Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Znowu w Zakazanym...
Znowu w Zakazanym Lesie
- Zostaniecie ze mną?
- Do samego końca - odrzekł James.
- Nie zobaczą was?
- Jesteśmy częścią ciebie - powiedział Syriusz. - Nikt inny nie może nas zobaczyć.
Harry spojrzał na swoją matkę.
- Bądź blisko mnie - szepnął.
I wszedł w mroczny las. Nie owładnęła nim Lodowata rozpacz dementorów, wkroczył w nią śmiało razem ze swoimi towarzyszami, jakby byli jego patronusami, i szli razem między starymi drzewamio sękatych, powykrzywianych korzeniach, poda baldachimem splątanych gałęzi.

Dlaczego Dumbledore nie reagował?
Jakiś czas temu Darcy napisała artykuł, w którym zastanawiała sie, dlaczego Dumbledore nie reagowal na zaczepki Malfoya względem Harry'ego. Jeśli to jeszcze można zrozumieć (ostatecznie Harry'emu nie działa sie żadna wielka krzywda) to juz absolutnie zrozumieć nie mogę jak mogło mieć miejsce cos takiego jak kilkanaście lat przed przybycie Harry'ego do Hogwartu. Mianowicie jak można było dopuścić do tego, ze Huncwoci (z wielkim Jamesem Potterem na czele) dręczyli Snape'a? Przeciez było to dokładnie to, co jest obecnie największym problemem w szkołach! Bo to bez wątpienia można było nazwać znęcaniem sie i dręczeniem. Jak to możliwe, ze DD na to pozwalał? Że uchodziło to jego uwadze lub w ogóle nie reagował? Snape był publicznie ponizany, wieszany do góry nogami itp., a to zupełnie co innego niż gadanie "Potter masz pozdrowienia od dementorow". To jest jak dla mnie cos zupełnie niepojętego- że żaden, powtarzam ŻADEN nauczyciel na to nie reagował. To po prostu jakąś patologia. Czyżby w Hogwarcie przymykano oko na takie rzeczy, które przecież były poniżej wszelkiej krytyki? Czy to nikogo nie bulwersuje?!

Ach, troszkę mnie poniosło .





Nadesłane przez: TrustNo1
Dodano: marzec 16 2006 09Kotecek5:54
Komentarze
~HollowWind F
Dodano dnia 23 July 2010 17:13
Użytkownik
Awatar
Oj, to chyba dosyć prosta rzecz. Wielki i dobroduszny Dumbledore nie musiał być wcale nieczuły, zagapiony albo udający, że nic nie się nie działo. Huncwocka czwórka nie odważyłaby się gnębić Severusa na oczach nauczyciela i sądzę, że w tej kwestii była tak samo konsekwentnie uważna jak w przypadku ich utajonej nauki Animagii oraz nocnych wędrówek wraz z Remusem. Po prostu, nieustanna czujność!
W dodatku, jeśli pomyślimy o osobowości samego Snape'a, nie wygląda on na żadną skarżypytę, prawda? To ugodziłoby w sam środek jego dumy, zachwiałoby jego postanowienie o byciu niezależnym i silnym, gdyby wybrał się do Dumbledore'a i oznajmił, że jest ofiarą szkolnych dowcipów. Severus był okropnie skryty i strasznie starał się nie być słaby.
Wszystko działo się pod szczelną pelerynką przyzwoitości, niewidoczne dla belferskich oczu. Wina raczej nie Dumbledore'a.
~Jina007 F
Dodano dnia 27 July 2010 11:31
Użytkownik
Awatar
Tak, zgadzam się z Antares Queen, sprawa jest poważna. No i gdyby do zaczepek Jamesa względem Sev'a nie doszło, może on by nie traktował Harry'ego jak trędowatego...
~BlackBack F
Dodano dnia 09 August 2010 05:23
Użytkownik
Awatar
Ja myślę, że osoba, która dręczy innych stara się to robić nie przy nauczycielach, lecz gdy ktoś jest sam , a Harry, jak to już wiele razy udowodnił, nie potrzebował takiej ochrony jak Dumbledore przed Malfoyem. Przecież Harry w pojedynku już go pokonał (6 część), a Dumbledore na pewno miał ciekawsze i ważniejsze rzeczy do roboty niż karanie Draco szlabanem za znęcanie się nad uczniem.
~DawidLLL F
Dodano dnia 12 August 2010 12:00
Użytkownik
Awatar
Z pewnością Huncwoci korzystali zawsze z okazji gdy w pobliżu nie było żadnego nauczyciela ani Dumbledora. Oczywiście pan dyrektor jednych chronił a na innych nie zwracał uwagi, nie był człowiekiem sprawiedliwym ale czy życie jest sprawiedliweOczko
~Croce F
Dodano dnia 12 August 2010 21:05
Użytkownik
Awatar
Zgadzam się z tym, że nauczyciele powinni reagować na takie coś. A może reagowali? Kiedy Harry miał szlaban u Snape'a w "Harrym Potterze i Księciu Półkrwi", Severus (o ile pamięć mnie nie zawodzi) kazał mu naprawiać i segregować... coś tam... i w "tym czymś" pisało o wybrykach uczniów, tak? A ileż to razy Harry spotykał nazwisko swojego ojca, Syriusza czy któregoś z pozostałych Huncwotów? Tylko, że wiadomo - Huncwoci są nieugięci. Myślę, że mimo szlabanów, odjętych punktów i upominań, Huncwoci nadal robili to, co robili. A co jeszcze mieli zrobić? Wyrzucić ich z Hogwartu za takie "drobnostki"? W świecie czarodziejów takie coś odpowiadało przezywaniu, przepychankom i lekkim bitkom w świecie mugoli. Jednak uwaga słuszna. Przez takie wybryki Jamesa, Syriusza, Remusa i Petera, Severus znienawidził ich na całe życie... Słuszny artykuł, P (nie PO, jak to niektórzy błędnie mówią) .
~pudin F
Dodano dnia 13 August 2010 22:02
Użytkownik
Awatar
Pewnie Snape się nie skarżył, bo nie chciał robić afery albo coś takiego. Ale CHŁOPIEC KTÓRY PRZEŻYŁ zwracał na siebie większą uwagę niż jakiś zwykły ślizgon.
~Mormon F
Dodano dnia 13 August 2010 22:23
Użytkownik
Awatar
Może żaden nauczyciel tego nie widział a Snape nie chciał skarżyć. Możliwe jest też, że Dumbledore miał nadzieje, że sami się pogodzą.
~BellatriksLestrange F
Dodano dnia 03 October 2010 12:54
Użytkownik
Awatar
Przecież to samo jest w naszych normalnych szkołach, też ludzie są dręczeni a czasami nikt nie reaguje. Poza tym Huncwoci starali się, żeby nikt ich na tym nie przyłapał. Mnie dziwi fakt, że mimo, że to wszystko się działo na oczach innych uczniów, nikt nic nie powiedział Dumbledorowi.
~James F
Dodano dnia 27 December 2010 23:16
Użytkownik
Awatar
Mi się wydaje, że Snape nie chciał powiedzieć, bo nie chciał być skarżypytą, bo Łapa i Rogacz nasililiby swoje znęcanie. A, że byli tacy lubiani, to nikt też na nich by nie naskarżył. Snape pewnie przekonywał Lily by siedziała cicho, a nauczycieli nie było w pobliżu, takie momenty wybierali sobie Huncwoci.

Pozdrowienia dladrogi Gościu
Milva: Nie umieszczamy spacji przed przecinkami ani przed kropkami.
~Wasp F
Dodano dnia 28 December 2010 20:07
Użytkownik
Awatar
Myślę, że Hogwart ma uczyć życia. Przecież nikt, kiedy będzie dorosły nie pójdzie do Dumbledora i nie powie mu, że na przykład ktoś go przezywał albo, że wisiał do góry nogami w powietrzu (Smarkerusie wypierz gatki), bo to by znaczyło, że nie umie się bronić. A poza tym Huncwoci to byli szkolni rozrabjacy, no nie?UśmiechJęzor
drogi Gościu
~pennyroyal F
Dodano dnia 28 February 2011 10:18
Użytkownik
Awatar
Moim zdaniem Dumbledore raczej wiedział o sprzeczkach między uczniami, jednak chyba wolał się do tego nie wtrącać sądząc, że uczniowie załatwią to między sobą, bo chyba to normalne, że ludzie się kłócą, nie? A do Jamesa i Huncwotów to Snape pewnie nie chciał kablować.
~Suwin F
Dodano dnia 06 May 2011 21:27
Użytkownik
Awatar
Może Dumbledore nie reagował tylko dlatego, ponieważ myślał, że skoro Snape sam nie przyjdzie do niego prosząc o pomoc, to znaczyło, że nie chciał pogarszać sprawy. Wiadomo co by się później działo "ty donosicielu" itp.. A Snape jak każdy Ślizgon chciał sobie sam poradzić bez niczyjej pomocy, jak sami czytaliście gdy Lily stanęła w jego obronie, uznał że został już wystarczająco upokorzony i pewnie nie chciał tego rozpowiadać, żeby nie być większym pośmiewiskiem. Poza tym Dumbledore chciał, aby każdy sam starał się rozwiązać swoje problemy. Tak jak było z Harrym, dawał mu wskazówki, ale nie mówił dokładnie co miał robić, czując że przez to nabierze on pewności siebie.
~Jenny4 F
Dodano dnia 17 May 2011 19:50
Użytkownik
Awatar
No tak, zgadzam się z tym w połowie. Ponieważ, podobnie jak ty, uważam, że to nie do przyjęcia, że nauczyciele nie reagowali na to jak Huncwoci upokarzali i dręczyli Snape'a. Jednak czy oni to w ogóle widzieli? Bo mi się wydaje, że żaden nauczyciel po prostu nie wiedział co w każdej chwili robili uczniowie.
~Sererus__Snape F
Dodano dnia 25 May 2011 20:33
Użytkownik
Awatar
Jakby tak pomyślec to Snape może się nie chiał skarżyc żeby go bardziej nie drenczyli. A jeśli o Harrego chodzi to przecież na 5 roku Dumbldore nie odzywał siędo niego aby ten kogo imienia nie wolno wymawiac nie używał przeciw niemu leglimencji a na nauczycieli Umbrige wiecie wstawcie się zanim to wypad.
~truskafeczka F
Dodano dnia 19 June 2011 18:54
Użytkownik
Awatar
Podejrzewam tak jak i wiele innych osób, że Huncwoci ukryli to przed nauczycielami. Mam też teorię, że jak np. nauczyciel ich złapał to po prostu mieli wymówkę, że się tylko bawią lub ćwicza magię.
~AgnieszkaBlack F
Dodano dnia 06 July 2011 19:56
Zbanowany
Awatar
A co jeśli Albus po prostu o tym nie wiedział? Bo to jest możliwe. Sev opanował legilimencję żeby ukryć przed światem jego skrytą miłość. A nie wierzę, żeby trójka animagów znających tak świetnie czary nie opanowała oklumnencji! Remus też ukrywał przed Albusem fakt, że włóczy się co pełnię księżyca ze swoimi przyjaciółmi animagami po szkolnych błoniach. Przecież dyrektor dowiedział się o tym dopiero w HP i WA.
Sorki ale daję N.
Przykro mi ale na nic innego nie zasługujesz (bo to i tak ocena naciągana).
Agnieszka Black .
~Mariusz52 F
Dodano dnia 15 July 2011 09:31
Użytkownik
Awatar
ci co czytali insygnie i dodali głupie posty na temat Snape'a to są chyba idioci. W książce jest o tym 1/4 rozdziału. Po tym jak Voldemort zabija Snape'a i Snape daje Harremu swoje myśli. Harry to odczytuje i dowiaduje się, że zabójstwo Dumbledora było przez nich 2 uknute żeby Voldemort nie dostał "różdżki śmierci".Język
~Margaretka F
Dodano dnia 06 August 2011 19:10
Użytkownik
Awatar
Ja myślę że Dumbledore już dobrze wiedział co się stanie i postanowił już na to nie reagować....
~Roxelle F
Dodano dnia 20 September 2011 11:15
Użytkownik
Awatar
Pewnie Dumbledore był taki zapracowany, że nie przykładał zbytniej uwagi na uczniów (choć nie twierdzę, że był złym dyrektorem). Szkoda, że Snape musiał przeżywać takie katusze i nikt na to nie zareagował. Raczej nie dowiemy się jak było na prawdę. PO.
~jenny91 F
Dodano dnia 24 October 2011 20:02
Użytkownik
Awatar
Może "wielka czwórka" była karana. W końcu Syriusz mówi, że mieli z Jamesem dużo szlabanów, a jak mieli oddzielne to używali lusterekOczko Zresztą skąd Dubledore mógł o tym wiedzieć? Ok, jest mądry, potężny itp., ale chyba nie wszechwiedzący. A w waszej szkole dyrka wie o wszystkich dręczeniach biciach itp?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 27% [21 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 35% [27 głosów]
Zadowalający Zadowalający 31% [24 głosów]
Nędzny Nędzny 4% [3 głosów]
Okropny Okropny 3% [2 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Bella Muerte F 09-03-2025 21:16

Nie, ale chciałabym chcieć to przeczytać.
~Grande Rodent F 09-03-2025 21:10

Ja na to nie czekam niestety :/ Oscary oglądnięte, obecnie czytam Wołanie Kukułki. To też w sumie Rowling. Czytał ktoś?
~Bella Muerte F 08-03-2025 17:32

HP taki awangardowy teraz, coś Rowling nie poszło bycie Szekspirem na miarę 21wiec może to się sprawdzi... Anyway, joke for today : ship name Musk Trump= Tusk
~Bartholomew F 07-03-2025 20:13

zrobia ze Snape ofiare rasizmu, czarny uczen gnojony przez elitarnych bialych uczniow szkoly magii i rasizmu w hogwarcie, z ojcem glownego bohatera na czele
^raven F 05-03-2025 23:04

No mnie przeszkadza nawet to, ze obsada nie bedzie angielska, wiec nie jestem jakos szczegolnie euforycznie nastawiona do tego projektu. Sie oceni, jak juz powstanie Zmieszany
^raven F 05-03-2025 23:01

Bella Muerte, ale to juz chyba oficjalne, ze Dumbledore'em bedzie John Lithgow, co nie? Ninja Czarny to ma byc Snape...
`RazorBMW F 04-03-2025 23:56

I nie, odcien skory to jest najmniejszy problem iksde. Potter jest martwy jako franczyza i HBO nie musi sie wysilac wiec wleci "kolejny serialik w przerwie na VoD"
`RazorBMW F 04-03-2025 23:54

Ja nie wiem czy ktos na ten badziew czeka na serio, HBO najlepsze czasy ma daaaaaaaaaawno za soba (True Detective faaaaaaaaantastycz
ny sezon 1, drugi okay, trzeci troche lepszy, reszta fuj)
~Bella Muerte F 04-03-2025 12:39

Widzę, że robię sztuczny tłum x6, no ładnie
~Bella Muerte F 04-03-2025 12:37

Witaj wiosko! Kto czeka na czarnoskórego Dumbledore'a czy Snape'a w HBO max Uśmiech)?
#Ginny Evans F 03-03-2025 04:59

Też nie jestem ukontentowana, ale pojawiło się kilka lubianych twarzy podczas ceremonii. Dobranoc! Sowa
^raven F 03-03-2025 04:54

Voldi bez Oscara, Trenta w ogole zapomnieli zaprosic (a ja zapomnialam to wczesniej sprawdzic Omg ), chyba nie jestem ukontentowana. Dobranoc, Hogs! Czarodziej
^raven F 03-03-2025 02:22

Serce
#Ginny Evans F 03-03-2025 02:05

:hug:
^raven F 03-03-2025 01:28

Bez Trenta nie jest tak bardzo happy Płacze
#Ginny Evans F 03-03-2025 00:52

Hejka, hogs! Happy Oscars day!
^raven F 03-03-2025 00:12

Sowa }{
`RazorBMW F 12-01-2025 14:53

To nie tak ze labele maja 50% obnizki na albumy bandcampie xD
^N F 11-01-2025 23:24

Magicznego roku, niech pieniądze w portfelu się magicznie pojawiają! Czarodziej
~Grande Rodent F 01-01-2025 13:05

Hej, również dla was magicznego nowego roku! Ja słucham top 357 już 3 dzień jak co roku. W temacie fajerwerków, też nie przepadam, bo moje koty się boją.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 60
» Zarejestrowanych: 77,001
» Zbanowanych: 1,626
» Gości online: 950
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 5422
» Data rekordu:
10 September 2024 23:44
Ustawa dotycząca używania ciasteczekDrogi Użytkowniku, w ramach naszej strony stosowane są pliki cookies. Ich celem jest świadczenie usług na najwyższym poziomie, w tym również dostosowanych do Twoich indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies - więcej informacji na ten temat znajdziesz w polityce prywatności.
Zamknij