Nowe informacje ujawnione przez J.K. Rowling na portalu Pottermore na temat wszystkich tych elementów magicznego świata, które związane są z Hogwartem.
- Gryffindor traci dziesięć punktów. Nie spodziewałem się po tobie czegoś mądrzejszego, Ronaldzie Weasley, chłopcu tak bardzo materialnym, że nie jest w stanie deportować się choćby o cal.
Wygląd:
Nieśmiałki są dobrze przystosowane do przebywania w lesie - ciężko je zauważyć w leśnym gąszczu. To patykowate, długie do 20 cm stworzenia. Przypominają korę drzewną bądź gałązki z dwoma małymi, brązowymi oczkami. Posiadają długie i spiczaste palce.
Występowanie:
Najczęściej spotykane są w zachodniej Anglii, południowych Niemczech i niektórych lasach Skandynawii. Zazwyczaj zamieszkują drzewa, których dobrej jakości drewno jest idealnie przystosowane do wyrobu różdżek.
Pożywienie:
Ich przysmakiem są jaja chochlików i korniki. Nie pogardzą również innymi insektami.
Usposobienie:
Nieśmiałki zazwyczaj są pokojowo nastawione i bardzo nieśmiałe. Mimo tego przestają być potulne, gdy drzewu, które zamieszkują zagraża niebezpieczeństwo - atakuje je np. zakochany chcący wyciąć w korze serce z imieniem swojej panienki, drwal lub wytwórca różdżek potrzebujący drewna. Stworzonka te nie pozwolą, by ktoś próbował uszkodzić ich dom. Stają się wtedy bardzo agresywne - sięgają po swą tajną broń - długimi i niemożliwie ostrymi palcami próbują wydrapać oczy napastnikowi.
Sprytny sposób, czyli jak okiełznać potwora?
Łakomego nieśmiałka łatwo rozkojarzyć podając mu trochę jego przysmaku - korników. Kiedy zwierzątko się zajmie jedzeniem, należy szybko skorzystać z drzewa, które nas zainteresowało.
Klasyfikacja wg skali Ministerstwa Magii : Według pracowników Urzędu Kontroli nad Magicznymi Stworzeniami, nieśmiałek uzyskał status 'XX', co oznacza, że jest niegroźny i może zostać udomowiony.
Etymologia nazwy:Nieśmiałek z ang. Bowtruckle od bow "łuk", "ukłon", występuje tu także podobieństwo fonetyczne do bough - "gałązka" i truckle - "poniżyć się". Nazwa doskonale oddaje charakter tych nieśmiałych zwierzątek.
Inne informacje:
- Podczas trzymania nieśmiałka w ręce nie powinno się go ściskać zbyt mocno, ponieważ bardzo tego nie lubią - grozi to poważnym zadrapaniem.
- Nieśmiałki szybko biegają, a gdy uciekną - ciężko je złapać.
Specjalistką w obchodzeniu się z nieśmiałkami jest Wilhelmina Grubbly-Plank. Ze wszelkimi problemami dotyczącymi tych stworzeń warto zwrócić się do niej.
Dom:Ravenclaw Ranga: Członek Brygady Inkwizycyjnej Punktów: 515 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 31 Data rejestracji: 25.04.09 Medale: Brak
Bardzo interesujący i dobrze napisany artykuł. Odpowiada na wszystkie pytania jakie moglibyśmy zadać na temat tych stworzonek. Bez błędów (a przynajmniej nie zauważyłam).Dodatkowo zdjęcie jest świetne.Ciekawie napisane oraz dobrze się czyta.
Ogólnie rzecz biorąc wybitnie!!! i tak też ocenię.
Dom:Ravenclaw Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -308 Ostrzeżeń: 5 Komentarzy: 11 Data rejestracji: 01.05.09 Medale: Brak
Oh. Chiałabym mieć nieśmiałka w moim domu. Są takie słodkie...
Ale jakby chciałyby mi wydrapać oczy tymi swoimi palcami to ukatrupiłabym normalnie na miejscu.
A to zdjęcie jest takie ślicznie więc...WIELKI plus u mnie.
Oczywiście dam:
Wybitny.
Dom:Slytherin Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie Punktów: 2607 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 109 Data rejestracji: 01.05.09 Medale: Brak
Oh. Chiałabym mieć nieśmiałka w moim domu. Są takie słodkie...
Heh chciałbym widzieć skąd weźmiesz drzewo różdżkowe żeby go hodować... ale jak chcesz.
Art fajny. Niezły rysunek nieśmiałków. Ciekawe co one mogły by zrobić gdyby ktoś miał ochronę na oczach: gogle do pływania albo jakieś zaklęcie. Fajnie by było mieć różdżkę z martwego nieśmiałka
Dom:Gryffindor Ranga: Skrzat domowy Punktów: 21 Ostrzeżeń: 4 Komentarzy: 6 Data rejestracji: 09.05.09 Medale: Brak
Jak dla mnie suuper artykuł Zawiera dużo informacji, których nie mogłam znaleźć w innych źródłach. Rysunek też jest bardzo fajny. Bardzo dokładny artykuł nawet występowanie nieśmiałków
Daję Wybitny.
Dom:Gryffindor Ranga: Pięcioroczniak Punktów: 419 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 24 Data rejestracji: 10.05.09 Medale: Brak
Ciekawy temat i artykulik...
Prawdę mówiąc nie miałam najmniejszego pojęcia o istnieniu takich stworków jak nieśmiałki (wiem że są to magiczne stworzenia). Zgadzam się z ~Wolfy ,,Artykuł bardzo dobry, dzięki podzieleniu na części łatwiej się go czyta.
Błędów nie zauważyłam.'' Ja napisałabym to samo no i oczywiście daję Wybitny.
Dom:Slytherin Ranga: Skrzat domowy Punktów: 18 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 3 Data rejestracji: 24.05.09 Medale: Brak
Zgadzam się z innymi, obrazek najlepszy. To twoja robota czy znalazłaś gdzieś?
Tekst jest napisany dość szczegółowo, co jest właściwie jego atutem. Ciekawie się czyta, ple, ple, ple, wszystko świetnie, bla, bla, bla... No, wiadomo, o co mi chodzi? ; >
W.
Dom:Gryffindor Ranga: Pierwszoroczniak Punktów: 44 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 12 Data rejestracji: 07.06.09 Medale: Brak
Podoba mi się. Nie wiedziałam, że można aż tyle o nich napisać, choć w książce o magicznych stworzeniach pewnie było coś "wspomniane".
Mimo wszystko bardzo zgrabnie to opisałaś.
Dom:Gryffindor Ranga: Barman w Trzech Miotłach Punktów: 1321 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 102 Data rejestracji: 03.09.08 Medale: Brak
Sympatycznie ^^
A ten rysunek to ten, który Harry powalał krwią?
Ogólnie mówiąc, naprawdę niezły art, zabawny, taki coś w rodzaju "dobry kociołek gwarancją, że nie otrujesz się własnym eliksirem", rozumiesz, o co mi chodzi, taki jakbyś faktycznie należała do świata zamieszkiwanego przez te stworzenia... W każdym razie, ze spokojnym sumieniem wędruje do Ciebie W... ^^
Dom:Gryffindor Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -203 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 3 Data rejestracji: 30.05.09 Medale: Brak
Również poro się dowiedziałam! Tak! Stworzenia bardzo interesujące. Wspaniale zostały teraz opisane, co bardzo mi się podoba. I wspaniale, że dodano zdjęcie takiego Nieśmiałka. Szkoda, że zjadają jaja chochlików-mooich ulubionych stworzeń. Daję PO!
Dom:Gryffindor Ranga: Uczestnik Klubu Ślimaka Punktów: 465 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 17 Data rejestracji: 09.07.09 Medale: Brak
jaa z ksiazki dowiedzialam sie tylko tyle ze istnieja noi co tam trzeba z nimi robic;] spoko stworzonka i artykuł ;p Wioro ;] zastanawiam sie pomiedzy PO a Wybitnym
Dom:Gryffindor Ranga: Pięcioroczniak Punktów: 377 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 39 Data rejestracji: 20.07.09 Medale: Brak
Bardzo zainteresowal mnie twój artykuł natemat niesmialków.Podoba mi się rysune na którym jest przedstawiony niesmialek.Jak czytałam o nich w książce to trudno mi bylo wyobrazic sobie ich wygląd ale ten tekst dostarczył mi nowych informacji na temat tych niezwyklych i nadzwyczaj ciekawych stworzeń.
Dom:Gryffindor Ranga: Pierwszoroczniak Punktów: 48 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 8 Data rejestracji: 20.07.09 Medale: Brak
Niezłe stworzenia, ale jednak dla mmie nie pozytywnie nastawione, bo chciałbym być albo aurorem, albo wytwórcą różdżek.
Specjalistą w obchodzeniu się z nieśmiałkami jest Wilhelmina Grubbly-Plank. Ze wszelkimi problemami dotyczącymi tych stworzeń warto zwrócić się do niej.
Najlepiej mieć kontakt z tą aktorką, no nie?
Nie widzę wielkich błędów, ciekawy obrazek, Wybitny!
Dom:Gryffindor Ranga: Goblin Punktów: 31 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 9 Data rejestracji: 26.07.09 Medale: Brak
Super artykuł. Nieśmiałki to fajne stworzonka. To zdjęcie jest extra. Jeśli to twoje dzieło to dodatkowy plus. Błędów nie ma. Artykuł ode mnie otrzymuje W
Dom:Slytherin Ranga: Książe Półkrwi Punktów: 2217 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 12 Data rejestracji: 15.10.08 Medale: Brak
Nie zauważyłam błędów, tekst przejrzysty, ciekawy. Artykuł wyczerpujaco mówi o nieśmiałkach. Jestem tylko ciekawa, skąd wiesz, że nieśmiałki występują w Anglii, Niemczech i Skandynawii?
Daję wybitny.
Rekord OnLine: 5422
Data rekordu:
10 September 2024 23:44
"Hogsmeade.pl" is in no way affiliated with the copyright owners of "Harry Potter", including J.K. Rowling, Warner Bros., Bloomsbury, Scholastic and Media Rodzina.