Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Powitanie Harry&a...
Powitanie Harry'ego na Grimmuald Place 12
Huknęło dwa razy i pośrodku pokoju zmaterializowali się dwaj bliźniacy, Fred i George. Świstoświnka rozćwierkała się jeszcze głośniej i wylądowała na szafie obok Hedwigi.
- Przestańcie to robić! - jęknęła Hermiona błagalnie do bliźniaków, którzy byli tak samo rudzi jak Ron, ale niżsi i bardziej krępi.
- Cześć, Harry - powitał go George, szczerząc zęby. - Wydawało się nam, że usłyszeliśmy twój słodki głosik.
- Nie duś w sobie złości, Harry, wywal z siebie wszystko- rzekł Fred, również szczerząc zęby. - w promieniu pięćdziesięciu mil jest jeszcze kupa ludzi, którzy cię nie usłyszeli.

Snape, Dumbledore i ... Fawkes.
Witam. Chciałbym się z wami podzielić moimi spostrzeżeniami odnośnie tajemnic Snape'a i Dumbledore'a.

1. Czy powodem bezgranicznego zaufania Snape'a do Dumbledore'a jest Przysięga Wieczysta?
Moim zdaniem jest to możliwe, ponieważ Dumbledore nie jest na tyle głupi, żeby tak po prostu komuś zaufać, a już na pewno, jeśli chodzi o tak ważną sprawę, jak los świata czarodziejów i życie Harr'ego. Myślę, że dlatego jest w 100% pewien, że Snape wypełnia jego polecenia, służy Zakonowi. Gdyby tak nie było, to Snape już by nie żył, a poza tym, dlaczego nigdy nie powiedział tego Harry'emu?
Bał się, że jakimś cudem Voldemort się dowie, np.: dostanie się do jego głowy, co udowodnił w czasie, gdy Harry stał się w śnie wężem lub przez Malfoy'a, który może powiedzieć ojcu, a ten Voldemortowi. Niektórzy mówią, że teoria przysięgi jest niemożliwa, ponieważ musi być świadek. Według mnie w tym wypadku świadek był. Była to osoba, która wiedziała o wszystkim, co się dzieje w gabinecie dyrektora, ponieważ przebywa tam cały czas. Myślę o feniksie. Jest to bardzo rozumny ptak, który wykazuje swoją lojalność wobec Dumbledore'a. W piątej części, gdy Harry opowiada Dumbledore'owi o tym, jak zaatakował we śnie Artura, Dumbledore wzywa feniksa i prosi, aby go ostrzegł przed Umbridge.
"Feniks obudził się, wyprostował osadzoną na długiej szyi główkę i wpatrzył się w niebo bystrymi czarnymi oczami.
-W razie, czego musisz nas ostrzec- powiedział cicho Dumbledore do ptaka.
Buchnął ogień i feniks zniknął."
/Str 520-HPIZF/
To oznacza, że feniks rozumiał wszystko i mógł także zrozumieć słowa przysięgi lecz to dotyczyło służby, a co z zabiciem Dumbledore'a? Może, jeżeli ofiara będzie wiedziała o przysiędze i się zgodzi to przysięga będzie dalej ważna, o ile Snape będzie dalej szpiegował Lorda Voldemorta?
Jeśli chodzi o to dlaczego feniks nie pomógł Dumbledore'owi, gdy Snape go zabijał, to proste, Dumbledore prosił o to Feweksa, który to zrozumiał .
Jeżeli Snape jeszcze żyje, to znaczy, że działa po stronie Zakonu.

2. Jak Snape ukrywa przed Voldemortem rzeczy, o których rozmawia z Dumbledorem?
Snape jest bardzo dobry w legilimencji, ale wydaje mi się, że obawia się, że Voldemort w końcu dostanie się do jego umysłu, więc pozbywa się niepotrzebnych wspomnień, które mogłyby ujawnić prawdę.
Ale jak?
Myślodsiewnia Dumbledore'a!
Snape wyrzuca tam wspomnienia o rozmowach z Harrym i Dumbledorem. Dowodem na to jest pierwsza lekcja oklumencji, kiedy to Snape tłumaczy mu, co to jest oraz mówi trochę o możliwościach Czarnego Pana.
Potem usuwa to wspomnienie ze swojej głowy.
"Wyciągnął różdżkę z wewnętrznej części kieszeni szaty, a Harry zesztywniał, ale Snape tylko przyłożył ją sobie do skroni i zanurzył jej koniec w tłustych czarnych włosach. Po chwili ją wyciągnął, a wówczas między różdżką a skronią pojawił się długi strzep srebrnej substancji, coś jak gruba pajęcza nić, która przerwała się, gdy odjął różdżkę od głowy, i wpadła do myślodsiewni...".
Snape powtarzał to parę razy po to, aby nic z tych rozmów nie pozostało, myślę, że to samo robił podczas rozmów z Dumbledorem.
Sądzę, że myślodsiewnia Dumbledore'a zawiera odpowiedzi dotyczące wszystkich pytań do byłego dyrektora i Snape'a.

3. Gdzie odleciał feniks?
Myślę, że po złożeniu hołdu dyrektorowi poleciał wypełniać ostatnie zadanie od Dumbledore'a. Podejrzewam, że chodzi o znalezienie horkruksów dla Harry'ego (zgodnie ze wskazówkami od Dumbledore'a). Fawkes będzie także walczył z Nagini, ponieważ nie wyobrażam sobie, żeby Harry ganiał za wężem po placu boju wymachując różdżką, a Fawkes doskonale spisuje się w walce. Udowodnił to podczas oślepiania bazyliszka w II tomie.
To koniec mojej teorii.

Teraz wy pomęczcie się z tym zagadnieniem. Mam nadzieję, że dałem wam powód do myślenia.





Nadesłane przez: stworek6
Dodano: lipiec 06 2007 22Kotecek1:00
Komentarze
~Yennefer F
Dodano dnia 05 October 2008 16:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Przewodniczacy Wizengamotu
Punktów: 1801
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 151
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Myślę, że Dumbledore nie potrzebował żadnej przysięgi, żeby zaufać Snape'owi tym bardziej Fawkes nie mógł byś świadkiem, bo jest... zwierzakiem! Olśnienie? Nie ważne. Druga teoria jest według mnie bardzo prawdopodobna. Snape mógł czasem pożyczać od Dumbla myślodsiewnię, ale korzystał też z OKLUMENCJI. No właśnie - oklumencji. Ty napisałeś "legilimencja" - to błąd. Legilimencja służy do wdzierania się do cudzego umysłu, a oklumencja do chronienia swego umysłu przed wtargnięciem osoby używającej legilimencji. No cóż każdemu może się zdarzyć błąd, ale nie ja będę go brała pod uwagę przy ocenianiu. Trzecia teoria kompletnie się nie zgadza. Pragnę przypomnieć, że w siódmej części Albusowy feniks się już nie pojawia Smutny Z artykułu jednak wynika, że został napisany jeszcze przed wydaniem Insygniów Śmierci, więc tego też nie biorę pod uwagę. Fawkes poleciał pewnie założyć feniksową rodzinkę, czy coś w tym stylu i nie powinniśmy się o niego martwić. Poważniejszych błędów nie widziałam (i nie będę się przypatrywać bo mi się nie chce), więc daje Powyżej Oczekiwań.
~Rewolucja F
Dodano dnia 03 January 2009 19:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dyrektor Hogwartu
Punktów: 4576
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 310
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
1. Czy powodem bezgranicznego zaufania Snape'a do Dumbledore'a jest Przysięga Wieczysta?

Nie, nie, nie. Czarodziej kalibru Albusa nie potrzebował przysięg czy to Wieczystych, czy innych. A poza tym, musiałby być świadek.
Była to osoba, która wiedziała o wszystkim, co się dzieje w gabinecie dyrektora, ponieważ przebywa tam cały czas. Myślę o feniksie

Fawkes to osoba? Od kiedy? ;d
To oznacza, że feniks rozumiał wszystko i mógł także zrozumieć słowa przysięgi lecz to dotyczyło służby, a co z zabiciem Dumbledore'a?

Ssh... przecież musiłby mieć różdżkę, by móc być Gwarantem. ^^^
Myślę, że po złożeniu hołdu dyrektorowi poleciał wypełniać ostatnie zadanie od Dumbledore'a. Podejrzewam, że chodzi o znalezienie horkruksów dla Harry'ego (zgodnie ze wskazówkami od Dumbledore'a).

Jasne, co jeszcze. Może je zniszczyć? ^^
~~~
Według mnie, artykuł porusza "problemy", które dla wszystkich są raczej jasne.
Nie bardzo wyobrażam sobie Fawkesa jako Gwaranta, wątpię by była jakaś Przysięga ze strony Snape'a.
Myślę, że wszystko jasne. ^^
~~~
Co do poprawności ortograficznej, interpunkcyjnej, gramatycznej, nie mam zastrzeżeń.
Wena życzę i sukcesów.
~Beatrix F
Dodano dnia 11 January 2009 19:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 87
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 19
Data rejestracji: 05.01.09
Medale:
Brak
Zgadzam się z MissyBlack, że:
1. Czy powodem bezgranicznego zaufania Snape'a do Dumbledore'a jest Przysięga Wieczysta?

Nie, nie, nie. Czarodziej kalibru Albusa nie potrzebował przysiąg czy to Wieczystych, czy innych. A poza tym, musiałby być świadek.

Była to osoba, która wiedziała o wszystkim, co się dzieje w gabinecie dyrektora, ponieważ przebywa tam cały czas. Myślę o feniksie

Fawkes to osoba? Od kiedy? ;d

To oznacza, że feniks rozumiał wszystko i mógł także zrozumieć słowa przysięgi lecz to dotyczyło służby, a co z zabiciem Dumbledore'a?

Ssh... przecież musiłby mieć różdżkę, by móc być Gwarantem. ^^^

Sądzę, że artykuł jest w sumie dobry, nie licząc tych kilku błędów. daję Z.
~malfoyowaaa F
Dodano dnia 16 January 2009 17:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -212
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 16.01.09
Medale:
Brak
Nie powiedział tego nigdy Harry'emu, bo Czarny Pan mógłby wedrzeć się do jego myśli. I zobaczyć czyim człowiekiem jest naprawdę Snape.
~Szczena Evans F
Dodano dnia 27 January 2009 19:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 76
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 29
Data rejestracji: 26.01.09
Medale:
Brak
Powodem bezgranicznego zaufania Dumbledore'a do Snape'a była miłość Snape'a do Lily._Albus Persival Wulfryk Brian Dumbledore wiedział, że Snape będzie chciał pomóc w ochronie syna swojej ukochanej i na_pewno nie będzie służył osobie, którą zabił a Lily._Tak to oczywiste, że jest po stronie Zakonu, ale ta cała historia o feniksie jest trochę wydumana.
~Bartosz F
Dodano dnia 13 June 2009 15:03
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -34
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 06.06.09
Medale:
Brak
1._Myślę że chodzi o to że snape od początku chciał zabić dumbledora skłamał gdy do niego przyszedł i wyżąlił się
2._Zgadzam się,że to mogła być myślodsiewnia ale przecież dumbledore nie jest taki głupi żeby nie mieć na nią zaklęć zabezpieczających
~Lori F
Dodano dnia 27 January 2010 21:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 94
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 43
Data rejestracji: 17.01.10
Medale:
Brak
Za artykuł ocena powyżej oczekiwań.

A co do treści:
Myślę, że Dumbledore'a i Snape'a nie łączyła Przysięga Wieczysta, przecież Dumbledore mu UFAŁ. Myślę też, że niemożliwe jest by Faweks był świadkiem, ponieważ świadek musi posiadać RÓŻDŻKĘ, no chyba, że feniks Dumbledore'a ją posiadał, a ja coś przeoczyłam czytając tomy HP... Gdzie odleciał feniks? Nigdzie. Po prostu odleciał, bo jego właściciel zginął. Może u feniksów tak jest? Pragnę przypomnieć, że Faweks NIE WYSTĘPUJE w 7 części i nie pomaga Harry'emu szukać horkruksów, czy co tam miał robić...
^Lady Holmes F
Dodano dnia 21 February 2010 10:00
Administrator
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 29123
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 497
Data rejestracji: 21.11.09
Medale:
Brak
Moim zdaniem jest to możliwe, ponieważ Dumbledore nie jest na tyle głupi, żeby tak po prostu komuś zaufać, a już na pewno, jeśli chodzi o tak ważną sprawę, jak los świata czarodziejów i życie Harr'ego.

Zgubiona litera "y".
Była to osoba, która wiedziała o wszystkim, co się dzieje w gabinecie dyrektora, ponieważ przebywa tam cały czas. Myślę o feniksie. Jest to bardzo rozumny ptak, który wykazuje swoją lojalność wobec Dumbledore'a.

A czy feniks ma różdżkę? Bo Gwarant Przysięgi musi mieć różdżkę.
To oznacza, że feniks rozumiał wszystko i mógł także zrozumieć słowa przysięgi, lecz to dotyczyło służby, a co z zabiciem Dumbledore'a?

Przecinek przed lecz.
Jeśli chodzi o to dlaczego feniks nie pomógł Dumbledore'owi, gdy Snape go zabijał, to proste, Dumbledore prosił o to Feweksa, który to zrozumiał .

Literówka.
Jak Snape ukrywa przed Voldemortem rzeczy, o których rozmawia z Dumbledorem?
Snape jest bardzo dobry w legilimencji, ale wydaje mi się, że obawia się, że Voldemort w końcu dostanie się do jego umysłu, więc pozbywa się niepotrzebnych wspomnień, które mogłyby ujawnić prawdę.
Ale jak?
Myślodsiewnia Dumbledore'a!
Snape wyrzuca tam wspomnienia o rozmowach z Harrym i Dumbledorem. Dowodem na to jest pierwsza lekcja oklumencji, kiedy to Snape tłumaczy mu, co to jest oraz mówi trochę o możliwościach Czarnego Pana.

Przecież Snape był bardzo dobry w oklumencji, a nie mówił o wszystkim Czarnemu Panu.

Feniks... Pewnie odleciał, bo jego pan umarł.
Daje Zadowalajacy.
~Sebik5 F
Dodano dnia 06 May 2010 17:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 39
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 30.04.10
Medale:
Brak
Snape to oszust. Dumbledore ufał mu przez tyle lat a on go zdradził i zabił.To mi się w tej części nie podobało. Od początku go podejrzewałem.
~Eisblume F
Dodano dnia 11 May 2010 15:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pracownik Ministerstwa
Punktów: 1201
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 35
Data rejestracji: 04.05.10
Medale:
Brak
Być może Snape używał myślodsiewni, aby ukryć swoje rozmowy z Dumbledorem przed Czarnym Panem. Nie zapominajmy jednak, że był bardzo dobry w oklumencji.
Co do Feniksa - jak już wszyscy wiemy Fawkes nie pojawił się więcej. Odleciał, bo jego pan umarł.
~Graupek F
Dodano dnia 09 July 2011 18:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 42
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 09.07.11
Medale:
Brak
Świetny art. Rotfl Myślę, że nie mylisz się co do Fawkes`a. Być może, miał pomóc Harry`emu zabić Nagini. Jak sam wspomniałeś Fawkes był dobry w walce, więc moim zdaniem szybko i precyzyjnie zaatakowałby węża Voldka. Ale Nagini nie zabił jednak Fawkes, tylko Neville Longbottom. Zgadzam się z Eisblumem, Fawkes odleciał, bo jego pan umarł. Myślę, że Fawkes był tak jakby `częścią`Dumbledore`a, więc gdy on umarł, moim zdaniem Fawkes też. Daję W.Oczko
~Densho F
Dodano dnia 12 May 2012 17:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 37745
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 614
Data rejestracji: 02.08.11
Medale:
Medal Medal Medal
1.Myślę, że Albus nie potrzebował przysięgi aby zaufać Severusowi.
Albus to w końcu najpotężniejszy czarodziej świata którego sam Lord się bał. Taki człowiek jak on jest rozważny. Wie komu zaufać choć każdy się może mylić. Widać znał Severusa na tyle dobrze, że uwierzył mu w jego bezwzględną miłość do matki Harry'ego. A feniks nie może być świadkiem- to ptak, zwierzę.
2.OKLUMENCJA ( jak wyczytałam z internetu) to połączenie łacińskich wyrazów:
occludo - zamknąć
mens - umysł, serce, dusza, wspomnienia
A przeciwieństwem tego jest legilimencja. Ale do rzeczy. Myślę, że Snape mógł korzystać z zabawek Albusa, ale z drugiej strony, Voldi ufał Severusowi i może nie czuł potrzeby by zaglądać do jego umysłu, choć to kwestia niewyjaśniona.
3.Artykuł jest nieco starszy i wszystko się wyjaśniło. Po śmierci swego pana, Faweks zanucił/zaśpiewał pieśń i odleciał na zawsze.

Za artykuł daję PO.
Fajnie się czytało i w sumie interesujące problemy zostały poruszone.
~Faria7 F
Dodano dnia 18 June 2012 19:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2652
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 48
Data rejestracji: 10.06.11
Medale:
Brak
Nie wydaje mi się, aby Przysięga Wieczysta miała znaczenie w tej sprawie. To po prostu czyste zaufanie. Zgadzam się ze sposobem ukrywana rozmów przed Voldemortem.Jeżeli chodzi o Fawkesa - w 7 tomie nie walczył. Ptak w żałobie po stracie właściciela odleciał i teraz jest wolny.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 09 March 2013 07:00
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Albus Dumbledore jako jeden z najpotężniejszych czarodziejów na całym świecie, zwyczajnie nie potrzebował uciekać się do takiego sposobu jakim było wymuszenie na kimś Przysięgi Wieczystej... Był on szlachetny i posiadał dobre serce, dlatego od nikogo nie wymagałby aż takiego ryzyka ( złamanie przysięgi skutkowało śmiercią ). Severusowi ufał bezgranicznie, ale z powodów, o których wszyscy już wiemy...
~Martiz2000 F
Dodano dnia 15 April 2013 21:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Goblin
Punktów: 32
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 15.04.13
Medale:
Brak
Przysięga to ciekawy pomysł. A przy feniksie jako świadku naprawdę się zdziwiłam.
~juliahermiona F
Dodano dnia 18 April 2013 19:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 795
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 119
Data rejestracji: 25.03.13
Medale:
Brak
ja się kompletnie nie zgadzam z tym artykułem, oceniłabym go na o ale mi się nie chce, sory, wiem, że pewnie nyłeś wtedy jeszcze przed przeczytaniem 7 części więc brakowało ci sporo wiedzy na ten temat, ale właśnie w tej ostatniej części wszystko się wyjaśnia, nie było zadnej przysięgi, Snape pomagal dumbedoreowi ze względu na miłośc do zmarłej Lilu Evans matki Harrego, Feniks też nie będzie walczyl z Nagini bo zabiję ją Newille z pomocą Rona, no ale teraz po sześciu latach jestem pewna że przeczytałeś 7 część i chętnie byś zmienił wszyatkie nieprawidłowości w tym artykule
~Rossella Liliana Black F
Dodano dnia 15 August 2014 13:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 104
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 13.08.14
Medale:
Brak
zdadzam się w 100% z juliahermiona ale ja cię ocenię daję PO
~izabella2211 F
Dodano dnia 02 March 2015 18:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 23
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 28.02.15
Medale:
Brak
Dubledore wie zawsze komu ufać a Harry o niczym nie wiedział bo on czasem bywa wybuchliwy i gdyby był żły to by Voldemortowi wszystko wygadał żeby się bał
~Hermione197171 F
Dodano dnia 03 July 2015 11:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Mugol
Punktów: 4
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 03.07.15
Medale:
Brak
Snape używał myślodsiewni po to, by Voldemort nie grzebał mu w umyśle.
Nie musiał składać przysięgi wieczystej, ponieważ Dumbledore mu ufał i słusznie. Snape był według mnie postacią najbardziej godną podziwu Oczko
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 4% [1 głos]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 33% [8 głosów]
Zadowalający Zadowalający 46% [11 głosów]
Nędzny Nędzny 13% [3 głosów]
Okropny Okropny 4% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 361
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59