Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Lekcja transmutacji
Lekcja transmutacji
- Chodzi o to, pani profesor, że właśnie mieliśmy pierwszą lekcję wróżbiarstwa i odczytywaliśmy przyszłość z fusów, i...
- Ach, już rozumiem - powiedziała profesor McGonagall, marszcząc czoło. - Nie musisz nic więcej mówić, Granger. To kto ma umrzeć w tym roku?

Potter satanistyczny? Raczej lewicowy!
Wiele razy zetknęłam się z opinią, że "Harry Potter" jest serią niezwykle demonicznych, okrutnych i new-age'owskich książek. W Radiu Maryja często mówi się o tym, że bohaterowie cyklu posługują się magią, chociaż jest to sprzeczne z religią chrześcijańską (pamiętajmy, iż w Starym Testamencie można znaleźć cytat: "Nie pozwolisz żyć czarownicy"!). Małgorzata Nawrocka zwraca również uwagę na więzy krwi, podobieństwo różdżek, doświadczenia życiowe, znajomość mowy wężów i bliznę-stygmat, łączące Harry'ego z diabolicznym Voldemortem (czarnoksiężnikiem, który zabijał ludzi m.in. po to, aby podzielić swoją duszę na siedem części i ukryć ją w starożytnych skarbach). Zgadzam się ze stwierdzeniem, iż "Harry Potter" należy do dzieł mrocznych. Obszerne opisy tortur i morderstw, turpizm, dekadentyzm i ciemność są stałymi elementami książek J. K. Rowling. Martwi mnie jednak fakt, że niewielu badaczy zwraca uwagę na elementy lewicowe, które mogą szkodzić młodym czytelnikom jeszcze bardziej, niż tysięczna relacja z zastosowania zaklęcia Cruciatus. JKR tworzy bowiem stereotypy, którym mogą ulec miliony nieświadomych czytelników...

W "Harrym Potterze" występują magowie, których można uznać za alegorie prawicowców - patriotów, nacjonalistów i tradycjonalistów. Mam tu na myśli Czarodziejów Czystej Krwi, niezwykle przywiązanych do swojego narodu. CzCzK odznaczają się zachowawczością, dbają o czarodziejskie obyczaje, pielęgnują pamięć o zasłużonych przodkach, martwią się o suwerenność swojego świata, sprzeciwiają się kosmopolityzmowi i globalizacji (wymieszaniu kultury magicznej z mugolską).

Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie fakt, że Rowling ukazała tych ludzi w skrajnie negatywnym świetle. W "HP" to właśnie prawicowcy są "okrutnymi, pozbawionymi skrupułów wiedźmami i czarnoksiężnikami, stosującymi czarną magię do prześladowania mugoli bądź mieszańców, zdobywania władzy oraz pomnażania majątków". Bohaterowie o poglądach prawicowych są przedstawieni w taki sposób, że młodzi, łatwowierni czytelnicy nabierają wstrętu do konserwatystów, tradycjonalistów, nacjonalistów i patriotów! To wyjątkowo krzywdzące dla prawdziwych prawicowców, którzy wcale nie muszą się zachowywać jak Lord Voldemort, Lucjusz Malfoy czy Bellatriks Lestrange. JKR przyzwyczaja dzieci do myśli, że kosmopolityczni, liberalni lewacy to jednostki "szlachetne" oraz "odważne". Chyba nie muszę przypominać, iż w realnym świecie może być nieco inaczej... Oto fragment, udowadniający, że w "Harrym Potterze" konserwatyści są "tymi złymi":

"- Sprowadź więźniów do piwnicy, Greyback!
- Zaczekaj - powiedziała ostrym tonem Bellatriks. - Wszystkich oprócz... oprócz tej szlamy.
Greyback zamruczał lubieżnie.
- Nie! - krzyknął Ron. - Weźcie mnie!
Bellatriks wymierzyła mu siarczysty policzek, który rozległ się echem w komnacie.
- Jeśli ona umrze podczas przepytywania, ty będziesz następny. U mnie zdrajcy krwi są zaraz po szlamach. Sprowadź ich na dół, Greyback, i dopilnuj, żeby nie mogli uciec, ale nie waż się zrobić im krzywdy... na razie.
Odrzuciła mu z powrotem różdżkę, a potem spod szaty wyjęła krótki srebrny nóż. Przecięła więzy łączące Hermionę z resztą więźniów, złapała ją za włosy i wywlokła na środek pokoju".


Tytułowy bohater cyklu obraca się w towarzystwie lewicowców, natomiast prawicowcy są jego wrogami (skądinąd bardzo "brutalnymi" i "demonicznymi"). Nieformalny opiekun Pottera, prof. Albus Dumbledore (wielki autorytet dla "bohaterów pozytywnych") był właśnie lewakiem oraz - jak zdradziła Rowling - homoseksualistą. Pytam: czy taki osobnik powinien być stawiany za wzór dla "milusińskich"?! Dumbledore był ponadto człowiekiem o kontrowersyjnej, kompromitującej przeszłości, co udowodniła autorka "Życia i kłamstw Albusa Dumbledore'a" (postać "negatywna", bardzo nielubiana przez tytułowego bohatera). AD zmarł w wyniku zaplanowanej eutanazji, ukazanej jako czyn "słuszny" i "chwalebny". Harry również dał się zabić, jednak później - nie wiadomo, w jaki sposób - powrócił do życia. Poniżej załączam kilka cytatów, w których J. K. Rowling usprawiedliwia "zabijanie na życzenie". Boję się pomyśleć, co będzie, jeśli czytelnicy uwierzą w te kłamstwa i zaczną mordować starszych ludzi...

"- Skoro nie dbasz już o życie, to dlaczego nie chcesz, by ci je odebrał Draco?
- Bo jego dusza jeszcze nie jest do końca przeżarta złem. Nie chcę, by ją stracił z mojego powodu.
- A moja dusza, Dumbledore? Co z moją duszą?
- Tylko ty możesz odpowiedzieć na pytanie, czt twoja dusza dozna uszczerbku, jeśli zaoszczędzisz staremu człowiekowi bólu i poniżenia. Proszę cię o to, proszę cię o wyświadczenie mi tej łaski, bo to, że wkrótce umrę, jest równie pewne jak to, że Armaty z Chudley zajmą w tym roku ostatnie miejsce w lidze. Wyznam, że wolałbym odejść z tego świata szybko i bezboleśnie, zamiast narażać się na powolne i niezbyt miłe dla oka konanie, jeśli zabierze się do tego na przykład Greyback... Podobno Voldemort już go zwerbował. Albo nasza kochana Bellatriks, która lubi pobawić się z ofiarą, zanim ją pożre".

"- Ale... - Harry instynktownie dotknął ręką czoła i nie wyczuł na nim blizny w kształcie błyskawicy. - Ale przecież powinienem umrzeć... nie broniłem się! Chciałem, żeby mnie zabił!
- I właśnie na tym, jak sądzę, polega zasadnicza różnica.
Szczęście promieniowało z niego jak światło, jak ogień.
Harry jeszcze nigdy nie widział go tak głęboko, tak namacalnie rozradowanego".

"- DUMBLEDORE NIE ŻYJE! - krzyknął Voldemort tak, jakby rzucał na Harry'ego zaklęcie, które miało mu sprawić straszliwy ból. - Jego ciało gnije w marmurowym grobowcu na błoniach tego zamku! Widziałem je, Potter, i wiem, że Albus Dumbledore nigdy nie powróci!
- Tak Dumbledore nie żyje - odparł spokojnie Harry - ale to nie ty go zabiłeś. Sam wybrał sposób, w jaki umarł, wybrał go wiele miesięcy przed swoją śmiercią, zaplanował wszystko z kimś, kogo uważałeś za swojego sługę.
- Cóż to za dziecinne mrzonki? - zakpił Voldemort, ale wciąż nie atakował, utkwiwszy swoje czerwone oczy w zielonych oczach Harry'ego".

"Dumbledore był już umierającym człowiekiem, kiedy Snape go dobił!".

"- Zabił...
- Czy ty mnie nie słuchasz? Snape nigdy nie pokonał Dumbledore'a! Razem tę śmierć zaplanowali! Dumbledore chciał umrzeć niepokonany i to on byłby ostatnim prawowitym panem Czarnej Różdżki! Gdyby wszystko potoczyło się zgodnie z tym planem, różdżka na zawsze utraciłaby swoją niezwykłą moc, bo nikt mu jej nie odebrał!
- W takim razie, Dumbledore mógł mi równie dobrze sam dać tę różdżkę, Potter! - wycedził z mściwą satysfakcją Voldemort. - Wykradłem tę różdżkę z grobu jej ostatniego pana! Wziąłem ją wbrew woli jej ostatniego pana! Do mnie należy jej moc!".


Widzicie? Nawet taki okrutny łajdak, jak Voldemort, wie, że eutanazja jest morderstwem, a nie "uczynkiem miłosiernym"!

W "Harrym Potterze" występują nie tylko ludzie, ale także rozmaite magiczne stworzenia, obdarzone uczuciami oraz wysoką inteligencją. Fantastyczne istoty (alegorie mniejszości społecznych) bywają ukazywane jako "ofiary losu", które są "nieustannie dyskryminowane" i zmuszone do "walki o swoje prawa". O dziwo, tymi "ofiarami losu" są niekiedy potwory, uznawane za symbole zła (np. wilkołaki)! Z jednej strony, to dobrze, że Rowling zawarła w swoich książkach antyrasistowskie przesłanie. Z drugiej - najpopularniejszy cykl powieściowy świata staje się natrętnym krzewicielem "poprawności politycznej", mogącej doprowadzić do zmiany mentalności czytelników. Dzieci, które współczują dyskryminowanym skrzatom domowym, mogą kiedyś popierać np. "dyskryminowanych" homoseksualistów! Oto dwa fragmenty, przypominające permanentny spór antysemitów z filosemitami:

"- Nie! - krzyknął goblin, wyciągając ku niemu długi palec. - Znowu ta arogancja czarodziejów! To był miecz Ragnuka Pierwszego, Godryk Gryffindor mu go zabrał! To nasz utracony skarb, arcydzieło rąk goblinów! Należy do goblinów! I jest ceną za moje usługi! Wybierajcie!
Obrzucił ich buntowniczym spojrzeniem. Harry spojrzał na Rona i Hermionę, po czym powiedział:
- Musimy to rozważyć, Gryfku. Możesz nam dać kilka minut?
Goblin kiwnął głową.
Na dole, w pustym salonie, Harry podszedł ze zmarszczonym czołem do kominka, zastanawiając się, co zrobić.
- Śmichy sobie robi - usłyszał za plecami głos Rona. - Przecież nie możemy mu dać tego miecza.
- Czy to prawda? - zapytał Harry, zwracając się do Hermiony. - Gryffindor ukradł ten miecz?
- Nie wiem - odpowiedziała, kręcąc głową. - Nasi historycy często prześlizgują się nad krzywdami, jakie czarodzieje wyrządzili innym magicznym istotom. Nie znam żadnej relacji, która by głosiła, że Gryffindor ukradł ten miecz.
- To na pewno jedna z tych bajeczek krążących wśród goblinów, mających dowieść, że czarodzieje zawsze próbowali ich wykorzystać - powiedział Ron. - Może jeszcze powinniśmy się cieszyć, że nie zażądał jednej z naszych różdżek.
- Gobliny mają dość powodów, by nie darzyć nas sympatią - powiedziała Hermiona. - W przeszłości obchodziliśmy się z nimi okrutnie.
- Ale gobliny też nie są milutkimi barankami, prawda? Pozabijali wielu czarodziejów. I nie zawsze walczyli uczciwie".

"- Przecież gobliny uprawiają czary bez różdżek - wtrącił się Ron.
- To nie ma znaczenia! Czarodzieje odmawiają podzielenia się tajemnicami różdżkarstwa z innymi magicznymi istotami, nie godzą się, byśmy mogli korzystać z większych możliwości czarodziejskich!
- Ale gobliny też nie dzielą się z nimi swoją wiedzą magiczną - rzekł Ron. - Nie chcecie nam powiedzieć, jak wykuwacie miecze i zbroje. Gobliny znają takie tajemnice obróbki metalu, o których czarodzieje nie mają pojęcia...
- To nie jest w tej chwili ważne - przerwał mu Harry, widząc, że na twarzy Gryfka pojawiły się rumieńce. - To, o czym mówię, nie ma nic wspólnego z uprzedzeniami między czarodziejami i goblinami czy innymi rodzajami magicznych stworzeń...
Gryfek roześmiał się złośliwie.
- Ależ ma, i to bardzo dużo! W miarę jak coraz bardziej wzrasta potęga Czarnego Pana, umacnia się panowanie waszej rasy nad moją. Bank Gringotta jest już we władaniu czarodziejów, morduje się skrzaty domowe, a kto z was, posiadaczy różdżek, protestuje przeciw temu?
- My! - powiedziała Hermiona. Wyprostowała się, oczy jej płonęły. - My protestujemy! A na mnie polują tak samo, jak na jakiegoś goblina czy skrzata! Jestem szlamą!
- Nie nazywaj się... - burknął Ron.
- A niby dlaczego nie? Tak, jestem szlamą i wcale się tego nie wstydzę! Pod panowaniem nowego reżymu nigdy nie osiągnę wyższej pozycji od ciebie, Gryfku! To mnie torturowali tam, we dworze Malfoya!".


"Gazeta Wyborcza" się kłania, no nie?...

Siódma część "HP", w odróżnieniu od innych książek dla dzieci, emanuje delikatną erotyką. Jak wiadomo, lewicowcy są zwolennikami swobody seksualnej oraz otwartego mówienia o sprawach intymnych:

"- A teraz złap mnie mocno, Ron - powiedziała Tonks, a Harry dostrzegł, jak Ron rzucił ukradkiem zakłopotane spojrzenie na Lupina, zanim objął ją od tyłu w talii".

"- A kto by go wolał, jaka kobieta by go chciała? Jesteś dla niego nikim, nikim, nikim - zapiała Riddle-Hermiona, po czym wyciągnęła się jak wąż i oplotła Riddle'a-Harry'ego: ich usta połączyły się".

"- To jest ta dobra strona tego złego... a tak długo jej szukałam - szepnęła, a po chwili już całowała go tak, jak jeszcze nigdy nie całowała, a Harry całował ją, zapominając o całym świecie... to było lepsze od Ognistej Whisky... istniała tylko Ginny, tylko Ginny i on... czuł ją całym sobą... jedną ręką ją obejmował, drugą zanurzył w jej długich, tak słodko pachnących włosach".

"- Czy to odpowiedni moment? - zaprotestował nieśmiało Harry, a kiedy ich jedyną reakcją było to, że przywarli do siebie jeszcze mocniej i zaczęli się oboje lekko chwiać w miejscu, podniósł głos. - EJ! Jest wojna!
Oderwali się od siebie, ale wciąż nie wypuszczali się z objęć.
- Wiem, stary - powiedział Ron, który miał taką minę, jakby przed chwilą dostał tłuczkiem w tył głowy. - Więc teraz albo nigdy, prawda?
- No dobra, ale co z horkruksem?! - krzyknął Harry. - Czy możecie się wstrzymać, dopóki nie odnajdziemy tego diademu?
- Taak... przepraszam - bąknął Ron i razem z Hermioną zabrał się do zbierania kłów bazyliszka. Oboje mieli rumieńce na twarzach".

"- Weasley? - wychrypiał Greyback. - No to jesteś spokrewniony ze zdrajcami krwi, choćbyś nawet nie był mugolakiem. No i jeszcze nam została twoja lalunia...
Lubość w jego głosie sprawiła, że Harry poczuł gęsią skórkę na całym ciele.
- Spokojnie, Greyback - powiedział Scabior, a inni zarechotali szyderczo.
- Och, jeszcze jej nie ukąszę (...). Jak myślisz, rudzielcu, chyba dostanie mi się kąsek twojej panny, jak już z nią skończy, co? - zachrypiał wilkołak, gdy szli, potykając się, ciemnym korytarzem. - A może nie jeden, ale ze dwa, co, rudy?
Harry czuł, jak Ron cały dygoce".

"Rozkoszna dziewczynka... ale mi się trafiło... jak ja lubię taką gładką skórę...".


Pamiętajmy, że Harry Potter przeżył swój pierwszy pocałunek w wieku 15 lat. Obawiam się, iż ten fakt może zachęcać młodych ludzi do wczesnych zachowań seksualnych. Osoby wierzące dodałyby pewnie, że zacytowane fragmenty sieją zgorszenie i gwałcą Szóste Przykazanie.

"HP i Insygnia Śmierci" to nie tylko erotyka i dyskusje rodem z "Gazety Wyborczej", ale również... feministyczna propaganda! Poniżej znajdziecie odpowiedni fragment:

"- Harry złowił tę rybę, a ja zrobiłam, co w mojej mocy, żeby jakoś ją przyrządzić! Zauważyłam, że jeśli chodzi o jedzenie, to zawsze na mnie wszystko się skupia, pewnie dlatego, że jestem dziewczyną!
- Nie, dlatego, że podobno jesteś najlepsza w czarowaniu!
Hermiona zerwała się na równe nogi; kawałki pieczonego szczupaka pospadały z jej cynowego talerza na podłogę.
- Jutro to ty zajmiesz się kolacją, Ron, ty znajdziesz odpowiednie ingrediencje i spróbujesz je zamienić w coś jadalnego, a ja będę sobie siedzieć, robić miny i narzekać, a wtedy zobaczysz, jak to jest, kiedy...
- Cicho! - krzyknął nagle Harry, zrywając się z miejsca i unosząc ręce. - Zamknijcie się!
Hermiona spojrzała na niego z oburzeniem.
- Jak możesz stawać po jego stronie? Przecież on prawie nigdy nic nie gotuje...".


Warto wspomnieć, iż w "HP" prawicowcy to nie tylko "czarnomagiczni sadyści i mordercy" ale również "antypatyczna, mugolska rodzina Dursleyów". Cóż z tego, że krewni głównego bohatera są konserwatystami, skoro Rowling ukazała ich w skrajnie negatywnym świetle?! Wyobrażam sobie, co będzie, jeśli dzieci - na dźwięk słowa "konserwatyści" - wyobrażą sobie Dursleyów... Powstanie wówczas stereotyp "prawicowca - wstrętnego mugola", równie niesprawiedliwy, niebezpieczny i krzywdzący jak stereotyp "prawicowca - śmierciożercy". Rety! To ja już wolę makabryczne opisy morderstw i zakażeń! Zastanawiam się, dlaczego JKR uczy dzieci, iż lewica jest "dobra" a prawica "zła"... Moim zdaniem, jest dokładnie odwrotnie!

Książki o Harrym Potterze są niezwykle wielowątkowe i posiadają sporo ukrytych znaczeń. Podczas gdy wielu rzeczoznawców bada elementy okultystyczne w utworach Rowling, lewicowy charakter "HP" pozostaje niezauważony i przemilczany. Wierzę, że dzięki mojemu tekstowi społeczeństwo pozna ciemną stronę najpopularniejszego cyklu powieściowego świata. "Harry Potter" to nie tylko fascynująca fabuła, wartka akcja, magia i atmosfera tajemniczości, ale również... kosmopolityzm, globalizm, antypatriotyzm, antykonserwatyzm, tolerancjonizm, poprawność polityczna, liberalizm, libertynizm i feminizm...



P.S. Mogę gorzko zażartować, że gdybym trafiła do świata HP, zostałabym jedną z "tych złych". Byłabym śmierciożerczynią (służką Voldemorta) w czarnej szacie z kapturem, masce-czaszce i z Mrocznym Znakiem wypalonym na ramieniu. Często wołałabym "Avada Kedavra!", nadużywałabym zaklęcia torturującego, padałabym na kolana przed Czarnym Panem i walczyłabym przeciwko postaciom pierwszoplanowym. SZKODA TYLKO, ŻE TAKI SCENARIUSZ WCALE MI NIE ODPOWIADA!!!




Nadesłane przez: Natalia Julia Nowak
Dodano: lipiec 11 2008 14:57:59
Komentarze
~pomyluna F
Dodano dnia 26 August 2008 02:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Przewodniczacy Wizengamotu
Punktów: 1818
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 80
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
To jakiś absurd! Twoje teorie są wyssane z palca. Jestes też bardzo nietolerancyjna. Poświęciłam na komentarz tego artykułu dużo miejsca na poprzednim hogs. Teraz nie chce mi sie juz nawet tracić czasu i miejsca.
~Kinga F
Dodano dnia 28 August 2008 21:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Sklepikarz z Pokątnej
Punktów: 824
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 19
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Nieformalny opiekun Pottera, prof. Albus Dumbledore (wielki autorytet dla "bohaterów pozytywnych"Oczko był właśnie lewakiem oraz - jak zdradziła Rowling - homoseksualistą. Pytam: czy taki osobnik powinien być stawiany za wzór dla "milusińskich"?!

Odpowiadam: tak, oczywiście. Dumbledore był wspaniałym człowiekiem, nawet jeśli w młodości popełniał błędy.

Dzieci, które współczują dyskryminowanym skrzatom domowym, mogą kiedyś popierać np. "dyskryminowanych" homoseksualistów!

Nawet jeśli, to co w tym złego? Wolałabyś, żeby kazali zamykać wszystkich nie będących hetero-w gettach?

Z jednej strony, to dobrze, że Rowling zawarła w swoich książkach antyrasistowskie przesłanie.

Też się cieszę.

Z drugiej - najpopularniejszy cykl powieściowy świata staje się natrętnym krzewicielem "poprawności politycznej", mogącej doprowadzić do zmiany mentalności czytelników.

Jeśli nawet, to tylko na lepsze.

O dziwo, tymi "ofiarami losu" są niekiedy potwory, uznawane za symbole zła (np. wilkołaki)!

Uogólniasz. Radzę sprawdzić w słowniku znaczenie słowa "potwór".

"Osoby wierzące dodałyby pewnie, że zacytowane fragmenty sieją zgorszenie i gwałcą Szóste Przykazanie."
Na pewno, a zwłaszcza pierwszyBleee:

Pamiętajmy, że Harry Potter przeżył swój pierwszy pocałunek w wieku 15 lat. Obawiam się, iż ten fakt może zachęcać młodych ludzi do wczesnych zachowań seksualnych.

Tak, a Hermiona i Ginny w wieku 14 lat. I co z tego? Zwykły pocałunek nie jest przecież zachowaniem seksualnym. Nie pojmuję Twojego toku rozumowania.

feministyczna propaganda!

Tak, a główna żeńska bohaterka jest sztandarową feministką, ponieważ zirytowana krytycznymi uwagami kolegi na temat jej kuchni, kazała mu zająć się przygotowaniem następnego posiłku. Nie sądzisz, że przesadzasz?

Wyobrażam sobie, co będzie, jeśli dzieci - na dźwięk słowa "konserwatyści" - wyobrażą sobie Dursleyów...

Wątpię, żeby dzieci znały znaczenie słowa "konserwatysta".Bleee:

Zastanawiam się, dlaczego JKR uczy dzieci, iż lewica jest "dobra" a prawica "zła"... Moim zdaniem, jest dokładnie odwrotnie!

1. Co to za dziwny skrót?
2. Jak widać po komentarzach to Twojego artykułu (nie tylko na hogsmeade.pl), tylko Ty dostrzegasz w HP treści o charakterze anty prawicowym.
3. Trudno tego nie zauważyć.

lewicowy charakter "HP" pozostaje niezauważony i przemilczany

Mogę Ci nawet powiedzieć, dlaczego. Powód jest oczywisty, a wręcz banalny. Otóż HP nie jest cyklem o charakterze lewicowym. Przestawione przez Ciebie argumenty są naciągane i nie mają wiele wspólnego z prawdziwym stanem rzeczy. Widzisz świat wykreowany przez J.K. Rowling takim, jakim chcesz go widzieć. Podział na "lewicę" i "prawicę" nie istnieje w HP, więc Twój artykuł tak naprawdę jest o niczym.

Zastanawia mnie także dobór tytułu: "Potter satanistyczny? Raczej lewicowy!". W całym artykule pojawiła się jedna i to bardzo krótka wzmianka o satanizmie (a właściwie okultyzmie). Nie rozumiem więc, dlaczego dałaś taki tytuł. Chciałaś skłonić więcej osób do przeczytania tego tekstu?
778
Dodano dnia 18 September 2008 14:33
Ja powiem tak. Jestem centroprawicowcem, mam inne poglądy jak JKR. Wszyscy wiedzą że JKR jest ateistką i jest lewicowca. Zgadzam się również częściowo z autorką, że wartości konserwatywne są przedstawione w złym świetle. I bardzo słusznie! Bo są to SKRAJNIE konserwatywne wartości, nacjonalistyczne wręcz. Warto uświadamiać dzieci i młodzież że takie skrajne wartości są niebezpieczne. A zresztą młodzież nie jest głupia. Ma swoja poglądy, i wątpię kto zmieni je po przeczytaniu jakiejś tam książki. Uważam że Rowling słusznie promuje tolerancję. Ale nie zgodzę się z tym, że obraża i ujednolica że wszyscy prawicowcy są źli. To gruba przesada.
~Liryczna F
Dodano dnia 25 September 2008 23:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 7
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 25.09.08
Medale:
Brak
Zdeka bezsensowne. Aczkolwiek to chyba dobrze, że Rowling promuje tolerancję? A poza tym, jak wyżej już pisze, nikt nie zmieni nagle zdania po przeczytaniu książki. Wtedy ogólnie czytanie książek byłoby zakazane...
~Marti F
Dodano dnia 12 October 2008 19:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 52
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 04.10.08
Medale:
Brak
Jakie badziewie! Jeśli tak jest, to powinni zakazać Jasia i Małgosie, bo są tam treści kanibalizmu! Co za baran to wymyślił? W każdej książce fantasy jest coś FANTASTYCZNEGO, czego nie ma w rzeczywistości. Inaczej byłaby to Nowela, raczej. Dam Nędzny, bo sam artykuł jest fajny, na zadowalający.ale za treść bym postawiła okropny, wiec... Wniosek sam sie nasuwa. Dam N i ciesz sie że nie O!!!
~Sirius PL F
Dodano dnia 27 January 2009 21:11
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 174
Ostrzeżeń: 5
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 27.09.08
Medale:
Brak
Mogę gorzko zażartować, że gdybym trafiła do świata HP, zostałabym jedną z "tych złych". Byłabym śmierciożerczynią (służką Voldemorta) w czarnej szacie z kapturem, masce-czaszce i z Mrocznym Znakiem wypalonym na ramieniu. Często wołałabym "Avada Kedavra!", nadużywałabym zaklęcia torturującego, padałabym na kolana przed Czarnym Panem i walczyłabym przeciwko postaciom pierwszoplanowym.


"Świat nie dzieli się na dobrych i złych ludzi, ponieważ w nas jest zarówno tyle samo. dobra co zła, a to od nas zależy jaką drogą pójdziemy" - Syriusz Black
~ewcia F
Dodano dnia 08 February 2009 00:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 59
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 06.02.09
Medale:
Brak
Wybacz ale nie zgadzam się z twoimi teoriami ponieważ dla mnie książka jest i będzie książką. Uważam że nie można porównywać świata wymyślonego z realnym. Piszesz tu o rzeczach które odpowiadają fabule wielu książek. To że ktoś się poświęca nie oznacza eutanazji. A jeśli czytanie takich książek to szerzenie herezji to wiele książek powinno być zakazanych i o nią posądzanych.
~PieTraS F
Dodano dnia 09 June 2009 18:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Gracz Quidditcha Hufflepuffu
Punktów: 134
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 19.03.09
Medale:
Brak
Zastanawiam się, dlaczego JKR uczy dzieci, iż lewica jest "dobra" a prawica "zła"... Moim zdaniem, jest dokładnie odwrotnie!

1. Co to za dziwny skrót?

chodzi Ci o JKR? JKR - Joanne Kathleen Rowling.

Co do artykulu, przeczytalem sobie, i mysle, ze szczegolnie glupie bylo to o erotyce. Mysle, ze pocalunek w wieku 15 lat, to nic wielkiego.
Teraz juz nawet 10-latki wchodza na pornograficzne strony!
~Molly F
Dodano dnia 25 July 2009 11:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 4
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 24.07.09
Medale:
Brak
To kompletne bzdury !
To najgłupszy artykuł jaki czytałam !
To książka !
Autorka pisała to co jej przyjdzie na myśl , nie zastanawiając się jaki to ma sens "dokładny" tylko ogólny !
Chyba nie możemy jej za to winić ?
~Kamate F
Dodano dnia 31 July 2009 17:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik Klubu Ślimaka
Punktów: 477
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 29.07.09
Medale:
Brak
"Bohaterowie o poglądach prawicowych są przedstawieni w taki sposób, że młodzi, łatwowierni czytelnicy nabierają wstrętu do konserwatystów, tradycjonalistów, nacjonalistów i patriotów"
Ja jestem fanką HP, a jednak bardzo cenię patriotów.
Rozbawiło mnie stweirdzenie, że HP "emanuje delikatną erotyką." A ile jest innych dzieł emanujących ciężką erotyką?!
Czy muszą doszukiwać się jakiś dziwnych podtekstów w książce dla młodzieży?
~GinnyWeasleyPotter F
Dodano dnia 20 September 2009 19:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Charłak
Punktów: 6
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 20.09.09
Medale:
Brak
Nie wyobrażam sobie jak można nie lubić Harrego Pottera, a jeszcze bardziej jak można uważać, że książka źle wpływa na rozwój dzieci i wygłasza satanistyczne poglądy!
Przecież saga Potter ma same zalety! Wpływa na wyobraźnie, pozwala rozróżnić co dobre a co złe.
Mam głęboko w D. co inni myślą ale ja wiem swoje:
HARRY POTTER NIE ZGINIE NIEZALEżNIE OD TEGO CO WSZYSCY "INNI" O NIM MYśLą!!!!
NAS JEST WIęCEJ!
Zachowajcie te niemające sensu poglądy dla siebie bo przykro się robi gdy widzi się takie teksty.
Milva: Rozumiem, że kogoś może ponieść, ale proszę się pilnować! W internecie pisanie z capslock'iem uznawane jest za krzyk.
~Olajsa F
Dodano dnia 04 October 2009 14:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 10
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 12.09.08
Medale:
Brak
O tak słyszałam że wszystkie części są satanistyczne a najbardziej 6 i 7 część.!No wiecie magia,różdżki i zaklęcia,eliksiry to wszystko niby satanistyczne.!
~maruuus F
Dodano dnia 05 December 2009 10:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -22
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 15.11.09
Medale:
Brak
Boże co to jest ?! za dużo polityki ? takie teorie to jakis absurd, w tej ksiazce nie ma niczego co opisałaś powyżej, jak Harry Potter jest zły to powiedz mi, czemu nawet dorośli i nauczyciele to czytają, zachęcają ? Ta książka jest świetna i nie zmienie swojego zdania !!!
~Blitsien-lunka F
Dodano dnia 06 December 2009 12:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -62
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 28.11.09
Medale:
Brak
Żalosneee...HP był postacią najodważniejszą bo gdy w Insygnii śmierci poznał swoje'przeznaczenie'Płacześmierć)to przyjął to godnie i był na to gotowy .Gdybym przeniosła się do Hogwartu chciałabym być własnie nim lub Hermioną.Porażka,artykuł Okropny.
~La_Luna F
Dodano dnia 23 December 2009 14:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek GD
Punktów: 520
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 15.01.09
Medale:
Brak
OmG.. Znowu to samo. Uwielbiam się wyżywać na takich artykułach. Ale dobija mnie to, że ciągle czytam te same 'argumenty' (z braku lepszego słowa) przeciw Potterowi. Sam bohater jest dobry, przyznasz..? Odważny, lecz nie idealny. Irytujący (!), ale mądry ( w pewnym sensie). Potter sam w sobie nie jest zły, przeciwnie : Pokazuje miarę przyjaźni, wspiera wartości najważniejsze dla zwykłego człowieka ! To o to chodzi w tej książce! Ukazuje ona, że dla tych postaci ( tych, dobrych) najważniejsza jest miłość i przyjaźń. I dlatego ta książka jest znana na całym świecie, dlatego wszyscy chcą ją czytać! Ona nie jest zła, swój sukces zawdzięcza wartością w niej przekazanym.


"HP i Insygnia Śmierci" to nie tylko erotyka i dyskusje rodem z "Gazety Wyborczej", ale również... feministyczna propaganda! Poniżej znajdziecie odpowiedni fragment:


Hmm... Tak, siódemka jest może trochę... inna, ale bohaterzy dojrzewają! A wraz z nimi książka. Ale co ty tu mówisz o erotyce! Może jeszcze ten fragment, który wybrałeś, jest do tego najlepszym przykładem?!
Żałosne... Kompletnie bez sensu. OmgJeśli już to inny fragment by się tu nadał, ale.... W ogóle czego ty chcesz?
Pokazać, że Rowling jest zła? Że tą książką chciała uderzyć w ludzką psychikę? I wiesz co... Ten kawałek..:
...''czytelnicy nabierają wstrętu do konserwatystów, tradycjonalistów, nacjonalistów i patriotów"....

Jest już kompletnie pozbawiony sensu. Kto to bierze na poważnie? To tylko książka! Czysta FIKCJA! Zły
Ja Ciebie nie rozumiem. Szanuję patriotów, ponieważ zasługują na szacunek. Popraw, jeśli nie mam racji. Patryiota to ktoś kto kocha swoją Ojczyznę, tak?
To skąd wniosek, że my nie jesteśmy patryiotami? Bo, co? Bo nie oddaliśmy życia za naszą Ojczyznę? A może dlatego, że czytamy Harry'ego Pottera?
Mi wszyscy wpajali, od małego żebym kochała Ojczyznę, żebym szanowała to, że jestem Polką. I co? I szanuję nasz kraj, naszą historię. Nie możesz mi powiedzieć, że skoro czytam Harry'ego to jestem zła. Blah

Artykuł zasługuje na... Nędzny. Sam w sobie nie jest zły, choć masz kilka powtórzeń wyrazowych i kilka, kilkanaście ortów. Normalnie było by Z..ale... nie ta tematyka.
~Jannx F
Dodano dnia 04 January 2010 19:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 106
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 04.01.10
Medale:
Brak
o łoł... czegoś tak ... idiotycznego w życiu chyba nie czytałem ... czy ty nie rozumiesz że to tylko książka? Jakoś nie widziałem żeby wśród innych książek fantastycznych wystąpiło coś takiego. Można nie lubić pottera ale przez porównywanie pottera do polityki ośmieszasz sama siebie. Bo dziecko ( jak tu było przytoczone 10 lat) po pierwsze raczej nie da rady przeczytać tych książek tak by zrozumieć , a po drugie nie wie co to konserwatysta -.-' Artykuł nielogiczny , a większość to bzdura
~Gibi F
Dodano dnia 22 May 2010 14:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 177
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 09.05.10
Medale:
Brak
TEn artykuł jedt Okropny i niedorzeczny!! Jewstem oburzona! HP to nie żadna ,,erotyka" tylko zwyczajna miłość dwóch osób!! A juz te polityczne porównania... no brak słów- przeciż to TYLKO KSIĄŻKA PRZYGODOWA!!!
OK dobrze Kościół może sie nie zgadzać, ale ja osobiście ( a jestem katoliczką) uwarzam że Harry Potter nie jest satanistyczny. W tej książce zawarta jest poprostu standardow walka dobra ze złem - jak w ,, Królowej śniegu", co masz o niej do powiedzenia??
Dumbledore jak każdy człowiek popełnił błędy, a co do dyskryminacji homoseksualistów to owszem maj a prawo sobie być i rtobic co im sie podoba, ale nie maja prawa żądac aby mogli brac ze soba slub- małżeństwo to partnerstwo oparte na miłośći MĘŻCZYZNY I KOBIETY!!!
A fakt że śmierciożercy są debilamii wyszi z magicznego wariatkowa, a większośc zgłupiała po Azkabnie mówi juz chyba samo rzez się
~yoyo F
Dodano dnia 01 July 2010 11:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Przewodniczacy Wizengamotu
Punktów: 1811
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 30.06.10
Medale:
Brak
Wow ! Nigdy nie spojrzałam na HP z takiej strony ! Według mnie niektóre części artykułu są mocno przesadzone np. czy jest coś złego w całowaniu się w wieku 15 lat ?
Magiczny świat jaki wyczarowała dla nas Rowling jest okazją dla nas do poćwiczenia wyobraźni. Według mnie Kościół nie powinno do tego nic mieć. Nikt przecież nie chodzi z różdżką w ręce i namawia do czytania HP i uwierzenia w magiczny świat.
HP jest książką Erotyczną ? To już kompletny absurd.
No ale cóż, każdy ma prawo do swojego zdania i wypowiadania swojej opini.
Przyznaje, że choć treść artykułu nie przypadła mi do gustu, to jednak został on napisany poprawnia i równie lekko się go czyta.
~Yuki27 F
Dodano dnia 20 August 2010 10:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gajowy Hogwartu
Punktów: 996
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 25.07.10
Medale:
Brak
<śmiech na sali> o tak... TO jest najlepszy kawał jaki przeczytałam Śmiech
Więc tak, żeby nie było, że gadam po próżnicy... Przeanalizujmy to twoje "dzieło".
Nieformalny opiekun Pottera, prof. Albus Dumbledore (wielki autorytet dla "bohaterów pozytywnych"Oczko był właśnie lewakiem oraz - jak zdradziła Rowling - homoseksualistą. Pytam: czy taki osobnik powinien być stawiany za wzór dla "milusińskich"?!
Więc hmm... Tak, powinien? Czy to ważne, że był homo? Walczył o życie każdego człowieka, uczył młodych co jest ważne i każdemu był gotowy dać drugą szansę. Uważasz, że kto powinien być wzorem? Lucjusz Malfoy, który mordował, bo mu się krewni danej osoby nie podobali?
Pamiętajmy, że Harry Potter przeżył swój pierwszy pocałunek w wieku 15 lat.
A moja kuzynka w wieku 12 i co, powiesz, że propaguje doznania seksualne? Nawet w bajkach animowanych są pocałunki! Choćby w "Jak wytresować smoka" bohaterowie są dziećmi, a mimo to całują się. Czy tego też się doczepisz?
CzCzK odznaczają się zachowawczością, dbają o czarodziejskie obyczaje, pielęgnują pamięć o zasłużonych przodkach, martwią się o suwerenność swojego świata
Tak, a na dodatek zabijają i torturują w imię tych swoich mądrości. Uważasz, że traktowanie źle siostry, bo wyszła za kogoś kogo kochała, ale ten ktoś nie jest Czystej Krwi, jest godnym pochwały bronieniem przeszłości i dbaniem o obyczaje? Bo tak postąpiły Bellatrix i Narcyza w stosunku do Andromedy. Bella mogłaby zabić swoją siostrzenicę w imię swoich... Przekonań. Uważasz, że zabijanie da się usprawiedliwić?
Kończę już ten wywód, bo jak się rozkręcę to napiszę coś, czego będę żałować. Autorce powiem tylko, bo na drugi raz, jak będzie chciała coś napisać, niech przeczyta komentarze pod swoimi artykułami... I dobrze się zastanowi.
~JaneRiddle F
Dodano dnia 25 August 2010 16:04
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Charłak
Punktów: 10
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 21.08.10
Medale:
Brak
Absurd, absurd, absurd. Totalny absurd. Zgadzam się z Jina007- szkoda czasu na pisanie, ale też na czytanie o takich bezsensownych rzeczach... Wyssane z palca. Gdy to czytałam miałam tylko nadzieję że to sarkazm. No, ewentualnie ironia. Jak na razie nic na to nie wskazuje. Nędzny artykulik, ocena wię również będzie taka sama -
N Ę D Z N A ...!
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 4% [2 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 2% [1 głos]
Zadowalający Zadowalający 6% [3 głosów]
Nędzny Nędzny 30% [15 głosów]
Okropny Okropny 58% [29 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 417
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59