Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Ron sponsoruje!
Ron sponsoruje!
- Mogę cię najwyżej zasponsorować, żebyś wreszcie przestała gadać o tej WSZY - mruknął ze złością Ron, ale tylko Harry to dosłyszał.
J.K. Rowling i kolejna książka
Londyn, 23 lipca: Ponieważ ostatni tom Harry'ego Pottera jest już w sprzedaży, wydawnictwo Canongate ma nadzieję na nawiązanie współpracy z J.K.Rowling i przekonanie jej do opowiedzenia historii mitycznego greckiego bohatera Orfeusza. Autorka HP studiowała mitologię grecką i rzymską w Exeter University. Już w 1980 roku chciała wydać dzieło klasyczne. Teraz Canongate chce zrealizować jej pragnienia. Jeśli Rowling przyjmie propozycję będzie to zaszczyt dla edynburskich wydawców, którzy będą mogli chwalić się, iż należy do grona tych znakomitych pisarzy mających przyczynić się do stworzenia najlepiej sprzedającej się serii mitów. Mityczny Orfeusz znany jest z próby ocalenia żony, pięknej Eurydyki z krainy cieni. Członek towarzystwa literackiego Scotsman twierdzi, iż wiadomość o podjęciu się Rowling nowego zadania może zostać ujawniona, gdyż ostatnia książka o Porterze jest już wydana.

"Wyraziła zainteresowanie i możliwe, że uaktualni historię Orfeusza i Eurydyki, jednak cała sprawa była tajemnicą, by nie przeszkadzać we wprowadzeniu na rynek ostatniego tomu Harry'ego Pottera - zdradza dobrze poinformowana osoba - Pomysł od samego początku miał być skierowany do pisarzy z całego świata. Polegał na tym, by każdy z nich opowiedział jakikolwiek mit we własnej interpretacji. Ich mity zostałyby wydane na całym świecie. Propozycję przyjął już cudowny i szeroki wachlarz pisarzy. Mamy także 24 znakomitych międzynarodowych wydawców"

Wydawca literackiego czasopisma "The Bookseller" Katherine Rushton twierdzi, iż napisanie opowieści o Orfeuszu byłoby świetnym posunięciem Rowling

"Ludzie kupią wszystko, co JK postanowi napisać, a uaktualnione greckie mity to może być doskonały wybór. Mitologia to powrót do świata czarów i fantazji, który jej czytelnicy tak bardzo pokochali w serii książek o Harrym Porterze. To byłoby pasjonujące zobaczyć, jak zinterpretowała klasyczne mity i legendy"

Doktor Jon Hesk, specjalista w zakresie literatury greckiej z Andrews University czuje, że Rowling jest idealną osobą, która może ponownie wprowadzić dzieła klasyczne w dzisiejszą generację.

"Magiczne elementy mitologii wydają się robić na JK Rowling naprawdę wielkie wrażenie. Harry Potter to bohater stworzony w tradycji greckiej. Dzięki znajomości dzieł klasycznych Rowling jest osobą, która w pełni nadaje się, by ponownie badać mitologię Orfeusza. To z pewnością pomogłoby w rozpowszechnianiu mitologii greckiej wśród nowych, młodszych czytelników"

Hesk także uważa, iż Orfeusz jest dla Rowling dobrym wyborem, gdyż ma on to coś, co współgra z Harrym Potterem.

"W skrócie historia Orfeusza jest tragiczną nowelą o miłości, która jest zarówno klasyczna i ponadczasowa. Jest to drastyczna historia, zawierająca wątek romansu i strasznej krwawej śmierci, więc nadal fascynuje dzisiejszych ludzi - Powiedział Hesk. - Jednym z powodów, dla których J.K.Rowling może interesować się tym tematem jest ten magiczny nadprzyrodzony element, który w nim istnieje. Przeznaczenie Orfeusza, konieczność, by stanąć naprzeciw wielkich wyzwań i potężnych przeciwników rozwijając przy tym własną moc, to element łączący tego bohatera z postacią Harry'ego Pottera"

Deathly Hallows, ostatnia książka z serii HP, znalazła się w sprzedaży 21 lipca i po prostu zniknęła z półek. W USA w ciągu pierwszych 24 godzin sprzedano 8.3 miliona egzemplarzy.

Tłumaczyłam JA

P.S. Polska także bierze udział w projekcie "odrestaurowania" mitów. Naszą przedstawicielką jest Olga Tokarczuk, która napisała książkę "Anna In w grobowcach świata" opowiadając jeden z najstarszych mitów ludzkości.


Nadesłane przez: Lady Snape
Dodane: lipiec 25 2007 08:25:07

Bibliografia:
news.sawf.org
Komentarze
~Kreska F
Dodano dnia 24 July 2009 20:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Animag Wąż
Punktów: 569
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 03.06.09
Medale:
Brak
Ludzie kupią wszystko, co JK postanowi napisać, a uaktualnione greckie mity to może być doskonały wybór. Mitologia to powrót do świata czarów i fantazji, który jej czytelnicy tak bardzo pokochali w serii książek o Harrym Porterze.

Może i kupią wszystko, co będzie opatrzone nazwiskiem 'Rowling', ale... mity...?! Tak, kiedyś je lubiłam. Ale już nic nie dorówna Harry'emu Potterowi i sukcesu Rowling z tą saga.
~Reveneged F
Dodano dnia 17 October 2009 14:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 20
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 40
Data rejestracji: 16.10.09
Medale:
Brak
Co do poprzedniego komentarza; nie sądzę, żeby ludzi aż tak bardzo interesowało ile zarobiła. To jej sprawa, a nie całego świata. Nie sądzę, żeby te mity jakoś dobrze się sprzedały. Ja osobiście bym po nie nie sięgnęła.
~ania0081 F
Dodano dnia 19 May 2010 11:16
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -28
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 17.04.10
Medale:
Brak
Taa. Zgadzam się Kreską. Nic nie dorówna Potterowi. Może napisać coś fajnego, ale mity ? Kto teraz czyta mity ? Chyba tylko ci, którzy chcą mieć 6 z historii. Porażka ten pomysł. Nie kupiłabym tego... Mity, co za pomysł ? ;/ A za artykuł daję PO, ładny, ale czegoś mi brakuje. Pozdrawiam Was ciepło i mam nadzieję, że wiele osób się ze mną zgodzi w sprawie tych mitów. xD
~marta F
Dodano dnia 17 July 2010 01:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 875
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 77
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Zgadzam się całkowicie z poprzednimi komentarzami...Po sukcesie serii książek o Harrym Potterze, mity nie będą sprzedawać się zbyt dobrze...
Ja jeśliby sięgnęłam po tą książkę cały czas zapewne szukałabym aluzji do Harrego Pottera i jego magicznego świata, jeśliby takowych nie znalazłam...a raczej nie będą takie w mitach...rzuciłabym książką w najdalszy kąt...Osobiście, raczej nie mam zamiaru jej kupić widząc napis na książce:"Mity według J. K. Rowling, autorki bestsellerowej powieści znanej na całym świecie, o przygodach młodego czarodzieja Harrego Pottera" Nie ta książka za nic mnie nie przekona...
Co do artykułu, jest czytelnie i rzetelnie napisany. Fakt brakuje mu tego czegoś...ale fajny. Zasługuje na PO.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 16 January 2013 00:49
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Ja do dzisiaj dosłownie przepadam za mitologią grecką...ale nie bardzo rozumiem, jak niby JK Rowling miałaby napisać coś, co już dawno zostało wymyślone - nowe postacie, wątki, przygody...raczej nie - ale z pewnością mogłaby napisać jeszcze parę książek o tematyce fantasy - lubię jej styl...fajnie się ją czyta
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 29% [4 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 64% [9 głosów]
Zadowalający Zadowalający 7% [1 głos]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 230
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59