Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Przecież oni się ...
Przecież oni się całują!
- Hej!
Pojawił się James. Pozbył się już swojego kufra, sowy i wózka i najwyraźniej kipiał od nowin.
- Teddy tam jest - powiedział jednym tchem, wskazując przez ramię na kłęby pary za sobą. - Właśnie go widziałem! I zgadnijcie, co robi! Całuje się z Victoire!
Spojrzał ze złością na dorosłych, najwyraźniej zaskoczony ich brakiem reakcji.
- Nasz Teddy! Teddy Lupin! Obściskuje się z naszą Victoire! Naszą kuzynką! Zapytałem go, co robi...
- Przerwałeś im? - żachnęła się Ginny. - Jesteś taki sam jak Ron...
- ...a on mi powiedział, że ją odprowadza! I żebym spływał! Całuje się z nią! - dodał, jakby się obawiał, że nie wyraził się jasno. [...]

Wycieczka po Ministerstwie Magii
Witaj, Drogi Gościu. Będę Twoim przewodnikiem po Ministerstwie Magii. Zgodnie z formularzem, jaki wypełniłeś, za 55 galeonów zwiedzisz cały gmach Ministerstwa.
Aby dostać się do urzędu Czarodziejów, należy udać się do centrum Londynu.
Dalej, skręcając wciąż w to biedniejsze uliczki, natrafimy na czerwoną, starą obdrapaną budkę telefoniczną. Znajduje się tu stary aparat telefoniczny, który dla mugoli nie jest niczym interesującym, a nam pomoże w dostaniu się do Ministerstwa.
Wystarczy wykręcić numer; sześć, dwa, cztery, cztery, dwa.. (numerologicznym odpowiednikiem tego kodu jest słowo 'magia').
Rzecz jasna, Drogi Gościu, większość pracowników Ministerstwa dostaje się do swojego miejsca pracy za pomocą aportacji.
-Witamy w Ministerstwie Magii. Proszę podać imię, nazwisko, i sprawę.
Po podaniu swoich danych osobowych i celu przybycia z aparatu wysuwa się plakietka. Twój identyfikator wygląda tak:
WYCIECZKOWICZ, INTERESANT.
Proszę przypiąć ją sobie do koszuli.
Teraz budka telefoniczna ruszy i zjedziemy windą na dół.
Po chwili winda zatrzymuje się.

-Ministerstwo Magii życzy Państwu miłego dnia.

Znaleźliśmy się właśnie w hallu głównym. Podłoga jest tu wykonana z ciemnego drewna, ściany są złocone a boczną boazerię pokrywa mnóstwo kominków, które służą do przemieszczania się za pomocą sieci Fiuu po budynku.
W tym także korytarzu znajduje się duża fontanna nazywana Fontanną Magicznego Braterstwa. Przedstawia ona czarodzieja, centaura, skrzata i goblina; symbolizuje przyjaźń pomiędzy czarodziejami i magicznymi stworzeniami.
Na fontannie jest także napis, który głosi:
Wszystkie datki wrzucone do Fontanny Magicznego Braterstwa zostaną przekazane Klinice Magicznych Chorób i Urazów Świętego Munga

Później możemy zobaczyć OCHRONĘ, która sprawdza wszystkich gości i czarodziejów obcych, którzy nie są pracownikami Ministerstwa.
Po sprawdzeniu Twojej różdżki, Drogi Gościu, udajemy się dalej.
Tu są wrota mniejszego korytarza; możemy spotkać wielu czarodziejów, którzy oczekują na windy, którymi dojadą do pięter, w których pracują.
Windy są złote, poruszają się na łańcuchach. Wsiadamy do jednej z nich. W windzie lata bardzo dużo małych, papierowych samolocików. Są to przesyłki wewnętrzne, które są o wiele bardziej praktyczne i estetyczne niż sowy.
Po chwili drzwi otwierają się i da się usłyszeć:
-Siódme piętro, Departament Magicznych Gier i Sportów, z Siedzibą Główną Brytyjskiej i Irlandzkiej Ligi Quidditcha, Zarządem Klubu Gargulkowego i Urzędem Patentów Absurdalnych.
Jest to Departament zajmujący się sportami a przede wszystkim najbardziej znanym z nich - quidditchem. Urzędnicy Ci zajmują się organizowaniem zawodów quidditcha, wyjaśnianiem niezgodnościami związanymi z magicznymi sportami.
Największą pracę Departament Magicznych Gier i sportów ma podczas Mistrzostwa Świata w Quidditchu.
Tu pracowali m.i.n Ludo Bagman i Berta Jorkins.

Winda rusza dalej i staje po kilkunastu sekundach.
Głos kobiecy znów się odzywa:
-Szóste piętro, Departament Transportu Magicznego, z Biurem Głównym Sieci Fiuu, Zarządem Nadzoru Miotlarskiego, Urzędem Świstoklików i Komisją Kwalifikacyjną Teleportacji.
Czarodzieje z tego piętra przede wszystkim kontrolują świstokliki, sieć Fiuu, oraz kwalifikują młodych magów do zgody na używanie aportacji. Rozwiązują wszystkie nieprzyjemne problemy ze złym użyciem transportu magicznego bądź teleportowania się. W tym Departamencie pracowała m.i.n Edgecombe.

Zjeżdżamy wciąż na dół. Kilku magów wychodzi znów z windy.
-Piąte Piętro, Departament Międzynarodowej Współpracy Czarodziejów, z Międzynarodową Komisją Handlu Magicznego, Międzynarodowym Urzędem Prawa Czarodziejów i Biurem Przedstawicielstwa Czarodziejów.

Tu można dosłyszeć wiele zagranicznych języków, bowiem urzędnicy z tego piętra muszą wykazać się znajomością obcych języków. Ich obowiązkiem jest pilnowanie porządku w kontaktach z zagranicą. To trudna i odpowiedzialna praca.
Jednymi z pracowników w tym Departamencie byli Barty Crouch i Percy Weasley.

Drzwi zatrzaskują się ponownie.
-Czwarte Piętro, Departament Kontroli nad Magicznymi Stworzeniami, z Wydziałem Zwierząt, Istot i Duchów, Urzędem Łączności z Goblinami i Biurem Doradztwa w Zwalczaniu Szkodników.
Praca w tym Departamencie może się okazać się szczególnie niebezpieczna. Czarodzieje tu zatrudnieni stykają się z wieloma groźnymi magicznymi zwierzętami, a nieczęsto z ich mutacjami. Tu pracował m.i.n Amos Diggory.

Po krótkim oczekiwaniu, samolociki znów wylatują.
-Trzecie Piętro,Departament Magicznych Wypadków i Katastrof, Kwaterą Główną Amnezatorów i Komitetem łagodzenia Mugoli.
Zadaniem tych magów jest kontrolowanie Pogotowia Magicznego, oraz wszystkiego, co jest związane z wypadkami oraz Świętym Mungiem.
Pracował tu Peasegood.

Winda rusza a za chwilę stajemy na następnym piętrze.
-Drugie Piętro, Departament Przestrzegania Prawa Czarodziejów, z Urzędem Niewłaściwego Użycia Czarów, Kwaterą Główną Aurorów, i Służbami Administracyjnymi Wizengamotu.
Na tym piętrze pracują dość różnorodni czarodzieje. Znajduje się tu bowiem siedziba aurorów, którzy zajmują się wyłapywaniem Śmierciożerców i czarnoksiężników. Tu jest Wizengamot, sąd i rada czarodziejów oraz Departament Niewłaściwego użycia czarów, który dotyczy używania czarów przez niepełnoletnich czarodziejów.
Pracowali tutaj m.i.n Nimfadora Tonks, Dawlish, Kingsley Shacklebolt, Williamson, Rufus Scrimgeour, Artur Weasley, Perkins, Mafalda Hopkirk.

Znajdujemy się już w podziemiach. Okna, które można zobaczyć, są zaczarowane; według tego, jaki nastrój panuje w Ministerstwie, taka jest na nich pogoda.
Zjeżdżamy na ostatnie piętro.

-Departament Tajemnic- oznajmia chłodny głos kobiecy.

Tak, Drogi Gościu, teraz znajdujemy się w najbardziej strzeżonym miejscu Ministerstwa. Nie wiadomo, czym tak dokładnie zajmują się pracownicy z tegoż Departamentu. Podczas piątego roku nauki w Hogwarcie, chłopiec o imieniu Harry Potter, wraz z grupą swoich przyjaciół, zeszli do podziemia aby wykraść z rąk Czarnego Pana przepowiednię, dotyczą Sam- Wiesz- Kogo i młodego czarodzieja.
Za tymi czarnymi drzwiami na końcu korytarza podobno kryje się wiele zagadkowych pomieszczeń, Sala Śmierci, która prowadzi do Świata Zmarłych z tajemniczą zasłoną...
Sala Mózgów, w której żyją żywe mózgi, oraz wyżej wspomniana Komnata Przepowiedni, gdzie na tysiącach regałów stojąc magiczne kulki z przepowiedniami.
Według relacji Harry'ego i jego kolegów, niektórych z tajemniczych drzwi nie dało się otworzyć, więc można przypuszczać, że o wielu przedmiotach które są za nimi zamknięte nigdy się nie dowiemy.
Są tu także sale sądowe, w których dawno temu, wtedy gdy Ten Którego Imienia nie Wolno Wymawiać, był na wolności, skazywano bądź uniewinniono wielu czarodziejów.
W jednej z tych sal przesłuchiwał młodego Pottera były minister, Korneliusz Knot (obecnym Ministrem Magii jest Rufus Scrimegour).
Na tym piętrze, ostatnim w Ministerstwie Magii, jednymi z Niewymownych (tak nazywa się czarodziejów z Departamentu Tajemnic) byli Broderyk Bode i Rockwood.

To już koniec naszej wycieczki, Drogi Gościu. Mamy nadzieję że ta wycieczka Cię zaciekawiła i przyniosła mnóstwo pozytywnych wrażeń.
Zapraszamy w przyszłości do ponownego zwiedzania Ministerstwa.




Nadesłane przez: PWN
Dodane: październik 01 2007 18:04:48
Komentarze
~Druella_Rosier F
Dodano dnia 27 August 2008 02:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 679
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 94
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Artykuł strasznie długi, ale co się dziwić, skoro na tak obszerny temat?
Muszę przyznać, że nawet mi sie spodobał.
I w dodatku został napisany w oryginalnym stylu.
Dam 'W' i oby tak dalej xD
!PWN F
Dodano dnia 28 August 2008 02:30
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 320
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 17
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Hehe, cieszę się, że mój artykuł, i nie tylko ten, wrócił na Hogsmeade z powrotem. Trochę, przyznam, napracowałam się nad nim, chociaż już było to kupę czasu temu ;p.
~Kei F
Dodano dnia 10 September 2008 19:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Redaktor Żonglera
Punktów: 1046
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 128
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Nie wiem czy chciałabym tam pracować... W sumie to jest biurokracja, ale jeśli płaca byłaby wysoka to właściwie czemu nie? Pieniązki są kochane, a ja baaaaaaaaaardzo lubię je wydawać. He, he.
Art ujęty w ciekawy sposób. Myślę, że dam Wybitny.
Pozdrawiam.
Oby tak dalej!
~Temeraire F
Dodano dnia 11 November 2008 20:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Auror
Punktów: 2497
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 104
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Zgodnie z formularzem, jaki wypełniłeś, za 55 galeonów zwiedzisz cały gmach Ministerstwa.

Łoł... 55 galeonów?! Drogo...

Artykuł jest taki sobie. Fajna forma, lubię tego typu narrację. Styl... No w sumie może być. Genialnie nie jest, ale w porównaniu do niektórych innych artykułów dodawanych na Hogs - źle też nie. Ortografia jak najbardziej w porządku, ale aż zaroiło się od drobnych błędów stylistycznych, literówek i gdzieniegdzie braku przecinka. Szczególnie w opisie siódmego piętra, np. tu:

Największą pracę Departament Magicznych Gier i sportów ma podczas Mistrzostwa Świata w Quidditchu.
Tu pracowali m.i.n Ludo Bagman i Berta Jorkins.

1) Największą pracę... Dziwnie to brzmi stylistycznie. Lepiej by było Najwięcej pracy (...)
2) Nie Mistrzostwa, tylko Mistrzostw. Podobnych tej literówek było sporo.
3) Gdy stosujesz skrót do zwrotu między innymi, nie stawiaj kropek między wszystkimi literami.Z początku myślałam, że to literówka, ale potem ten błąd się powtarzał. Powinno być tak: m.in.

Hm, i jeszcze powtórzenia rzuciły mi się w oczy w tym artykule.

możemy spotkać wielu czarodziejów, którzy oczekują na windy, którymi dojadą do pięter, w których pracują.

Jeżu Kolczasty i Boru Szumiący! To zdanie aż woła do mnie o pomoc! Trzy razy powtórzyłaś wyraz który. Poza tym, nie pracuje się w piętrze, tylko na piętrze. Ja bym to sformułowała tak: (...)możemy tam spotkać wielu czarodziejów, którzy oczekują na windy. Tymi zaś dojadą do pięter, na jakich pracują(...)
I proszę. Da się bez powtórzeń? Da się.

Artykuł niby poprawny i na temat, ale średnich lotów. Widać jednak, że trochę się nad tym napracowałaś, dlatego stawiam Powyżej Oczekiwań.
~Diamond F
Dodano dnia 23 October 2009 19:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Konduktor Błędnego Rycerza
Punktów: 903
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 06.08.09
Medale:
Brak
ooo tak - artykuł na pewno jest warty uwagi. Bardzo dużo jest tu napisane i na dodatek jest to bardzo ciekawe, dużo informacji Uśmiech
Jak dla Ciebie to W RozbawionyRozbawiony :*
!leea F
Dodano dnia 11 February 2010 22:54
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11463
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 329
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Medal
Ale dłuuugie!- kiedy otworzyłam ten artykuł, wahałam się czy w ogóle go czytać ( i jeszcze ta cena...) xD, ale spokojnie przeczytałam cały, i muszę przyznać ,że zrobił na mnie nie małe wrażenie- widać od razu ,że włożyłaś w niego bardzo dużo pracy i było warto. Podoba mi się sposób w jaki jest pisany, mam wrażenie jakbym sama odwiedzała to miejsce. Mówiąc szczerze, nie zwracałam uwagi na ewentualne błędy ( jakże skrupulatnie wymienione zostały, powyżej przez Temeraire ), gdyż pochłonęła mnie sama treść. Wybitny.
~JaneVolturi F
Dodano dnia 30 May 2010 16:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 24
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 35
Data rejestracji: 28.05.10
Medale:
Brak
55 Galeonów? Oni chyba powariowali.


Cała moja reakcja. Do ministerstwa bym za 5 knutów się wahała czy wejść;p
~marihermiona F
Dodano dnia 19 August 2012 07:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Redaktor Proroka
Punktów: 1058
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 06.07.12
Medale:
Brak
Bardzo obszerny art. ale to dobrze. No ale droga, bardzo droga ta wycieczkaxD
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 09 January 2013 15:32
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Faktycznie bardzo drogo - a swoją drogą, to nie chciałbym ani zwiedzać Ministerstwa Magii ani naszego Parlamentu - w tych miejscach nie panują dobre fluidy, że tak powiem Uśmiech Uprawianie polityki, to dopiero najczarniejsza z magii Uśmiech Pozdrawiam i daję za artykuł Wybitny
~Entiche F
Dodano dnia 04 September 2022 15:48
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 145
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 87
Data rejestracji: 02.09.22
Medale:
Brak
It is a chronic condition but can be managed with Bluemen <a href=https://buypriligyo.com/>priligy amazon uk</a>
~excaxia F
Dodano dnia 11 September 2022 10:41
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 151
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 87
Data rejestracji: 09.09.22
Medale:
Brak
<a href=https://clomida.com/>clomid dosage for men</a> Although I never exPerienced any side effects the past two months.
~medinheld F
Dodano dnia 16 November 2022 20:42
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 755
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 378
Data rejestracji: 13.11.22
Medale:
Brak
<a href=http://clomid.mom/>clomid reviews</a> These results further support the mechanism in which RELA competes with CBP for binding to the BMAL1 CRD
~Neloseela F
Dodano dnia 23 January 2023 21:31
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 853
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 425
Data rejestracji: 23.01.23
Medale:
Brak
So, if you re in the mood, it s a decent indicator that ovulation is on the horizon <a href=https://brandviagra.sbs>viagra cost canada 2019</a>
~Neloseela F
Dodano dnia 09 February 2023 11:01
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 853
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 425
Data rejestracji: 23.01.23
Medale:
Brak
05 months, administration of tamoxifen alone or in combination with corticosteroids was associated with lower risk of progression to clinically overt EPS 20 <a href=http://brandcialis.best>buying cheap cialis online</a>
~IssuepGes F
Dodano dnia 09 February 2023 23:24
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 377
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 192
Data rejestracji: 08.02.23
Medale:
Brak
Yurtseven N et al 2006 A comparison of the acute hemodynamic effects of inhaled nitroglycerin and iloprost in patients undergoing mitral valve surgery <a href=http://doxycycline.buzz>doxycycline for</a>
~bruilla F
Dodano dnia 20 February 2023 05:37
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 256
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 137
Data rejestracji: 19.02.23
Medale:
Brak
Planta Med 2012; 78 13 1458 1477 <a href=http://buycialis.homes>buy cialis 20mg</a>
~Hizewly F
Dodano dnia 25 February 2023 06:16
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 306
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 157
Data rejestracji: 19.02.23
Medale:
Brak
2004, 46 243 260 <a href=https://buycialis.homes>cialis 5mg online</a>
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 61% [11 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 33% [6 głosów]
Zadowalający Zadowalający 6% [1 głos]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 427
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59