Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Zabicie jednorożca
Zabicie jednorożca
To dlatego, że zabicie jednorożca jest okropną zbrodnią. Zdolny jest do niej tylko ktoś, kto nie ma nic do stracenia, a wszystko do zyskania. Krew jednorożca zapewnia życie każdemu, kto ją wypije, nawet jeśli będzie o cal od śmierci, ale za straszliwą cenę. Jeśli zabije coś niewinnego i bezbronnego, zostanie na zawsze przeklęty i będzie wiódł nędzne życie, a właściwie pół-życie.
Czarna magia w Harrym Potterze
J. K. Rowling zarysowuje w swoich książkach wyraźną granicę pomiędzy dobrem, a złem. Świat czarodziejski nie jest pozbawiony praw, przeciwnie, posiada Ministerstwo Magii, które stanowi prawo, praktykowanie czarnej magii jest zabronione. Za łamanie prawa można trafić do Azkabanu.


Zaklęcia Niewybaczalne - użycie któregokolwiek z nich gwarantuje jednostronny bilet do Azkabanu. Są trzy zaklęcia niewybaczalne:

- Imperius - formuła magiczna imperio - klątwa, dzięki której, można zapanować nad umysłem drugiego człowieka lub stworzenia, osoba, która jest pod wpływem klątwy nie myśli racjonalnie, wykonuje rozkazy, osoby, która zaklęcie rzuciła. (impriosus łac. władczy )

- Cruciatus - formuła magiczna crucio- klątwa, która zadaje niewyobrażalny ból, osoba jej poddana myśli tylko o śmierci, aby pozbyć się bólu. Klątwa nie zabija, ale może prowadzić do obłędu, a nawet śmierci z wyczerpania, może trwać parę godzin, jeśli rzucający ma taka wolę (crucio łac. męka, tortura, cierpienie)

- Avada kedavra - formuła magiczna avada kedavra - zaklęcie zabijające, powodujące śmierć, nie ma na nie przeciw zaklęcia, rzucaniu klątwy towarzyszy zielone światło.


Znamy również inne dwa złowrogie zaklęcia:

- Sectumsempra - wymyślone przez Księcia Półkrwi, zaklęcie daje efekt cięcia nożami, na ciele ofiary, (sectum - łac. ciąć, semper - łac. zawsze)

- Morsmordre (w języku starofrancuskim oznacza "weź kęs śmierci") znak mordu, posługują się nim Śmierciożercy do wyczarowania Mrocznego Znaku- świetlistą, zieloną czaszkę, z której ust wychodzi wąż. Znak ten znany był w średniowieczu, uważano, że diabeł znaczył tak swoich ludzi, których wierności nie był pewien. Voldemort wypala ten znak Śmierciożercą na lewym przedramieniu.


Ciało, Krew i Kość

Jest to jeden z końcowych rozdziałów Czary ognia, gdzie odradza się Lord Voldemort. Wokół rozdziału urosło wiele kontrowersji, z powodu rzekomego obrzędu satanistycznego, sama pamiętam katechezę z księdzem, który grzmiał, że na 666 stronie Harry' ego ego Pottera i Czary ognia jest satanistyczny rytuał... Osobiście uważam, że jest to jedno z ciekawszych wydarzeń, dlatego warte omówienia.
Akcja rozgrywa się na cmentarzu, miejsca śmierci. Śmierć i cierpienie towarzyszyły Voldemortowi w odrodzeniu. Czarny Pan leżał zapakowany jak niemowlę w szaty, jego wygląd przeraża Harry' ego "Było bezwłose jakby pokryte łuskami, ciemne, czerwonoczarne. Miało cienkie, wiotkie rączki i nóżki i płaską twarz ". Cała ceremonia odrodzenia przypomina rytuał, Glizdogon tworzy wywar, w ogromnym kotle, podgrzewanym ogniem. Wrzuca do kotła swego pana, potem dodaje kolejno składniki, mówiąc formuły magiczne: " Kości ojca dane nieświadomie, odnów swego syna! (...) Ciało sługi dane z ochotą ożyw swego pana (...) Krew wroga odebrana siłą, wskrześ swego przeciwnika ". Formułki mają postać inkantacji. Zatem składnikiem jest krew, symbol życia i śmierci. Krew od dawien dawna uznawana była za siedlisko duszy. Grecy uważali, że krew jest podstawowym pierwiastkiem życia i kreacją każdego nowego. Ciało i kości są symbolem odrodzenia i nowego ciała. Eliksir przybierał kolejno barwy niebieską, czerwoną by na końcu zajarzyć jasnym światłem -odrodzenie. Jak widać rytuał jest dobrym przykładem symboliki i nekromancji, która w fantasty jest dziedziną magii polegającą na ożywianiu zwłok lub szczątków ludzkich.


Horcruxy

Nie będę się tu bawić w żadne spekulacje, wiele zostało już powiedziane, za niedługo wszystko się zresztą wyjaśni.

Horkruks to przedmiot, w którym ktoś ukrył cząstkę swojej duszy, rozszczepił ją, warunkiem stworzenia horkruksu jest uśmiercenie drugiego człowieka, przez użycie zaklęcia avada kedavra, zabierając komuś życie czarnoksiężnik przedłuża swoje, dzięki temu, jeśli zniszczone zostanie jego ciało będzie żył dalej, dzięki owej cząstce duszy. Voldemort rozszczepił swoją duszę na 7 części.




Nadesłane przez: Half-Blood Princess
Dodane: lipiec 18 2007 15:46:21
Komentarze
~Azrael1770 F
Dodano dnia 08 October 2010 12:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Charłak
Punktów: 12
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 08.10.10
Medale:
Brak
Czy wszystko co jest związane z 666 musi być potępiane?Fakt, jest to znak Szatana ale myś, że gdy człowiek nie poznawał tych tajników zdechł by z braku wiedzy, żądzy etc
~MrLapa F
Dodano dnia 25 October 2010 16:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 26
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 24.10.10
Medale:
Brak
Ja chociaż uważam Czarną Magię za złą, to jednak mnie kręci trochę Oczko

Artykuł mi się podoba. Dam Ci W.
~Lord Expeliarmuss F
Dodano dnia 28 October 2010 18:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 40
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 25.10.10
Medale:
Brak
To odrodzenie... W książce nie spodziewałem się tego w_ogóle myślałem, że będzie inaczej, ale czy ktoś inny też może się tak odrodzć? Artykuł nawet ok, ale wybacz mi PO.
sabina: Edycja!
~Pawel3333 F
Dodano dnia 11 November 2010 11:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 197
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 17
Data rejestracji: 25.01.10
Medale:
Brak
Fajny,_ciekawy artykuł._Zawsze interesowała mnie czarna magia._Fakt,_jest straszna,_ale jest coś w niej co mnie przyciąga._Za artykuł dam W.
~Lapa98 F
Dodano dnia 26 November 2010 16:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 320
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 28.10.10
Medale:
Brak
Artykuł nawet dobry. Lubię wiele czarnych charakterów z tej książki, a to ma jakieś powiązanie. Ne wiem dlaczego przepisujesz informacje z książki. Mogłabyś tutaj opisać swój stosunek do CM (czarnej magii).xD
~TkpkTp F
Dodano dnia 25 January 2011 19:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -8
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 15.04.10
Medale:
Brak
Bardzo fajny art. Nieźle się pewnie namęczyłaś tak właściwie obrazków do tego nie potrzeba.
~HermiOla F
Dodano dnia 01 February 2011 13:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 143
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 31.01.11
Medale:
Brak
Nie chciałabym uczyć się Czarnej Magii. Chciałabym ją zwalczać. Rozbawiony Artykuł niezły, można było napisać trochę więcej. Dostrzegłam parę niewielkich błędów. Całość ciekawa. Na zachętę daję PO. Uśmiech
~SevinneYaxley F
Dodano dnia 21 June 2011 21:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -5
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 21.06.11
Medale:
Brak
Uważam, że to świetnie napisany artykuł. Faktycznie, różnica między złem, a dobrem w HP jest bardzo widoczna. Myślę, że niektórym trochę przeszkadza, że jest "tak dużo zła" w HP, ale mnie nie, bo potrzebna jest równowaga.
Artykuł cudny ;* W.
~GabixdHP F
Dodano dnia 28 June 2011 11:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -13
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 65
Data rejestracji: 17.04.11
Medale:
Brak
Moja wychowawczyni [bardzo religijna stara baba, potocznie jędza, wiedźma lub zołza, słynąca ze swoich 30 min kazań na godzinie wychowawczej, klasa uważa za idealny prezent dla niej miotłę, najlepiej Błyskawicę ("Może nie będzie wiedziała jakie ma przyśpieszenie i walnie w jakieś drzewo ..? " ) ] czytała Harry`ego jeszcze przed wydaniem polskiej wersji (uczy też j. angielskiego)i wcale nie uważa go za jakiś przejaw Szatana, nawet go lubi .... a podkreślam: jest STRASZNIE religijna ..! A poza tym to Harry Potter i (co prawda) Kamień Filozoficzny jest lekturą obowiązkową w 5 klasie, a w podręcznikach do polskiego z klasy 4 są opisy różnych postaci z H.P. ( wychowawczynią 4 klasy jest katechetka, znana z tego, że próbuje nas nawrócić co jej średnio wychodzi, bo klasy nie potrafi upilnować; kiedy się odwracca kartki latają za jej plecami).

Z pozdrowieniami:

GabixDHP

P.S. Moja ocena:
W
~SophieSerpens F
Dodano dnia 28 June 2011 16:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 877
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 28.06.11
Medale:
Brak
Artykuł całkiem niezły, chociaż mogłaś go bardziej rozwinąć. No wiesz, występuje tam więcej symboliki xD
~Therion F
Dodano dnia 04 July 2011 13:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Redaktor Proroka
Punktów: 1016
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 76
Data rejestracji: 03.07.11
Medale:
Brak
Artykuł dobry, wszystkie informacje zebrane w jednym miejscu, Nie rozumiem osób które piszą, że wszystkie inf. już znają, bo przeczytali książki. Chyba własnie o to chodzi: to było w Potterze, czy autorka miała wymyślac własne zastosowania? Daję PO
~AgnieszkaBlack F
Dodano dnia 06 July 2011 19:36
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 171
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 36
Data rejestracji: 05.07.11
Medale:
Brak
Super artykuł widać, że wymagał wiele pracy.
Nie będę się rozpisywać (a dużo można napisać) po prostu daję Wybitny

Pozdrawiam wszystkich, którzy mnie pozdrawiają i resztę też ...

Agnieszka Black.
~Charlottexdd F
Dodano dnia 11 July 2011 18:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 104
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 11.07.11
Medale:
Brak
Artykuł niezły ..
A propos, oglądałam niedawno ,,Przemyślenia Niekrtytego Krytuka - OKULTYZM'' i tam tam mówili, że jeśli oglądacie lub czytacie książkę o Harrym Potterze, to znaczy, że szatan się wami interesuje, więc wiecie .. uważjcie [hi,hi]
Ale daje POWYŻEJ OCZEKIWAŃ!
~Rurutia F
Dodano dnia 18 July 2011 00:16
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 44
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 17.07.11
Medale:
Brak
Czasami aż boję się czytać artykuły o ciekawiących mnie tematach. Kolejny przykład zmarnowanego potencjału.
Artykuł nie wniósł nic nowego do mojej wiedzy o czarnej magii, nie zachwyca też długość. W zasadzie w większości jest to cytowane z książki. Reszta? Za dużo spekulacji, za dużo mieszania. Daję Z. Mocno naciągane.
~klonomol F
Dodano dnia 23 July 2011 22:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 42
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 23.07.11
Medale:
Brak
Czarna magia jest silna lecz każdy szanujący się czarodziej powinien działać bez niej ale i tak artykuł zasługuje na WYBITNY.
~Lord Eddels F
Dodano dnia 01 August 2011 14:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Gracz Quidditcha Ravenclawu
Punktów: 127
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 01.08.11
Medale:
Brak
Z tego co pamiętam to Harry użył i Imperiusa i Cruciatusa, więc właściwie powinien trafić do Azkabanu za kilkukrotne użycie Zaklęcia NiewybaczalnegoUśmiech. Artykuł jest OK, takie 4 z małym minusemOczko
~Ginny Salazar Rovena Snape F
Dodano dnia 10 August 2011 14:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Goblin
Punktów: 34
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 09.08.11
Medale:
Brak
czarna magia rządzi nawet jak jest zła wszystki zaklęcia niewybaczalne uwielbiam je np.Avada kedavra crucio imperius te zaklęcia do mnie przemawiają kocham kochaam i jeszcze ra zkocham je...
~Luna__Lovegood F
Dodano dnia 03 September 2011 19:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 151
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 06.08.11
Medale:
Brak
Myślę, że wybrałaś bardzo dobry temat. Niestety forma mi się nie podoba, niepotrzebnie opisywałaś zaklęcia. Temat Czarnej Magii można było rozwinąć w bardzo ciekawy sposób, ale mam nadzieję, że każda następna praca będzie lepsza od poprzedniej ; )
~Annalisa Louis F
Dodano dnia 24 November 2011 20:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Barman w Dziurawym Kotle
Punktów: 1391
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 47
Data rejestracji: 29.06.11
Medale:
Brak
Artykuł jest świetny. Bardzo dobrze wyczerpałeś/aś temat. Błędów nie zauważyłam. Dam ci Wybitny ; )
~arakella219 F
Dodano dnia 01 December 2011 20:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 109
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 30.11.11
Medale:
Brak
Artykuł całkiem niezły Uśmiech jest kilka błędów, ale to nie jest istotne. Moim skromnym zdaniem, jeśli ktoś czytał wszystkie książki ( niekoniecznie oglądał filmy ) i jeśli ktoś interesuje się Harrym, to takie rzeczy jak np. horkruksy czy insygnia powinien znać jak 10 przykazań. Uśmiech pozdrawiam - Arakella. ;p
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 36% [51 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 41% [58 głosów]
Zadowalający Zadowalający 17% [24 głosów]
Nędzny Nędzny 5% [7 głosów]
Okropny Okropny 1% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 298
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59