Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 18-09-2024 15:38

..ii powrotu do Hogwartu i przerzucenie do menu głównego. To jedna z moich ulubionych gier Lego obok Clone Wars, LoTR i Batmana 1, ale niestety najbardziej zbugowana.
~Grande Rodent F 18-09-2024 15:38

Z HP gram w gry Lego i tylko ubolewam nad tym, że 1-4 nigdy nie udało mi się jak na razie przejść na 100% ze względu na bugi. Mój rekord to 98% a drugi w kolejności 86% Najgorszy bug to brak możliwośc
~Grande Rodent F 18-09-2024 15:37

W sumie powymślałem, żeby w to zagrać, bo znam Rockstara. Większość GTA ograłem, Maxa Payne'a też. To sobie kupiłem i robi wrażenie realizmem.
`RazorBMW F 17-09-2024 15:12

RDR 2 jest po prostu ciekawsza w kwestii stricte sandboxowej. Odbierz z Hogwarts otoczke magii/pottera = gra typu 5/10.
`RazorBMW F 17-09-2024 15:09

https://steamchar.
..app/990080
Tyle jest warte Hogwarts Legacy Oczko Ludzie graja bo promka jest, kto gral to juz przeszedl i nie ma po co 2 raz grac
^raven F 15-09-2024 22:37

Sowa
#Ginny Evans F 15-09-2024 21:31

Duch
~Grande Rodent F 11-09-2024 14:59

o może jak na razie zamiast tego kupię sobie np. RDR2 a zaczekam na kolejne przeceny Hogwartsa.
~Grande Rodent F 11-09-2024 14:56

No cóż, szkoda, natomiast jak widziałem, licznik wejść zawyża wam liczbę 20-krotnie. Stąd te rekordy, ciekawa sprawa. Tak z innej beczki grał ktoś w Hogwarts Legacy? Promka na Steamie się skończyła, t
^raven F 31-08-2024 10:46

Nikt nie oczekuje, ze nagle wroca userzy i zrobi sie tu jakis ruch, niestety, to se ne vrati Uh-oh! a co do zablokowania rejestracji - nie nasza decyzja i zupelnie nie mamy na to wplywu Czarodziej
^raven F 31-08-2024 10:44

*ocila. Jestem przywiazana do tych ponurych barw i mam w archiwum wiadomosci kilka rzeczy, ktore mi sie przydaja w zyciu Oczko
^raven F 31-08-2024 10:43

@Grande Rodent, z tym zmartwychwstaniem nie chodzilo o aktywnosc userow, tylko o dzialanie strony - po prostu byl moment, ze nie dzialala. I byla obawa, ze nie zadziala, stad moja radosc, ze jednak wr
^raven F 31-08-2024 10:28

Skoro tak swietnie, to zapraszamy częściej! Dowcipniś W sumie mozna zrobic jakis zlot na SB przy okazji odjazdu Ekspresu Hogwart Kotecek
!Tom_Riddle F 24-08-2024 02:15

Jak świetnie odwiedzić Hogs Jupi!
!Tom_Riddle F 24-08-2024 02:14

Stary przyjechał xD
~Grande Rodent F 05-08-2024 13:11

również dżem dobry życzy Grande Rodent (wielki gryzoń).
^N F 05-08-2024 10:42

dżem dobry!
~Grande Rodent F 20-06-2024 15:31

... jako forma prewencji od spambotów reklamowych może częściowo się do tego przyczyniła, bo ludziom nie zależy, żeby pisać na priv, by założyć konto. Zresztą nie ma za bardzo z kim pisać jak widzę Smutny
~Grande Rodent F 20-06-2024 15:31

Raven, obawiam się, że Hogs wcale nie zmartwychstało. Sam wchodzę tam raz na miesiąc i już serio nic się tam ne dzieje. Jesteście tam, dziewczyny? Nie wiem, może blokada rejestracji użytkowników jako
~Grande Rodent F 17-05-2024 12:28

PS. Do bobów szczura w piwnicy, to forum naprawdę zdechło Płacze

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 60
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 1072
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 5422
» Data rekordu:
10 September 2024 23:44
Zobacz temat
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska :: Forum
» Hyde Park
»» Pomoc w nauce
»»» Fizyka - zasada zachowania pędu w zadaniach
Drukuj temat · Fizyka - zasada zachowania pędu w zadaniach
!Pchelka F
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 30-10-2008 18:48
VIP

Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Członek GD
Punktów: 528
Ostrzeżeń: 0
Postów: 144
Data rejestracji: 09.08.08
Medale:
Brak

Głównie chodzi mi o wytłumaczenie tej zasady w zadaniach. Kompletnie tego nie łapię. Dla przykładu zadanie zrobione. Proszę o wytłumaczenie co z czego, jak, dlaczego ;p

Z działa o masie 5 ton wystrzelono pocisk ważący 20 kg, z prędkością 400 m/s. Oblicz prędkość odrzutu działa.

md = 5t = 1000kg
mp = 20kg
vp = 400 m/s
vd = ?

1. Przed wystrzałem
Pu1 = 0
2. Po wystrzale
Pu2 = mp *(razy) vp - md * vd
Pu2 = Pu2
mp*vp-md*vd = 0
-md *vd= -mp * vp / Smutny-md)

vd = mp * vp : (pod kreską ułamkową) md = 20 * 400 : (pod kreską) 5000 = 8 : (pod kreską) 5 = 1.6
__________________
[mp3]http://zrzuta.eu/download.php?h=OGVaUDJjckR5Vg==[/mp3]

A wooooking on sonszaaajn!

Edytowane przez Pchelka dnia 30-10-2008 18:52
Wyślij prywatną wiadomość
~dread F
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 30-10-2008 19:06
Zbanowany

Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Goblin
Punktów: 34
Ostrzeżeń: 3
Postów: 26
Data rejestracji: 19.10.08
Medale:
Brak

Jak widać, pęd przed wystrzałem był równy 0, dlatego po wystrzale pęd układu musi wynieść 0. Zarówno działo jak i pocisk po wystrzale uzyskują jednakowe pędy, ale ich zwroty są przeciwne (inaczej ich suma nie była by równa 0). Ponieważ oba obiekty bardzo mocno różnią się masami, więc żeby ich pędy były równe, ich prędkość też muszą być różne.W zasadzie zadanie to zwykłe podstawienie do wzoru z jednym przekształceniem, dlatego ciężko coś i tu dalej wyjaśniać. No i na przyszłość przydałaby się obróbka w Excelu, ale chyba i tak na forum to nic nie da...
Wyślij prywatną wiadomość
~Irreplaceable_ F
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 31-10-2008 15:32
Użytkownik

Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Minister Magii
Punktów: 2090
Ostrzeżeń: 1
Postów: 394
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Medal

Podobne zadania my teraz wykonujemy na lekcjach. Tyle, że zadanie samo się zgadza, gorzej z tym przykładem... My mamy jeszcze do tego MJ, a więc jeśli o to chodzi, to wytłumaczę ;>
Wyślij prywatną wiadomość
!Guardian F
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 31-10-2008 16:24
VIP

Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 20057
Ostrzeżeń: 1
Postów: 705
Data rejestracji: 02.08.08
Medale:
Medal

Najpierw trzeba sobie wyobrazić sytuację... Najlepiej to zrobić za pomocą rysunku

images31.fotosik.pl/391/4a52c6e033c190c8m.png

- w pierwszej sytuacji działo stoi w miejscu i ma masę md + mp, ponieważ pocisk jest w środku i mają taką samą prędkość (czyli akurat 0), więc normalnie ich pęd można obliczyć za pomocą: v * (md + mp), a to się równa 0, ponieważ jeżeli coś mnożymy przez zero (w naszym przypadku prędkość) to wynik jest równy zero. Teraz sytuacja druga. Po wyrzuceniu pocisku, działo odsuwa się do tyłu (zawsze tak jest, mamy z tym do czynienia np. w busie, jak nagle zahamuje, to wtedy lecimy do przodu). Tak więc, obydwa ciała mają prędkość, ale nie taką samą i liczymy ich pęd, czyli nasze p2. I tak:
pęd działa wynosi ze wzoru: md * vd
pęd pocisku wynosi (też ze wzoru): mp * vp
Następnie pęd całego układu nr 2 wynosi Pp - Pd
Następnie korzystamy z zasady zachowania pędu:
p1 = p2
I podstawiamy:
v * (m1 + m2) = mp*vp - md*vd
Jak wcześniej ustaliliśmy p1 = 0
a więc:
0 = mp*vp - md*vd
Teraz to są obliczenia matematyczne - wyobraź sobie, że vd jest zwykłym x i poprzenoś tak, żeby ten x był sam po jednej stronie, czyli nam wychodzi:
vd (x) = mp*vp/md
I podstawiamy i mamy wynik...
Edytowane przez Guardian dnia 31-10-2008 16:28
Wyślij prywatną wiadomość
!Pchelka F
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 19-11-2008 23:02
VIP

Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Członek GD
Punktów: 528
Ostrzeżeń: 0
Postów: 144
Data rejestracji: 09.08.08
Medale:
Brak

Dzięki bardzo Uśmiech Dostałam 4 z tego co pamiętam!!111 <chwali się bezczelnie>
__________________
[mp3]http://zrzuta.eu/download.php?h=OGVaUDJjckR5Vg==[/mp3]

A wooooking on sonszaaajn!
Wyślij prywatną wiadomość
!mniszek_pospolity F
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2013 20:29
VIP

Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Postów: 2,618
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak

Bardzo się cieszę, że dostałaś 4 z fizyki, a odpowiedzi tu zawarte pomogły Ci w tym. Teraz jednak zachowując zasady pędu, muszę go błyskawicznie zamknąć.
__________________
opilcenoznej.blox.pl/resource/1171158818.png

Edytowane przez mniszek_pospolity dnia 04-04-2013 20:29
Wyślij prywatną wiadomość
Przeskocz do forum:
RIGHT