Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Snape o umyśle
Snape o umyśle
"Umysł to rzecz złożona i wielowarstwowa, Potter... w każdym razie większość umysłów... "
Artykuł z MTV Movies Blog - wywiad z Rowling
Zapomniano o Syriuszu Blacku, Albusie Dumbledorze, Remusie Lupinie i nawet o Fredzie Weasleyu - odważnych i silnych czarodziejach, wszystkich, którzy brali udział w zgładzeniu Voldemorta. Dla wielu fanów żadna śmierć nie wywołała większego szlochu, niż zgon pewnego bohatera ostatniej części.

Prawdopodobnie żadna śmierć nie zasmuciła fanów tak bardzo, jak Zgredka, skrzata domowego, który został zabity nożem utkwionym w jego klatce piersiowej, podczas gdy ratował grupę więźniów z Dworu Malfoyów, i którego ostatnimi słowami było: "Zgredek nie ma pana! Zgredek jest wolnym skrzatem!", a potem: "Harry... Potter..."
Wybaczcie, musimy się oddalić na moment [ocieranie łez].

Okazało się, że Rowling czuła nasz ból.
- Przykro mi - powiedziała grupie tysiąca sześciuset uczniów podczas ostatniego wywiadu - Biorę za to odpowiedzialność.
Zgredek od początku pojawienia się w książce miał umrzeć, upierała się pisarka, choć przyznaje, że jego śmierć pełniła bardzo specyficzną rolę w opowiadaniu.
- Przypuszczam, że możecie powiedzieć bardzo przyziemnie, że śmierć Zgredka była potrzebna, gdyż nie mógł on wyjawić Harry'emu, kto go przysłał - wyjaśnia Rowling, nawiązując do brata Dumbledore'a, Aberfortha, o którym Harry dowiedział się znacznie później. - Ale to nie dlatego. Dla mnie śmierć Zgredka uświadomiła Harry'emu, co tak naprawdę robi.

Rzeczywiście, śmierć skrzata nadeszła w decydującym momencie, gdy Harry musiał zdecydować, co zrobić: poszukiwać dalej horkruksów Voldemorta, lub porzucić to zadanie i zając się szukaniem legendarnych Relikwii Śmierci. Śmierć Zgredka zmusiła Harry'ego do wyboru pierwszego zadania - upiera się Rowling.

Zgredek był kimś bardzo wrażliwym i naprawdę całkowicie niewinnym we wszystkim, co dotyczyło magicznego świata - on nie był nawet czarodziejem - mówi Rowling. - To była kolejna bezsensowna śmierć, tak samo bezsensowna jak śmierć Cedrika. Zginęli wyłącznie dlatego, że tam byli. I sądzę, że jest coś szczególnie zimnego w całkowicie niewinnych ofiarach przemocy.

- To obudziło Harry'ego - mówi. Trudno się z tym sprzeczać. Od momentu, gdy Harry pochował skrzata ("Tu leży Zgredek, wolny skrzat domowy") aż do końca książki chłopak jest zaangażowany w prawie niekończącą się akcję, ciągle skoncentrowany na pozbyciu się horkruksów.

Może teraz twórcy filmów się obudzą. Zgredek nie pojawił się w "Harrym Potterze i Zakonie Feniksa". Jego rola w książce jest stosunkowo mała, a nie powiedziano jeszcze ani słowa o tym, czy pojawi się on w "Księciu Półkrwi".

Czy śmierć Zgredka zasmuciła was tak samo, jak nas? Czy może strata innego bohatera uderzyła was bardziej?




Nadesłane przez: Ballaczka
Dodane: październik 24 2007 15:28:47
Komentarze
~wojciec2 F
Dodano dnia 11 January 2009 13:45
Zbanowany
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -86
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 22.09.08
Medale:
Brak
No więc śmierć Zgredka zasmuciła mnie na równi ze śmiercią Lupina i Tonks ze względu na zostawienie małego Teddy'ego... Zgredek był dzielnym, szczególnym skrzatem. Wolnym skrzatem... Myślę, że śmierć tego domowego skrzata wywarła na nas tak ogromnie wrażenie ze względu na miłość i oddanie jakim darzył Harry'ego
~Nicolette F
Dodano dnia 12 January 2009 18:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1467
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 31
Data rejestracji: 15.12.08
Medale:
Brak
Tak, śmierć Zgredka, była naprawdę bardzo przygnębiająca. Mnie również zasmuciła na równi ze śmiercią Lupina, a i on, jak i Zgredek był jednym z moich ulubionych bohaterów z serii o HP. Nie mniej jednak, sadze, że jego śmierć wywołała u Harry'ego większą determinację w wykonaniu zadania, które powierzył mu Dumbledore.
~Oyster F
Dodano dnia 20 August 2009 14:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Uczestnik Klubu Ślimaka
Punktów: 489
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 95
Data rejestracji: 19.08.09
Medale:
Brak
Śmierć Lupina i Tonks jakoś na mnie nie wpłynęła, ale śmierć Zgredka jak najbardziej. Możliwe, że dlatego, że była ona taka nieprzewidziana. Po za tym wstrząsnęła Harry'm i to oddało cały dramatyzm sytuacji. Będzie mi go brakowało. i Mam nadzieję, ze w Insygniach będzie taki sam jak w komnacie Tajemnic.
~Croce F
Dodano dnia 23 July 2010 10:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 356
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 30
Data rejestracji: 22.07.10
Medale:
Brak
Taak. Śmierć Zgredka również mnie przygnębiła. Biedy Zgredek... Ale faktem jest, że zginął jako bohater i to powinno być pociechą. Wiadomo, że śmierć skrzata jakoś obudziła Harry'ego. To dobry powód by być Zgredkowi za to wdzięcznym. Rowling ma rację. Takie jest moje zdanie.
~hedwigowo F
Dodano dnia 06 February 2012 11:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Minister Magii
Punktów: 2076
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 29.12.11
Medale:
Brak
Smutna była jego śmierć, zdziwiłam się z początku... był wspaniałą postacią w "Harrym"...
~Et Venefici F
Dodano dnia 23 April 2014 20:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 401
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 21.04.14
Medale:
Brak
Śmierć Zgredka zasmuciła mnie najbardziej ze wszystkich zgonów. Była to według mnie najbardziej niewesoła chwila w książce. Płakałam jak jeszcze nigdy nie płakałam z powodu śmierci bohatera jakiejkolwiek książki. Jednak dobrze, że zginął jako bohater i w taki godny sposób ratując przyjaciół. Sczerze już bym wolała, żeby zginęła Wielka Trójca Hogwartu. Ten mały skrzat jest dla mnie wzorem. Niby taki niepozorny, a taki odważny. Oddany do ostatniej sekundy życia. Może uważacie, że był leniwy. Nie chciał pracować itd. Ale ja się nie zgodzę. Po prostu pragnął być wolnym, jak każdy z nas. Był naprawdę kochany. Przynajmniej cieszę się, że nie zginął wpadając pod koła czy coś, bo wtedy chyba bym oszalała ze złości, bo Zgredek był bohaterem, a nie jakimś tak kretem. Może uważacie mnie za wariatkę, ale ja te milusie stworzenie uwielbiam i uważam, że każdy powinien być taki jak on! Niezależny, przyjacielski, szalony, oddany przyjaciołom , troskliwy, mądry( tak, był najmądrzejszą istotą we wszechświecie)... Mogłabym tak wymieniać w nieskończoność.
Podsumowując: Zgredek jest moim bohaterem, który w żadnym wypadku nie zasłużył na śmierć
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 24 September 2014 18:08
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Czy śmierć Zgredka zasmuciła was tak samo, jak nas? Czy może strata innego bohatera uderzyła was bardziej?


Powiem szczerze, ale nie...Nie tak bardzo jak np. śmierć Severusa. Oczywiście sama scena jest i może wzruszająca (zarówno w książce jak i filmie), jednak uważam, że śmierć Zgredka jakoś nie odbiega szczególnie od pozostałych zgonów. Sam skrzat był mi obojętny. Nawet trochę mnie irytował podczas II tomu. Szkoda jak każdego pozytywnego bohatera, ale trzeba przyjąć do wiadomości, że śmierć jest w powieściach pani Rowling czymś "powszechnym".
~Iterutt F
Dodano dnia 27 August 2021 14:18
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 323
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 220
Data rejestracji: 27.08.21
Medale:
Brak
<a href=https://buypropeciaon.com/>propecia over the counter</a>
~Evibous F
Dodano dnia 30 October 2021 16:46
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 332
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 227
Data rejestracji: 29.10.21
Medale:
Brak
<a href=https://vsildenshop.com/>Viagra</a>
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 0% [Brak oceny]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 100% [9 głosów]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 191
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59