Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Harry dupkiem
Harry dupkiem
- Obudziliśmy się i nie wiedzieliśmy, gdzie jesteś - wydyszała Hermiona, po czym krzyknęła przez ramię: - Ron! Znalazłam go!
Rozdrażniony głos Rona potoczył sie echem z dołu przez kilka pięter:
- To dobrze! Powiedz mu, że jest dupkiem!

Harry Potter a Władca Pierścieni
Czy ktokolwiek pomyślałby że III i VI część Harry'ego Pottera być może zawdzięcza swe powstanie trylogii Tolkiena "Władca Pierścieni"? Chyba tylko część czytelników Tolkienowskiej powieści. A więc oświecę Was nie chodzi o to że w obydwu powieściach są czarodzieje czy magia.

Część 1
A. W VI części wystąpiły horkruksy, które były przedmiotami w których ktoś zostawił część swojej duszy. Działały one niezależnie od siebie. Voldemort, po próbie zabicia Pottera, stracił ciało stał się "czymś mniej niż duchem, najmarniejszym widmem", ale żył, lecz nie mógł stworzyć własnego ciała. Horkruksy miały zapewnić Voldemortowi nieśmiertelność.

B. We "Władcy Pierścieni" jest Pierścień, część potęgi (duszy) Saurona, jego "podstawą", nieodłączna jego część. Po zniszczeniu Pierścienia, Sauron "zmieni się w nędznego złego ducha, (...) nie mogąc na nowo przybrać kształtu ani rosnąć". Pierścień zapewniał właścicielowi długowieczność, a nawet jeśli nosił go cały czas - nieśmiertelność.

1. Horkruks zawierał część duszy np. Voldemorta. Pierścień zawierał część potęgi (duszy) Saurona

2. Pierścień był "podstawą" Saurona. Bez niego był "niczym" co w "Harrym Potterze" zostało przekręcone ponieważ Voldemort mógł obejść się bez Horkruksów.

3. Voldemort po ataku na Harry'ego utracił swe ciało i stał się "zjawą" podobnie jak Sauron po zniszczeniu Pierścienia.

4. Voldemort po utracie ciała nie mógł go samodzielnie stworzyć tak samo jak Sauron.

5. Horkruksy tak jak i Pierścień miały zapewnić właścicielowi nieśmiertelność.

Wniosek: Horkruksy i Pierścień są bardzo do siebie podobne. A że trylogia "Władca Pierścieni" powstała wcześniej to... no cóż wniosek nasuwa się sam

Część 2
A. W III części "Harry'ego Pottera" występują dementorzy którzy przywołują najgorsze wspomnienia czyli "posługują" się strachem. Są po ciemnej stronie. Nie można ich zabić tak po prostu. Są zjawami.

B. Zaś we "Władcy Pierścieni" są Nazgule (Upiory Pierścienia) które "rozsiewają" strach, cytuję "ukazały się Nazgule i rozległ się ich mrożący krew w żyłach morderczy krzyk; nadzieja zamarła w sercach", Są po ciemnej stronie "Upiorów Pierścienia tak łatwo się nie unicestwia". Nazgule to Upiory Pierścienia.

1. Dementorzy jak i Upiory Pierścienia "rozsiewają" strach.

2. Nazgule oraz Dementorzy są po ciemnej stronie.

3. Zarówno Dementorów, jak i Nazguli trudno unicestwić.

4. Upiory Pierścienia oraz Dementorzy to zjawy.

Wniosek: Dementorzy oraz Nazgule są bardzo do siebie podobne. A że trylogia "Władca Pierścieni" powstała wcześniej to... no cóż wniosek nasuwa się sam

PS: Przypominam że to tylko przypuszczenia.





Nadesłane przez: Tanon
Dodano: sierpień 11 2007 16:55:46
Komentarze
~maruuus F
Dodano dnia 04 December 2009 23:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -22
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 15.11.09
Medale:
Brak
Po prostu zwykły zbieg okoloczności , gdy tylko przeczyta się calą sagę o Harrym Potterze widać, że J.K.Rowling wymyśliła wszystko sama i za to ją podziwiam : )
~globus6 F
Dodano dnia 23 December 2009 10:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 60
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 23.12.09
Medale:
Brak
Myślę ze to zbiegi okoliczności bo przecież większość momentów z HP nie ma z "Wladcą" nic wspólnego. Zgadzam się jednak co do podobieństw. Gdy obejrzałam pierwszy raz Władcę Pierscieni skojarzylam film zaraz z Harrym Potterem. I może też z tego powodu zaraz go polubiłam.
~Casadriss F
Dodano dnia 18 January 2010 00:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 26
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 09.01.10
Medale:
Brak
Taa...w Hogwarcie palili ziele, Harry i Ron mieli włochate stopy a Syriusz był potomkiem Isildura...Hermiona była księżniczką Rivendell, Luna miała zwierciadło a Ginny miała brode i kuzyna w kopalni Morii...Już nie Gandalf Biały tylko Albus Biały...nie Grima tylko Severus Smoczy Język...nie Tom Bombadil tylko Ksenofilius Lovegood...nie Gollum tylko Glizdogon...Nie Bilbo tylko Vernon...taa a ja jestem Tolkien...
~Lapa F
Dodano dnia 20 January 2010 01:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2607
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 109
Data rejestracji: 01.05.09
Medale:
Brak
To było oczywiste. Jest jeszcze wiele podobieństw np.

Ten wielki pająk którego orkowie w książce LOTR (Lord of the ring) nazywają królową (nie pamiętam nazwy ale jakoś na Sz...) i Aragog. Dwa ogromne pająki żyjące na odludziu budzące postrach, przez dużą liczbę osób zapomniane.

W obu powieściach są podobne stwory np. trolle.

Ta cała przepowiednia jest i w LOTRze i w HP (We Władcy jest to tylko w książce.Było tam coś o Imilias o złamanym mieczu i o czasie niziołka).

W ogóle tego jest bardzo dużo, bo tak już mają te opowieści fantastyczneUśmiech.

Także Ameryki nie odkryłeśwtf
~Panna_Granger_ F
Dodano dnia 22 January 2010 14:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Goblin
Punktów: 31
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
a mi sie wydaje że to po prostu przypadek , najwyraźniej tolkien i rowling nadawail na tych samych falach. równie dobrze można porównać Harry'ego Pottera ze Zmierzchem bo przeież wampiry i wilkołaki to magiczne istotyUśmiech
~Nigellus_Black F
Dodano dnia 06 February 2010 19:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1476
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 171
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Brak
Moim zdaniem te podobieństwa nie są przypadkowe (Rowling w wielu miejscach korzysta z Władcy Pierścieni). Sam sposób przedstawienie głównego bohatera jest podobny ... Oczko Tak więc jest więcej podobieństw niż te o których jest wspomniane w tym artykule. Już nie wspomnę o ewidentnym podobieństwie Dumbledore'a do Gandalfa. Z tym, że Albus nie wrócił .... Mimo to uważam, że Rowling się tylko zainspirowała Tolkienem Oczko Nie mam jej tego za złe, bo Władca Pierścieni jest świetny.
~Luna Lovegood F
Dodano dnia 17 February 2010 17:10
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -4
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 02.01.09
Medale:
Brak
rzeczywiście dopiero po przeczytaniu tego artykułu zauważyłam te różnice ale to wcale nie znaczy że wierze w to że J.K Rowling ściągnęła ten pomysł od Tolkiena

za artykuł daje PO
~Promitet F
Dodano dnia 23 March 2010 15:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Animag Lew
Punktów: 566
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 78
Data rejestracji: 19.03.10
Medale:
Brak
Ja tam. Dla mnie w ogóle one nie są podobne. Tam do siebie nie pasują . Rozbawiony Może czytając władcę to na tym wzorowała się pisząc HP. Uśmiech No ale nigdy nic nie wiadomo Rozbawiony [ hi hi ]
~profesor Molly F
Dodano dnia 10 April 2010 21:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 29
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 09.04.10
Medale:
Brak
Podobne czy nie, wzorowane czy nie, to tak naprawdę nieistotne!
Najważniejsze jest to aby przeżywać przygody czytając ciekawą książke, czy to będzie HP czy WP obie książki są świetnie napisane i bardzo ciekawe.
Warto czytać, oderwać się od rzeczywistości...
PS polecam (dla wszystkich moli książkowych) "Sage o ludziach lodu" -tło historyczne, troszke czarów, wiele legend z różnych stron świata, ciekawe przygody i tylko 47 tomów (150 do 200 str.)
MIŁEJ LEKTURY Uśmiech
~ciemna1OO F
Dodano dnia 14 May 2010 13:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 81
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 13.05.10
Medale:
Brak
Jak ktoś (tak jak ja) czyta i Harry'ego Pottera i Władcę Pierścieni to już dawno musiał to zauważyć. Dla mnie te dwie książki są troszkę podobne i prawdopodobnie dlatego lubię je obie.
Frodo został zobowiązany do zniszczenia Pierścienia w Górze Przeznaczenia, Harry zaś do unicestwienia Horkruksów. Poza tym, niektórzy bohaterowie z obu historii powtarzają się: Fred i George - Merry i Pippin, Dumbledore - Gandalf, Bellatrix Lestrenge (prawa ręka Voldemorta) - Saruman (prawa ręka Saurona). I tak dalej, i tak dalej...

Świetne porównanie. Tak!
~Bou F
Dodano dnia 21 May 2010 16:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Książe Półkrwi
Punktów: 2195
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 137
Data rejestracji: 27.04.10
Medale:
Brak
Rzeczywiście jest trochę podobieństw,chociaż wydaje mi się,że to nie jest aż takie ważne.To tylko postacie i rzeczy,a ważny jest sam wątek.
Czasem mi się zdarza,że jak napiszę jakieś opowiadanie to okazuje się,że niestety jest bardzo podobne do jakiejś książki albo filmu.
Daję Z
~Sebik5 F
Dodano dnia 27 May 2010 18:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 39
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 30.04.10
Medale:
Brak
Te dwie powieści są bardzo fajne do czytania oraz ogladania bardzo fajne, a że jest treść podobna to normalne. Czsami sie zdarza.
~Luna_975 F
Dodano dnia 26 June 2010 17:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Gracz Quidditcha Slytherinu
Punktów: 132
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 22.06.10
Medale:
Brak
Nie zgadzam sie z tym, co napisał Faramir. Po pierwsze - Bellatrix była najwierniejsza popleczniczką Voldemorta, a Saruman wcale nie byl prawą ręką Saurona i najchętniej wbiłby mu nóż w plecy (nie dosłownie, oczywiście, tylko w przenośni). Po drugie - Gandalf nie byl człowiekiem i NIGDY nie byl dzieckiem, a Dumbledore był i dzieckiem, i człowiekiem (w końcu czarodzieje to też ludzie).
Poza tym, Jedyny Pierścień wcale nie miał Sauronowi zapewnić nieśmiertelności, bo Sauron juz BYŁ nieśmiertelny. Pierścień miał mu pomóc RZĄDZIĆ nad ludami Śródziemia. Co prawda ocalał dzięki Pierścieniowi, ale to nie było zamierzone, bo Sauron nie spodziewał sie, że kiedykolwiek zostanie pokonany. No i nawet po zniszczeniu Jedynego nie umarł. W którymś tam momencie Gandalf powiedział coś takiego, że po zniszczeniu Pierścienia Sauron nie zginął, tylko stracił całą swoją moc, żeby jej nigdy nie odzyskać, a to jednak różnica.
Jedyną rzeczą, z jaką sie tu zgadzam, są dementorzy i Nazgule. Mi tez sie zawsze kojarzą, ale przecież Nazgule mogą "najwyżej" zmienić w upiora, a dementorzy wyssać duszę.
A co do tego, czy Rowling sie tym inspirowała, to mogła to zrobic nawet nieświadomie. Mój kolega napisal kiedys opowiadanie, w którym pewien wątek był bardzo podobny do jednego z HP i nawet tego nie zauwazył.
Ogólnie daję Z, ale tylko z powodu tych dementorów i Nazguli.
No tak, lapa ma rację, zapomniałam o kochanych pajęczakach Uśmiech
Rzeczywiście, Aragog i Sheloba są do siebie podobne, ale tylko na pierwszy rzut oka i jak się nie czytało "Silmarillionu". Bo Aragog i ta jego zgraja zjadali ludzi tylko dlatego, że byli glodni, byli zwyczajnymi zwierzętami i pletli normalne, tylko "trochę" większe od zwyklych pajęczyn sieci, a Sheloba polowała na ludzi ze zlośliwosci, jej sieci nie przepuszczały światła i na pewno nie była zwyczajnym stworzeniem.
a przepowiednie tez nie są takie podobne, ta Tolkienowska jest wierszowana:
"Szukajcie miecza, co złamany,
Imladris jego jest schronieniem,
Rady potężnych tam poznacie,
Nad klątwy morgulu silniejsze,
Zbudzi się zguba Isildura,
Wystąpi tez naprzód Niziołek"
Trolle i reszta stworów występują w wiekszości książek fantastycznych.
Milva: Edycja.
~marta F
Dodano dnia 20 July 2010 12:53
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 875
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 77
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Nie uważam, że w Harrym Potterze można znaleźć zbyt dużo podobieństw do Władcy Pierścieni. Obie książki( a właściwie całe sagi...) mają wiele ze sobą wspólnego gdyż odwołują się do podobnego gatunku fantazyjnego...
W prawdzie gdyby człowiek się uparł może znaleźć wiele podobieństw między innymi książkami, ale nie oto przecież chodzi...
Cieszmy się z możliwości czytania tych fascynujących, wciągających książek...
~GodricGryffindor F
Dodano dnia 23 July 2010 14:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 37
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 23.07.10
Medale:
Brak
Te podobieństwa są tylko dwa więc jednak nie jest możliwe żeby autorka Harry'ego zżynała z WPOczko
~chica F
Dodano dnia 31 July 2010 15:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 102
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 31.07.10
Medale:
Brak
Ja widziałam to też, bo czytałam Władcę, jednak nic mi nie zburzy idealnej wizji serii HP ;D Możliwe, ze zaciągnęła trochę z Władcy Pierścieni, ale przecież niewykluczone, że sama to wymyśliła, a zbiierzność jest przypadkowa ;] Z resztą w magicznych światach to raczej normalne są taki upiory, które gładzą nadzieję...
Ale mam ciekawostkę o Władcy Pierścieni: otóż, mój tata czytał Pismo Święte i znalazł tam bardzo podobny opis do tego opisu z Władcy- tej bitwy o Minas Tirith. Była tam mowa o zamknięciu wojska w dwuch skrzydłach, o wielkich słoniach [patrz: Mumak, olifant] które były prowadzone przez wrogów... i jeszcze jakieś tam szczegół- nie pamiętam już. W ażdym razie wniosek nasówa się sam- Tolkien wspomagał się Pismem Świętym- ale ja nie biorę tego za błąd, nawet mi się to podoba ^^drogi Gościu
~NimfadoraTonks F
Dodano dnia 12 August 2010 19:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 284
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 11.08.10
Medale:
Brak
Ja osobiście bardzo nie lubię Władcy Pierścienia i moim zdaniem ani trochę nie jest podobny do Harrego Pottera, który moim zdaniem jest o niebo lepszy.
~BlackBack F
Dodano dnia 13 August 2010 10:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 57
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 26
Data rejestracji: 08.08.10
Medale:
Brak
Ja powiem szczerze ze nie przepadam za władcą piersciania ale za HP, a jak oglądałem film to sie nudzilem i zasypialem i uważam że harry potter jest lepszy . Za artykuł mage dac Zadawalający no ale juz dam Powyżej Oczekiwańbo to dobry pomysł na artykuł!
~Mormon F
Dodano dnia 14 August 2010 19:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 15
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 13.08.10
Medale:
Brak
Cóż we wszystkich fantasy są podobieństwa.I to tylko dwie rzeczy. Sauron jako jeden wypalil taki pierścien a horkusy chyba tez ktoś robił przed voldemortem
~Hermii F
Dodano dnia 25 August 2010 17:50
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -134
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 25.08.10
Medale:
Brak
Dobrze może jest ''kilka '' rzeczy podobnych ale nie róbmy z tego wielkiej afery.tak czy jak moim zdaniem lepsze ma rzeczy potter niż władca.
więc nie oceniajmy tego za wielką afere.
bo filmy mają inny koniec i inny początek
więc takie same nie są !
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 15% [9 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 24% [14 głosów]
Zadowalający Zadowalający 44% [26 głosów]
Nędzny Nędzny 12% [7 głosów]
Okropny Okropny 5% [3 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 14-09-2025 22:16

Dzięki za linek, kiedyś pewnie wpadnę Oczko
~wolverine F 10-09-2025 11:11

Discord hogsmeade: https://discord.gg
/5dgsr4EwhW
~wolverine F 04-09-2025 19:42

Wiedźma
^raven F 26-08-2025 00:43

True Uh-oh!
#Ginny Evans F 26-08-2025 00:41

Troszeczke, ale i tak to byl poczatek konca
^raven F 26-08-2025 00:26

Mnie strzykalo juz wtedy, wiec to moglo byc nawet miesiac temu Wredny chociaz kojarzy mi sie, ze wtedy Hogs bylo w nieco jednak lepszej formie Hm...
#Ginny Evans F 26-08-2025 00:23

Po strzykaniu w kregoslupie wnioskuje, ze nie Uh-oh!
^raven F 26-08-2025 00:20

OMG, to nie było rok temu??!! Cooo
#Ginny Evans F 26-08-2025 00:17

jeszcze 2 lata i bedzie dekada od krakowskiego spotkania, moze z tej okazji uda sie powtorzyc xd
^raven F 26-08-2025 00:12

Przeciez nie powiem, ze moja Zawstydzony
#Ginny Evans F 26-08-2025 00:09

Ehe, najlepiej zwalic wszystko na biednego Eda
^raven F 26-08-2025 00:07

Nie wiem, moze Eda Sheerana? Gdyby nie stworzyl opcji odsprzedazy biletow za grosze, nie przyszloby mi do glowy, zeby tam jechac i temat spotkania by sie nie pojawil?
#Ginny Evans F 26-08-2025 00:03

ciekawe czyja to wina
^raven F 26-08-2025 00:00

To straszne, ale okazja na Ognista byla tydzien temu, epicko zmarnowana Niee Uh-oh!
#Ginny Evans F 25-08-2025 23:59

Dajesz, drugi raz takiej okazji nie bedzie Cool
^raven F 25-08-2025 23:56

Nie kus, bo tam przyjade Ninja
#Ginny Evans F 25-08-2025 23:55

stawiam calemu hogs pierwsza kolejke
^raven F 25-08-2025 23:53

Od dzis mozesz pic Ognista Whisky Odgena Tooth
#Ginny Evans F 25-08-2025 23:50

17 lat od rejestracji, ale zlecialo xD
#Ginny Evans F 25-08-2025 23:49

Serce

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 60
» Zarejestrowanych: 76,998
» Zbanowanych: 1,629
» Gości online: 520
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 5422
» Data rekordu:
10 September 2024 23:44