Nowe informacje ujawnione przez J.K. Rowling na portalu Pottermore na temat wszystkich tych elementów magicznego świata, które związane są z Hogwartem.
Wygląd:
Nieśmiałki są dobrze przystosowane do przebywania w lesie - ciężko je zauważyć w leśnym gąszczu. To patykowate, długie do 20 cm stworzenia. Przypominają korę drzewną bądź gałązki z dwoma małymi, brązowymi oczkami. Posiadają długie i spiczaste palce.
Występowanie:
Najczęściej spotykane są w zachodniej Anglii, południowych Niemczech i niektórych lasach Skandynawii. Zazwyczaj zamieszkują drzewa, których dobrej jakości drewno jest idealnie przystosowane do wyrobu różdżek.
Pożywienie:
Ich przysmakiem są jaja chochlików i korniki. Nie pogardzą również innymi insektami.
Usposobienie:
Nieśmiałki zazwyczaj są pokojowo nastawione i bardzo nieśmiałe. Mimo tego przestają być potulne, gdy drzewu, które zamieszkują zagraża niebezpieczeństwo - atakuje je np. zakochany chcący wyciąć w korze serce z imieniem swojej panienki, drwal lub wytwórca różdżek potrzebujący drewna. Stworzonka te nie pozwolą, by ktoś próbował uszkodzić ich dom. Stają się wtedy bardzo agresywne - sięgają po swą tajną broń - długimi i niemożliwie ostrymi palcami próbują wydrapać oczy napastnikowi.
Sprytny sposób, czyli jak okiełznać potwora?
Łakomego nieśmiałka łatwo rozkojarzyć podając mu trochę jego przysmaku - korników. Kiedy zwierzątko się zajmie jedzeniem, należy szybko skorzystać z drzewa, które nas zainteresowało.
Klasyfikacja wg skali Ministerstwa Magii : Według pracowników Urzędu Kontroli nad Magicznymi Stworzeniami, nieśmiałek uzyskał status 'XX', co oznacza, że jest niegroźny i może zostać udomowiony.
Etymologia nazwy:Nieśmiałek z ang. Bowtruckle od bow "łuk", "ukłon", występuje tu także podobieństwo fonetyczne do bough - "gałązka" i truckle - "poniżyć się". Nazwa doskonale oddaje charakter tych nieśmiałych zwierzątek.
Inne informacje:
- Podczas trzymania nieśmiałka w ręce nie powinno się go ściskać zbyt mocno, ponieważ bardzo tego nie lubią - grozi to poważnym zadrapaniem.
- Nieśmiałki szybko biegają, a gdy uciekną - ciężko je złapać.
Specjalistką w obchodzeniu się z nieśmiałkami jest Wilhelmina Grubbly-Plank. Ze wszelkimi problemami dotyczącymi tych stworzeń warto zwrócić się do niej.
Dom:Gryffindor Ranga: Skrzat domowy Punktów: 24 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 6 Data rejestracji: 08.08.09 Medale: Brak
Naprawdę, świetny artykuł.
Wszystkie informacje o Nieśmiałkach zawarte są w tym tekście.
Po jego przeczytaniu, można śmiało przystąpić do SUM-a z ONMS.
Plus za fotkę z podręcznika do ONMS.
Ocena? Bardzo zasłużone W
Dom:Gryffindor Ranga: Pierwszoroczniak Punktów: 41 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 27 Data rejestracji: 13.08.09 Medale: Brak
Extra artykuł!!!
Byle tak dalej.
Zdjęcia nieśmiałka jakoś jeszcze nigdy nie widziałam albo wypadło mi z głowy
Czytałam o nich ale tyle informacji nie zaczerpnęłam
Artykuł można czytać płynnie i zapamiętać dużo informacji.
Daję Wybitny!!!
PS. Dodam jeszcze, że dziwię się ludziom którym ten art się nie spodobał
Dom:Ravenclaw Ranga: Uczestnik TT Punktów: 236 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 7 Data rejestracji: 12.08.09 Medale: Brak
Podoba mi się to ; D Tylko jedna sprawa - kto to pisał? Na prawdę ten użytkownik, czy to było skądś przepisane? Właśnie z powodu tych moich rozmyślań daję tylko Zadowalający.
Dom:Ravenclaw Ranga: Pierwszoroczniak Punktów: 44 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 6 Data rejestracji: 20.08.09 Medale: Brak
Nie napisze za dużo, ale jak pewnie mi to wychodzi to pewnie bardzo przeciągnę mój komentarz... na a nie mówiłem. Nie rozciągając się powiem napiszę eeee no rozgadając się że:
- artykuł super
- w miarę długi
- napisany bardzo encyklopedycznie (na encyklopedie to chyba trochę za duży)
- Bezbłędny przynajmniej ja nie znalazłem żadnego błędu
- Fajnie melodycznie napisany (od razu mówię że nie jestem bardziej Humanistą mimo że umiem się rozgadać eeee noooo rozpisać wręcz przeciwnie, ale przecież nie rozmawiamy o mnie tylko o moim komentarzu do artykuł o nieśmiałka no i mówiłem że się rozgadam ee noo rozpisze)
No to chyba tyle wiem że się męczyliście czytając mój komentarz, ale pamiętajcie że sami chcieliście to czytać (i znowu przedłużam
Jestem tylko ciekawa, skąd wiesz, że nieśmiałki występują w Anglii, Niemczech i Skandynawii?
Informację tę wyczytałam w podręczniku "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć". :)
Podoba mi się to ; D Tylko jedna sprawa - kto to pisał? Na prawdę ten użytkownik, czy to było skądś przepisane? Właśnie z powodu tych moich rozmyślań daję tylko Zadowalający.
Tak, ja to napisałam. Na podstawie V tomu HP i wyżej wymienionego podręcznika. Art jest na wysokim poziomie, dlatego, że słabsze po prostu nie przechodzą i nie są publikowane. Nie ma rady na odpady, a błędy trzeba poprawiać.
Nie podpisałabym się pod czyjąś pracą. :F
Dom:Ravenclaw Ranga: Uczestnik TT Punktów: 245 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 7 Data rejestracji: 21.10.09 Medale: Brak
Tak, ja też sporo się o nich dowiedziałam. Już gdzieś o nich słyszałam, a że ostatnio zaprzestałam czytanie Pottera z powodu lektur, ulotniła mi się wiedza .d
Spodobał mi się artykuł, głównie z powodu krótkiego objaśnienia istotnej rzeczy. Daję W. niech mi będzie ;d
Dom:Slytherin Ranga: Pięcioroczniak Punktów: 362 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 37 Data rejestracji: 10.10.09 Medale: Brak
Łakomego nieśmiałka łatwo rozkojarzyć podając mu trochę jego przysmaku - korników.
A jeśli są najedzone? ;D
- Nieśmiałki szybko biegają, a gdy uciekną - ciężko je złapać.
I tak szybko biegają. Biada temu, kto musi je łapać.
Osobiście artykuł bardzo mi się podoba. Wszystko posegregowane (to pierwszy artykuł, gdzie spotkałam się z taką dokładnością). Obrazek świetny. Aż chciałoby się wytarmosić takiego słodziaka z rysunku.
Ciekawam, kto wstawił ocenę "Okropny". Nie wypowiem się na jego temat.
Dom:Hufflepuff Ranga: Dziedzic Hufflepuff Punktów: 6158 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 483 Data rejestracji: 26.08.08 Medale: Brak
Bardzo ciekawe wykonanie. ; d Klasyfikacja, etymologia... Dobry pomysł. A zajęcia mnie po prostu urzekło! Skąd wytrzasnęłaś taki śliczny obrazek?
Ładnie, przejrzyście napisane. Gratuluję, dalszej weny życzę.
Dom:Slytherin Ranga: Charłak Punktów: 6 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 3 Data rejestracji: 18.11.09 Medale: Brak
Śliczny artykuł, mówię szczerze. Jest dość krótki, a za to plus, nie wstawiasz niepotrzebnych zdań, aby było dłużej. Obrazek bardzo ładny, szczerze mówiąc wyobrażałem je sobie trochę inaczej... A niech będzie dam Wybitny. +
Dom:Gryffindor Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -60 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 10 Data rejestracji: 10.04.10 Medale: Brak
Jeju.Wiele się dowiedziałem o nieśmiałkach na przykład to że nie można ich mocno ściskać,albo że jedzą chochliki i korniki.Bardzo fajny artykuł nigdy takiego nie czytałem.
Dom:Slytherin Ranga: Lord Punktów: 256094 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 1,385 Data rejestracji: 15.12.12 Medale: Brak
W "księciu półkrwi" kilka z nich doprawdy marnie skończyła - spłonęły w chatce Hagrida, po tym jak jeden ze śmierciożerców ją podpalił... no cóż nawet one nie mogły wszędzie czuć się bezpiecznie...
Dom:Gryffindor Ranga: Charłak Punktów: 6 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 1 Data rejestracji: 15.08.16 Medale: Brak
Super artykuł, z przyjemnością się go czyta. Zawsze wyobrażałam go sobie trochę chudszego ale podziwiam że kto wziął się za narysowanie nieśmiałka i w dodatku z tak fajnym rezultatem ( pewnie jakby ja spróbowała go narysować to by wyglądał jak połączonych z sobą kilka kresek i nic więcej ).
Rekord OnLine: 5422
Data rekordu:
10 September 2024 23:44
"Hogsmeade.pl" is in no way affiliated with the copyright owners of "Harry Potter", including J.K. Rowling, Warner Bros., Bloomsbury, Scholastic and Media Rodzina.