Nowe informacje ujawnione przez J.K. Rowling na portalu Pottermore na temat wszystkich tych elementów magicznego świata, które związane są z Hogwartem.
A więc wreszcie prawda. Leżąc z twarzą wciśniętą w zakurzony dywan, w tym samym gabinecie, w którym kiedyś, jak sądził, poznawał tajemnice zwycięstwa, Harry zrozumiał, że wcale nie miał przeżyć. Miał rzucić się posłusznie w ramiona Śmierci, zrywając w ten sposób ostatnie więzi Voldemorta z życiem. Gdy po tylu wysiłkach stanie wreszcie naprzeciw Voldemorta i nie uniesie różdżki, by się bronić, nadejdzie oczekiwany koniec i stanie się to, co miało się stać w Dolinie Godryka: żaden nie będzie mógł żyć, żaden nie przeżyje
Trochę śmiechu nie zaszkodzi: 10 argumentów przeciw Harry`emu
Oto post, który ukazał się dzisiaj na Onet.pl.
Ręczę swoją głową, że uśmiejecie się, gdy go przeczytacie
10 ARGUMENTÓW PRZECIW HARRY'EMU POTTEROWI
1.Harry Potter jest globalnym długofalowym projektem, którego cel stanowi zmiana kultury. Próg obronny przed magią jest w młodym pokoleniu systematycznie niszczony. W ten sposób do społeczeństwa wdzierają się siły, które chrześcijaństwo kiedyś pokonało.
(Nie zgadzam się z tym. Mój nauczyciel religii często porównuje świat do Harry'ego.)
2.Hogwart, szkoła magii i czarodziejstwa, jest zamkniętym światem przemocy i grozy, przekleństw i uroków, ideologii rasistowskiej i ofiar krwi, obrzydliwości i opętania.
(Buhahahahaha!)
3.Harry Potter nie walczy ze złem. W każdym kolejnym tomie coraz bardziej staje się widoczne jego podobieństwo do Voldemorta, który jest uosobieniem zła. W tomie piątym Harry zostaje opętany przez Voldemorta, co prowadzi do zniszczenia jego osobowości.
(Gdyby koleś umiał czytać, zauważyłby, że Harry znowu zwycięża)
4. Świat ludzi jest poniżany, świat czarodziejów i czarownic gloryfikowany.
5.Nie ma żadnego pozytywnego transcendentnego wymiaru. To, co nadnaturalne, jest wyłącznie demoniczne. Boskie symbole są wynaturzone.
(A ja jestem Piotruś Pan)
6.Harry Potter nie jest nowoczesną baśnią. W baśni czarnoksiężnicy i czarownice są jednoznacznie złymi postaciami.
(Nie zawsze, autor nie czytał ani jednej porządnej baśni)
Bohater uwalnia się z ich mocy przez doskonalenie się w cnotach. W Harrym Potterze nie ma nikogo, kto pragnie dobra.
(W takim razie Dumbledore i Zakon Feniksa to krwiożercy mordercy, którzy czyhają na... wypiek ciastek Molly Weasley!)
7.Czytelnik jest konsekwentnie pozbawiany umiejętności odróżniania dobra od zła. Dokonuje się to przez emocjonalną manipulację i intelektualny zamęt.
(Bez komentarza)
8.Wykroczenie wobec młodego pokolenia stanowi to, że zwodzi się je z taką łatwością magią i wypełnia się jego wyobraźnię obrazami świata, w którym rządzi zło. Świata, który nie tylko jest bez wyjścia, ale w którym warto pozostać.
(Tak, a może miłość, przyjaźń i wyobraźnia to mieszkańcy Zoo?!)
9.Każdy, komu zależy na różnorodności poglądów, powinien bronić się przed masowym zaślepieniem i dyktaturą opinii, narzucanych przez gigantyczną akcję multimedialną.
(Gdyby książki J.K.R. nie były bestsellerem, nikt by się nimi nie zainteresował.)
10.Wiara w kochającego BOGA jest wypierana przez natłok magicznych obrazów, dlatego szkolna indoktrynacja Harrym Potterem stanowi atak na wolność religijną. Powinno się odmawiać udziału w szkolnych imprezach potterowskich z powodów religijnych i ze względu na sumienie.
(Ta, jasne. Ciekawa jestem, dlaczego ksiądz zgodził się na urządzenie klasowego Halloween w innym terminie, tj. 2 tygodnie później)
Dlatego bardzo poważnie zastanów się jeśli planujesz zabrać swoje dziecię na ten film, albo kupisz mu tę książkę.
(Bla, bla, bla)
Dla prześmiewców, zamieszczam przykład na to że w tej książce znajdują się autentyczne praktyki okultystyczne:
Rowling, w "Komnacie Tajemnic" pisze o "ręce chwały". Cytat - "O, ręka chwały! Włóż świecę w nią a będzie świeciła tylko temu, kto ją posiada. Najlepszy przyjaciel złodziei i kieszonkowców!"
(Gość bez poczucia humoru)
Ten rodzaj strasznej "ręki chwały" naprawdę istnieje w tradycji okultystycznej. Związana jest ona z ręką mordercy, który został powieszony. Ręka ta została ucięta, oczyszczona z krwi i zakonserwowana w soli. Świece (zrobione z tłuszczu innego mordercy, z knotem z jego włosów) wkłada się między palce przed wejściem złodzieja do domu ofiary. Powiada się, że ta ręka posiada magiczną moc ochrony i ostrzegania dla złodziei.
Najbardziej przerażająca praktyka opisana jest w czwartym tomie, gdy Harry jest przez zaklęcie porwany na cmentarz, gdzie opisany został rytuał satanistyczny w najstraszniejszych szczegółach. Mimo, że opis może nie oddaje dokładnie znanych rytuałów, obecne są klasyczne jego elementy: ofiarę z człowieka, samookaleczenia oraz inne elementy typowe dla satanizmu, włącznie z "atomejem" (ostry sztylet z podwójnym ostrzem używany do składania ofiar).
Jak widać nie jest to "tylko" fikcja literacka... czy zatem to jest dla dzieci?
Skutek przeczytania przeze mnie artykułu- kilkugodzinny ból brzucha ze śmiechu!
Dom:Gryffindor Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -41 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 11 Data rejestracji: 25.06.09 Medale: Brak
Powstrzymam się od komentowania tych podpunktów, od tarzania się po ziemi ze śmiechu postradałam zmysły... przeczytam Wszystkie części po raz trzeci i spróbuję się doszukać tych wszystkich argumentów!
Trzymajcie kciuki! Albo lepiej nie... Nie chcę do końca sfiksować.
Daję W za artykuł
Daję T - Troll - dla tej osoby, która WYMYŚLIŁA te argumenty...
Dom:Gryffindor Ranga: Skrzat domowy Punktów: 18 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 7 Data rejestracji: 05.07.09 Medale: Brak
Po prostu szkoda słów na takich ludzi. ;/
Najwidoczniej autor jak już wspominano o tym nie raz, nie czytał książki. "Bohater uwalnia się z ich mocy przez doskonalenie się w cnotach. W Harrym Potterze nie ma nikogo, kto pragnie dobra."
no i ten tekst mnie rozwala
Hmm dam wybitny za naprawdę super artykuł i za poprawę mi humoru
Dom:Slytherin Ranga: Siedmioroczniak Punktów: 679 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 94 Data rejestracji: 26.08.08 Medale: Brak
Nie, nie wyrobię zaraz!
Co za kompletny idiota to pisał?! (chodzi mi o oczywiście o te punkty z Onetu, bez obrazy dla autorki artykułu .
Ta osoba nie dość, że nie miała poczucia humoru, to jeszcze za grosz wyobraźni! Czytałam, że J.K. Rowling jest niewierząca, no ale żeby zaraz ją posądzać o pisanie o jakiś rytuałach satanistycznych?!
Śmiechu warte.
Oczywiście daję wybity, bo te komentarze są genialne^^
Dom:Ravenclaw Ranga: Charłak Punktów: 14 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 3 Data rejestracji: 18.07.09 Medale: Brak
Hehe żal mi tych którzy uważają Harrego Pottera za złego. Ja sam obecnie pisze sobie w notatniku odpowiedzi na zarzuty Radia Maryja wobec Harrego Pottera. Np. zarzucili Harremu Potterowi że ta książka przesącza się magią seksualną
Dom:Gryffindor Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego Punktów: 59 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 3 Data rejestracji: 19.07.09 Medale: Brak
Zabawne, że facet pisze o manipulacji którą stosuje autor książki względem czytelnika, a sam ją stosuje w stosunku do osób czytający owy artykuł...
Na cóż, każdy widzi to ci chce widzieć
Dom:Gryffindor Ranga: Charłak Punktów: 6 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 1 Data rejestracji: 21.07.09 Medale: Brak
Mi się nie chce wierzyć że osoby które głoszą taki poglądy naprawdę czytali, bądź przynajmniej oglądali coś o Harrym Potterze. W tym jest dużo o tym że w tej serii jest zło-dla większości osób w książce autorytetami są dobrzy ludzie(aurorzy itp.) według tych p[oglądów Dumbledore jest złym człowiekiem!
Dom:Gryffindor Ranga: Właściciel Pamiętnika Punktów: 99 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 25 Data rejestracji: 01.09.08 Medale: Brak
rrany kogoś chyba pogięło!!! jak można wyciągać tak bezsensowne wnioski?? przecież Harry Potter - cała seria - pokazuje walkę dobra ze złem i oczywiście dobro zwycięża. ktoś tu chyba przedawkował Marsjanki...
6. Harry Potter nie jest nowoczesną baśnią. W baśni czarnoksiężnicy i czarownice są jednoznacznie złymi postaciami.
(Nie zawsze, autor nie czytał ani jednej porządnej baśni)
Bohater uwalnia się z ich mocy przez doskonalenie się w cnotach. W Harrym Potterze nie ma nikogo, kto pragnie dobra.
(W takim razie Dumbledore i Zakon Feniksa to krwiożercy mordercy, którzy czyhają na... wypiek ciastek Molly Weasley!)
Buhahahaha!
poza tym świetnie napisany art bo dodałaś też coś od siebie. daję pięknie W
Dom:Slytherin Ranga: Trzecioroczniak Punktów: 156 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 36 Data rejestracji: 18.11.08 Medale: Brak
bueehehehehe. Te punkty są głupie jak nie wiadomo co. Najlepiej niech zabroni się dzieciom czytać Harry'ego Pottera i w ogóle. BEZSENSOWNA ANTYPOTTERIA. Nawet dziecko by takich głupot nie napisało...
Dom:Gryffindor Ranga: Wybitny Uczeń Punktów: 650 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 47 Data rejestracji: 25.07.09 Medale: Brak
To się zaczyna robić nudne. . . zastanawia mnie czy ten koleś (z onetu) czasem nie jest marionetką ojca rydzyka bo wtedy wszystko będzie idealnie pasowało ;p
Dom:Gryffindor Ranga: Uczestnik Klubu Ślimaka Punktów: 477 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 10 Data rejestracji: 29.07.09 Medale: Brak
trochę żałosny ten artykuł, bo przecież każdy ma wolną wolę i może czytać co mu się podoba. A jeśli ten gostek bierze fikcję literacką na poważnie to ma chyba lekkie problemy z osobowością...
Dom:Slytherin Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -52 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 6 Data rejestracji: 04.08.09 Medale: Brak
Nie no THE BEST! Gratuluje poczucia humoru temu który to wymyślił, widać że nie czytał HP. I ten dopisek o Wypiekach Ciastek Molly Weasley, uśmiałam się przy tym do łez.
Dom:Gryffindor Ranga: Goblin Punktów: 26 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 4 Data rejestracji: 17.08.09 Medale: Brak
(W takim razie Dumbledore i Zakon Feniksa to krwiożercy mordercy, którzy czyhają na... wypiek ciastek Molly Weasley!) G E N I A L N E
OCENA :
SW (SUPER WYBITNY!)
Może kogoś nie stać na tą książke i stara zasada ,,Drogie czyli głupie'' jest ich życiowym motto ;D
Dom:Ravenclaw Ranga: Pierwszoroczniak Punktów: 44 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 6 Data rejestracji: 20.08.09 Medale: Brak
Nie wiem kto to pisał te 10 punktów ale był szobinistyszną świnią dla Rowling i jej twórczości. Ciekawe jak on by się czół gdyby jego książkę tak skrytykowano i opisanego jako coś złego.
Dom:Gryffindor Ranga: Skrzat domowy Punktów: 20 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 3 Data rejestracji: 03.09.09 Medale: Brak
Witam.
Nie wiem czy można dodawać komenta do artykuły, który już trochę jest już na tej stronie, lecz zaryzykuje.
Myślę że każda książka która przedstawia nam inną perspektywę świata, niż ta która jest konstruowana przez kościół zawsze będzie tępiona. Ba oliwy do ognia dolewa fakt że seria stała się dość popularna w śród ludzi w tym katolików. Sam jestem chrześcijaninem, może nie do końca idealnym , lecz na pewno wierzącym i zdążyłem się przyzwyczaić że propaganda prowadząca przez ''ludzi'' prowadzących kościół zaczyna tykać każdego aspektu życia człowieka.
Dom:Slytherin Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego Punktów: 65 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 1 Data rejestracji: 10.09.09 Medale: Brak
Rozwaliło mnie to
Tacy ludzie, czytając książkę, widzą tylko te fragmenty, które chcą i nie zwracają uwagi na te, które są ważne dla zrozumienia znaczenia tych poprzednich. Cóż zrobić.
Daję Wybitny
Dom:Gryffindor Ranga: Czwartoroczniak Punktów: 205 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 4 Data rejestracji: 25.06.09 Medale: Brak
"Wypieki pani Weasley" były powalające! Te wszystkie argumenty są żałosne i to wszystko. Już naprawdę nie mają czego wymyślać, tylko muszą jakoś wyżyć się na, bądź co bądź, zwykłej książce! Daję W!
Dom:Gryffindor Ranga: Pierwszoroczniak Punktów: 45 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 7 Data rejestracji: 03.10.09 Medale: Brak
Tak, zgadzam się, ale z huncwotką. Po przeczytaniu całego artykuł stwierdzam, że osoba pisząca go (Na onecie) nie przeczytała dobrze książki, bo musiała przeczytać,skoro są zamieszczone cytaty i momenty z HP. Nie uważacie, że to przesada? Oni chcą nas chronić mimo naszej woli, co jest śmieszne. Uśmiałam się do łez!
Rekord OnLine: 5422
Data rekordu:
10 September 2024 23:44
"Hogsmeade.pl" is in no way affiliated with the copyright owners of "Harry Potter", including J.K. Rowling, Warner Bros., Bloomsbury, Scholastic and Media Rodzina.