Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Klub pojedynków. ...
Klub pojedynków. Dobre rady Lockharta.
Harry spojrzał z niepokojem na Lockharta i poprosił:
- Panie profesorze, czy mógłby mi pan jeszcze raz pokazać tę blokadę? (...)
Lockhart poklepał go beztrosko po ramieniu.
- Zrób po prostu to, co ja zrobiłem, Harry!
- Co, mam upuścić różdżkę?

Czarna magia w Harrym Potterze
J. K. Rowling zarysowuje w swoich książkach wyraźną granicę pomiędzy dobrem, a złem. Świat czarodziejski nie jest pozbawiony praw, przeciwnie, posiada Ministerstwo Magii, które stanowi prawo, praktykowanie czarnej magii jest zabronione. Za łamanie prawa można trafić do Azkabanu.


Zaklęcia Niewybaczalne - użycie któregokolwiek z nich gwarantuje jednostronny bilet do Azkabanu. Są trzy zaklęcia niewybaczalne:

- Imperius - formuła magiczna imperio - klątwa, dzięki której, można zapanować nad umysłem drugiego człowieka lub stworzenia, osoba, która jest pod wpływem klątwy nie myśli racjonalnie, wykonuje rozkazy, osoby, która zaklęcie rzuciła. (impriosus łac. władczy )

- Cruciatus - formuła magiczna crucio- klątwa, która zadaje niewyobrażalny ból, osoba jej poddana myśli tylko o śmierci, aby pozbyć się bólu. Klątwa nie zabija, ale może prowadzić do obłędu, a nawet śmierci z wyczerpania, może trwać parę godzin, jeśli rzucający ma taka wolę (crucio łac. męka, tortura, cierpienie)

- Avada kedavra - formuła magiczna avada kedavra - zaklęcie zabijające, powodujące śmierć, nie ma na nie przeciw zaklęcia, rzucaniu klątwy towarzyszy zielone światło.


Znamy również inne dwa złowrogie zaklęcia:

- Sectumsempra - wymyślone przez Księcia Półkrwi, zaklęcie daje efekt cięcia nożami, na ciele ofiary, (sectum - łac. ciąć, semper - łac. zawsze)

- Morsmordre (w języku starofrancuskim oznacza "weź kęs śmierci") znak mordu, posługują się nim Śmierciożercy do wyczarowania Mrocznego Znaku- świetlistą, zieloną czaszkę, z której ust wychodzi wąż. Znak ten znany był w średniowieczu, uważano, że diabeł znaczył tak swoich ludzi, których wierności nie był pewien. Voldemort wypala ten znak Śmierciożercą na lewym przedramieniu.


Ciało, Krew i Kość

Jest to jeden z końcowych rozdziałów Czary ognia, gdzie odradza się Lord Voldemort. Wokół rozdziału urosło wiele kontrowersji, z powodu rzekomego obrzędu satanistycznego, sama pamiętam katechezę z księdzem, który grzmiał, że na 666 stronie Harry' ego ego Pottera i Czary ognia jest satanistyczny rytuał... Osobiście uważam, że jest to jedno z ciekawszych wydarzeń, dlatego warte omówienia.
Akcja rozgrywa się na cmentarzu, miejsca śmierci. Śmierć i cierpienie towarzyszyły Voldemortowi w odrodzeniu. Czarny Pan leżał zapakowany jak niemowlę w szaty, jego wygląd przeraża Harry' ego "Było bezwłose jakby pokryte łuskami, ciemne, czerwonoczarne. Miało cienkie, wiotkie rączki i nóżki i płaską twarz ". Cała ceremonia odrodzenia przypomina rytuał, Glizdogon tworzy wywar, w ogromnym kotle, podgrzewanym ogniem. Wrzuca do kotła swego pana, potem dodaje kolejno składniki, mówiąc formuły magiczne: " Kości ojca dane nieświadomie, odnów swego syna! (...) Ciało sługi dane z ochotą ożyw swego pana (...) Krew wroga odebrana siłą, wskrześ swego przeciwnika ". Formułki mają postać inkantacji. Zatem składnikiem jest krew, symbol życia i śmierci. Krew od dawien dawna uznawana była za siedlisko duszy. Grecy uważali, że krew jest podstawowym pierwiastkiem życia i kreacją każdego nowego. Ciało i kości są symbolem odrodzenia i nowego ciała. Eliksir przybierał kolejno barwy niebieską, czerwoną by na końcu zajarzyć jasnym światłem -odrodzenie. Jak widać rytuał jest dobrym przykładem symboliki i nekromancji, która w fantasty jest dziedziną magii polegającą na ożywianiu zwłok lub szczątków ludzkich.


Horcruxy

Nie będę się tu bawić w żadne spekulacje, wiele zostało już powiedziane, za niedługo wszystko się zresztą wyjaśni.

Horkruks to przedmiot, w którym ktoś ukrył cząstkę swojej duszy, rozszczepił ją, warunkiem stworzenia horkruksu jest uśmiercenie drugiego człowieka, przez użycie zaklęcia avada kedavra, zabierając komuś życie czarnoksiężnik przedłuża swoje, dzięki temu, jeśli zniszczone zostanie jego ciało będzie żył dalej, dzięki owej cząstce duszy. Voldemort rozszczepił swoją duszę na 7 części.




Nadesłane przez: Half-Blood Princess
Dodane: lipiec 18 2007 15:46:21
Komentarze
~KamaxDee F
Dodano dnia 28 August 2014 14:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Goblin
Punktów: 38
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 27.08.14
Medale:
Brak
Daję "W". Powiem, że ja również miałam wojnę z księdzem na temat Harry`ego Pottera. Kazano mi przestać go czytać, bo jakaś dziewczyna, która lubiła HP zaczęła wywoływać duchy itp.
Co do mnie to uśmiałam się z takich argumentów. Nawet moja wychowawczyni się nabijała z księdza xD Co do artykułu.. ciekawy. Mimo, że niezbyt lubię czarną magię to jednak zaklęcie Sectumsempra mnie zadziwia, chociaż jego skutki są straszne. Język
~Andi Cruz F
Dodano dnia 04 May 2015 09:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 103
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 03.05.15
Medale:
Brak
Czarna magia jest okropna i za nią nie przepadam. Ogólnie to może byłaby fascynująca, ale nigdy nie chciała bym jej praktykować. Moimi ulubionymi przedmiotami byłybyZszokowanybrona przed czarną magią, bo mogłabym tym uratować wielu niewinnych czarodziei lub czarownic, albo nawet samą siebie w razie potrzeby. Drugi taki przedmiot to transmutacja, bo fajnie by było książkę zamienić na przykład w czekoladę czy pieniądze Oczko
Brzydzę się takimi postaciami jak Voldemort, Quriell, Bellatrix. Nie fascynuje mnie to, ale niestety źli też muszą istnieć. Nie ma na to innej rady. A artykuł fajnie się czyta, choć ja to już wszystko wiem - tak jak zapewnie wszyscy Potterheads.
A tak nawiasem mówiąc (raczej pisząc, hehe) to czy wy lubicie Severusa Snape? Według mnie nie należał ani do świata dobrych, ani złych. Służył on Voldemortowi, był surowy dla wszystkich uczniów, a szczególnie tych z Gryffindoru, a jeszcze szczególniej to dla Harrego i Nevila. A przekazywał informacje Albusowi Dumbledorowi, uczył w tej szkole jednak skutecznie, a w chwili jego śmierci to aż mu wspłczułam. Podsumowując to momentami go nie nawidzę, a momentami uwielbiam, ale ostatecznie to drugie.
PS. Dlaczego z jednego tematu przechodzę na drugi? Bo jestem gaduła! Z tematu o Voldemorcie potrafie w poście przejść do meczu Quidicha Oczko Ja tak mam zawsze, z jednego tematu na drugi. Taki talent, hehe. A tak propo: Kto ma konto na harry-potter.net? Ja tam jestem w Ravenclawie. Ale cóż, taka tiara. W sumie to pasuje do wszystkich domów tylko nie do Hufflepuffu, bo ani nie jestem pracowita ani specjalnie wierna czy zaufana. Mam zmienny charakter. Raz taki raz taki. Ale kocham Gryffindor i tu sie bardziej udzielam niż tam. 1. Gryffindor 2. Ravenclaw 3. Slytherin a na ostatnim miejscu Huff. Ok, od jutra przestaje sie tak rozpisywać.
~wiechlina roczna F
Dodano dnia 06 June 2015 10:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2520
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 230
Data rejestracji: 11.05.15
Medale:
Medal
Ta strona 666, to albo jakiś bezmyślny pracownik odpowiedzialny za skład i edycję, lub ktoś uznał, że to będzie dobra forma promocji książki. Może to być też, dość niesamowity przypadek. Jak by nie było, to bardzo źle się stało, bo już na zawsze pozostanie ona symbolem działania sił satanistycznych, nekromancji lub okultyzmu. Nie przyczyni się to do pozytywnego odbioru całej serii książek. Wielu rodziców może wręcz zabronić czytania, właśnie podając ten przykład, jako koronny argument.
~AngieCh F
Dodano dnia 03 November 2015 21:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 790
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 01.08.14
Medale:
Brak
Po pierwsze, tak jak niektórzy piszą, wszystko wzięte z książki. O Czarnej Magii naprawdę dużo jest napisane w innych książkach i internecie, skąd można korzystać. Same zaklęcia to nie wszystko, a poza tym, nawet niegroźne zaklęcie rzucone w kogoś z zamiarem skrzywdzenia to również Czarna Magia. Poza tym to również stworzenia, księgi, ubiór itd. a nawet sam sposób bycia. Warto tutaj by wspomnieć o tym jak zachowywali się ludzie, których fascynowała Czarna Magia. Podoba mi się natomiast, że zwróciłaś uwagę na ten "satanistyczny" wątek. Słyszałam o nim dużo spekulacji właśnie w związku stroną 666. Jednak to jedyne co mi się spodobało, bo resztę, każdy może przeczytać. Artykuł można by było rozbudować nawet na kilka stron, jak nie napisać całą książkę Rozbawiony Daję PO Uśmiech
~Spaxank F
Dodano dnia 14 March 2021 20:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Goblin
Punktów: 32
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 29.11.20
Medale:
Brak
cialis for sale in usa
~Iterutt F
Dodano dnia 06 September 2021 22:03
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 323
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 220
Data rejestracji: 27.08.21
Medale:
Brak
<a href=https://buypropeciaon.com/>finasteride hair regrowth</a>
~Evibous F
Dodano dnia 07 November 2021 07:33
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 332
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 227
Data rejestracji: 29.10.21
Medale:
Brak
<a href=https://vsildenshop.com/>Viagra</a>
~effigoRit F
Dodano dnia 01 September 2022 06:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 148
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 78
Data rejestracji: 31.08.22
Medale:
Brak
<a href=https://cialisfstdelvri.com/>buy cialis online 20mg</a> This is mainly because it has a faster reaction time
~annetaWem F
Dodano dnia 07 October 2022 17:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 155
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 79
Data rejestracji: 06.10.22
Medale:
Brak
Marker addition <a href=https://buylasixon.com/>furosemide</a>
~medinheld F
Dodano dnia 13 November 2022 17:13
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 755
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 378
Data rejestracji: 13.11.22
Medale:
Brak
<a href=http://clomid.mom/>generic over the counter clomid at walmart</a> Two cores were evaluated from each tumor and only staining of the invasive malignant cells was considered
~Neloseela F
Dodano dnia 30 January 2023 10:14
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 853
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 425
Data rejestracji: 23.01.23
Medale:
Brak
<a href=https://priligy.bond>priligy amazon uk</a> On the other hand, there is no reason to wait for new genes, as there are already enough to get started, and some laboratories are well along this pathway in analyzing these genes in mouse models for example,
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 36% [51 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 41% [58 głosów]
Zadowalający Zadowalający 17% [24 głosów]
Nędzny Nędzny 5% [7 głosów]
Okropny Okropny 1% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 313
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59