Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Kumple na straży
Kumple na straży
- Słuchaj, Crabbe, to nie twoja sprawa, co ja robię, rozumiesz? Ty i Goyle po prostu róbcie to, co wam powiedziałem, i stójcie na straży!
- Ja tam mówię swoim kumplom, co robię, jak chcę, żeby stali na straży - odezwał się Harry dostatecznie głośno, by Malfoy go usłyszał.

Czy Harry Potter jest horkruksem?
Wiele artykułów podejmowało rozważania na temat: Czy Harry Potter jest horkruksem? W moim artykule spróbuję odpowiedzieć na to pytanie.
Po pierwsze chciałabym odpowiedzieć na pytania użytkowników, niewierzących w to, że Potter mógłby być horkruksem. Najczęstsze z pytań brzmi: Jak Voldemort mógł stworzyć horkruksa, nie zabijając nikogo? Otóż odpowiedź, mam nadzieje, jest jasna. W tę noc Voldemort zamordował rodziców Harry'ego. Następnym pytaniem jest jak to możliwe, że Voldemort chce zabić swojego horkruksa. To też jest dosyć oczywiste - po prostu Czarny Pan nie ma pojęcia o tym, że Harry nim jest. Gdyby tak było to owszem, raczej nie byłby taki chętny do zabijania Pottera... Kolejnym argumentem ma być to, że Voldemort nie miałby czasu na rzucenie zaklęcia. To chyba logiczne, że Riddle nie miałby ochoty, by Harry stal się jego horkruksem, wiec głupotą jest myśleć (i nie chcę tu nikogo obrażać Język) że zrobiłby to specjalnie. Ostatnim argumentem jest to, że dusza Voldemorta nie mogłaby istnieć w ciele Harry'ego, ponieważ Potter jest zbyt przepełniony miłością. Ale czy nie pamiętacie słów Dumbledore'a, że Czarny Pan nie ma pojęcia, co dzieje się z jego horkruksami (dlatego tak zdenerwował się, gdy dowiedział się o tym, że jego pamiętnik został zniszczony). Świadczy to o tym, że Voldemort nie czułby tego, że cząstka jego duszy znajduje się w Harrym. A co do tego, że w Zakonie Feniksa Riddle nie mógł wytrzymać w ciele Harry'ego, to wtedy był on całkowicie świadomy tego, że znajduje się w umyśle i ciele Pottera. A co do tego co stało się tej nocy, gdy Czarny Pan zamordował Potterów:
Moim zdaniem Voldemort przyszedł do domu Potterów, zamordował rodziców Harry'ego i skierował różdżkę na niemowlę. I tu na chwile przerwę. Domyślam się, że żeby stworzyć horkruksa trzeba naznaczyć jakoś osobę, która ma być ofiara tzn. to nie jest tak, że każde morderstwo, które popełni Tom Riddle automatycznie kończy się horkruksem. Musi on jakoś te osobę oznaczyć. Domyślam się wiec, że naznaczył on Pottera, zanim rzucił na niego mordercze zaklęcie. Planował on zapewne po unicestwieniu Harry'ego rozszczepienie sobie duszy. Jednak nie przewidział, że zaklęcie odbije się od dziecka i trafi w niego. Możliwe, że cześć jego duszy trafiła do ciała chłopaka.
To tyle, piszcie komentarze, nie mogę się doczekać waszych opinii na ten temat. Pozdrawiam Uśmiech



Nadesłane przez: Ballaczka
Dodane: grudzień 31 2006 01:44Kotecek6
Komentarze
~Aranoisiv F
Dodano dnia 05 September 2008 19:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Opiekun Ravenclawu
Punktów: 3393
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 236
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Medal
Taaak... Już przeczytałąm ostatnia część i znam wyjaśnienie, więc nie wypowiem się tu z uwagi na użytkowników i gości, którzy nie przeczytali. Dam za to wybitny za jakość i zwięzłość informacji i brak literówek. Widać, ze sprawdzałaś Oczko
~DominiKa812 F
Dodano dnia 13 November 2008 17:55
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 286
Ostrzeżeń: 4
Komentarzy: 66
Data rejestracji: 07.09.08
Medale:
Brak
Artykuł mi się podoba i daje wiele do wyjaśnienia. Dalej mam jakieś dziwne wrażenie, że raczej nie może być Horkusem bo przecież Voldemort by o tym wiedział .. Poza tym gdyby Harry byłby Horkusem to czy po zabiciu Voldemorta i on by nie umarł? Wszystkie Horkusy Voldemorta były bardzo strzeżone więc gdyby Harry miałby nim być powinien o tym wiedzieć? Daje Powyżej Oczekiwań za ciekawy artykuł.
~Lordwodnamorda F
Dodano dnia 04 January 2009 00:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -121
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 02.01.09
Medale:
Brak
Artykuł mi się podoba i daje wiele do wyjaśnienia. Dalej mam jakieś dziwne wrażenie, że raczej nie może być Horkusem bo przecież Voldemort by o tym wiedział .. Poza tym gdyby Harry byłby Horkusem to czy po zabiciu Voldemorta i on by nie umarł? Wszystkie Horkusy Voldemorta były bardzo strzeżone więc gdyby Harry miałby nim być powinien o tym wiedzieć? Daje Powyżej Oczekiwań za ciekawy artykuł.
~Luna Lovegood F
Dodano dnia 20 January 2009 15:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -4
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 02.01.09
Medale:
Brak
Nic dodać nic ująć Dam PO. Uważam, że Harry nie jest horkrukusem.
Voldemord by nie umarł gdyby wszystkie horkrukusy były by niepokonane, więc Harry musiał by najpierw zabić siebie a potem Voldemorta Cooo
~Rewolucja F
Dodano dnia 05 March 2009 20:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dyrektor Hogwartu
Punktów: 4576
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 310
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Zgodzę się z tym. Cool
No, bo teraz to już jest oczywiste, choć powiem, że zanim przeczytałam ostatnią część, zastanawiało i intrygowało mnie to, czym lub kim jest ostatni horkruks. Nie odrzucałam możliwości iż jest to Potter, ale też do końca w nią nie wierzyłam. Pod względem ortograficznym i interpunkcyjnym, artykuł prawie bezbłędny, zdarzyły się tylko drobne literówki. Gratuluję, życzę wena i więcej sukcesów, a także zachęcam do kolejnych poszukiwań. :}
~Acti-Dolores F
Dodano dnia 24 March 2009 19:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -123
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 23.03.09
Medale:
Brak
Jak wynika z niektórych części, Harry JEST horkruksem. Jak powszechnie wiadomo, Voldemort podzielił swą duszyczkę na cząsteczki i umieścił w jakiś przedmiotach. Kiedy podczas niefortunnego pierwszego spotkania "trafił" Harry'ego zaklęciem, nie zabił go, tym samym zostawiając w nim kawałek siebie.
~Harry_Ginny F
Dodano dnia 10 April 2009 11:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 48
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Artykuł dobry. Dość ciekawe argumenty.
Według mojego rozumowania w Harrym była cząska Voldemorta, którą sam zabił w VII cześci. Jest to dokładnie wyjaśnione.
~bula0072 F
Dodano dnia 03 May 2009 13:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -67
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 01.05.09
Medale:
Brak
Artykuł jest fajny.....Z pierwszego punktu widzenia wydaje sie trochę długi, ale jak sie zacznie go czytać to strasznie wciąga.... Daje on do myślenia i dużo wyjaśniaJupi! daje wybitny
~Lapa F
Dodano dnia 11 May 2009 18:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2607
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 109
Data rejestracji: 01.05.09
Medale:
Brak
Dla mnie to był oczywiste że Harry jest horkusem. Te wszystkie wizje. Wszystko się pogłębiło kiedy Harry widział wizję z perspektywy oczy Nagni... no i oczywiście kiedy się dowiedziałem że Nagini jest horkusem Voldemorta. Bo rozumiem ,że, jak zawsze mówił dumbledore, Harry'ego i Voldemorta połączyła klątwa, która się od niego odbiła, ale dlaczego z Nagini? Zrozumiałem, że coś ich też musi łączyć. No i to była dusza Voldemorta.
Za art daję W
~jan_ek97 F
Dodano dnia 29 June 2009 13:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 6
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 29.06.09
Medale:
Brak
Niezła praca, ale błędy są:
1.Horkruksy to są części mocy Voldemorta, więc gdy Harry przeżył zaklecie Avada Kedavra Voldemort przekazał mu część mocy i tak stał się horkruksem.
2.Voldemort chce zabić Harrego bo Harry nie chce być z Voldemortem i Voldemort chce odzyskać swa moc którą stracilł zabijajac go.
3.W 7 tomie gdy okazuje się że Harry jest horkruksem Neville zabija Nagini i horkruksy zostają zniszczone a Harry mimo tego, że jest horkruksem nadal żyje, ale nie jest nim już.

Za staranie daje powyżej oczekiwań
~maggie F
Dodano dnia 23 March 2010 20:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 424
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 23.02.10
Medale:
Brak
Fajny artykuł, przyjemnie i szybko się czyta. Błędów chyba nie było... ( no znaczy ja nie zauważyłam )
Moim zdaniem ten art zasłużył na WYBITNY Uśmiech
~rekowski7 F
Dodano dnia 27 March 2010 11:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -40
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 27.03.10
Medale:
Brak
Harry był horkruksem .Voldemort chciał stworzyć 7 horkruksów ale nie zdążył i nie wiedział że Harry jest jednym z nichUśmiech
~monilla F
Dodano dnia 29 March 2010 21:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 24
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 19.03.10
Medale:
Brak
Ja również uważam, że Harry jest horkruksem, ponieważ dowiadujemy się tego w 3 od końca rozdziale w ostatniej części, gdy profesor Dumbledore rozmawiał z nim. Uważam również,że Voldemort nie miał pojęcia, że stwarza horkruksa w ciele Harrego, ponieważ chodziło mu przede wszystkim o to by zabić tego który jest w stanie z nim zwyciężyć. Jego niewiedza dorowadziła go do upadku. I bardzo dobrze!Tak!
~Kacper_master F
Dodano dnia 22 May 2010 16:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -36
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 14.02.10
Medale:
Brak
Tak Harry jest horkruksem poniważ kiedy voldek chciał zabić potiego
to jego dusza(o ile jeszcze jakąs miał)była tak pocharatana że sie z jego ciała wydostała i w potiego weszła proste zresztą jest to wszystko w książce.
~Larinne F
Dodano dnia 26 August 2010 17:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Minister Magii
Punktów: 2021
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 143
Data rejestracji: 21.07.10
Medale:
Brak
Też zaczęłam się tego domyślać od 4/5 (nie pamiętam dokładnie). Do tego wniosku doszłam dzięki pomocy Dumbledora i jego stwierdzeniom np: że Harry przeżył dzięki miłości jego matki do niego kiedy oddała życie lub to, że Harry'ego i Voldemorta łączy jakaś więź poprzez, którą Harry miał koszmarne wizje itd. To skłaniało mnie do myślenia i cholernie ciekawiło, przynajmniej do czasu, aż przeczytałam cały cykl HP.

po prostu Czarny Pan nie ma pojęcia o tym, że Harry nim jest. Gdyby tak było to owszem, raczej nie byłby taki chętny do zabijania Pottera...

No właśnie! Przecież horkruksy tworzył po to by żyć wiecznie. Chował je dokładnie i zabezpieczał przeróżnymi zaklęciami by nikt nie mógł ich zniszczyć. Więc niby czemu miałby z własnej woli chcieć zabić Harry'ego, który również należał od jego kolekcji horkruksów? To by było samobójstwo! ;D
~Liselane F
Dodano dnia 21 November 2010 20:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 404
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 37
Data rejestracji: 13.04.09
Medale:
Brak
Artykuł spoko, naprawdę mi się podoba.
Pełen respekt za dociekliwość, tym bardziej, że artykuł pojawił się jeszcze przed premierą siódmego tomu

W zasadzie nic dodać, nic ująć ... daję zasłużone 'W'
~janusz97 F
Dodano dnia 13 January 2011 19:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 13.01.11
Medale:
Brak
nie wierze żeby był horkruksem bo po insygni śmierci cz1 zostało do zniszczenia 3 horkruksy pszypuszczam że to mogą być 3 insygnie śmierci czyli czarna różdżka , kamień wskrzeszenia i peleryna niewitka
~czarodziejka18 F
Dodano dnia 17 July 2011 19:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 262
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 20
Data rejestracji: 10.07.11
Medale:
Brak
Jasne, że Harry jest siódmym horkruksem. Już same wizje i tego typu sprawy mówią same za siebie. Jeżeli ktoś czytał książkę lub oglądał teraz film w kinie, to na pewno rozumie, o co chodzi. Jak to się stało, że cząstka duszy Voldemorta żyła w Harrym.
Artykuł mi się podoba, wiele wyjaśnia. Ale jednak mógłby być nieco dłuższy. Dostajesz Powyżej Oczekiwań. xD
~klonomol F
Dodano dnia 23 July 2011 23:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 42
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 23.07.11
Medale:
Brak
Jest nawet w 7 tomie gdy idzie do Voldemorta ten zabija go i potem spotuka Dumbledora i mu wszytka objaśnie że gdy Voldemort zabił jego matkę cząstka jego duszy odbiła się od nie i wstąpiła w jedyna żyjącą osobę w tm domu czyli w Harego ... i oczywiście :WYBITNY
~Bellatrixks F
Dodano dnia 30 October 2011 18:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 161
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 04.10.11
Medale:
Brak
Harry jest Horkruksem. Ponieważ kiedy Voldemord próbował zabić Pottera mały, malutki kawałek jego duszy znalazł się w Harry'm. Tak mówi tom 7, kiedy Potter spotyka Dumbledora w swoim umyśle (to nie było zwykłe wyobrażenie) i z nim rozmawia. Dopiero Albus mu powiedział, że jest Horkruksem. Dowodem tego jest właśnie blizna na czole Harre'go. Co do artykułu to świetny. Ocena oczywiście Wybitna.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 71% [35 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 14% [7 głosów]
Zadowalający Zadowalający 8% [4 głosów]
Nędzny Nędzny 6% [3 głosów]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 14-09-2025 22:16

Dzięki za linek, kiedyś pewnie wpadnę Oczko
~wolverine F 10-09-2025 11:11

Discord hogsmeade: https://discord.gg
/5dgsr4EwhW
~wolverine F 04-09-2025 19:42

Wiedźma
^raven F 26-08-2025 00:43

True Uh-oh!
#Ginny Evans F 26-08-2025 00:41

Troszeczke, ale i tak to byl poczatek konca
^raven F 26-08-2025 00:26

Mnie strzykalo juz wtedy, wiec to moglo byc nawet miesiac temu Wredny chociaz kojarzy mi sie, ze wtedy Hogs bylo w nieco jednak lepszej formie Hm...
#Ginny Evans F 26-08-2025 00:23

Po strzykaniu w kregoslupie wnioskuje, ze nie Uh-oh!
^raven F 26-08-2025 00:20

OMG, to nie było rok temu??!! Cooo
#Ginny Evans F 26-08-2025 00:17

jeszcze 2 lata i bedzie dekada od krakowskiego spotkania, moze z tej okazji uda sie powtorzyc xd
^raven F 26-08-2025 00:12

Przeciez nie powiem, ze moja Zawstydzony
#Ginny Evans F 26-08-2025 00:09

Ehe, najlepiej zwalic wszystko na biednego Eda
^raven F 26-08-2025 00:07

Nie wiem, moze Eda Sheerana? Gdyby nie stworzyl opcji odsprzedazy biletow za grosze, nie przyszloby mi do glowy, zeby tam jechac i temat spotkania by sie nie pojawil?
#Ginny Evans F 26-08-2025 00:03

ciekawe czyja to wina
^raven F 26-08-2025 00:00

To straszne, ale okazja na Ognista byla tydzien temu, epicko zmarnowana Niee Uh-oh!
#Ginny Evans F 25-08-2025 23:59

Dajesz, drugi raz takiej okazji nie bedzie Cool
^raven F 25-08-2025 23:56

Nie kus, bo tam przyjade Ninja
#Ginny Evans F 25-08-2025 23:55

stawiam calemu hogs pierwsza kolejke
^raven F 25-08-2025 23:53

Od dzis mozesz pic Ognista Whisky Odgena Tooth
#Ginny Evans F 25-08-2025 23:50

17 lat od rejestracji, ale zlecialo xD
#Ginny Evans F 25-08-2025 23:49

Serce

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 60
» Zarejestrowanych: 76,998
» Zbanowanych: 1,629
» Gości online: 679
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 5422
» Data rekordu:
10 September 2024 23:44