Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
List Hagrida
List Hagrida
Kochana Hermiono.
przegraliśmy. Pozwolili mi zabrać Hardodzioba
z powrotem do Hogwartu. Data wykonania wyroku zostanie ustalona. Dzióbkowi podobał się Londyn.
Nigdy nie zapomnę jak nam pomogłaś.
Hagrid

Czekoladowe Żaby
"Czekoladowe Żaby" - jedne z najbardziej popularnych i lubianych smakołyków dzieci i młodzieży magicznego świata. Swoją popularnością dorównują nawet "Fasolkom Wszystkich Smaków Bertiego Botta". Co jest w nich tak intrygującego i interesującego, że młodzi czarodzieje potrafią wydać ostatniego knuta właśnie na "Czekoladowe Żaby"?

"- A to znasz? - zapytał Rona Harry, biorąc pudełko czekoladowych żab. - To chyba nie są "prawdziwe" żaby, co? (...) Nie - odrzekł Ron. (...)"
Harry Potter i Kamień Filozoficzny, rozdz. VI


Tym, co niezwykłe i urzeka nas, zwykłych śmiertelników w owym przysmaku jest zaczarowana czekoladowa żaba, która znajduje się wewnątrz fioletowego, pięciokątnego pudełeczka. Żaba ta, potrafi po jego otwarciu natychmiast uciec, dlatego czarodziej musi być szybki, aby jego słodycz nie zwiała. Poza smakołykiem wewnątrz można odnaleźć jeszcze coś, co jeszcze bardziej intryguje młodych zbieraczy.

"W czekoladowych żabach są karty, no wiesz, do zbierania... ze słynnymi czarownicami i czarodziejami. Mam już z pięćset, ale wciąż brakuje mi Agryppy i Ptolemeusza(...)."
Harry Potter i Kamień Filozoficzny, rozdz. VI


Wewnątrz opakowania można odnaleźć karty do zbierania z różnymi postaciami z czarodziejskiego świata. Ku uciesze mugolaków, którzy pierwszy raz stykali się z czymś do tego podobnym, postacie na kartach poruszały się jak żywe i podobnie jak postacie na obrazach w Hogwarcie mogły wychodzić z ram. Na odwrocie kart znajdowała się krótka notka odnośnie życia, hobby i tego, z czego była znana dana osobistość.
Podsumowując można powiedzieć, że "Czekoladowe Żaby" nie tylko dostarczały przyjemności, ale również zachęcały do nauki i odkrywania tajemnic historii.

Motyw zbierania kart czarodziejów pojawił się również w czterech grach o Harry Potterze. W pierwszych trzech, odpowiadającymi nazwami poszczególnym tomom książek, rzeczywiście mieliśmy okazję kolekcjonować owe karty w specjalnym, przygotowanym do tego albumie. Mogliśmy je oglądać i czytać poszczególne informacje o danym czarodzieju, znajdujące się u dołu ekranu. W sumie można było odnaleźć około osiemdziesiąt różnych postaci! Co równie zaskakujące wśród zaproponowanej talii, można było poza czarownicami i czarodziejami jak wspomniał wyżej Ron, odnaleźć stwory jak np. chochliki kornwalijskie, trolle górskie czy choćby wampiry! W kolejnej grze pt. "Harry Potter i Czara Ognia", również mogliśmy zbierać karty, jednak ku mojemu zdumieniu były one zupełnie innego typu, zawierały scenki z filmu i służyły najczęściej podwyższeniu mocy postaci, którą graliśmy.
Niestety w najnowszej części gry pt. "Harry Potter i Zakon Feniksa" będącej kontynuacją sagi, producenci zrezygnowali ze zbierania kart na rzecz innych elementów, np. sekretów i nagród.

Mam nadzieję, że w kolejnej odsłonie gry będziemy mogli powrócić do możliwości zbierania kart i, na czym mi bardzo zależy, będą się one poruszały jak postacie na obrazach w Hogwarcie. Wydaje mi się, że ten pomysł Rowling został niesłusznie odrzucony, a graczom zabrano w ten sposób wiele frajdy. Uważam, że każdy wątek lub element, który jest zmieniany przez realizatorów zarówno filmu jak i gry, odciąga nas od prawdziwej fabuły książki.
Komentarze
~Aquofila F
Dodano dnia 18 September 2008 14:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Gajowy Hogwartu
Punktów: 955
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 17
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
knuta
A nie sykla?
pięciokątnego
A policzylaś te z tylu?
ram.
A karty mają ramy?
Poswtórzenia, i brak "solidnego" zakończenia. Może cuś z tego być. Dam PO
~Sunflower F
Dodano dnia 20 September 2008 15:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 241
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 20.09.08
Medale:
Brak
Zerknęłam do Twojego profilu i zobaczyłam, że to Twój pierwszy artykuł; więc jak na debiut najgorzej nie jest. Aczkolwiek...no właśnie, temat fajny, bo czekolada jest fajna ;d No okej, nieważne. W każdym razie jeszcze chyba nie masz porządnie wyrobionego stylu, z tego co zdążyłam wywnioskować. Błędów jako takich większych nie było, jednak tam czasami jakieś powtórzenie się trafiło. Temat wyczerpany. Na razie PO Oczko
~Severus_Snape89 F
Dodano dnia 25 September 2008 16:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -44
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 23.09.08
Medale:
Brak
Czekoladowe żaby każdy chciałby zjeść. Pycha. Artykuł ciekawie napisany dosyć wyczerpująco, jak na rzecz, która w książce aż tak często nie jest opisywana. Cytaty ładnie dobrane. W !!!!!
~Rose92 F
Dodano dnia 25 September 2008 16:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 36
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 25.09.08
Medale:
Brak
Naprawdę bardzo fajny artykuł. Podoba mi się to, w jaki sposób podeszłaś do tematu.. Uśmiech Fajnie, że zostały podane także przykłady w formie cytatów z książki oraz ich bibliografia ( duży plus )...
Zwróciłaś moją uwagę na to, że czekoladowe żaby są nie tylko słodyczami, ale także formą nauki ( karty do zbierania ); wcześniej nie patrzyłam na nie w taki sposób.
Kończąc swój artykuł, wyraziłaś swoje zdanie, co również jest dużym plusem. ( charakter rozprawkowy Uśmiech )
Masz dużą swobodę w pisaniu więc zachęcam Cię do kolejnych artykułów!
Daję Po!
~Sayuki F
Dodano dnia 29 September 2008 21:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 390
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 09.09.08
Medale:
Brak
Niby mamy kilka błędów, ale nie rzucają się w oczy. Artykuł jest bardzo ciekawie napisany i wciąga już na samym początku. Szkoda, że nie ma żadnego zdjęcia, ale to jeszcze nie tragedia. Dołączam do opinii, że szkoda zbierania kart ze sławnymi postaciami w HPiCO (karty z głównymi bohaterami) oraz w HPiZF (kart nie ma w o ogóle). Zawsze lubiałam je zbierać. W sumie za arta daję PO.
~Susan13Black F
Dodano dnia 03 October 2008 20:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 03.10.08
Medale:
Brak
Hmm ... a gdzie obrazek? >.< Tekst bardzo ładnie napisany ,aż miło się go czyta ,jednak (przynajmniej dla mnie) art bez obrazka jest taki ... mm ... monotonny. Fajnie ,że wkleiłaś jakiś cytat z książki. Ogólnikowo - daję W
~Temeraire F
Dodano dnia 09 October 2008 21:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Auror
Punktów: 2497
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 104
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Artykuł mi się spodobał. Nie zachwycił, ale też nie znudził. Nie ma zbyt dużych błędów, ale, bądź co bądź, jakieś są. Np.

Tym, co niezwykłe i urzeka nas, zwykłych śmiertelników w owym przysmaku jest zaczarowana czekoladowa żaba, która znajduje się wewnątrz fioletowego, pięciokątnego pudełeczka. Żaba ta, potrafi po jego otwarciu natychmiast uciec,

Hm. <cmokta z niezadowoleniem>
1. Powtórzenie. Rzuca się w oczy i nie powinno go być. Czekoladowa żaba jest też słodyczą, przysmakiem... Ewentualnie czekoladką.
2. Niepotrzebny przecinek. Wytłuściłam go i zaznaczyłam na czerwono. Przed czasownikami nie stawiamy przecinków, a przynajmniej nie w takim przypadku, jak ten tutaj. Kiedy już stawiamy, to we wtrąceniach, czego nie chce mi się dokładniej opisywać. Grunt, że tego przecinka nie powinno być.

Wewnątrz opakowania można odnaleźć karty do zbierania z różnymi postaciami z czarodziejskiego świata. Ku uciesze mugolaków, którzy pierwszy raz stykali się z czymś do tego podobnym, postacie na kartach poruszały się jak żywe i podobnie jak postacie na obrazach w Hogwarcie mogły wychodzić z ram.

Ojoj... Pomieszałaś czasy. Skoro wcześniej pisałaś w teraźniejszym, nie powinnaś przestawiać się na przeszły, szczególnie, że potem wróciłaś do pierwotnej wersji.

Poza tym powtórzenia. Dużo. Nie będę ich wymieniać, mam nadzieję, że sama je wypatrzysz, dokładniej wczytując się w artykuł.
Cóż, jak na debiut bardzo dobrze, podziwiam, że w ogóle piszesz artykuły. Daję Z, bo art zawiera błędy i nie powala w żadnym stopniu.
~sweetybunny F
Dodano dnia 10 October 2008 20:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 376
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 75
Data rejestracji: 02.09.08
Medale:
Brak
Do Temeraire... Nie wiem czy jesteś dziewczyną czy chłopakiem, mniejsza. Napisałam lekki artykuł o mało znaczącej rzeczy w książce, cieszę się że dałaś swoją opinię ale ludzie nie bawcie się w krytyków! Ja nie piszę jakiejś pracy licencjackiej czy doktorskiej! Wiem że było w tym artykule trochę błędów, wybaczcie mi że nie jestem idealna, chciałam żeby wpadał w ucho i trochę zaciekawił. Jeżeli dla was najważniejsza jest interpunkcja i powtórzenia, a nie zwracacie uwagi na treść i sens. No to sory, ja już więcej nie napiszę żadnego arta, Aquofila - napisałam knuta bo to odpowiednik grosza, mówi się wydać ostatni grosz na coś prawda??? Tak przy okazji to dzięki za wszystkie komentarze, zarówno te dobre jak i złe.
~Dulce F
Dodano dnia 11 October 2008 12:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 82
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 29
Data rejestracji: 07.10.08
Medale:
Brak
Niezłe, niezłe ;] Bardzo ciekawie napisane. Nie znalazłam błędów, ale nie mam specjalnego oka do tego. Super, że dodałaś swoje zdanie, bo to też jest ważne. Poza tym zgodzę się z tobą, fajnie by było gdyby w 6 części gry powróciły karty ;]
~Marti F
Dodano dnia 11 October 2008 17:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 52
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 04.10.08
Medale:
Brak
Bardzo fajny artykuł. Nie zauważam błędów, bo nie ma rażących typu "dóch". Ogółem fajnie opisane, nie nudny ani za długi.Czekoladowe żaby każdy chciałby zjeść. Pycha. Fajny pomysł na artykuł, nie tylko w kółko o bohaterach. Może stworzysz serię artykułów o słodyczach? Wiesz, musy-świstusy, lodowe kulki, czekolady, fasolki wszystkich smaków Bertiego Botta, mogą wyjść fajne artykuły.Aż ślinka leci jak sie o tym pomyśli. Dam ci W, bo saa nie umiem pisać ciekawszych artykułów. Mimo wszystkich komentów, końcówka mi się podobała. Wyraziłaś swe zdanie. Słusznie. Szkoda że nie dodałas Avatara, ale pewnie nie mogłaś znaleźć. POZDRAWIAM!!!
~Vanney F
Dodano dnia 11 October 2008 18:16
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Sprzedawca w Miodowym Królestwie
Punktów: 1387
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 167
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Poza smakołykiem wewnątrz można odnaleźć jeszcze coś, co jeszcze bardziej intryguje młodych zbieraczy


Powtórzenia..

Tym, co niezwykłe i urzeka nas, zwykłych śmiertelników w owym przysmaku jest zaczarowana czekoladowa żaba, która znajduje się wewnątrz fioletowego, pięciokątnego pudełeczka. Żaba ta, potrafi po jego otwarciu natychmiast uciec


Znów powtórzenia ;/ Nie lepiej gdybyś napisała stworek Uśmiech)

/no więc art. nie jest moim zdaniem wybitny, chociaż nie należy do najgorszej klasy. Oczywiście nie dam ci W-u, ale na PO zdam się Uśmiech
~Malaga F
Dodano dnia 14 October 2008 17:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1432
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 96
Data rejestracji: 14.10.08
Medale:
Medal
Hmm, Czekoladowe Żaby zawsze mnie urzekały, ale nie tak bardzo jak Fasolki Wszystkich Smaków Bertiego Botta.
Artykuł całkiem fajny, nie spodziewałam się aż tak podejścia do sprawy, jaką są słodycze, więc mnie mile zaskoczyłaś. PO Uśmiech
~Villemo_C F
Dodano dnia 17 October 2008 19:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 228
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 13.10.08
Medale:
Brak
Ja zawsze chciałam spróbować czekoladowej żaby, choć myśl że nawet po ugryzieniu będzie się ruszać mnie trochę zniechęcała. Ale kto wie może kiedyś będziemy mogli się nimi delektować i też będziemy zbierać karty- och było by suuuuuuper! Dla mnie brakuje zdjęcia...
daję PO
~Lady_Rose F
Dodano dnia 02 November 2008 09:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 212
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 51
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Powiem tak, artykuł ładnie napisany, znalazło się w nim wszystko to co powinno było się znaleźć, więcej informacji na temat "czekoladowych żab" nie było w książkach, a więc oczywiste jest, że i w Twoim artykule nie mogło być więcej, żadnych strasznie poważnych błędów nie było, jedynie co to tak jak już mówili moi przedmówcy, było dużo powtórzeń i nad tym radzę troszkę popracować...
Ale ogólnie ładnie i daje PO Uśmiech
~Lady_Granger F
Dodano dnia 06 November 2008 16:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -248
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 05.11.08
Medale:
Brak
Artykuł niezły.Nie dopatrzyłam się żadnych błędów gramatycznych, stylistycznych czy ortograficznych.
W nie dam, bo było kilka powtórzeń, ale PO jak najbardziej.
Pozdrawiam. Uśmiech
~pomyluna F
Dodano dnia 10 November 2008 15:39
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Przewodniczacy Wizengamotu
Punktów: 1818
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 80
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Dobry artykuł, wyczerpujący i lekki, ale nie spodobało mi się to nawiązanie na końcu do kart i gry, można to było trochę inzczej zakończyć, niemniej apetytu mi narobiłaś xD Trochę błędów, ale chyba każdy je popełnia, także nie przejmuj się. Debiut?? W takim razie to naprawdę niezły artykuł. Zasłużone PO
~DominiKa812 F
Dodano dnia 13 November 2008 21:35
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 286
Ostrzeżeń: 4
Komentarzy: 66
Data rejestracji: 07.09.08
Medale:
Brak
Bardzo fajnie opisany artykuł .. Tak wielka szkoda, że w grze pt. "Harry Potter i Zakon Feniksa" nie było kart do zbierania. W sumie lubiłam je kolekcjonować i oglądać, fajna frajda. Również mam nadzieję, że w kolejnej grze Harrego Pottera przywrócą opcję kolekcjonowania i zbierania kart. Taka jedna czekoladowa żaba, a tyle można o niej napisać. Ciekawe jak smakuje? Pewnie bym sie brzydziła jej na początku dotknąć, ale jeśli by nie smakowała jak jakaś żaba w czekoladzie tylko jak czekolada to czemu nie? Haha.. Ciekawe czy by skakała w buzi xD Daje Wybitny za dobrego Arta Oczko
~Larikann F
Dodano dnia 01 December 2008 10:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 21
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 29.11.08
Medale:
Brak
Bardzo fajny artykuł. Ja tez bardzo żałuje, że w piątej części gry nie zbiera się kart. Było to przyjemne urozmaicenie w poprzednich czterech częściach.
~atrammarta F
Dodano dnia 04 December 2008 19:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Niewymowny
Punktów: 1561
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 60
Data rejestracji: 02.12.08
Medale:
Brak
Naprawdę dobry art. Nie znalazłam (oczywiście na moje umiejętności) żadnych błądów ortograficznych, ani stylistycznych. Wciąga przy czytaniu. Następny plus to cytaty- dobrze dobrane urozmaicają art. Nie czepiam się, że nie mam obrazów- to nie ona są ważne.


W!
PS Podzielam Twoje zdanie.
~ollogollo F
Dodano dnia 08 December 2008 17:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 83
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 13.09.08
Medale:
Brak
artykuł bardzo fajny, jak go czytałam to miałam wrazenie, że kiedyś go juz na oczy widziałam, tylko nie moge sobie przypomnieć kiedy, a może juz 2 raz czytam ten artykuł.
ale tak w ogóle, to bardzo mi sie podobal.
więc daje POWYŻEJ OCZEKIWAŃJęzyk
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 33% [56 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 58% [100 głosów]
Zadowalający Zadowalający 9% [15 głosów]
Nędzny Nędzny 1% [1 głos]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 263
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59