Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Ron & Harry
Ron & Harry
- No dobra - powiedział Ron, otwierając książkę na stronie piątej i szóstej. - Co widzisz w mojej?
- Rozmokłe brązowe fusy - mruknął Harry, którego odurzający, wonny dym wprawił w stan senności i otępienia.

Śmierciożerca
Śmierciożercy to grupa czarodziejów czystej krwi, najczęściej pochodzących z rodów o długiej tradycji. Byli siłą wykonawczą planów Voldemorta – wykonywali najtrudniejsze zadania, zlecone im przez swojego guru. To oni przyczynili się do śmierci ogromnej liczby ludzi – mieli przyzwolenie od swojego pana na zabijanie mugoli, co było dla nich zabawą.

Po upadku Voldemorta wielu z nich zostało wyłapanych przez aurorów, osądzonych i zesłanych do Azkabanu, inni zginęli, a niektórzy wrócili, twierdząc, że Voldemort rzucił na nich czar i opanował ich umysły.

Gdy Voldemort powrócił, większość Śmierciożerców ponownie poparła swojego pana. Część zrobiła to jednak tylko z obawy przed jego gniewem. Wierni Śmierciożercy zostali wynagrodzeni przez Voldemorta, a na tych, którzy go zdradzili, wydał wyrok śmierci.

Do najbardziej znanych Śmierciożerców należą:

Lucjusz Malfoy
Igor Karkarow
Severus Snape
Bellatrix Lestrange
Barty Crouch Jr.
Peter Pettigrew
Slatero Quirrell
Crabbe senior
Goyle senior
Rodolphus Lestrange
Rabastan Lestrange
Augustus Rookwood
Antonin Dołohov
Fenrir Greyback (wilkołak)
Walden Macnair
Regulus Black
Evan Rosier
Avery, Nott, Jugson, Mulciber, Travers, Wilkes


Osoby świadomie lub nieświadomie współpracujące z Voldemortem, oczyszczone z zarzutów:

Syriusz Black
Zarzuty: podejrzany o doniesienie Voldemortowi informacji na temat miejsca pobytu Lily i Jamesa Potterów, zabójstwo dwunastu mugoli (w biały dzień, na oczach świadków z pozamagicznego świata)
Osoba odpowiedzialna: Peter Pettigrew
Aktualnie: formalnie nigdy nie został oczyszczony z zarzutów; zginął

Ludo Bagman
Zarzuty: przekazywanie informacji Lordowi Voldemortowi
Osoba odpowiedzialna: Bagman przekazywał informacje Augustusowi Rookwoodowi, pracownikowi Ministerstwa Magii, nie wiedząc, że Rookwood jest Śmierciożercą
Aktualnie: oczyszczony z zarzutów przez Ministerstwo Magii

Ginny Weasley
Zarzuty: otwarcie Komnaty Tajemnic
Osoba odpowiedzialna: Lord Voldemort, poprzez wspomnienia ze swojego szkolnego pamiętnika
Aktualnie: nigdy nie została postawiona w stan oskarżenia

Viktor Krum
Zarzuty: zaatakowanie uczestników trzeciego zadania Turnieju Trójmagicznego w 1995 roku
Osoba odpowiedzialna: działał pod wpływem klątwy Imperius, rzuconej na niego przez Barty’ego Croucha Jr., sprytnie ukrytego pod postacią Alastora Moody’ego
Aktualnie: nigdy nie został postawiony w stan oskarżenia

Broderick Bode
Zarzuty: kradzież przepowiedni dotyczącej Harry’ego Pottera z Departamentu Tajemnic w Ministerstwie Magii
Osoba odpowiedzialna: działał pod wpływem klątwy Imperius rzuconej przez Lucjusza Malfoya
Aktualnie: zabity przez niebezpieczną roślinę wysłaną przez Malfoya do szpitala świętego Munga.



Nadesłane przez: Glix
Dodane: marzec 12 2006 09:44:19
Komentarze
~Kei F
Dodano dnia 09 September 2008 20:37
Użytkownik
Awatar
Dość dobry artykuł, choć... Pozostaje jakiś niedosmak po nim. Czegoś mi tu brakuje. Nie wiem też, czy był sens opisywania w artykule "śmierciożercy" ludzi, którzy "pracowali" z Voldemortem, bo oni nie mają z Death Eaters nic wspólnego.
Rys całkiem rozbudowany, ale od oceny się wstrzymam.
~Yennefer F
Dodano dnia 20 September 2008 19:44
Użytkownik
Awatar
No nieźle. Śmierciożercy nie byli tylko czystokrwistymi czarodziejami. Np. Snape. Nawet fajnie napisane, ale już na pierwszy rzut oka widać bibliografię: wikipedia, wikipedia, wikipedia... Waham się między Zadowalający, a Nędzny, więc się wstrzymam.
~DominiKa812 F
Dodano dnia 16 November 2008 22:26
Zbanowany
Awatar
Artykuł bardzo ciekawy, fajnie mi sie czytało. Bardzo ciekawe oskarżenia fajnie było sobie je przypomnieć, chodź tak troszkę skopiowane z innych stron ale no cóż. Nikt nie bierze niczego z głowy. Za dużo chyba się nie napracowałeś więc hymm, dam Zadowalający.
~Cho_Black_S F
Dodano dnia 18 November 2008 20:14
Użytkownik
Awatar
Śmierciożercy to grupa czarodziejów czystej krwi, najczęściej pochodzących z rodów o długiej tradycji. Byli siłą wykonawczą planów Voldemorta - wykonywali najtrudniejsze zadania, zlecone im przez swojego guru. To oni przyczynili się do śmierci ogromnej liczby ludzi - mieli przyzwolenie od swojego pana na zabijanie mugoli, co było dla nich zabawą.

Z tą czystą krwią przewaliłaś na maxa.Wystarczy popatrzyć na Severusa i Voldzia._Oni byli półkrwi - matki magiczne, ojcowie - zwykli mugole._Wiedz, że to wpłynie na ocenę.

Osoby świadomie lub nieświadomie współpracujące z Voldemortem, oczyszczone z zarzutów:
Syriusz Black
Zarzuty: podejrzany o doniesienie Voldemortowi informacji na temat miejsca pobytu Lily i Jamesa Potterów, zabójstwo dwunastu mugoli (w biały dzień, na oczach świadków z pozamagicznego świata)
Osoba odpowiedzialna: Peter Pettigrew
Aktualnie: formalnie nigdy nie został oczyszczony z zarzutów; zginął

Mówisz,_że oczyszczone z zarzutów,_a przy Syriuszu piszesz,_że nie został._Dziwne.. ;/
~FeltonLover F
Dodano dnia 05 January 2009 14:18
Użytkownik
Awatar
Ojj, błędów tyle. Już w pierwszym zdaniu. "czystą krwią?" haha... nie wszyscy, a nawet powiem że większość nie.
Greyback nie był śmierciożercą. Nie miał mrocznego znaku. Był tylko zwolennikiem czarnego pana.
I jeszcze. Syriusz został pośmiertnie oczyszczony z zarzutów Uśmiech
Daję Z.
~atrammarta F
Dodano dnia 23 February 2009 02:44
Użytkownik
Awatar
Taki nijaki ten artykuł. Niby, nie było wiele błędów, ale jakiś taki... nie wiem.

Cho już wytknęła błędy, więc myślę, że nie muszę tego robić po raz wtóry.

Z
~huncwot F
Dodano dnia 28 April 2009 22:33
Użytkownik
Awatar
Art średni... nie ma nawet słowa o tzw. "mroczny znaku" i o jego właściwościach i zadaniach. I powiedzmy sobie szczerze że Snape nie był prawdziwym śmierciożercą (to znaczy popierał Voldemorta ale inne sprawy były dla niego ważniejsze). Jak już powiedziałem art kiepski. Nie ma nawet połowy tego co zawarte jest w samych tylko książkach, trzeba było wejść na parę stron o Harrym to już jest więcej info. Mogę dać najwyżej N
~Przemas1002 F
Dodano dnia 10 July 2009 10:00
Użytkownik
Awatar
"Śmierciożercy to grupa czarodziejów czystej krwi, najczęściej pochodzących z rodów o długiej tradycji. Byli siłą wykonawczą planów Voldemorta - wykonywali najtrudniejsze zadania, zlecone im przez swojego guru. To oni przyczynili się do śmierci ogromnej liczby ludzi - mieli przyzwolenie od swojego pana na zabijanie mugoli, co było dla nich zabawą."
Mam takie same zastrzeżenia do tego jak Cho Black.
jak dla mnie jedyna ocena którą mogę postawić to Z
~filipka96 F
Dodano dnia 12 August 2009 18:16
Użytkownik
Awatar
snape został oczyszczony z zarzutów.
artykuł trochę chaotycznie napisany proponował bym go napisać jeszcze raz na spokojnie.
puki co Z.
~Reveneged F
Dodano dnia 17 October 2009 12:08
Użytkownik
Awatar
Wstrzymam się od oceny, bo szczerze nie spodobał ni się ten artykuł. Jest to temat często poruszany w książce, więc spodziewałam się dłuższego opisu. jak już ktoś wspomniał, zieje tu Wikipedią. Naprawdę, można było napisać to lepiej.
~Luna Lovegood F
Dodano dnia 08 February 2010 19:33
Użytkownik
Awatar
niezły artykuł ale na wybitny to on nie jest dam zadowalający ponieważ spodziewałam się o nich trochę więcej.

Śmierciożercy to grupa czarodziejów czystej krwi,

Nie wszyscy śmierciożercy byli czystej krwi nawet Czarny Pan był półkrwi
~Nigellus_Black F
Dodano dnia 11 February 2010 22:28
Użytkownik
Awatar
Niby nieźle, ale ten artykuł to jest jednak nie to. Zabrakło przede wszystkim informacji o sposobach komunikowania się ze sobą śmierciożerców. Chodzi tu głównie o Mroczny Znak. Styl jest w porządku, ale z racji kilku pomyłek i braków wystawiam Zadowalający, choć chciałem wystawić coś lepszego.
~Hanna Abbott F
Dodano dnia 04 March 2010 17:05
Użytkownik
Awatar
Śmierciożercą jest też Thorfinn Rowle(torturowany za niewykonanie zadania) oraz Gibbon(w 6 części wyczarował nad Hogwartem Mroczny Znak, zaraz potem został trafiony Avadą Kedavrą przez
kolegę-śmierciożercę).
~Domaa F
Dodano dnia 10 August 2010 12:19
Użytkownik
Awatar
A jak dla mnie to fajnie się czytało ten artykuł. Może jest parę błędów, ale interesująco napisane i nie nudzi, także daje Powyżej Oczekiwań.
~Ginny_Ruda F
Dodano dnia 25 August 2010 12:21
Użytkownik
Awatar
A więc napisane jest ładnie, chociaż czegoś mi tutaj zabrakło. Trochę ubogi ten artykuł, pożałowałaś informacji i stron w Wordzie? x ddd
O śmierciożercach można by napisać o wiele więcej. Wspomnieć coś o ich 'dokonaniach' chociażby. Błędy poprawiły osoby nade mną, a więc nad tym już nie będę się rozczulać. Tekst na Z.
~Therion F
Dodano dnia 11 July 2011 12:38
Użytkownik
Awatar
Hm, jest zadowalająco, ale w zasadzie spodziewałam się czegoś więcej. Wstrzymam się od oceny.
~Mrs_Snape F
Dodano dnia 30 August 2011 13:58
Użytkownik
Awatar
No cóż... Trochę mało informacji jest zawartych w tym artykule :/. Znalazłam tez kilka błędów. Daję Z.
~TomonaRiddle F
Dodano dnia 09 July 2012 18:04
Użytkownik
Awatar
Było parę błędów, bo to, że ktoś współpracował z Lordem niekoniecznie od razu znaczyło, że był Śmierciożercą. Całkiem ciekawie, chociaż nie spełniło to moich oczekiwań. No i oczywiście można było czerpać "inspirację" z wikipedi, ale to jest praktycznie w całości z niej zerżnięte, więc nie za bardzo.
Od oceny również się wstrzymam, chociaż najbliżej chyba do zadowalającego.
~Seba LPO F
Dodano dnia 28 August 2012 10:17
Użytkownik
Awatar
Fenrir Greyback nie był Śmierciożercą !!! Jemu pozwalano nosić szatę i w ogóle ale NIE MIAŁ MROCZNEGO ZNAKU !!!

Za ten błąd Z
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 29 December 2012 21:51
VIP
Awatar
Tak, Greyback nie był śmierciożercą - podobnie zresztą jak Quirell, śmierciożercami nie zostawali tylko czarodzieje czystej krwi ( a Severus Snape ? ) - artykuł z paroma błędami, ale postaram się być bardziej "miłosierny" niż inni i dam PO - chociaż błędy "rażą" w oczy...
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 18% [7 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 23% [9 głosów]
Zadowalający Zadowalający 48% [19 głosów]
Nędzny Nędzny 10% [4 głosów]
Okropny Okropny 3% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Bella Muerte F 09-03-2025 21:16

Nie, ale chciałabym chcieć to przeczytać.
~Grande Rodent F 09-03-2025 21:10

Ja na to nie czekam niestety :/ Oscary oglądnięte, obecnie czytam Wołanie Kukułki. To też w sumie Rowling. Czytał ktoś?
~Bella Muerte F 08-03-2025 17:32

HP taki awangardowy teraz, coś Rowling nie poszło bycie Szekspirem na miarę 21wiec może to się sprawdzi... Anyway, joke for today : ship name Musk Trump= Tusk
~Bartholomew F 07-03-2025 20:13

zrobia ze Snape ofiare rasizmu, czarny uczen gnojony przez elitarnych bialych uczniow szkoly magii i rasizmu w hogwarcie, z ojcem glownego bohatera na czele
^raven F 05-03-2025 23:04

No mnie przeszkadza nawet to, ze obsada nie bedzie angielska, wiec nie jestem jakos szczegolnie euforycznie nastawiona do tego projektu. Sie oceni, jak juz powstanie Zmieszany
^raven F 05-03-2025 23:01

Bella Muerte, ale to juz chyba oficjalne, ze Dumbledore'em bedzie John Lithgow, co nie? Ninja Czarny to ma byc Snape...
`RazorBMW F 04-03-2025 23:56

I nie, odcien skory to jest najmniejszy problem iksde. Potter jest martwy jako franczyza i HBO nie musi sie wysilac wiec wleci "kolejny serialik w przerwie na VoD"
`RazorBMW F 04-03-2025 23:54

Ja nie wiem czy ktos na ten badziew czeka na serio, HBO najlepsze czasy ma daaaaaaaaaawno za soba (True Detective faaaaaaaaantastycz
ny sezon 1, drugi okay, trzeci troche lepszy, reszta fuj)
~Bella Muerte F 04-03-2025 12:39

Widzę, że robię sztuczny tłum x6, no ładnie
~Bella Muerte F 04-03-2025 12:37

Witaj wiosko! Kto czeka na czarnoskórego Dumbledore'a czy Snape'a w HBO max Uśmiech)?
#Ginny Evans F 03-03-2025 04:59

Też nie jestem ukontentowana, ale pojawiło się kilka lubianych twarzy podczas ceremonii. Dobranoc! Sowa
^raven F 03-03-2025 04:54

Voldi bez Oscara, Trenta w ogole zapomnieli zaprosic (a ja zapomnialam to wczesniej sprawdzic Omg ), chyba nie jestem ukontentowana. Dobranoc, Hogs! Czarodziej
^raven F 03-03-2025 02:22

Serce
#Ginny Evans F 03-03-2025 02:05

:hug:
^raven F 03-03-2025 01:28

Bez Trenta nie jest tak bardzo happy Płacze
#Ginny Evans F 03-03-2025 00:52

Hejka, hogs! Happy Oscars day!
^raven F 03-03-2025 00:12

Sowa }{
`RazorBMW F 12-01-2025 14:53

To nie tak ze labele maja 50% obnizki na albumy bandcampie xD
^N F 11-01-2025 23:24

Magicznego roku, niech pieniądze w portfelu się magicznie pojawiają! Czarodziej
~Grande Rodent F 01-01-2025 13:05

Hej, również dla was magicznego nowego roku! Ja słucham top 357 już 3 dzień jak co roku. W temacie fajerwerków, też nie przepadam, bo moje koty się boją.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 60
» Zarejestrowanych: 77,001
» Zbanowanych: 1,626
» Gości online: 886
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 5422
» Data rekordu:
10 September 2024 23:44
Ustawa dotycząca używania ciasteczekDrogi Użytkowniku, w ramach naszej strony stosowane są pliki cookies. Ich celem jest świadczenie usług na najwyższym poziomie, w tym również dostosowanych do Twoich indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies - więcej informacji na ten temat znajdziesz w polityce prywatności.
Zamknij