Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~HariPotaPragneCie F 14-06-2025 23:16

Czarodziej
^N F 09-05-2025 23:32

Nie wiem, wysłałam, chyba
`RazorBMW F 09-05-2025 23:30

a sie naumialem, za to mozesz se dodac bo nick ten sam jakby cos. prywatne wiadomosci -> dodaj znajomego
^N F 09-05-2025 23:29

Nie skończą, bo money, money, money. Ja discorda używam, ale to dalej dla mnie czarna magia, jak mi kolega z pracy wysłał wiadomość, to nie umiałam jej odczytać xD
`RazorBMW F 09-05-2025 23:27

e, pan boomer sie nauczyl discorda obslugiwac, szokujace O_o
`RazorBMW F 09-05-2025 23:27

Niech to skoncza kiedys bo tego za duzo, naprawde. Wiecznie nie mozna tego wszystkiego robic.
^N F 09-05-2025 23:26

A ja w niedzielę idę na Thunderbolts, bo ponoć spoczko
`RazorBMW F 09-05-2025 23:18

Masz tu NIERa na noc, jak chcesz wiecej to wiesz gdzie pisac iksde https://www.youtu.
..qlxaFkUxgg
`RazorBMW F 09-05-2025 23:16

Nowy Papaj nie ma chwilowo potencjalu do memow, eh, nie to co 2137
`RazorBMW F 09-05-2025 23:15

Marwel podobnie. Nawalili produkcji? To powodzenia w znalezieniu czasu by to ogladac wszystko bo przeciez 23343434234 produkcji
^N F 09-05-2025 23:11

A idź Ty xD
`RazorBMW F 09-05-2025 23:10

star warsy fuj ale jako marka teraz iksde A bylem fanem lol
^N F 09-05-2025 23:10

No to mi się nie spodoba. Aktualnie ogrywam Jedi:Survivor
`RazorBMW F 09-05-2025 23:09

A tam, ludzie nie lubia tur a nagle Claire im sie spodobalo haha. xD
^N F 09-05-2025 23:08

Dobra tam, wiem, ale tury były szybko, że się ich nie widziało, jak się mrugało xD
`RazorBMW F 09-05-2025 23:07

BG zawsze bylo turowe, co tym, w starych mialas tury tylko niewidzialne. W Claire masz i tak... gre prawie rytmiczna w trakcie walki IKSDE
^N F 09-05-2025 23:07

Jak system walki turowy to żegnam. BG3 mi tak kuźwa zniszczyli, że no nie przeskocze tego systemu walki. A z Ciebie to francuz się zrobił Rozbawiony
`RazorBMW F 09-05-2025 23:06

Claire Obscure ex_pedition 33? Generalnie mozesz nie lubic systemu walki ale TEN ARTYZM. TE KOLORY. BELLE EPOQUE!
^N F 09-05-2025 23:06

O, na jakich? Ja na Balatro zawsze rycze, jak przegrywam :C xD
`RazorBMW F 09-05-2025 23:04

poryczalem sie na DWOCH grach w tym roku. Trzydziestoparolat
ek Fantastyczny wynik. Chcialbym umiec spiewac po francusku : (

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 60
» Zarejestrowanych: 76,999
» Zbanowanych: 1,628
» Gości online: 963
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 5422
» Data rekordu:
10 September 2024 23:44
Zobacz temat
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska :: Forum
» Hyde Park
»» Pomoc w nauce
»»» Fizyka - zasada zachowania pędu w zadaniach
Drukuj temat · Fizyka - zasada zachowania pędu w zadaniach
!Pchelka F
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 30-10-2008 18:48
VIP

Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Członek GD
Punktów: 528
Ostrzeżeń: 0
Postów: 144
Data rejestracji: 09.08.08
Medale:
Brak

Głównie chodzi mi o wytłumaczenie tej zasady w zadaniach. Kompletnie tego nie łapię. Dla przykładu zadanie zrobione. Proszę o wytłumaczenie co z czego, jak, dlaczego ;p

Z działa o masie 5 ton wystrzelono pocisk ważący 20 kg, z prędkością 400 m/s. Oblicz prędkość odrzutu działa.

md = 5t = 1000kg
mp = 20kg
vp = 400 m/s
vd = ?

1. Przed wystrzałem
Pu1 = 0
2. Po wystrzale
Pu2 = mp *(razy) vp - md * vd
Pu2 = Pu2
mp*vp-md*vd = 0
-md *vd= -mp * vp / Smutny-md)

vd = mp * vp : (pod kreską ułamkową) md = 20 * 400 : (pod kreską) 5000 = 8 : (pod kreską) 5 = 1.6
__________________
[mp3]http://zrzuta.eu/download.php?h=OGVaUDJjckR5Vg==[/mp3]

A wooooking on sonszaaajn!

Edytowane przez Pchelka dnia 30-10-2008 18:52
Wyślij prywatną wiadomość
~dread F
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 30-10-2008 19:06
Zbanowany

Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Goblin
Punktów: 34
Ostrzeżeń: 3
Postów: 26
Data rejestracji: 19.10.08
Medale:
Brak

Jak widać, pęd przed wystrzałem był równy 0, dlatego po wystrzale pęd układu musi wynieść 0. Zarówno działo jak i pocisk po wystrzale uzyskują jednakowe pędy, ale ich zwroty są przeciwne (inaczej ich suma nie była by równa 0). Ponieważ oba obiekty bardzo mocno różnią się masami, więc żeby ich pędy były równe, ich prędkość też muszą być różne.W zasadzie zadanie to zwykłe podstawienie do wzoru z jednym przekształceniem, dlatego ciężko coś i tu dalej wyjaśniać. No i na przyszłość przydałaby się obróbka w Excelu, ale chyba i tak na forum to nic nie da...
Wyślij prywatną wiadomość
~Irreplaceable_ F
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 31-10-2008 15:32
Użytkownik

Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Minister Magii
Punktów: 2090
Ostrzeżeń: 1
Postów: 394
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Medal

Podobne zadania my teraz wykonujemy na lekcjach. Tyle, że zadanie samo się zgadza, gorzej z tym przykładem... My mamy jeszcze do tego MJ, a więc jeśli o to chodzi, to wytłumaczę ;>
Wyślij prywatną wiadomość
!Guardian F
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 31-10-2008 16:24
VIP

Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 20057
Ostrzeżeń: 1
Postów: 705
Data rejestracji: 02.08.08
Medale:
Medal

Najpierw trzeba sobie wyobrazić sytuację... Najlepiej to zrobić za pomocą rysunku

images31.fotosik.pl/391/4a52c6e033c190c8m.png

- w pierwszej sytuacji działo stoi w miejscu i ma masę md + mp, ponieważ pocisk jest w środku i mają taką samą prędkość (czyli akurat 0), więc normalnie ich pęd można obliczyć za pomocą: v * (md + mp), a to się równa 0, ponieważ jeżeli coś mnożymy przez zero (w naszym przypadku prędkość) to wynik jest równy zero. Teraz sytuacja druga. Po wyrzuceniu pocisku, działo odsuwa się do tyłu (zawsze tak jest, mamy z tym do czynienia np. w busie, jak nagle zahamuje, to wtedy lecimy do przodu). Tak więc, obydwa ciała mają prędkość, ale nie taką samą i liczymy ich pęd, czyli nasze p2. I tak:
pęd działa wynosi ze wzoru: md * vd
pęd pocisku wynosi (też ze wzoru): mp * vp
Następnie pęd całego układu nr 2 wynosi Pp - Pd
Następnie korzystamy z zasady zachowania pędu:
p1 = p2
I podstawiamy:
v * (m1 + m2) = mp*vp - md*vd
Jak wcześniej ustaliliśmy p1 = 0
a więc:
0 = mp*vp - md*vd
Teraz to są obliczenia matematyczne - wyobraź sobie, że vd jest zwykłym x i poprzenoś tak, żeby ten x był sam po jednej stronie, czyli nam wychodzi:
vd (x) = mp*vp/md
I podstawiamy i mamy wynik...
Edytowane przez Guardian dnia 31-10-2008 16:28
Wyślij prywatną wiadomość
!Pchelka F
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 19-11-2008 23:02
VIP

Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Członek GD
Punktów: 528
Ostrzeżeń: 0
Postów: 144
Data rejestracji: 09.08.08
Medale:
Brak

Dzięki bardzo Uśmiech Dostałam 4 z tego co pamiętam!!111 <chwali się bezczelnie>
__________________
[mp3]http://zrzuta.eu/download.php?h=OGVaUDJjckR5Vg==[/mp3]

A wooooking on sonszaaajn!
Wyślij prywatną wiadomość
!mniszek_pospolity F
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2013 20:29
VIP

Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Postów: 2,618
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak

Bardzo się cieszę, że dostałaś 4 z fizyki, a odpowiedzi tu zawarte pomogły Ci w tym. Teraz jednak zachowując zasady pędu, muszę go błyskawicznie zamknąć.
__________________
opilcenoznej.blox.pl/resource/1171158818.png

Edytowane przez mniszek_pospolity dnia 04-04-2013 20:29
Wyślij prywatną wiadomość
Przeskocz do forum:
RIGHT
Ustawa dotycząca używania ciasteczekDrogi Użytkowniku, w ramach naszej strony stosowane są pliki cookies. Ich celem jest świadczenie usług na najwyższym poziomie, w tym również dostosowanych do Twoich indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies - więcej informacji na ten temat znajdziesz w polityce prywatności.
Zamknij