Nowe informacje ujawnione przez J.K. Rowling na portalu Pottermore na temat wszystkich tych elementów magicznego świata, które związane są z Hogwartem.
- Jestem nauczycielem! - ryknął. - Nauczycielem, Potter! Jak śmiesz grozić, że wywalisz mi drzwi?!
- Przepraszam, panie profesorze - powiedział Harry, wymawiając z naciskiem dwa ostatnie słowa, po czym schował różdżkę za pazuchę.
Hagrid wytrzeszczył oczy.
- A od kiedy to mówisz do mnie "panie profesorze"?
- A od kiedy mówisz do mnie "Potter"?
Trochę śmiechu nie zaszkodzi: 10 argumentów przeciw Harry`emu
Oto post, który ukazał się dzisiaj na Onet.pl.
Ręczę swoją głową, że uśmiejecie się, gdy go przeczytacie
10 ARGUMENTÓW PRZECIW HARRY'EMU POTTEROWI
1.Harry Potter jest globalnym długofalowym projektem, którego cel stanowi zmiana kultury. Próg obronny przed magią jest w młodym pokoleniu systematycznie niszczony. W ten sposób do społeczeństwa wdzierają się siły, które chrześcijaństwo kiedyś pokonało.
(Nie zgadzam się z tym. Mój nauczyciel religii często porównuje świat do Harry'ego.)
2.Hogwart, szkoła magii i czarodziejstwa, jest zamkniętym światem przemocy i grozy, przekleństw i uroków, ideologii rasistowskiej i ofiar krwi, obrzydliwości i opętania.
(Buhahahahaha!)
3.Harry Potter nie walczy ze złem. W każdym kolejnym tomie coraz bardziej staje się widoczne jego podobieństwo do Voldemorta, który jest uosobieniem zła. W tomie piątym Harry zostaje opętany przez Voldemorta, co prowadzi do zniszczenia jego osobowości.
(Gdyby koleś umiał czytać, zauważyłby, że Harry znowu zwycięża)
4. Świat ludzi jest poniżany, świat czarodziejów i czarownic gloryfikowany.
5.Nie ma żadnego pozytywnego transcendentnego wymiaru. To, co nadnaturalne, jest wyłącznie demoniczne. Boskie symbole są wynaturzone.
(A ja jestem Piotruś Pan)
6.Harry Potter nie jest nowoczesną baśnią. W baśni czarnoksiężnicy i czarownice są jednoznacznie złymi postaciami.
(Nie zawsze, autor nie czytał ani jednej porządnej baśni)
Bohater uwalnia się z ich mocy przez doskonalenie się w cnotach. W Harrym Potterze nie ma nikogo, kto pragnie dobra.
(W takim razie Dumbledore i Zakon Feniksa to krwiożercy mordercy, którzy czyhają na... wypiek ciastek Molly Weasley!)
7.Czytelnik jest konsekwentnie pozbawiany umiejętności odróżniania dobra od zła. Dokonuje się to przez emocjonalną manipulację i intelektualny zamęt.
(Bez komentarza)
8.Wykroczenie wobec młodego pokolenia stanowi to, że zwodzi się je z taką łatwością magią i wypełnia się jego wyobraźnię obrazami świata, w którym rządzi zło. Świata, który nie tylko jest bez wyjścia, ale w którym warto pozostać.
(Tak, a może miłość, przyjaźń i wyobraźnia to mieszkańcy Zoo?!)
9.Każdy, komu zależy na różnorodności poglądów, powinien bronić się przed masowym zaślepieniem i dyktaturą opinii, narzucanych przez gigantyczną akcję multimedialną.
(Gdyby książki J.K.R. nie były bestsellerem, nikt by się nimi nie zainteresował.)
10.Wiara w kochającego BOGA jest wypierana przez natłok magicznych obrazów, dlatego szkolna indoktrynacja Harrym Potterem stanowi atak na wolność religijną. Powinno się odmawiać udziału w szkolnych imprezach potterowskich z powodów religijnych i ze względu na sumienie.
(Ta, jasne. Ciekawa jestem, dlaczego ksiądz zgodził się na urządzenie klasowego Halloween w innym terminie, tj. 2 tygodnie później)
Dlatego bardzo poważnie zastanów się jeśli planujesz zabrać swoje dziecię na ten film, albo kupisz mu tę książkę.
(Bla, bla, bla)
Dla prześmiewców, zamieszczam przykład na to że w tej książce znajdują się autentyczne praktyki okultystyczne:
Rowling, w "Komnacie Tajemnic" pisze o "ręce chwały". Cytat - "O, ręka chwały! Włóż świecę w nią a będzie świeciła tylko temu, kto ją posiada. Najlepszy przyjaciel złodziei i kieszonkowców!"
(Gość bez poczucia humoru)
Ten rodzaj strasznej "ręki chwały" naprawdę istnieje w tradycji okultystycznej. Związana jest ona z ręką mordercy, który został powieszony. Ręka ta została ucięta, oczyszczona z krwi i zakonserwowana w soli. Świece (zrobione z tłuszczu innego mordercy, z knotem z jego włosów) wkłada się między palce przed wejściem złodzieja do domu ofiary. Powiada się, że ta ręka posiada magiczną moc ochrony i ostrzegania dla złodziei.
Najbardziej przerażająca praktyka opisana jest w czwartym tomie, gdy Harry jest przez zaklęcie porwany na cmentarz, gdzie opisany został rytuał satanistyczny w najstraszniejszych szczegółach. Mimo, że opis może nie oddaje dokładnie znanych rytuałów, obecne są klasyczne jego elementy: ofiarę z człowieka, samookaleczenia oraz inne elementy typowe dla satanizmu, włącznie z "atomejem" (ostry sztylet z podwójnym ostrzem używany do składania ofiar).
Jak widać nie jest to "tylko" fikcja literacka... czy zatem to jest dla dzieci?
Skutek przeczytania przeze mnie artykułu- kilkugodzinny ból brzucha ze śmiechu!
Dom:Slytherin Ranga: Goblin Punktów: 27 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 8 Data rejestracji: 23.08.12 Medale: Brak
HAHAHAHAHH!!!!! Nie wierzę jak można tak w ogóle sądzić. A w bajkach dla dzieci są czarownice i jakoś ich się nie czepiają...Na Przykład w gumisiach się nie czepiają,że te miśki skaczą i że dzieci potem też dostają głupawki....
Dom:Gryffindor Ranga: Wybitny Uczeń Punktów: 649 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 8 Data rejestracji: 10.08.12 Medale: Brak
To może mało wiarygodne ale przytrafiło mi się coś podobnego jak ~setareh. Nieświadomie zmieniłam wiarę i jestem psycholką nie odróżniającą dobra od zła, a mogę się założyć, że to wszystko dla tego, że czytam Harry'ego Pottera! Mogę się też założyć o rękę aż do łokcia, że ten kto pisał to na onecie albo jest fanatykiem religijnym albo przewrażliwionym rodzicem, którego dziecko będzie miało 0% wyobraźni. Kiedy to czytałam to moje uczucia można byłoby porównać do tych w sytuacji kiedy ktoś powiedziałby mi o mądrej blondynce albo, że święty mikołaj istnieje.Ja się czułam jakbym nieświadomie przeczytała inną książke niż myślałam. Na prawdę kupa śmiechu i daję W
Dom:Slytherin Ranga: Lord Punktów: 256094 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 1,385 Data rejestracji: 15.12.12 Medale: Brak
A dla mnie to jest bardzo żałosne - a mówiąc o wiele delikatniej - specyficzne poczucie humoru - w którym zupełnie się nie odnajduję, takie troszeczkę czerstwe żarty ze słabymi puentami...
Dom:Gryffindor Ranga: Goblin Punktów: 38 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 13 Data rejestracji: 11.11.12 Medale: Brak
To nie jest śmieszne, tylko smutne. Uważam, że osoba, króra napisała te argumenty powinna jeszcze raz przeczytać Harry'ego Potter'a. Aż żal mi tych ludzi, którzy tak uderzają w Harry;ego.
Dom:Gryffindor Ranga: Młody Czarodziej Punktów: 795 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 119 Data rejestracji: 25.03.13 Medale: Brak
Nie rozumiem jak ktoś może zamieszczać takie teksty na Onecie, przecież wystawia się na pośmiewisko dla wielu tysięcy ludzi. Oczywiście ja się zgadzam z Huncwotką. Miałam dziś niezbyt dobry dzień, ale po przeczytaniu tego artykułu od razu sie rozchmurzyłam, a potem tak mnie bolał brzuch ze śmiechu, że mama chciała mi dać lekarstwo na ból brzucha. jak dla mnie to te wszystkie argumenty są bezsensowne i zastanawia mnie tylko jedno: dlaczego nikt nigdy w takich opiniach publicznych nie wspomina o tym co jest w książce najlepsze, o jej prawdziwym przeslaniu tylko zawsze sie wyolbrzymia te złe elementy, które autorka użyła aby książka stała sie lepsza
Dom:Gryffindor Ranga: Właściciel Pamiętnika Punktów: 95 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 9 Data rejestracji: 04.07.13 Medale: Brak
Hahahahahaha
To jest na serio najbardziej bzdurne myślenie dorosłych. Natanek ma obsesje i powinien się leczyć. A kto nas nauczył co to przyjaźń, miłość, odwaga i poświęcenie??? HP nie jest książką satanistyczną. To w 100% normalna książka, a teraz wyobraźcie sobie, że gdyby HP nie istniał, nie byłoby nas na tej stronie!
Dom:Ravenclaw Ranga: Drugoroczniak Punktów: 85 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 7 Data rejestracji: 26.08.13 Medale: Brak
Mi jest po prostu żal takich ludzi... Co według nich mamy czytać? Książki telefoniczne? Powieści historyczne? To drugie nawet bym zniosła. Ale naprawdę. Co ich obchodzi co my czytamy? Jest wiele książek do których mogliby się przyczepić. Czemu Potter? Przecież główny wątek to nie jest np. poznawanie kultu satanistycznego... tylko walka dobra ze złem! Ech...
Artykuł świetny Dam zasłużone W.
Dom:Slytherin Ranga: Pierwszoroczniak Punktów: 40 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 6 Data rejestracji: 16.07.14 Medale: Brak
hahahaha d oni po prostu na siłę próbują udowodnić jaki to 'zły jest Harry Potter', bez autentycznych dowodów.
[i]Moja apelacja do idiotów, którzy wstawili na onet te bzdury...:[/i] Ludzie, błagam, zanim wstawicie na internet taki idiotyzm to zastanówcie się chociaż co chcecie tym osiągnąć? Jak na mój gust przejęły się tym tylko 80-letnie fanki 'Radia Maryja', bo jeśli chodzi o mnie i osoby wyżej to wciąż tarzamy się po podłodze ze śmiechu!
Dom:Ravenclaw Ranga: Pierwszoroczniak Punktów: 52 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 4 Data rejestracji: 29.12.14 Medale: Brak
Fiu, fiu, autor tego tekstu z onetu jest nieźle porąbany. HARRY POTTER to książka o przyjaźni, w przeciwieństwie do ZMIERZCHU, w którym chodzi tylko o to, żeby mieć chłopaka huncwotka rządzisz!
Dom:Ravenclaw Ranga: Goblin Punktów: 34 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 15 Data rejestracji: 29.07.15 Medale: Brak
Skoro gość z onetu pisze takie argumenty, oznacza to że musiał przeczytać książki HP, a za tym idzie, że ten gość również został wciągnięty w tą niebezpieczną otchłań o Potterze
Jak młodzież nie czyta książek, to dorośli mówią jak to tak można. Gdy młodzież zacznie już czytać książki, nagle im tego zabraniają. Gratuluję.
Dom:Gryffindor Ranga: Animag Lew Punktów: 537 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 48 Data rejestracji: 26.01.15 Medale: Brak
Ktoś kto to pisał, na pewno nie przeczytał uważnie HP. Świetne, trafne komentarze. Chciałabym uczestniczyć kiedyś w twojej lekcji religii, bo "Mój nauczyciel religii często porównuje świat do Harry'ego."
No i oczywiście daje Wybitny.
Dom:Gryffindor Ranga: Właściciel Pamiętnika Punktów: 101 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 22 Data rejestracji: 11.06.16 Medale: Brak
Hahahahahah...
Ktoś kto to napisał musi mieć coś nie pokolei w głowie. Możliwe że nawet tego nie czytał, tylko usłyszał o tym parę złych słów i postanowił zabłysnąć... No cóż, nie wyszło
Za artykuł daję W!
Dom:Slytherin Ranga: Pierwszoroczniak Punktów: 47 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 13 Data rejestracji: 12.10.16 Medale: Brak
W książkach fantastycznych są rzeczy do których treba podchodzić z dystansem. Co wcale nie oznacza że każda osoba która ja czyta zacznie praktykować techniki okultystyczne. Nie można powiedzieć że wszystkie książki odwołujące się do magi są złei sprawiają że jest się o krok bliżej zostania satanitą. Nalerzy skupiać się na realnych zagrożeniach religijnych a nie na tym czy ktoś czyta Harrego i to znaczy że jest zły.
Rekord OnLine: 5422
Data rekordu:
10 September 2024 23:44
"Hogsmeade.pl" is in no way affiliated with the copyright owners of "Harry Potter", including J.K. Rowling, Warner Bros., Bloomsbury, Scholastic and Media Rodzina.