Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Dekret Edukacyjny...
Dekret Edukacyjny Numer 24
Na Polecenie Wielkiego Inkwizytora Hogwartu
niniejszym rozwiązuje się wszystkie uczniowskie organizacje, stowarzyszenia, drużyny, grupy i kluby. Za organizację, stowarzyszenie, drużynę, grupę lub klub uważa się regularne spotkania trojga lub większej liczby uczniów. O pozwolenie nowej organizacji, stowarzyszenia, drużyny, grupy lub klubu można się starać u Wielkiego Inkwizytora (Profesor Umbridge). Żadna uczniowska organizacja, stowarzyszenie, drużyna, grupa lub klub nie mogą istnieć bez wiedzy i zezwolenia Wielkiego Inkwizytora. Każdy uczeń, który samowolnie utworzy organizację, stowarzyszenie, drużynę, grupę czy klub lub wstąpi do jakiejś organizacji, stowarzyszenia, drużyny, grupy czy klubu nie posiadających zezwolenia Wielkiego Inkwizytora, Zostanie wydalony ze szkoły.
Powyższe zarządzenie wydano na podstawie Dekretu Edukacyjnego Numer Dwadzieścia Cztery.
Podpisano:
Dolores Jane Umbridge
Wielki Inkwizytor

Czarodziejska rozrywka
W Hogwarcie jak zawsze, jest sporo nauki. Więc, żeby umilić sobie wolny czas młodzi czarodzieje i czarodziejki wymyślili sposób na zabicie nudy. Są to różne gry i zabawy. Ja postanowiłam, że opiszę kilka z nich. Usiądźcie wygodnie w fotelu (czy w czym tam wolicie), weźcie popcorn, colę i raczcie przeczytać, co znowu Keyra wymodziła Oczko.


Gargulki


Gra przypominająca nasze 'mugolskie' kulki. Różnica jednak polega na tym, że gdy popełni się zły ruch, kulka wydziela niezbyt przyjemny dla naszego 'systemu węchowego' zapach i pluje nam w twarz śmierdzącym pleśnią i zgnilizną płynem. Ale pomimo tego i tak hogwardczycy bardzo lubią w nią grać. Z zamiłowania do tej powstał także 'Klub Gargulkowy' (za czasów panowania Dolers Umbridge zabroniony aż do odwołania).

Czarodziejskie szachy

Jak wiecie, niektórzy czarodzieje (np. Artur Weasley) lubią wszystko, co mugolskie. I właśnie dla takich ludzi (i pewnie nie tylko dla nich) stworzono czarodziejskie szachy. Od mugolskich różnią się jedną, (ale jakże fajną cechą). Umieją poruszać się, słuchają twoich rozkazów. Sam możesz wytrenować swoją 'armię', która w Pokoju Wspólnym po raz setny pokona szachy z armii Harry'ego Pottera.

Magiczne karty

W ten sam sposób, co szachy, czarodzieje ulepszyli karty. Chociaż w mugolskim świecie jest wiele gier karcianych, czarodzieje upatrzyli sobie szczególnie jedną. Jest to 'dureń'. Zasadami prawie nie różni się od zwyczajnego. Ale że prawie robi wielką różnicę jest jeden szczegół troszkę inny. Gdy gracz przegrywa, karty wybuchają.

Quidditch

Quidditch. Na sam dźwięk tego słowa każdy fan sportu robi nieobecną minę, oczy stawia w słup i zaczyna marzyc. Jednak nie przestraszcie się! To nie jest żadna straszna choroba. To jest tylko quiditchomania. Polega ona na obsesyjnym przeliczaniu czasu w godzinach, minutach i sekundach do kolejnego meczu. A teraz, gdy już nam nikt nie przeszkadza (tzn. wszyscy cały czas są w transie, po wypowiedzianym przeze mnie słowie) mogę wyjaśnić ci reguły tej gry. Są bardzo proste. Jak to się mówi: piłka jest jedna, a bramki są dwie. Ale nie w Quiditchu, mój drogi! W tej grze są trzy rodzaje piłek. Tłuczek, kafel i złoty znicz. Tłuczek jest chyba najmniej lubianą piłką w tej grze. Jest złośliwą, czarną piłką, której marzeniem jest postrącać wszystkich z mioteł. Ale, nie musisz się bać, jeśli w twojej drużynie są dobrzy pałkarze. Im nie straszny żaden tłuczek! A pytasz, co z kaflem? Kafel jest dużą, czerwoną piłką. Ścigający podają go między sobą. Gdy wrzucisz go do którejś z bramek (są trzy bramki) przeciwnika, twoja drużyna zyskuje 10 punktów. Lecz, nieraz może być to trudne zadanie. Bo przy bramkach czekają obrońcy, którzy w pocie czoła łapią kafle. Jesteś ciekawy, co to złoty znicz? To chyba najważniejsza piłka w całej grze. Jest bardzo mała, bardzo złota, bardzo skrzydlata i bardzo szybka. No i z tego wynika, że trudno ją złapać. Do tego potrzebny jest dobry szukający. Jego zadaniem jest złapać znicz. Gdy to zrobi, drużyna zyskuje 150 punktów (a mecz oczywiście się kończy). I... czekaj! Ty też zaraziłeś się quiditchomanią?

Prasa

Gdy tylko Gutenberg wynalazł pismo, w czarodziejskim świecie zawrzało. Ludzie zaczęli się prześcigać w pomysłach, o czym pisać w gazecie, jaki będzie jej tytuł i gdzie zamieścić rubrykę 'Sprzedam i kupię'. Przez ten 'rynek papierniczy' przewinęło się wiele gazet. Lecz obecnie, w tym biznesie liczą się tylko trzy. Plotkarski, nieprzewidywalny i jeszcze raz plotkarski "Prorok Codzienny". Na drugim miejscu podium stoi magazyn "Czarownica". Jest to czasopismo raczej kobiece (bo który facet chciałby słuchać co jest teraz modne, lub co ugotować, by oczarować gości). A trzecie, lecz też zaszczytne miejsce zajmuje "Żongler". Jest to "świeża pozycja na podium", ponieważ jego sprzedaż zwiększyła się dopiero po udzielonym przez Harry'ego Pottera wywiedzie. No, ale może pan Lovegood stanie się szychą wśród tym wszystkich redaktorów innych pism i piśmideł?

Radio

No cóż, przyznajmy. Każdy lubi czasem posłuchać ulubionej stacji w radiu. Lecz, gdybyście wiedzieli, ile czasu statystyczny czarodziej spędza czasu przed radiem, chyba byście nie uwierzyli. Statystycznie, każda czarodziejka trzy czwarte swojego życia słucha stacji: Magiczna Kobieta (a najchętniej audycji Godzina czarów). Większość mężczyzn słucha Męskiego radia (wszystkie audycje cieszą się dużą popularnością). A dzieci, jak to dzieci. Próbują odkryć, jak wygląda życie mugoli i z chęcią i niedowierzającym uśmiechem na ustach słuchają Radia Eska (sto sześć i dziewięć!).

Oczywiście nie wspominam o takich przyjemnych formach spędzania czasu jak jedzenie czekoladowych żab na nudnych lekcjach, podkładanie śmierdzących bomb pod drzwiami do gabinetu Filcha, męczenie Pani Norris...
Chyba się domyślacie, dlaczego.




Nadesłane przez: Keyra
Dodano: wrzesień 10 2007 07:49:47
Komentarze
`Czarodziejka F
Dodano dnia 17 April 2010 22:09
Moderator (F)
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11092
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 464
Data rejestracji: 05.04.10
Medale:
Medal Medal Medal
Bardzo fajny artykuł.Czarodzieje się nie nudzili "w czasie przerwy na lunch".
~Bou F
Dodano dnia 02 May 2010 13:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Książe Półkrwi
Punktów: 2195
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 137
Data rejestracji: 27.04.10
Medale:
Brak
Bardzo przyjemnie się czytało ten artykuł Uśmiech. Jest kilka błędów,ale to nic,bo art jest taki fajny,że właściwie ich nie widac.Daję W
~Sebik5 F
Dodano dnia 27 May 2010 19:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 39
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 30.04.10
Medale:
Brak
Bardzo fajne są rozrywki czarodziejów. Najbardziej mi się podoba Quiddicz i szachy czarodziejów. Jestem nawet dobry w szachy, więc by była fajna gra.
~marta F
Dodano dnia 15 July 2010 14:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 875
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 77
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Bardzo dobry artykuł. Przyjemnie się go czyta. Napisany starannie i czytelnie.
Tak swoją drogą zagrałabym sobie w czarodziejskie szachy(oczywiście nie z Ronem, nie lubię przegrywać aż tak miażdżąco), w tych mugolskich nigdy nie chce mi się przesuwać pionków...tak wiem straszny ze mnie leń...o i nawet się zrymowało trochę....
~Larinne F
Dodano dnia 11 September 2010 15:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Minister Magii
Punktów: 2021
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 143
Data rejestracji: 21.07.10
Medale:
Brak
W książce mało było o czarodziejskim radiu. Z chęcią dowiedziałabym się czegoś więcej o czarodziejskich piosenkarzach lub posłuchałabym wiadomości ze świata czarodziejów (interesowałyby mnie w przeciwieństwie do tych naszych...;] ).
Oprócz Quidditcha, którego praktycznie wszyscy ubóstwiają udało mi się również polubić Szachy czarodziejów. Fajnie by było móc w nie pograć.^
~Julia S F
Dodano dnia 09 October 2010 11:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 172
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 09.10.10
Medale:
Brak
Przyjemnie się czyta, artykuł bardzo dobrze napisany.
Zasługuje na Wybitny!
~Liselane F
Dodano dnia 21 November 2010 21:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 404
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 37
Data rejestracji: 13.04.09
Medale:
Brak
a ja nie lubię tego artykuł ... ja go KOCHAM! Czyta się go naprawdę przyjemnie, język jest przystępny bez żadnych encyklopedycznych wywodów, po prostu cudo! Stawiam oczywiście 'W' Oczko
~Tsunade24 F
Dodano dnia 08 December 2010 18:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Goblin
Punktów: 29
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 08.12.10
Medale:
Brak
Haha ! Artykuł świetny. Lekko napisany z poczuciem humoru, niektórych gier nie słyszałam np. kart i za to się dowiedziałam , i dzięki ci Uśmiech Quidich ! heh naprawdę działa ! xD
~przyjacielharrego F
Dodano dnia 26 January 2011 15:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -30
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 07.02.10
Medale:
Brak
Ja nie ocenię tego na W gdyż moim zdaniem na to nie zasługuje. Nie przeczytałem tu czegoś ,czego bym nie wiedział a tak właściwie o to chodzi żeby dowiedzieć się czegoś ,czego się wcześniej nie wiedziało prawda ? Więc z takim oto wnioskiem daję P bo jednak spodobał mi się styl którym jest to napisane.
~HermiOla F
Dodano dnia 01 February 2011 15:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 143
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 31.01.11
Medale:
Brak
Fajny artykuł, może na się wiele z niego nauczyć. Bogate słownictwo. Daję W.
~Themanton F
Dodano dnia 20 February 2011 15:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 54
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 02.02.11
Medale:
Brak
Chyba wszystko opisałeś, ale dużo jest w tym "masła maślanego" więc Z
~JQcay F
Dodano dnia 21 July 2011 15:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru
Punktów: 122
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 30.06.11
Medale:
Brak
Nigdy nie wiedziałem o co chodzi w 'durniu' a teraz wiem Oczko I tak, ja też zaraziłem się quidditchomanią! Oczko
~levicorpus_ F
Dodano dnia 13 August 2011 20:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 162
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 08.08.11
Medale:
Brak
Bardzo fajny. Dobrze i szybko się czytało. W.
~Gryf5r F
Dodano dnia 14 August 2011 15:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 673
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 08.08.11
Medale:
Brak
Artykuł fajny, drobne błędy, np. : Gutenberg wynalazł druk, a nie pismo ; D Ale daję wybitny Uśmiech
~Nudziara F
Dodano dnia 17 August 2011 15:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 72
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 14.08.11
Medale:
Brak
Bardzo fajny artykuł! Miło mi się czytało Oczko Ładnie piszesz Uśmiech)
~Tonki F
Dodano dnia 19 October 2011 21:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Sklepikarz z Hogsmeade
Punktów: 824
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 05.04.11
Medale:
Brak
Świetny artykuł, bardzo dobrze się go czyta. Uśmiech W.
~nattso F
Dodano dnia 08 December 2011 20:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 179
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 08.10.11
Medale:
Brak
Ciekawy artykuł. Skąd to wszystko wiesz? ;pJęzyk wybitny ;p
~Elfias F
Dodano dnia 25 December 2011 21:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru
Punktów: 130
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 24.12.11
Medale:
Brak
Eee... ten artykuł jest poprawny lecz nie ma w nim żadnych emocji. Niczego nowego się nie dowiedziałem......... nie stawie ci oceny... ale nie przejmuj się moim komentarzem. jestem trochę psychiczny. xD
~leda F
Dodano dnia 19 April 2012 13:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 178
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 15.04.12
Medale:
Brak
Ten artykuł jest naprawdę niezły. Masz lekkie pióro i chłodny umysł, którym dzielisz się z innymi. Artykuł jest krótki, zwięzły, na temat, nie mniej dostarczający wielu przydatnych informacji. Stawiam duże PO, ponieważ dostrzegłam kilka drobnych błędów, ale to nic Uśmiech
~Hannibal F
Dodano dnia 24 April 2012 10:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Horkruks
Punktów: 7188
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 76
Data rejestracji: 04.04.12
Medale:
Brak
Bardzo ciekawy, wyczerpujący i dośc długi artykuł. Zasługuje na Wybitnego.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 88% [83 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 9% [8 głosów]
Zadowalający Zadowalający 1% [1 głos]
Nędzny Nędzny 1% [1 głos]
Okropny Okropny 1% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 340
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59