choćby oglądneli film Uśmiech Fajnie ,że taki art jest i ci co nie wiedzą będą mogli się dowiedzieć. Artykuł jest poprawnie napisany, przynajmniej ja nie widzę błędów i mi się całkiem pdooba chociaż nie zaskoczył mnie ! =) Liczę na następne podobne artykuły ,a nawet lepsze !
~Half-Blood Princess F
Dodano dnia 28 December 2008 15:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek GD
Punktów: 496
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 65
Data rejestracji: 25.12.08
Medale:
Brak
Artykuł całkiem fajny i ciekawy, chociaż mogłaś dodać zdjęcie czekoladowej żaby Uśmiech Masz racje, w grze HP 5 też powinny być karty i nie tylko(np. fasolki)... Brakowało mi tego... Ale cóż my możemy poradzić? Oczko Daję PO
~Dolly F
Dodano dnia 02 January 2009 01:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 50
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 01.01.09
Medale:
Brak
Bardzo mi się podoba ten artykuł. Przyjemnie się czytało i narobił mi smaku na taką żabkę Oczko Ponieważ nie mam takiego przysmaku pod ręką nie postawię "wybitnego (zemstaJęzyk), ale "powyżej oczekiwań". Jednak powtarzam: artykuł bardzo fajny.
Pozdrawiam
~Syriusz_Black F
Dodano dnia 02 January 2009 16:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 226
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 44
Data rejestracji: 01.09.08
Medale:
Brak
Artykuł w sumie jest całkiem przyzwoity, nie ma w nim w zasadzie błędów i jest bardzo zgrabnie napisany. Może wkradło się trochę powtórzeń, następnym razem spróbuj je zastąpić innymi zwrotami. Myślę, że można to zrobić Oczko Trochę szkoda, że nie umieściłaś jakiegoś zdjęcia z czekoladową żabą i między innymi dlatego daję PO, a nie Wybitny. Art jest jednak bardzo dobry.
~dzulia F
Dodano dnia 03 January 2009 18:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 1
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 29
Data rejestracji: 01.09.08
Medale:
Brak
Bardzo dobry Art. Nie ma błędów, a treść jest naprawde świetna. Oczko
Nie jestem pewna czy bym zjadła taką żabą ale, może...
Oczywiście dam W. xD
~FeltonLover F
Dodano dnia 03 January 2009 19:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 272
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 02.01.09
Medale:
Brak
Niezły artykuł, daje W, ale tak na zapas.
Choć napisałeś wyczerpująco artykuł nie jest niczym specjalnym Uśmiech
Podobno pierwszy artykuł? Jak tak to fajny.
~_Syriusz_ F
Dodano dnia 06 January 2009 13:53
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -49
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 20.12.08
Medale:
Brak
Dobry art. masz ode mnie "W" ; )
Niektórzy ludzie, jak zauważyłem mają jakieś kompleksy z powodu
błędów ortograficznych lub językowych (np. Rock_Idiot) co z tego
że ktoś raz czy drugi się powtórzy? Świat się zawali? Ehh...
~Hermiona_Mia F
Dodano dnia 10 January 2009 23:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 305
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Podsumowując można powiedzieć, że "Czekoladowe Żaby" nie tylko dostarczały przyjemności, ale również zachęcały do nauki i odkrywania tajemnic historii.


Czyżby? Jakoś tego się nie doczytałam, chyba. Nie pamiętam, żeby po zjedzeniu Czekoladowych Żab Harry i Ron byli bardziej chętni do nauki...:/

Ogólnie artykuł jest całkiem niezły. Po mimo paru literówek i tego co napisałam wyżej jest całkiem w porządku. Trafne i świetnie dobrane cytaty..
To wszystko chyba co miałam napisać Język

A! I ocena Z.
~Lupinek1995 F
Dodano dnia 16 January 2009 18:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Goblin
Punktów: 30
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 13.01.09
Medale:
Brak
Popieram cię co do ostatniego zdania. Została nam zabrana fajna frajda i rzeczywiście lepiej by było, jakby postacie z kart mogły się przemieszczać a również, żeby WSZYSTKIE obrazy koło schodów się również poruszały. Daję PO, bo troszke zdjęć mi tu brakło, a one z pewnością uatrakcyjniłyby tego arta.RozbawionyJupi!
~Temeraire F
Dodano dnia 24 January 2009 09:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Auror
Punktów: 2497
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 104
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Do Temeraire... Nie wiem czy jesteś dziewczyną czy chłopakiem, mniejsza. Napisałam lekki artykuł o mało znaczącej rzeczy w książce, cieszę się że dałaś swoją opinię ale ludzie nie bawcie się w krytyków! Ja nie piszę jakiejś pracy licencjackiej czy doktorskiej! Wiem że było w tym artykule trochę błędów, wybaczcie mi że nie jestem idealna, chciałam żeby wpadał w ucho i trochę zaciekawił. Jeżeli dla was najważniejsza jest interpunkcja i powtórzenia, a nie zwracacie uwagi na treść i sens. No to sory, ja już więcej nie napiszę żadnego arta

Pff...
Krew mi w żyłach zabulgotała.
Mój komentarz to troszkę konstruktywnej krytyki. Chciałam pokazać Ci, co, jak i gdzie, nad czym musisz jeszcze popracować. A Ty mi tu wyjeżdżasz z takim tekstem. To dowodzi o Twojej niedojrzałości i nieodporności na jakąkolwiek silniejszą krytykę. Naprawdę, nie chciałam Cię tą opinią w jakikolwiek sposób urazić.
A rzucenie pióra w kąt i strzelenie focha nic Ci nie da. Przeciwnie, to najgorsze, co możesz zrobić. Jeśli chcesz, aby Twoje artykuły oceniano na Wybitne i wynoszono ponad inne w glorii chwały - droga otwarta. Tylko musisz popracować, bo najlepszym sposobem na nauczenie się pisania jest, o ironio, pisanie. Pisz dalej, przed wysłaniem dawaj swoje teksty innym do poczytania - nieważne, czy będzie to koleżanka, czy rodzina, czy jeszcze ktoś inny - po prostu ciesz się pisaniem, czerp z tego radość.

Ja po prostu chciałam Ci pokazać, co robisz źle. Artykuł nie jest beznadziejny, jest interesujący i o tyle, o ile, wciąga.
Nie strzelaj focha.
~Ann Black F
Dodano dnia 25 January 2009 13:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Prefekt Gryffindoru
Punktów: 431
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 25.01.09
Medale:
Brak
Bardzo porządnie napisane. Nie widziałam błędów. A i cytaty. Następny plus ; )

Dam W, ponieważ zawarte zostały w tym artykule wszystkie informacje o Czekoladowych Żabach, no i pomysł żeby w grze postacie na kartach były ruchome.

Naprawdę mi się podobało ; )
~siostra F
Dodano dnia 30 January 2009 12:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 206
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 26.01.09
Medale:
Brak
całkiem fajne... nie spodziewałam się że można tyle napisać o słodyczach Język ja w przeciwieństwie do innych chciałabym zjeść czekoladowe żaby. Zawsze lepsze to niż fasolki wszystkich smaków Bertiego Botta Język wyobrażcie sobie że trafiacie np. na smak żygowin BLEEEEEEEEEEEE
~Uranos-Haruka F
Dodano dnia 02 February 2009 21:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 36
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 02.02.09
Medale:
Brak
Świetny art! Właśnie tak jest najlepiej, kiedy się pisze prosto i bez zawiłości, wtedy się najlepiej czyta. Błędów raczej nie było, w każdym razie ja nie zauważyłam. Język Pamiętam, to było kilka lat temu, chyba przed premierą któregoś tomu w sklepie sprzedawali czekoladowe żaby. Oczywiście nie zwiewały po otwarciu opakowania, a karty były trójwymiarowe, ale zawsze coś. Oczko Wyraziłaś własne zdanie, a to bardzo dobrze. Powiedziałaś prosto z mostu czego oczekujesz. Dowcipniś
~Gloomy Fli F
Dodano dnia 08 February 2009 16:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 310
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 32
Data rejestracji: 28.12.08
Medale:
Brak
Ciekawy artykuł. Jestem pewna iż zbieranie kart z czekoladowych żab napewno by mnie wciągnęło. Bardzo interesująco i dociekliwie opisałaś czekoladowe żaby. Wcześniej nie byłam za bardzo do nich przekonana. Po przeczytaniu uświadomiłam sobie, że gdyby coś takiego było warto byłoby to zjeść. Za artykuł daję PO. O zapomniałabym umieścić tu mojego ulubionego fragmentu Uśmiech

Wewnątrz opakowania można odnaleźć karty do zbierania z różnymi postaciami z czarodziejskiego świata. Ku uciesze mugolaków, którzy pierwszy raz stykali się z czymś do tego podobnym, postacie na kartach poruszały się jak żywe i podobnie jak postacie na obrazach w Hogwarcie mogły wychodzić z ram


Świetnie ujęte. Rozbawiony
~Harry 14 F
Dodano dnia 12 February 2009 17:03
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 410
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 45
Data rejestracji: 02.02.09
Medale:
Brak
Artykuł jest fajny ale temat mnie nie za bardzo interesuje oczywiście oprócz kart które można było kolekcjonować. Można by wstawić zdjęci z Kamienia Filozoficznego na którym było pokazane pudełko z żabami i karta czarodziei. Za artykuł daje PO ponieważ mnie za bardzo nie za fascynował ale zasługuje na tą ocenę.Zniesmaczony
~hermionika F
Dodano dnia 20 February 2009 15:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 85
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 17
Data rejestracji: 18.02.09
Medale:
Brak
Artykuł jest dość fajny, ale normalny bez żadnych "Odkrywczych Rzeczy". No i kilka zdjęć by się przydało. Albo jakiś pogrubień, lub na przykład ko lorowych liter.Ale ogólnie bezbłędnie. Myślę, że na "Powyżej Oczekiwań" zasługuje.
~Ann F
Dodano dnia 02 March 2009 19:03
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Auror
Punktów: 2313
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 80
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Medal
Artykuł fajny. Temat dość rozwinięty w końcu ile można pisać o słodyczach xD Błędów też nie zauważyłam (i tak je rzadko zauważam). Tak w ogóle to chętnie bym ich spróbowała bo lubię wszystko, no może prawie wszystko co czekoladowe. Dam PO
~Margot F
Dodano dnia 09 March 2009 15:53
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 40
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 09.03.09
Medale:
Brak
Tak Czekoladowe Żaby to rzecz z rodzaju małe ale cieszy. Trzeba przyznać, ze zbieranie kart to jedna z większych frajd w grach HP. Pamiętam, jaki był mój smutek, gdy skończyły się karty u handlarzy a moja kolekcja nie była pełna. Artykuł dobry, ciekawie napisany, są cytaty, zdjęć niestety nie ma, ale i tak artykuł zasługuje na Wybitny.
~Martuska F
Dodano dnia 21 March 2009 02:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -118
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 21.03.09
Medale:
Brak
Bardzo fajny artykuł Oczko Chciałabym spróbować takiej czekoladowej żaby Oczko Nie widziałąm żadnych błędów ;D Daje wybitny Oczko
~Cailyn F
Dodano dnia 21 March 2009 10:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 50
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 06.09.08
Medale:
Brak
Bardzo ciekawie napisany artykuł. Łatwo wchodzi i wszystko zrozumiane. A co o dziwo ZERO błędów. Cudnie. Uśmiech Masz u mnie plusa, bo błędy są fe. xD Choć mi też się niekiedy zdarzą, ale tylko interpunkcyjne, bo z przecinkami to tam u mnie dziwnie bywa. ^^ Tak więc za tego dużego + daję Ci W. ^^
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 33% [56 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 58% [100 głosów]
Zadowalający Zadowalający 9% [15 głosów]
Nędzny Nędzny 1% [1 głos]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 279
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59