Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Mroczny Znak
Mroczny Znak
[Voldemort] Ucisnął mocno znak długim, białym palcem. Czoło Harry'ego przeszył ostry ból, a Glizdogon wrzasnął przeraźliwie. Voldemort odsunął palce od przedramienia Glizdogona, a Harry zobaczył, że krwawy znak zrobił się czarny jak węgiel.
Chimera
Chimera była jednym z tych przerażających stworów, których nie chcielibyście zobaczyć po zmroku. Zresztą w świetle dziennym też nie wyglądała zachęcająco.



Chimera była bestią z mitologii greckiej. Pierwszy wspomniał o niej Homer, opisując ją jako ziejące ogniem monstrum, przypominające "z przodu lwa, z tyłu węża, a pośrodku kozę - palącym ogniem straszliwie".

Wiek później Hezjod potwierdził, że chimera to "przeraźliwa bestia", a żeby uczynić ją jeszcze bardziej upiorną, w miejsce jednego łba, dał jej trzy.

Wszędzie, gdzie chimera zawitała, siała zniszczenie oraz śmierć.

Według mitów rodzicami Chimery byli Tyfon (tatuś) i Echidna (mamusia).

Za dziecka chimera była maskotką króla Karii, starożytnego państwa w pobliżu dzisiejszej Turcji. Niestety, stwór nie miał zamiaru przyporządkować się do rozkazów jej pana, więc uciekł, pustosząc przy okazji sąsiednią Likię. Zionęła ogniem i dymem, zabiła setki ludzi oraz bydła, paliła wioski i miasta. Była nie do powstrzymania - jak huragan.

Legenda głosi dalej, że na dworze króla Likii, Jobatesa, zjawił się wówczas pewien młodzieniec, Bellerofontes. Jobates ugościł go po królewsku, bowiem młodzian został przysłany przez jego zięcia, Projotosa. Jednak, gdy król opustoszałego kraju przeczytał wiadomość od swego krewnego, okazało się, że zamiast przyjmować chłopca z honorami, powinien był go zabić! Jobates nie miał ochoty brudzić sobie rąk morderstwem, zlecił więc Bellerofontesowi zabicie chimery - był pewien, że młodzieniec zginie w walce. Chłopak przyjął wyzwanie i na grzbiecie Pegaza - latającego konia - ruszył na spotkanie chimerze.

Zabicie stwora nie było wcale łatwe. Strumienie ognia, wydobywającego się z paszczy potwora, sprawiały, że nie można było zbytnio się do niego zbliżyć. Wtem, Bellerofontes wpadł na pomysł. Do grotu włóczni przywiązał kawałek ołowiu, podleciał Pegazem najbliżej, jak tylko się dało... i wrzucił ołów wprost do paszczy przerażającej bestii. Ołów błyskawicznie stopniał, a chimera się udusiła.

Tak więc czy marzenie Hagrida o posiadaniu chimery było marzeniem rozsądnym? Z pewnością nie. Aż strach pomyśleć, co mogłoby się stać w Hogwarcie, gdyby taka chimera była pod opieką tego jakże miłego, lecz nieodpowiedzialnego gajowego. Dziękujmy więc Rowling za to, że chimera nie wpadła w ręce Hagrida.




Nadesłane przez: _waampiirzyycaa_
Dodane: czerwiec 12 2008 19:44:07
Komentarze
~Syriusz_Black F
Dodano dnia 03 September 2008 23:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 226
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 44
Data rejestracji: 01.09.08
Medale:
Brak
Spodobał mi się ten artykuł. Jest bardzo rzeczowy. Znajduje się w nich wiele istotnych informacji, o wielu nie miałem wcześniej pojęcia. Błędów ortoraficznych, stylisycznych, czy językowych nie mogłem znaleźć. Artykuł czyta się bardzo miło, bo jest ciekawy. Mnie jedynie przeszkadzają trochę te przerwy w tekście. Są trochę na siłę. Mimo to ten artykuł jest bardzo dobry i zasługuje na ocenę Wybitną.
Aż strach pomyśleć, co mogłoby się stać w Hogwarcie, gdyby taka chimera była pod opieką tego jakże miłego, lecz nieodpowiedzialnego gajowego. Dziękujmy więc Rowling za to, że chimera nie wpadła w ręce Hagrida.


Ten fragment wyjątkowo mi się spodobał. Aż strach pomyśleć co by się stało. Conajmniej pół Zakazanego Lasu poszłoby z dymem.
~Kei F
Dodano dnia 11 September 2008 21:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Redaktor Żonglera
Punktów: 1046
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 128
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Jakby taką chimerę udomowić to by była sympatycznym stworkiem.
Można było jeszcze wspomnieć o tym, że stworzeniem chimery trudnili się alchemicy, jednak nikomu jakos nie szło... No cóz... Teraz mamy genetykę, więć może, może...
Natomiast artykuł podoba mi się. Jest dobrze zrobiony. Fajne informacje, ładnie podane. Dam ""PO"".
~Marcela F
Dodano dnia 18 October 2009 14:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 362
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 37
Data rejestracji: 10.10.09
Medale:
Brak
Dziękujmy więc Rowling za to, że chimera nie wpadła w ręce Hagrida.
Już to sobie wyobrażam... Nie, nie mogę. Moja wyobraźnia ma jednak jakieś granice.
Dla mnie artykuł jak najbardziej poprawny. Zawiera informacje o samym stworzeniu, nawiązanie jest również do książki. Tylko brakuje mi właśnie więcej informacji z tomów. Wspomniane jest tylko, że Hagrid chciał posiadać takie zwierzę.
Jak już wspomniałam, artykuł poprawny i bardzo ciekawy. Fajnie się go czytało.
~Plisiaczek F
Dodano dnia 01 February 2010 15:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Lord
Punktów: 50520
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 16.01.10
Medale:
Brak
No co wy! Chimery są słodkie. Niczego nim nie brak. Och, mieć takie zwierzątko w domu... czysta przyjemność...
!leea F
Dodano dnia 05 February 2010 10:34
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11463
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 329
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Medal
Artykuł, ładnie, zwięźle napisany zawiązujący w znacznej mierze do mitologii greckiej. Nie chciałabym jej spotkać, musiała być przerażająca Zszokowany
"z przodu lwa, z tyłu węża, a pośrodku kozę - palącym ogniem straszliwie"; "w miejsce jednego łba, dał jej trzy" - trudno to nawet opisać, naszkicować albo chociaż wyobrazić...
Moja ocena to PO, chociaż z plusem.
~MrsDeath F
Dodano dnia 05 August 2010 15:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 35
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 04.08.10
Medale:
Brak
Fajnie, fajnie Dowcipniś
Chimery są, w moim mniemaniu, brzydkiee~ ^^ Nie chciałabym takiej spotkać =.='
Ale przejdźmy do rzeczy - artykuliku!~
Fajnie napisany, informacyjek jest dość dużo i znowu brakuje zdjęciaa!! Ale i tak podziwiam, że chciało się to pisać Oczko
Daję Powyżej Oczekiwań~
~Huncwotki F
Dodano dnia 29 June 2011 16:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 42
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 39
Data rejestracji: 29.06.11
Medale:
Brak
Uśmiech
Chimera przypomina lekko hipogryfa.Chimera-
Jest to posąg prowadzący do gabinetu Dyrektora Poddaje się
Dyrektor zawsze wymyślał śmieszne hasła typu :
-Cytrynowy Sorbet,Niee
Jeżeli odpowiedziało sie źle Chimera odpowiadała zagaką na pytanie...Zszokowany
~Annalisa Louis F
Dodano dnia 25 November 2011 19:39
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Barman w Dziurawym Kotle
Punktów: 1391
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 47
Data rejestracji: 29.06.11
Medale:
Brak
Artykuł bardzo klarowny. Nie odbiegasz od tematu. Styl pisania jest bardzo ładny. Myślę , że spokojnie mogę ci dać Powyżej Oczekiwań ; )
~Matthew Lucas F
Dodano dnia 30 January 2012 18:04
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 4
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 566
Data rejestracji: 03.09.10
Medale:
Brak
Bardzo ciekawy artykuł. Nie można się do niczego przyczepić. Bardzo fajne jest to, że przytaczasz rysy historyczne, a także mitologiczne - nie ma co, zawsze lubiłem mitologię. Nie chciałbym spotkać się sam oko w oko z tym przerażającym stworzeniem. Za opisanie tego nie-fajnego stworzenia daję PO, bo zabrakło mi zdjątka.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 08 January 2013 20:37
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Bardzo fajnie i ciekawie napisane... daję W, a co do chimery, to faktycznie nie chciałbym nigdy spotkać tej poczwary.
~Hermiona 338 F
Dodano dnia 19 February 2013 21:10
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 142
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 07.02.13
Medale:
Brak
Bardzo fajny artykuł. Co to dopiero by się działo w Hogwarcie, gdyby Hagrid posiadał Chimerę. Daję PO.
~Alexandra F
Dodano dnia 07 April 2013 10:50
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 217
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 18.10.12
Medale:
Brak
Krótko, zwięźle, ciekawie. Daję W. Tylko szkoda, że bez obrazków...
~Arashi F
Dodano dnia 19 May 2013 11:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 172
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 14.05.13
Medale:
Brak
Bardzo ciekawy artykuł. Może trochę za krótki, ale tekst czyta się łatwo i przyjemnie. Szkoda tylko, że nie ma żadnych zdjęć. Dzięki Bogu, że Hagrid miał Puszka, a nie chimerę, bo inaczej Święta Trójca byłaby martwa.
Za artykuł oczywiście PO.
~DJ_Aswalt F
Dodano dnia 08 December 2013 17:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 92
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 10.09.13
Medale:
Brak
ajnie, fajnie Dowcipniś
Chimery są, w moim mniemaniu, brzydkiee~ ^^ Nie chciałabym takiej spotkać =.='
Ale przejdźmy do rzeczy - artykuliku!~
Fajnie napisany, informacyjek jest dość dużo i znowu brakuje zdjęciaa!! Ale i tak podziwiam, że chciało się to pisać Oczko
Daję Powyżej Oczekiwań~
~wiechlina roczna F
Dodano dnia 06 June 2015 22:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2520
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 230
Data rejestracji: 11.05.15
Medale:
Medal
Zawsze chciałem poznać trochę więcej szczegółów o chimerze i jej pogromcy. Hagrid naprawdę miewał dziwne marzenia, hodować takiego potwora, blisko szkoły. Niektóre smoki czasami, jakoś udawało się opanować, ale dorosła chimera to już stworzenie niszczycielskie i absolutnie nieużyteczne. W żaden sposób nie dające się kontrolować. Artykuł ciekawy, Powyżej Oczekiwań.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 35% [6 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 65% [11 głosów]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 268
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59