Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
1 lekcja latania.
1 lekcja latania.
Harry nie dbał o to. Krew pulsowała mu głośno w uszach. Dosiadł miotły i odepchnąl się mocno od ziemi. Wystrzelił w powietrze jak pocisk; pęd rozwiał mu włosy, a szata łopotała za nim jak żagiel. Poczuł gwałtowny przypływ dzikiej radości - uświadomił sobie, że robi coś, czego nigdy się nie uczył, że to bardzo łatwe i.... CUDOWNE. Zadarł lekko kij, zeby wznieść się jeszcze wyżej, a z ziemi usłyszał podniecone wrzaski dziewczyn i donośne okrzyki podziwu Rona.
Tajemnica Lily Evans
Na stronach potterowskich pojawia się coraz więcej różnych hipotez na temat wydarzeń, które rozegrają się w czasie trwania akcji siódmego, ostatniego już, tomu z cyklu opowieści o młodym czarodzieju autorstwa pani Rowling. Fani, w poszukiwaniu jakichkolwiek wskazówek mówiących na ten temat raz po raz wertują już i tak pogięte strony poszczególnych części sagi. Często trafiamy na domysły będące wręcz niedorzecznością, ale zdarzają się również takie, które zasługują na choćby odrobinę uwagi. Ja sama dużo myślałam na temat słów Rowling, która wyznała w jednym z wywiadów, że w siódmym tomie poznamy tajemnicę Lily Evans, matki Harry'ego. Oczywiście zaraz po jego publikacji wybuchły burzliwe dyskusje na ten temat. Fani próbowali za wszelką cenę udowodnić, że to właśnie ich hipoteza jest tą, która znajdzie swe potwierdzenie w ostatniej części o przygodach Pottera. Ja starałam się jednak najpierw zebrać logiczne argumenty, które przemawiałyby za moja teoria; twierdze mianowicie, że tajemnicą skrywana przez panią Potter może być miłość pomiędzy nią, a Snape'em, do której żadne z nich nigdy się przed sobą nie przyznało. Zacznę wiec od początku. Pierwszym argumentem, który mógłby posłużyć mi za dowód jest nienawiść pomiędzy Severusem Snape'em i Jamesem Potterem. Czy jest możliwe, że jedynym powodem była popularność jednego z Huncwotów, podczas gdy ten drugi pozostawał niezauważany, oraz umiejętności grania w Quidditcha? Fragment HP i ZF, w którym Harry dostaje się przypadkiem do myślodsiewni, w której Snape ukrył swoje wspomnienie pokazuje jak James wyzywa się na Severusie. Może poznał on uczucia swojej 'przyjaciółki' i chciał ją do niego zniechęcić poprzez ukazanie jego słabości? Wszystko jest możliwe, biorąc pod uwagę sposób pisania J.K.Rowling.
Drugą zastanawiającą kwestią jest chęć oszczędzenia życia Lily przez Lorda Voldemorta. Bez mrugnięcia okiem zabił on Jamesa, a jego żonie kazał się po prostu odsunąć? Przecież on nigdy nie odpuszcza, nie ma w nim współczucia, a jedynie żądza władzy i pozyskania nieśmiertelności. Wróćmy do momentu szóstego tomu, w którym profesor Trelawney opowiada Harry'emu, jak to Severus Snape podsłuchiwał jej rozmowę z Dumbledore'em w Pubie pod Świńskim Łbem. Snape usłyszawszy tak wspaniałą dla niego nowinę pobiegł czym prędzej by oznajmić ją swemu panu, oczywiście mając w tym swój własny cel. Będąc mistrzem oklumencji mógł zaszantażować Voldemorta. W zamian za 'wspaniałą nowinę' oczekiwał, że Czarny Pan wybierze rodzinę Potterów i zabije jedynie ojca i syna, matkę pozostawiając "nienaruszoną". Jednak mimo zgody Voldemorta plan Severusa nie wypalił, gdyż Lily okazała się być dzielną i odważną matką, broniącą własnego syna. I tutaj wracamy do momentu, w którym to Dumbledore twierdzi, że ma niezbity dowód na to, że Snape jest po jego stronie. Mistrz eliksirów, wściekły na swojego pana, opuszcza go, wchodząc tym samym w szeregi Dumbledore'a. Albus jest przekonany o jego wierności, gdyż poznaje całą historię o utracie ukochanej kobiety.
Nienawiść Snape'a do Harry'ego już w pierwszym roku jego nauki jest naprawdę bardzo dziwna. Zdaje się przewyższać nawet tą do Jamesa. Jeżeli by jednak popatrzeć na to z punktu widzenia Snape'a jest ona jak najbardziej uargumentowana. Severus, po stracie Lily, nie mając kogo za to obwinić, zrzuca winę na jej syna, za którego oddała życie. Stara się uprzykrzyć mu życie oraz ukazać jego ojca w jak najgorszym świetle. Nie ma się co dziwić...
Pani Rowling w jednym z wywiadów wyjawia, że fakt, iż Harry ma oczy po matce będzie miał duże znaczenie. Powróćmy więc do momentu, kiedy to Harry obiecuje zemstę na Snape'ie. Biorąc po uwagę magiczne zdolności obu Panów, można by przewidzieć, że w ostatecznym momencie walki, jeśli w ogóle do niej dojdzie, Snape, mający przewagę, spojrzy ostatni raz w oczy swojego dawnego ucznia i co w nich zobaczy? Oczywiście oczy jego ukochanej kobiety. Dalsze losy możemy przewidzieć, więc nie będę ich tu już opisywała.
Myślę, że te argumenty mocno przemawiają za postawioną przeze mnie hipotezą. Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły podzielcie się nimi w komentarzach!




Nadesłane przez: Luna Lovegood
Dodane: czerwiec 19 2006 14:21:58
Komentarze
~pepes93 F
Dodano dnia 30 November 2009 15:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 108
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 05.11.09
Medale:
Brak
Wątpię by Czarny Pan chciał oszczędzić Lily tylko dlatego, że Snape tak chciał. I była z rodziny mugoli.
Ogólnie artykuł bardzo mi się podoba jest ciekawy. Musiałaś się nieźle napracować. Daje W Uśmiech
~AlecRiddle F
Dodano dnia 05 December 2009 13:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 101
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 04.12.09
Medale:
Brak
Jak mam mówić szczerze... Moje oczy otworzyły się na tą sprawę i nigdy tak o tym nie myślałem. Jest to bardzo przekonująca wypowiedź, ponieważ Snape spojrzał w oczy Harrego w chwili swojej śmierci (dla przypomnienia zabiła go Nagini). Nie uwzględniłaś tylko niezbitego dowodu na to, że Snape strasznie kochał Lily, a mianowicie patronusa w kształcie złotej łani. Jeśli jakikolwiek komentarz jest podobny do mojego to bez obrazy ale nie czytałem wszystkich. Artykuł naprawdę świetny daje W
~Nigellus_Black F
Dodano dnia 08 February 2010 18:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1476
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 171
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Brak
Gratuluję ci domyślenia się związku Snape'a i Lilly na długo przed premierą 7 części. Świadczy to o twojej wyobraźni, umiejętności logicznego myślenia i wnioskowania. Wszystkie najważniejsze fakty się sprawdziły. Artykuł jest oczywiście najwyższej próby i zasłużył na Wybitny, jako że nie zauważyłem żadnych potknięć.
~Selena_Weasley_ F
Dodano dnia 13 February 2010 20:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -27
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 01.02.10
Medale:
Brak
Twoje argumenty w tym artykule są bardzo przekonujące. Snape bardzo kochał Lily i nie mógł zapomnieć jej zielonych oczu. A że Harry odziedziczył oczy po matce to nie ma się co dziwić że Severus w głębi serca pamiętał o Lily.
~monilla F
Dodano dnia 29 March 2010 21:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 24
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 19.03.10
Medale:
Brak
Moim zdaniem profesor Snape nie powinien być wściekły na Harre'go za to,że Voldemort zabił Lilly, gdyż przecież sam doniósł na nich przekazując treść przepowiedni. Nieważne jest to, że on nie wiedział,że chodzi o Potter'ów, sam zgotował ten los. Powinien wziąć odpowiedzialność za własną głupotę i pomagać Harremu w szkole.
~Polgara F
Dodano dnia 12 April 2010 19:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 92
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 11.04.10
Medale:
Brak
Co do tego, że zaczął ją nazywać szlamą itp: czasami tak jest, kiedy kogoś kochasz, a on cię rani i odpłacasz mu pięknym za nadobne. ;/

Wybitny.
~99ginny99 F
Dodano dnia 17 April 2010 13:12
Zbanowany
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Charłak
Punktów: 10
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 17.04.10
Medale:
Brak
No tak. To bardzo ciekawy artykuł Tak! Napracowałaś się przy tym bardzo. 3 razy widziałam słowa bez polskich znaków. Ale to nic przy tak długiej pracy to normalne! A tak w ogóle to jest jeden z ciekawszych artykułów... rzadko kiedy ludzie poruszają tego typu wątki. Tooth Daję WYBITNY!!! Tak!
~malfoj_sam_segz F
Dodano dnia 15 July 2010 13:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Wybraniec
Punktów: 9603
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 456
Data rejestracji: 27.07.09
Medale:
Brak
Nienawiść Snape'a do Harry'ego już w pierwszym roku jego nauki jest naprawdę bardzo dziwna.

Ta nienawiść jest zrozumiała, bo Harry jest owocem miłości Lily i Jamesa, którego nienawidził. Stąd ta nienawiść.

Ale zapomniał o jejdnej rzeczy. LILY JEST Z GRYFFINDORU. Ona się nie odsunie. A Severus tak bardzo sobie wmawiał, że ona pasuje do Slytherinu. Przeliczył się.

Skąd takie twierdzenie ? Severus musiałby być nieźle pokręcony, żeby tak twierdzić. Slytherin przyjmował tylko czystokrwistych. Były wyjątki, ale nigdy tam nie było szlamy, jeju no.

Artykuł jest świetny, bardzo mnie zaciekawił. Dam W.
~Yuki27 F
Dodano dnia 19 August 2010 10:10
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gajowy Hogwartu
Punktów: 996
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 25.07.10
Medale:
Brak
No no... Naprawdę dobry artykuł. Sporo pracy przy nim było, coś czuję. I, żeby było śmieszniej, po przeczytaniu siódmego tomu stwierdzamy, że wcale tak bardzo nie minęłaś się z prawdą.
Mi się bardzo podobało, argumenty logiczne, wszystko przedstawione zwięźle i jasno, więc daję W
~Larinne F
Dodano dnia 26 August 2010 18:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Minister Magii
Punktów: 2021
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 143
Data rejestracji: 21.07.10
Medale:
Brak
Lily raczej nie czuła nic do Snape'a, ale była uczciwa więc kiedy widziała jak James i Syriusz się na nim wyżywają stanęła w jego obronie, ale to znaczy zaraz, że odwzajemniała jego uczucia. Gdyby tak było, gdyby faktycznie go kochała to nie dałaby się omamić James'owi, którego z początku nienawidziła. Wybrałaby Severusa, bo to on poniekąd był jej przyjacielem.
~Hermii F
Dodano dnia 27 August 2010 12:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -134
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 25.08.10
Medale:
Brak
Bardzo mi sie podoba ten artykuł.
dużo ciekawostek.
bardzo dobrze napisane.
ale nie chciałabym żeby Lily wyszła za Snape.
to by było Bezsensowe ..
~Jina007 F
Dodano dnia 29 August 2010 11:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 203
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 49
Data rejestracji: 26.07.10
Medale:
Brak
Bardzo mocne argumenty, a i hipoteza dobra.
Powróćmy więc do momentu, kiedy to Harry obiecuje zemstę na Snape'ie. Biorąc po uwagę magiczne zdolności obu Panów, można by przewidzieć, że w ostatecznym momencie walki, jeśli w ogóle do niej dojdzie, Snape, mający przewagę, spojrzy ostatni raz w oczy swojego dawnego ucznia i co w nich zobaczy? Oczywiście oczy jego ukochanej kobiety.

Tak, ten argument jest chyba najmocniejszy. Daję W.
~Arthur Bishop F
Dodano dnia 28 November 2010 12:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 239
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 27.11.10
Medale:
Brak
Jestem pod naprawdę wielkim wrażeniem! Artykuł opublikowałaś przed wydaniem HPiIŚ, a wszystko się zgadza!
Daję, w pełni zasłużone W !
~Wasp F
Dodano dnia 28 December 2010 16:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 672
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 17.12.10
Medale:
Brak
Daję wybitny, bo musiałaś się dużo napracować. Wg. mnie Czarny Pan kazał się Lily odsunąć, ponieważ wiedział, że Snape się w niej kocha i myślał, że i ona będzie chciała się do nich przyłączyć.
~Sophia F
Dodano dnia 23 January 2011 22:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1427
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 113
Data rejestracji: 09.01.11
Medale:
Brak
Te argumenty przemawiają tylko za tym, że Severus kochał Lily co wszyscy dobrze wiemy z ostatniego tomu. Ale na to że Lily kochała Snape'a nie ma dowodów.
~SiriusBlack F
Dodano dnia 12 February 2011 17:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 69
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 01.11.10
Medale:
Brak
Super artykuł nie widzę błędów. Niedawno po raz kolejny czytałem tom VII Harry'ego i też zauważyłem że Severus chciał przed śmiercią spojrzeć w oczy Pottera. Lily była bardzo odważna, myślę, że voldemort mógłby ją oszczędzić w końcu Snape mu doniósł o przepowiedni i prosił by Czarny Pan nie zabijał Lily. Jednak matka Harry'ego obroniła swego syna a Voldemort był zmuszony ją zabić.Oczywiście za art. W
~HermionaGranger17 F
Dodano dnia 22 August 2011 18:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 61
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 22.08.11
Medale:
Brak
Zgadzam się prawie ze wszystkim. Snape, przekazując informacje o przepowiedni, nie wiedział, że chodzi o Potterów.
~Alex Verie F
Dodano dnia 03 September 2011 19:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Redaktor Proroka
Punktów: 1012
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 55
Data rejestracji: 25.08.11
Medale:
Brak
Bardzo dobry... Świetny, genialny (itd.) artykuł! Naprawdę widać, ze się nad nim bardzo napracowałaś, nie ma błędów (przynajmniej ja ich nie widziałam), więc daję W. I masz rację, byłaś bardzo bliska odkrycia prawdy, a nawet częściowo ją odkryłaś, więc gratulację Oczko
~SophieSerpens F
Dodano dnia 15 September 2011 21:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 877
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 28.06.11
Medale:
Brak
Dobra, dobra, to już wszyscy wiemy. Artykuł ładnie opisany, choć miałam nadzieję na jakieś dowody na miłość LILY do Snape'a.
~jenny91 F
Dodano dnia 25 October 2011 21:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Goblin
Punktów: 32
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 19.10.11
Medale:
Brak
Jestem pod wrażeniem;p Większość Twoich domysłów i przypuszczeń spełniło się w VII tomie. SzacunekUśmiech Daję W
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 85% [80 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 14% [13 głosów]
Zadowalający Zadowalający 1% [1 głos]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 176
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59