Nowe informacje ujawnione przez J.K. Rowling na portalu Pottermore na temat wszystkich tych elementów magicznego świata, które związane są z Hogwartem.
Był tylko jeden sposób, żeby dostać książkę z tego działu: trzeba było mieć specjalne pozwolenie od któregoś z profesorów z jego własnoręcznym podpisem.
- A jak wytłumaczymy, po co nam właściwie ta książka? - zapytał Ron. - Przecież to będzie jasne, że chcemy sporządzić jakiś eliksir...
- Myślę, że zabrzmi całkiem przekonująco, jak powiemy, że interesujemy się teorią... W każdym razie warto spróbować...
- Daj spokój! - prychnął Ron. - Żaden nauczyciel nie kupi takiego kitu. Musiałby być ostatnim tępakiem...
Zgredek jest jednym ze skrzatów domowych przedstawiony w magicznym świecie wykreowanym przez panią Joanne Kathleen Rowling.
Zgredek miał wielkie uszy nietoperza, zielone, wyłupiaste oczy wielkości piłek tenisowych, długi, cienki nos. Nosił najczęściej stare i brudne ubrania, przypominające worek na kartofle z dziurami na ręce i odnóża.
Skrzat pojawia się w drugim tomie sagi o Harrym Potterze w domu Dursley'ów, by móc ostrzec chłopca z błyskawicą na czole przed śmiertelnym niebezpieczeństwem. Tu poznajemy pierwszą cechę skrzatów - teleportację - mogą się oni teleportować w każdym miejscu, nawet w Hogwarcie. Nieposłuszeństwo Harry'ego ( bo myślę, że można to tak nazwać) skłoniło Zgredka do złośliwych czynów. Jednak Potterowi udało się dotrzeć do Hogwartu za pomocą magicznego samochodu. Przez cały rok w Hogwarcie skrzat próbował chronić Harry'ego, który w punkcie kulminacyjnym książki zwycięża potwora, przed którym ostrzegało go ów stworzenie ( Bazyliszek) i podarował Zgredkowi wolność za pomocą własnej skarpety. W tym momencie znamy już przeszłość domowego skrzata - ciężko pracował na dworze Malfoyów. Więzi pomiędzy nim a Potterem i jego przyjaciółmi uściśliły się. Po dwóch latach, odkąd Zgredek był wolnym skrzatem, który żądał opłaty za pomoc domową, zatrudnił się w szkole magii i czarodziejstwa Hogwart. Pracował tam w kuchni na dogodnych warunkach, które ustalił z dyrektorem Hogwartu, Albusem Dumbledorem.
W szóstym tomie skrzat pomagał śledzić Dracona Malfoya, za co uzyskał wdzięczność Pottera.
UWAGA: Poniższy fragment zawiera Spoiler!
Siódmy tom nie był już tak sprzyjający dla skrzata. Ratując po raz kolejny Chłopca, który przeżył i jego przyjaciół, poświęca swoje życie. Zostaje zamordowany przez Bellatriks Lestrange, zagorzałą zwolenniczkę Lorda Voldemorta. Zgredek zostaje pochowany za domem Muszelka, który był własnością Billa i Fleur. Widniał na nim napis: Tu leży Zgredek, wolny skrzat.
Zgredek był bez wątpienia bardzo pociesznym, posłusznym i wspaniałym skrzatem. Oddając własne życie za przyjaciół, udowodnił swoje męstwo. Jest on jedna z najmilszych i najbardziej przyjacielskich postaci, jakie wykreowała Rowling.
Dom:Ravenclaw Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -86 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 16 Data rejestracji: 22.09.08 Medale: Brak
Też bardzo w wzruszyłem się śmiercią dzielnego skrzata... Wydaje mi się że trochę krótko ale to ujmuje w pełnym blasku bohaterską sylwetkę wolnego skrzata
Dom:Gryffindor Ranga: Goblin Punktów: 26 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 14 Data rejestracji: 09.01.10 Medale: Brak
W pewnym sensie Zgredek to EMOo...ale taki mały EMOo...skończył ze sztyletem w sercu...zginął w słusznej sprawie...Spoczywaj w [s]pokoju Zgredku! ' Tu spoczywa Zgredek wolny skrzat '
Dom:Slytherin Ranga: Członek Wizengamotu Punktów: 1476 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 171 Data rejestracji: 30.01.10 Medale: Brak
Szkoda, Zgredka - nie przypuszczałem, że zginie. Jego śmierć mnie zaskoczyła. Ale zginął w walce Artykuł jest bardzo dobry, choć w moim odczuciu jest za krótki. Zgredek był bardzo ciekawym skrzatem, miał ciekawą, intrygującą osobowość, którą można było dokładniej opisać. Artykuł jest całkiem niezły, choć jak wspomniałem wcześniej, powinien być dłuższy.
Co do samego tekstu, naprawdę świetny, aczkolwiek mogłaś napisać o nim więcej ( ale za to jakie zdjęcie ). To mój ulubiony bohater, a szczególnie polubiłam go w 7 cz., w ogóle nie spodziewając się takiego wielkiego gestu, jakim jest oddanie życia. Wzruszające aż... Szkoda go...
Dom:Slytherin Ranga: Lord Punktów: 29123 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 497 Data rejestracji: 21.11.09 Medale: Brak
Bardzo ładny art. Miło się go czyta, jest lekki i przyjemny. Nie ma błędów ani powtórzeń, gramatycznie i stylistycznie poprawny.
O Zgredku nie było zbyt dużo informacji, ale jednak potrafiłaś je wszystkie pozbierać do kupy i pięknie ubrać w słowa, za co należą się gratulacje.
Daję Wybitny.
Dom:Gryffindor Ranga: Charłak Punktów: 12 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 4 Data rejestracji: 17.04.10 Medale: Brak
Zgredek był naprawdę dobrym skrzatem. Nie byłem zaskoczony bo wcześniej wiedziałem że zginie. Artykuł krótki ale dam W. P.S. Harry napisał na nagrobku Zgredka,spoczywa a nie leży.
Dom:Gryffindor Ranga: Pięcioroczniak Punktów: 416 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 18 Data rejestracji: 13.05.10 Medale: Brak
Śliczny artykuł.Prawie nikt nie pisze o skrzatach domowych,a to najczęściej one pomagały nam-czytelnikom-poczuć smak Hogwartu.Przyznam,że oczy piekły mnie od łez kiedy to Bella wbiła ostrze w kruche ciało Zgredka,a z niego wypłynęło całe radosne i dobrotliwe życie.Mówię jak Hermiona,może założę W.E.S.Z?Daję W.
Dom:Ravenclaw Ranga: Uczestnik TT Punktów: 247 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 18 Data rejestracji: 12.11.10 Medale: Brak
Dość dobry artykuł, ale trochę krótki. Czytając go przypomniałam sobie ten moment, w którym pochowano Zgredka i łzy naszły mi do oczu. Tak wtedy płakałam. Zgredek był jedną z moich ulubionych postaci. I bardzo mi przykro, że zginą. To było porażające. Ale za to właśnie podziwiam panią Rowling. Że nie bała się uśmiercić wielu dobrych postaci ulubieńców innych, bo dzięki temu książka jest o wiele lepsza ..
Dom:Gryffindor Ranga: Właściciel Pamiętnika Punktów: 113 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 7 Data rejestracji: 19.11.10 Medale: Brak
Według mnie artykuł jest za krótki. Z książki i filmu można wynaleźć więcej informacji. Oczywiście śmierć Zgredka bardzo przeżyłam, zarówno na filmie jak i podczas czytania książki wzruszyłam się i popłakałam. Artykuł przypomniał mi tę scenę, za co dostajesz: Wybitny.
Dom:Hufflepuff Ranga: Uczestnik TT Punktów: 239 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 8 Data rejestracji: 27.11.10 Medale: Brak
Mogłaś wykrzesać z siebie więcej. Zgredek, choć pomiatany, był bardzo ważną i szlachetną postacią.
Mogłabyś opisać, jak ten skrzat uratował Harry'ego z domu Malfoyów.
Jeszcze pojawił się tam jeden błąd.
Zgredek zostaje pochowany za domem Muszelka, który był własnością Billa i Fleur. Widniał na nim napis: Tu leży Zgredek, wolny skrzat.
Z tego zdania wynika, że napis wyryto na ścianach domu. Natomiast dobrze wiemy, że Harry zrobił to, ale na wielkim, białym kamieniu, które ozdabiały ogródek Billa i Fleur.
Dom:Gryffindor Ranga: Czwartoroczniak Punktów: 195 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 51 Data rejestracji: 27.02.10 Medale: Brak
Biedny Zgredek, kiedy czytałam książkę, nie przypuszczałam, że zginie. Obrazek jest super, bardzo mi się podoba. W filmie jest też bardzo ciekawie {i smutno} pokazana śmierć i pogrzeb Zgredka, i to też jest fajne. POLECAM. Daję WYBITNY.
Dom:Gryffindor Ranga: Właściciel Pamiętnika Punktów: 111 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 20 Data rejestracji: 20.06.09 Medale: Brak
Dziwne w drugiej części Zgredek stał sie wrogiem Harrego a pod koniec cześci przyjacielem. Bardzo mi się podobało w Czarze Ognia jak Zgredek podarowywał harremu prezent na Boze narodzenie, za co harry dał mu stare skarpetki ktore przyslal mu wuj wernon. Dla Zgredka był to najwiekszy prezent jaki kieykolwiek otrzymal . Bardzo mnie zasmucila smierc Zgreda w Insygniach. Nie mogla pani J.K. Rowling zrobić zgredka ojcem malych zgredziaków z żoną mruzką .
Podsumowując Zgredek to najbardziej honorowy, doslowny, szlachetny( i wiele jeszcze cech) skrzat domowy, wolny skrzat domowy
Dom:Gryffindor Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -62 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 1 Data rejestracji: 24.06.11 Medale: Brak
Ładny, ale krótki. Plus za piękny obrazek. Płakałam cały dzień jak zobaczyłam śmierć Zgredka Chociaż umarł w szcześciu na boku najlepszego przyjaciela w pięknym miejscu. Bardzo polubiłam Zgredka
Dom:Gryffindor Ranga: Zwycięzca TT Punktów: 262 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 20 Data rejestracji: 10.07.11 Medale: Brak
Trochę za krótkie, trzeba było się troszeczkę bardziej rozpisać. Ale... artykuł mi się podoba. Jest napisany prostym językiem i szybko się go czyta.
No i jeszcze obrazek. Świetny jest.
Nie mogłam się pogodzić ze śmiercią Zgredka. Wzruszyłam się w kinie kilka miesięcy temu i nadal wzruszam, kiedy oglądam ten film. Kompletnie się nie spodziewałam, że taka postać zostanie uśmiercona.
Za artykuł dostajesz WYBITNY. Ale na przyszłość, pisz trochę dłuższe ; )
Rekord OnLine: 5422
Data rekordu:
10 September 2024 23:44
"Hogsmeade.pl" is in no way affiliated with the copyright owners of "Harry Potter", including J.K. Rowling, Warner Bros., Bloomsbury, Scholastic and Media Rodzina.