Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
W jaskini
W jaskini
Dumbledore powiedział cicho:
- Och, pewnie, że nie. Ależ prymitywne.
- Co to jest, profesorze?
- Myślę, że – powiedział Dumbledore, wkładając zdrową rękę do kieszeni i wyjmując srebrny nóż, taki sam jak ten, którego Harry używał do krojenia składników eliksirów – musimy zapłacić, żeby przejść.
- Zapłacić? - Powiedział Harry. - Musimy dać coś … drzwiom?
- Tak – powiedział Dumbledore. - Krew, jeśli się nie mylę.
- Krew?
- Mówiłem, że to prymitywne. - Powiedział Dumbledore z pogardą i rozczarowaniem, tak jakby spodziewał się, że Voldemort był kimś o wyższych możliwościach. - Idea polega na tym, jestem pewien, że się już domyśliłeś, że twój wróg musi się osłabić, żeby wejść. Po raz kolejny, Lord Voldemort zdaje się nie rozumieć, że są dużo straszniejsze rzeczy niż obrażenia fizyczne.

Strzeżcie się Harry`ego Pottera
Według strony MichaelJournal.org, Harry Potter to po prostu jeden krok od SATANIZMU!
Przedmiotami, których uczy się Harry Potter to jedynie ważenie eliksirów, czy uczeniu się "magicznych tricków".

"W książce Harry nigdy nie modli się. Jedyną postacią religijną jest gruby, mały zakonnik. Jest on w opowieści jednym z widm pojawiających się w szkole. Jedyny raz mówi się o kościele w czwartym tomie, w scenie satanistycznej ofiary. Tom za tomem staje się coraz bardziej niemoralny. Przygody Pottera stają się z tomu na tom coraz straszniejsze i krwawsze."

Rozdział 32
Z czwartego tomu jest najstraszniejszy ze wszystkich. W rozdziale tym czarny mag zabija na cmentarzu kolegę szkolnego Harry'ego Pottera na jego oczach. Później w czasie satanistycznego rytuału wskrzesza Lorda Voldemorta, tego, który zabił rodziców Harry`ego.
"Żeby to uczynić wrzuca on do olbrzymiego kotła z wrzącą wodą potworne dziecko. Potem dodaje do tego kości martwych korpusów wyciągnięte z grobów i trochę krwi Harry`ego Pottera, wszystko to, gdy wypowiada formuły, które przywołują w bluźnierczy sposób słowa Eucharystycznej konsekracji."

Nie uważam, by mogłoby to być obrażanie Boga, czy wypowiadanie z bluźnierczy sposób słów Eucharystycznej konsekracji. Po prostu J.K. Rowling porównała odrodzenie Voldemorta do Eucharystycznej konsekracji, lecz...Wiele plemion Indian odprawiało/odprawia swoje obrzędy {"mesze"} na swój sposób. Jest to bardzo podobne do mszy katolików oraz do odrodzenia Czarnego Pana. Lecz czy ktoś kiedykolwiek się tym zainteresował?
Moim zdaniem pani Rowling napisała książki nie tylko dla katolików. Powiem więcej: jestem tego pewna! Lecz w książkach o Małym Czarodzieju często możemy spotkać się z tym, że różni czarodzieje i czarownice wypowiadają imię Boga, czy Maryi.

"Pierwszy tom serii liczy około 300 stron, ale czwarty - "Harry Potter i Czara Ognia" ma już 750 stron. Niemożliwe, żeby 10-letnie dziecko przeczytało wszystkie części w kilka tygodni lub nawet w kilka miesięcy. Może to zabrać cały rok. Jest to zrobione w celu zajęcia umysłów dzieci Potterem tak, żeby myślały o nim stale."

Oczywiście, dziesięcioletniemu dziecku czytanie książki może zająć rok, ale niekoniecznie. Jednak stwierdzenie, że Harry Potter jest stworzony TYLKO po to, by zawrócić dzieciom w głowach to nieprawda i wszyscy o tym wiemy... Każda książka może przecież zawrócić w głowie, nie tylko Harry Potter! Niektórzy uważają, że Pottera można uznać za bajkę, opowiadanie, czyjś wymysł...Ale po pewnym czasie dziecko zaczyna żyć jak Harry Potter, próbuje zaklęć i innych tworów świata czarodzieja. Następnie bierze miotłę swej matki i wyskakuje przez okno, myśląc, że na niej poleci. To nazywa się opętanie, negatywny wpływ Pottera na umysły najmłodszych...

Lecz nie możemy winić Rowling za to, ze jakieś dziecko w wieku 7 lat czyta Pottera, a następnie się zabija skacząc na miotle z dziesiątego piętra. Bo to rodzice dziecka pozwolili mu czytać te książkę. A argument "ale przecież to Rowling wymyśliła te książki" jest bezsensowny, bo czy autorka kazała czytać książkę każdemu?! Nie! Nikogo do tego nie zmuszała, a każdy rodzic pozwalając swemu dziecku na przeczytanie powieści, robi to na własna odpowiedzialność...

Sami oceńcie, czy Harry Potter to zło... Bo moim zadaniem NIE!





Nadesłane przez: RUBI
Dodano: sierpień 27 2007 10:49:43
Komentarze
~Vanney F
Dodano dnia 26 August 2008 17:10
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Sprzedawca w Miodowym Królestwie
Punktów: 1387
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 167
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Oh.. denerwuje mnie to, gdy cały czas twierdzą, że Potter jest satanistyczny, sprzeciwia się przeciwko Bogu itp. A czy pytali Jo, czy jest Katoliczką? Ale co do tych ludzi to.. niech na początek przeczytają wszystkie tomy od deski do deski, a potem niech się wypowiadają. Niedługo nas-czytelników-oskarżą o to, że jesteśmy SATANISTYCZNI ;/ Oczywiście daje Ci W-u kolego.
~tyska17 F
Dodano dnia 27 August 2008 02:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Gracz Quidditcha Slytherinu
Punktów: 133
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Książki HP zaczęłam czytać jak mialam jakieś sześć-siedem lat (a właściwie wtedy to jeszcze mama mi czytała) i to byla JEDYNA książka nad którą nie plakałam. wczaśniej to broń Boże nie przeczytała bym bez przymusu wierszyka a tak. Poza tym do czytelnika według mnie bardziej trafia to co reprezentuje sobą główny bohater a nie jakies wyszukane na siłe wątki co niby mają nam mieszać w głowie. A to że nie jest opisane że się modli wcale nic nie znaczy w koncu o tym ze sie myje to tez nikt nie raczył napisać. A te czarne rytułały byly odprawiane przez złe charaktery wiec rozumie samo przez się że ksiażka właśnie ich odradza.
~Delaila F
Dodano dnia 01 September 2008 13:39
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Goblin
Punktów: 32
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 19
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Sevrus Snape to mój ulubiony bochater, ale narazie jego duch mnie nie opentał. Ale w przyszłości kto wie. Lepiej schowam się w szafie. Albo nie.. W kościele. buhaahahahahahba
~alonse001 F
Dodano dnia 03 September 2008 18:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Charłak
Punktów: 14
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 03.09.08
Medale:
Brak
Ta jasne. Oco im chodzi ? Trochę wyobraźni, a co do 10 - latka. To wcześniej narzekali, że dzieci nie czytały. Dzięki Harremu maluchy czytają. Uśmiech Czyba rodzice chcieli powstania takiej książki.
~Lunossa F
Dodano dnia 06 September 2008 16:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Charłak
Punktów: 8
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 04.09.08
Medale:
Brak
Co im do Pottera?To książka,dzięki ktorej znam łacinę(przekonały mnie zaklęcia)Teraz se tłumacze!Ja dziękuje,będę czytać Pottera swoim dzieciom nawet za 20 lat!I mam to gdzieś!Zły
~Miriandel F
Dodano dnia 09 September 2008 19:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 75
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
"Pierwszy tom serii liczy około 300 stron, ale czwarty - "Harry Potter i Czara Ognia" ma już 750 stron. Niemożliwe, żeby 10-letnie dziecko przeczytało wszystkie części w kilka tygodni lub nawet w kilka miesięcy. Może to zabrać cały rok. Jest to zrobione w celu zajęcia umysłów dzieci Potterem tak, żeby myślały o nim stale."

A niby jak niemożliwe? Na razie mam 13 lat, i od początku tego roku przeczytałam ok. 25 książek, w tym całą Trylogię Tolkiena, całe Opowieści z Narnii i jeszcze Insygnia. I chyba się nie zrozumieliśmy - IV książka jest ponad dwa razy dłuższa od pierwszej, i to dlatego, żeby dzieci stale myślały o Potterze? To chyba serio jest jakiś wpływ czarnej magii, bo szczerze nie kapuję. Oświećcie mnie, dobrze?
778
Dodano dnia 30 September 2008 10:09
Mamy kolejny popis debilstwa kleru. Niestety Kościół nie umie dostosować się do dzisiejszych czasów. Szkoda. Gdyby nie HP, wiele dzieci i wielu młodych ludzi w życiu nie wzięłoby do ręki książki. Nie rozumiem jak to można krytykować. W sumie, fundamentaliści religijni praktycznie wszędzie doszukują się okultyzmu i satanizmu. Żal :_/.
!Fantazja F
Dodano dnia 30 September 2008 18:54
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Wybraniec
Punktów: 9813
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 304
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Medal
Ech, zawsze uważałam za żałosne te wszystkie próby zniechęcania do Harry`ego Pottera. Po pierwsze, dlatego, że niektóre argumenty kleru są po prostu bezpodstawne i bezsensowne, a po drugie, że niewielu one przekonują. Wręcz przeciwnie, kościół robi Harry`emu darmową reklamę, bo przecież 'zakazany owoc zawsze kusi najbardziej' i młodzież sięga po tę książkę z czystej ciekawości, co takiego w niej jest, że kościół zabrania jej czytać...
Mnie samą te wszystkie próby zawsze śmieszyły, wzbudzały politowanie. Daliby sobie z tym spokój i zajęliby się czymś naprawdę ważnym. Jednak cóż, są ludzie, którzy jak się uprą, to amen - niczym ich nie przekonasz, tak więc obawiam się, że jeszcze nieraz pojawią się tego typu apele przeciw Harry`emu.
Cóż, za artykuł postawię Ci zaledwie Zadowalający. Co prawda, pozornie wszystko jest w porządku, czytało mi się lekko, ale jednak częste błędy obniżają moją ocenę. Zwłaszcza to:

ważenie eliksirów

Khem, a więc ile waży kilogram eliksiru wielosokowego?

Poza tym wiele literówek, parę braków przecinka... Z. Ale za to mocne Z.
~Marti F
Dodano dnia 12 October 2008 17:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 52
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 04.10.08
Medale:
Brak
Ja mam 11 latek, i Harry Pottera czytałam w wieku 7 lat. Przeczytanie go, zajęło mi 3 dni. W cały rok to bym przeczytała pół biblioteki! Gdzie tu satanizm? nie ma nawet o mordowaniu zwierząt. Pomijając Hedwigę, lecz to nie był Rytuał! Za konstrukcję artykułu dałabym ci W, ale za resztę... Dam Powyżej Oczekiwań, i ciesz się ze nie jest to Zadowalający.
~karolina123 F
Dodano dnia 08 December 2008 15:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Redaktor Żonglera
Punktów: 1002
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 07.12.08
Medale:
Brak
Wydaje mi się że Harry Potter nie jest dla małych dzieci. Jest parę rzeczy które budzą we mnie wątpliwości i nie wszystko mi się podoba
ale uważam że trzeba zauważać te dobre cechy tej książki, czyli to że przenosi ona ważne treści: przyjaźń, odwaga, męstwo itp..
Rowling podkreśla również to że miłość jest największa siła na świecie.
RozbawionyDowcipniśRozbawionyDowcipniś
Milva: A polskie znaki to piesek zjadł?
~Madeleine Lestrange F
Dodano dnia 23 December 2008 21:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Sługa Czarnego Pana
Punktów: 1185
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 129
Data rejestracji: 14.12.08
Medale:
Brak
"Pierwszy tom serii liczy około 300 stron, ale czwarty - "Harry Potter i Czara Ognia" ma już 750 stron. Niemożliwe, żeby 10-letnie dziecko przeczytało wszystkie części w kilka tygodni lub nawet w kilka miesięcy. Może to zabrać cały rok. Jest to zrobione w celu zajęcia umysłów dzieci Potterem tak, żeby myślały o nim stale."
Jak miałam dziesięć lat, nawet nie tydzień mi zajęło czytanie tej książki.

A artykuł nie powala na kolana.
~Mandarynka F
Dodano dnia 30 December 2008 15:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Barman w Dziurawym Kotle
Punktów: 1332
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 25.12.08
Medale:
Brak
Potter nie może być satanistyczny, gdyż są w nim święta Wielkanocne jak i Bożego Narodzenia! Jeśli nie czytali książek, lepiej niech nie biorą się za krytykę. O!
Za artykuł W, za temat W, za krytykę O! Czyli średnia... (6+6+2)Kotecek=4,(6). No dobra. Dam PO.
~Avrila F
Dodano dnia 10 January 2009 11:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru
Punktów: 135
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Zgadzam się z Mandarynką,Potter nie może być satanistyczny kiedy obchodzi się tam święta.
Ja całą sagę przeczytałam w 5 miesięcy.(oczywiście z przerwami między kupnem następnego tomu;jedna książka ok. 4 dni)
~ksenofiliuslovegood F
Dodano dnia 29 January 2009 20:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -35
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 16.01.09
Medale:
Brak
cytuje: Lecz nie możemy winić Rowling za to, ze jakieś dziecko w wieku 7 lat czyta Pottera, a następnie się zabija skacząc na miotle z dziesiątego piętra.

Ja sama przeczytałam 5 części HP (tyle było dostępnych) w pierwszej klasie i... ŻYJE!!!!!Zszokowany
~Gloomy Fli F
Dodano dnia 03 February 2009 15:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 310
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 32
Data rejestracji: 28.12.08
Medale:
Brak
To denerwujące, ciągle twierdzą iż Harry to tylko jeden krok od satanizmu.Hm... chyba każdy z nas wie że to nieprawda?

A to to narmalnie szczyt wszystkiego Omg

"Żeby to uczynić wrzuca on do olbrzymiego kotła z wrzącą wodą potworne dziecko. Potem dodaje do tego kości martwych korpusów wyciągnięte z grobów i trochę krwi Harry`ego Pottera, wszystko to, gdy wypowiada formuły, które przywołują w bluźnierczy sposób słowa Eucharystycznej konsekracji."


Ja ich nie rozumiem.
~marta2093 F
Dodano dnia 04 February 2009 00:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 363
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 02.02.09
Medale:
Brak
Ech... Denerwują mnie takie poglądy. Denerwują mnie ludzie, którzy takie poglądy głoszą. Owszem, jest wolność słowa itp. , ale to nie upoważnia ludzi, i to najczęściej tych, którzy nie przeczytali wszystkich tomów Harry'ego Pottera, ba, często nie przeczytali nawet jednego, do krytyki serii. Poza tym nie zgadzam się z takimi poglądami. ja jestem wierzącą katoliczką i mi Harry Potter wcale nie zmącił w głowie. Nie dostrzegam w nim nic satanistycznego. A co do małych dzieci...Przecież nikt ich nie zmusza do lektury HP.
Daje W Rozbawiony
~Rojeek F
Dodano dnia 12 February 2009 13:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik Klubu Ślimaka
Punktów: 470
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 26
Data rejestracji: 24.01.09
Medale:
Brak
Nie rozumiem jak Potter może być satanistyczny, co w tym satanistycznego? Że rzuca klątwy, uroki itd.? haha^^

Fajny artykuł. WYBITNY
~hermionika F
Dodano dnia 02 March 2009 16:39
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 85
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 17
Data rejestracji: 18.02.09
Medale:
Brak
Wiecie co wam powiem? Nie można mówić, że "dziesięcioletnie dziecko nie przeczyta wszystkich tomów w kilka miesięcy", bo ja sama jak miałam dziesięć lat to przeczytałam w dwa miesiące wszystkie części i czasami nawet po kilka razy. Poza tym prawie wszyscy księża i biskupi naskakują na tych, którzy te książki lubią. Chyba możemy mieć własne zdanie, prawda? Lubiłam naszego papieża - Karola Wojtyłę właśnie dlatego, że nie wspomniał nawet o Harrym Potterze choć wcale nie musiał się mu podobać. Co prawda niektóre momenty są nieprzyjemne, ale nie w książce, ale w filmie. A już na pewno nie są satanistyczne, złe, itp. Za artykuł daję "Wybitny". Bardzo mi się podobał.
~Magda F
Dodano dnia 10 April 2009 14:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Charłak
Punktów: 8
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 15.03.09
Medale:
Brak
"Pierwszy tom serii liczy około 300 stron, ale czwarty - "Harry Potter i Czara Ognia" ma już 750 stron. Niemożliwe, żeby 10-letnie dziecko przeczytało wszystkie części w kilka tygodni lub nawet w kilka miesięcy. Może to zabrać cały rok. Jest to zrobione w celu zajęcia umysłów dzieci Potterem tak, żeby myślały o nim stale."

Zniewaga! Ja jak miałam 8 lat przeczytałam pierwsze 6 części (7 jeszcze nie było) w dziewięć miesięcy. No i nie jestem taka głupia jak ty i nie skacze na miotle z 10 piętra.]
~Luna772 F
Dodano dnia 21 April 2009 19:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -82
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 40
Data rejestracji: 21.03.09
Medale:
Brak
Naprawde nie wiem co ludzie sobie myślą piszą coś takiego. Wszystkie części przeczytałam w trzy tygodnie jak mi brakowału dwóch miesięcy do jedenastki i co? Nie zamienilam sie w ropuchę! I wątpie by dziecko w wieku siedmiu lat umiało czytać na tyle dobrze by czytało Potter' a a potem skakało z balkonu. A jesli chodzi o kościół to dalej jestem wierzącą bez względu na to ile razy czytałam. A co to za neologizm ,, czarny mag" czyżby Vold był Murzynem??? Za artykuł daje Super W bo dał mi do myslenia.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 47% [25 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 28% [15 głosów]
Zadowalający Zadowalający 13% [7 głosów]
Nędzny Nędzny 4% [2 głosów]
Okropny Okropny 8% [4 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 352
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59