Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Bezczelny Irytek
Bezczelny Irytek
Irytek odleciał rechocząc i wrzeszcząc:
- Pottuś kocha Pomuluną!
- To miłe że nikomu o tym nie powiesz – mruknął Harry

Czarodziejskie miotły


Miotła - magiczny środek transportu, zwykle dla jednej, lub dwóch osób, chociaż miotły rodzinne też się znajdą. Najpopularniejsze miotły mają rączki z jesionu, a witki z brzozy. Miotły są powszechnie wykorzystywane w sporcie zwanym Quiddtich, a na czym ta gra polega, nie trzeba żadnemu szanującemu się czarodziejowi tłumaczyć. Oczywiście nie służą one tylko graczom tego popularnego sportu - tak jak jest napisane wyżej, miotły są niezwykle popularnym środkiem transportu. Czemu nie najpopularniejszym? Oczywiście dlatego, że mugole nie są przyzwyczajeni do widoku latających mioteł. Jeśli jednak mamy pelerynę niewidkę, lub umiemy perfekcyjnie rzucać Zaklęcie Kameleona, to możemy latać na miotłach tuż przed ich nosami.

Starsze modele mioteł:
* Dębowy grom 79
* Księżycowa brzytwa
* Srebrna Strzała
* Zmiatacz jedynka
* Kometa 140
* Świetlista smuga
* Migdrąg
* Spadająca Gwiazda

Oczywiście nikogo nie chcemy zanudzać informacjami o tak przestarzałych miotłach. Interesują się nimi tylko starzy kolekcjonerzy i naprawdę zapaleni maniacy Quidditcha, a takich jest na szczęście coraz mniej. Warto jednak wspomnieć, że wyżej wymienione miotły nie należało do najwygodniejszych i czarodzieje z nich korzystający często narzekali na bóle pewnych miejsc, których zwykle nie wystawia się na pokaz.

Współczesne modele mioteł -
* Zmiatacz nr 5, Zmiatacz nr 7 - kolejne modele mioteł spod rąk braci Ollertonów.
* Zmiatacz nr 11 - miotła ta osiąga szybkość 70 km/h w 10 sek. Posiada alarm antywibracyjny, a jej rączka pokryta jest lakierem przeciwko urokom.
* Kometa 2.60 - miotła, która maksymalnie osiąga 60 km/h i to przy sprzyjającym wietrze. Jest raczej słaba i przestarzała.
* Nimbus 1000 - pierwszy model miotły stworzonej przez spółkę Miotły Sportowe Nimbus. Osiągający prędkość 100 mil na godzinę i mający niesamowitą zwrotność, natychmiast stał się preferowanym modelem do gry w całej Europie.
* Wicioszyn 90 - wyprodukowany w 1990 roku przez Flyte'a i Barkera. Posiada on kilka nowych możliwości, jednak ma tendencję do krzywienia się przy dużych prędkościach.
* Nimbus 2000 - miotła wysokiej klasy. Jest szybka i sterowna, jednak po kilku latach użytkowania dochodzi do niepotrzebnej utraty prędkości.
* Nimbus 2001 - bardzo szybka miotła wysokiej klasy. Tak jak w modelu 2000 tak we wszystkich Nimbusach następuje utrata szybkości.
* Błyskawica - miotła standardu międzynarodowego. Osiąga maksymalnie 150 km/h i nie potrzebuje sprzyjającego wiatru. Ma idealną równowagę i przyspieszenie. Posiada wygodną rączkę.

Tym razem przy modelu miotły podany jest króciutki opis. Dlaczego? Każdy szanujący się czarodziej powinien wiedzieć coś o miotłach! Jednak nie martwcie się r11; za brak wiedzy o nich, nikt nie wstawi wam Trolla, chyba że bardzo by się zaparł.
Trzeba też wspomnieć, że ostatnie modele mioteł są o wiele wygodniejsze i jak łatwo zauważyć - szybsze. Nie trzeba się bać, że podczas długiego lotu jakieś wióry wbija nam się w d... tyłek.

Na koniec małe spostrzeżenie: świat idzie do przodu, tak samo jak środki transportu: świstokliki, proszek Fiuu i możliwość teleportacji, ale co przyzwoitemu czarodziejowi szkodzi skorzystać z dobrej miotły? Niektórzy oczywiście wolą być pokryci sadzą z kominka, ale to już pozostawiamy im.




Nadesłane przez: Slyth
Dodane: wrzesień 10 2007 17:12Kotecek9


Bibliografia:
Modele mioteł i ich opisy - Wikipedia

Zdjęcie - Photobucket
Komentarze
~Shantie F
Dodano dnia 09 September 2008 00:10
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Charłak
Punktów: 13
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Srebrna Strzała - ojj, jeżeli tylko wspomni się ona mojej cioci - masakiera, będzie nawijała godzinami.
Ale do Błyskawicy nic się nie umywa xD
Daję Ci PW Uśmiech
~Lilyanne F
Dodano dnia 15 October 2008 19:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Minister Magii
Punktów: 2043
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 118
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
(...)zwykle dla jednej, lub dwóch osób, chociaż miotły rodzinne też się znajdą.

Nie podoba mi się to sformułowanie " też się znajdą", ale poza tym wszystko jest w porządku Rozbawiony Ah... jak ja bym chciała mieć latającą miotłę. Nie koniecznie jakiś super model typu Nimbus, ale taki Zamiatacz 7 by mi w zupełności wystarczyła (chociaż Błyskawicą oczywiście nie pogardzę Rozbawiony)
~johny black F
Dodano dnia 18 March 2009 08:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -230
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 17.03.09
Medale:
Brak
Fajny dużo ciekawych informacji.
Chciał bym mieć miotłę, taka błyskawica by mi wystarczyłaUśmiech
Za artykuł dam Ci POWYŻEJ OCZEKIWAŃ
~Kab Hun F
Dodano dnia 11 July 2009 23:03
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Sklepikarz z Hogsmeade
Punktów: 818
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 31
Data rejestracji: 09.07.09
Medale:
Brak
(...)miotły rodzinne też się znajdą.

Przykład: Błękitna Butla (reklama tej miotły pojawiła się podczas Mistrzostw Świata w Quiddichu [HP 4]).
Artykuł szczegółowy, podano bardzo dużo modeli mioteł (niemal połowy z nich nie znałem) i bardzo przyjemnie się to czyta. Nic nie stoi na przeszkodzie, abym wystawił W. ;]
~Rose Stuner F
Dodano dnia 03 January 2010 13:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 42
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 01.01.10
Medale:
Brak
Szkoda, że nie opisano tu tych starszych modeli. O niektórych są bardzo ciekawe informacje. Ale nie ma. Trudno. I tak dam W, bo jest w tym artykule zawarte dużo informacji.
~Nigellus_Black F
Dodano dnia 10 February 2010 21:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1476
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 171
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Brak
Zabrakło w artykule paru informacji na temat starszych modeli mioteł i wspomnienia o Błękitnej Butli ... informacji jest jednak i tak sporo. Myślę, że jest to napisane wyczerpująco. Plus za ciekawy styl ... nie jest taki typowy. Osobiście bałbym się latać na miotle (rozumiem Hermionę Granger). Miotły są wygodne, ale ta wysokość i szybkość którą osiągają wprawiłaby mnie w przerażenie.
~BlackBack F
Dodano dnia 09 August 2010 06:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 57
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 26
Data rejestracji: 08.08.10
Medale:
Brak
Bardzo ciekawie zrobione modele mioteł. Ciekawe jaka by była najszybsza miotłą jaką można stworzyć. Błyskawica10.000??Rozbawiony

Za artykuł daję Wybitny
~Wasp F
Dodano dnia 14 January 2011 19:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 672
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 17.12.10
Medale:
Brak
Trzeba było do mioteł rodzinnych napisać Niebieską Butle.Tak to jest dobrze,daje PO


drogi Gościu
~czarodziejka18 F
Dodano dnia 17 July 2011 22:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 262
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 20
Data rejestracji: 10.07.11
Medale:
Brak
Podoba mi się i to bardzo ; ) W szczególności to, że są wyszczególnione starsze i współczesne modele mioteł. Fajnie też, że jest zamieszczone zdjęcie. Dobrze, że każda miotła jest opisana. Może te opisy nie są jakieś bardzo długie, ale przynajmniej po przeczytaniu artykułu każdy będzie się mniej więcej orientował w temacie mioteł. Za artykuł dostajesz WYBITNY. Oby więcej takich treści ; )
~@Severus Snape F
Dodano dnia 13 March 2012 16:04
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 364
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 10.03.12
Medale:
Brak
Ciekawy artykuł, podobał mi się. Oczko
Fajnie jest wszystko opisane.
Oczywiście mym marzeniem jest Błyskawica! : 3
Daję 'PO'.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 06 January 2013 00:10
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
a ja dam W, bo wreszcie mam okazję "skomentować" jakiś sportowy artykuł - no i miotły, to moja druga miłość Uśmiech ; wiadomo, że najchętniej polatałoby się Błyskawicą lub Nimbusem, ale w moim przypadku, byłbym niezmiernie szczęśliwy, gdybym potrafił dosiąść zwykłej szczotki do zmiatania, żeby choć trochę sobie polatać...
~hermiona_182312 F
Dodano dnia 20 February 2013 13:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2519
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 387
Data rejestracji: 24.09.11
Medale:
Brak
Daję Ci z dumą W. Artykuł jest przejrzysty, świetnie napisany i zwyczajnie doskonały. Pominę fakt, iż była wzmianka o tym, że Błyskawica jest podobna do Srebrnej Strzały- co mówiła pani Hooch. Artykuł jest genialny, pełny komentarzy i jest wiele zwrotów do czytelnika. Napisz książkę dla miotlarzy, łączne wyrazy poważania, stawiam Ci opinię "+", w wielką chęcią polecę innym Uśmiech (zawsze gadam w komentarzach tak oficjalnie, jak krytyk artykułów Oczko )
~Eagle F
Dodano dnia 26 August 2014 22:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Lord
Punktów: 54246
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 06.06.14
Medale:
Brak
Bardzo przydatny artykuł. Troche się dowiedziałem przydatnych informacji Rozbawiony Daję W.
~Blanco F
Dodano dnia 03 January 2015 11:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 162
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 19
Data rejestracji: 09.07.12
Medale:
Brak
Artykuł fajny lecz trochę krótki,wydaje mi się,że możnaby dodać keszcze kilka informacji. Daje Zadowalający Oczko
~Iterutt F
Dodano dnia 01 September 2021 06:48
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 323
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 220
Data rejestracji: 27.08.21
Medale:
Brak
<a href=https://buypropeciaon.com/>can women take propecia</a>
~Neurontine F
Dodano dnia 01 October 2021 01:15
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 149
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 99
Data rejestracji: 30.09.21
Medale:
Brak
Venta De Viagra Espana
~Evibous F
Dodano dnia 03 November 2021 03:57
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 332
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 227
Data rejestracji: 29.10.21
Medale:
Brak
<a href=http://vsildenshop.com/>Viagra</a>
~Groobby F
Dodano dnia 10 December 2021 01:08
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 157
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 104
Data rejestracji: 08.12.21
Medale:
Brak
<a href="https://ocialisshop.com/ ">buy cialis online using paypal</a>
~MorrisDooke F
Dodano dnia 26 December 2022 13:26
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 151
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 81
Data rejestracji: 24.12.22
Medale:
Brak
hydroxychloroquine 200 mg price <a href="http://hydroxychloroquinex.com/">hydroxychloroquine 200 mg price</a>
~MorrisDooke F
Dodano dnia 27 December 2022 15:20
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 151
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 81
Data rejestracji: 24.12.22
Medale:
Brak
find a doctor who will prescribe hydroxychloroquine http://www.hydroxychloroquinex.com/#
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 36% [9 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 44% [11 głosów]
Zadowalający Zadowalający 16% [4 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 4% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 153
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59