Nowe informacje ujawnione przez J.K. Rowling na portalu Pottermore na temat wszystkich tych elementów magicznego świata, które związane są z Hogwartem.
Był to niesamowity widok. Loch wypełniały setki perłowobiałych, przezroczystych postaci; większość tańczyła nad zatłoczonym parkietem przy dźwiękach ze trzydziestu pił, na których grali muzykanci usadowieni na okrytym kirem podwyższeniu. Z sufitu zwieszał się wielki żyrandol z tysiącem czarnych świec płonących zimnym, niebieskim blaskiem. Powiało chłodem, jakby weszli do wielkiej lodówki; ich oddechy zamieniały się w parę.
Eliksir Wielosokowy jest skomplikowanym środkiem, który umożliwia zmianę w innego człowieka. Do roztworu z much siatkoskrzydłych, pijawek, ślazu, rdestu ptasiego, rogu dwurożca i skórki afrykańskiego węża Boomslanga, należy dodać DNA (włos, paznokieć itp.) osoby, w którą chcemy się zmienić. Napój ten nie jest jednak przeznaczony do transmutacji zwierząt, o czym przekonała się Hermiona wypijając Eliksir z włosem kota Milicienty Bulstrode.
Harry zapoznaje się z właściwościami Eliksiru już na drugim roku nauki w Hogwarcie. On, Ron i Hermiona podejrzewali wówczas, że owym terroryującym szkołę Dziedzicem Slytherina jest Draco Malfoy. Podszywając się pod Crabbe'a i Goyle'a, najlepszych przyjaciół podejrzanego, dowiedzieli się z rozczarowaniem, że młody Malfoy jest niewinny.
W książce pt.: "Harry Potter i Czara Ognia", dowiadujemy się o następnym zastosowaniu Eliksiru Wielosokowego. Okazuje się, że tegoroczny nauczyciel Obrony przed Czarną Magią, auror Alastor Moody (zwany także Szalonookim Moodym) to śmierciożerca Barty Crouch Jr. Prawdziwy Moody, ze względu na licznych wrogów, pijał wyłącznie z własnej piersiówki. Oszust wykorzystał to i w ten sposób regularnie pił Eliksir z "cząstką" Szalonookiego. Śmierciożerca miał za zadanie doprowadzić Pottera do Voldemorta, który za pomocą jego krwi miał się odrodzić. Wysłannik wszystko dobrze zaplanował i udało mu się wysłać Harry'ego do Czarnego Pana. Wówczas Ten Którego Imienia Nie Wolno Wymawiać odzyskał swe moce na nowo, a Harry cudem uniknął śmierci. W Hogwarcie Snape i Dumbledore za pomocą veritaserum zmusili śmierciożercę do ujawnienia się.
Następna wzmianka o Eliksirze Wielosokowym ukazuje się podczas pierwszej lekcji eliksirów z Horacym Slughornem, na szóstym roku. Otóż nowy profesor na początek przygotował kilka eliksirów do rozpoznania. Oprócz Eliksiru Wielosokowego bulgotały tam również takie napoje jak veritaserum i amortencja (najsilniejszy eliksir miłosny).
W siódmym zaś tomie cyklu o Harrym Potterze, Eliksir okazuje się przydatny przy bezpiecznym przetransportowaniu pełnoletniego Pottera z Privet Drive do domu rodziców Tonks (następnie za pomocą świstoklika, Harry przenosi się do Nory).
Nieco później, Harry, Ron i Hermiona za pomocą Eliksiru Wielosokowego, włamali się do banku Gringotta, by wykraść jednego z horkruksów Voldemorta.
Warto także dodać, że eliksir ten zmienia barwę po dodaniu do niego włosa ofiary. Esencja z Crabbe'a miała kolor ciemnobrązowy, a z Goyla zgniłozielony. Napój z włosem kota Milicienty Bulstrode przybrał jadowicie żółtą barwę, natomiast eliksir z cząstką Harry'ego zrobił się przezroczysty o lekko złotym zabarwieniu.
Myślę, że ten eliksir bardzo przydałby się w życiu codziennym, ale chyba nie bardziej niż Felix Felicis, co?
Dom:Gryffindor Ranga: Członek GD Punktów: 514 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 15 Data rejestracji: 27.08.08 Medale: Brak
Powiedzmy...PO.Nie jest to artykuł na wybitny ale też nie na zadowalający.Wyczerpałaś temat ale jakbyś to jeszcze raz przeczytała to na pewno znalazłabyś te kilka błądków
Dom:Slytherin Ranga: Skrzat domowy Punktów: 21 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 5 Data rejestracji: 29.11.08 Medale: Brak
Nie będę pisać o błędach bo pewnie wszystkie już zostały wypisane, a z resztą nie jestem jakimś znawcą więc co się będę. Ogólnie artykuł całkiem, całkiem mimo tych denerwujących odstępów. Zdecydowanie daje PO
Dom:Gryffindor Ranga: Pierwszoroczniak Punktów: 46 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 19 Data rejestracji: 05.12.08 Medale: Brak
Artykuł jest prosty. Nie wciągnął mnie i musiałem nieźle się zmusi do przeczytania tego. Literówka to "Milicienty" powinno być Milicenty. Duże błędy stylistyczne w tekście, aż parzą na odległość. W takich pracach zwracamy się zwykle w jednym czasie, oraz powtażające się te same wyrazy. Myślę, że jeżeli ocena ma być motywacją, to stawiam Nędzny.
Dom:Hufflepuff Ranga: Goblin Punktów: 33 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 6 Data rejestracji: 06.12.08 Medale: Brak
Dziwnie się czytało ten artykuł ze względu na to że raz pisałaś w czasie teraźniejszym a raz w przeszłym (nie tylko ja to zauważyłam). Podziwiam za to że zabrałaś się za opisywanie eliksiru. Co do treści nie mam zastrzeżeń. Ogółem jest dobry, sądzę że to będzie ocena Powyżej Oczekiwań.
Dom:Gryffindor Ranga: Uczestnik Klubu Ślimaka Punktów: 480 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 12 Data rejestracji: 06.12.08 Medale: Brak
Artykuł może być, ale nie jest wybitny. Brakowało mi paru rzeczy, m.in. wzmianki o użyciu tego eliksiru w 7 tomie, podczas włamania się Harrego, Rona o Hermiony do banku. Nie obyło się też bez drobnych błędów. A poza tym artykuł nie wciągnął mnie za bardzo. Ale poruszyłaś ciekawy temat - PO
Dom:Gryffindor Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -14 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 22 Data rejestracji: 14.12.08 Medale: Brak
Artykuł jest w miare dobry. Moge powiedzięć, że jest spoko.
Tylko, że te zmiany czasu mnie dobijają.
Raz przeszły, a raz terażniejszy, raz przeszły, a raz terażniejszy i tak dalej, i tak dalej...
Ogółem fajnie napisany...
Tylko można było podać więcej sytuacji związanych z tym konkretnym eliksirem.
Daję Z.
Dom:Slytherin Ranga: Sześcioroczniak Punktów: 599 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 17 Data rejestracji: 20.12.08 Medale: Brak
Bardzo ciekawy artykuł, niezwykle mnie zainteresował ! Jest bardzo estetycznie napisany a błędów ortograficznych nie widzę. Tylko strasznie intryguje mnie jeden fragment:
"podejrzewali wówczas, że owym terroryującym szkołę Dziedzicem Slytherina jest Draco Malfoy. Podszywając się pod Crabbe'a i Goyle'a, najlepszych przyjaciół podejrzanego"
Według mnie Crabbe i Goyle byli pionkami Draco Malfoy'a niżby jego przyjaciółmi, jeszcze to najlepszymi ! Ale większość uważała ich za przyjaciół Malfoy'a =) Każdy ma swoje zdanie.
Wracając do artykułu to jak pisałam artykuł mi się spodobał i nie widzę jakiś sprzeciwów przed zostawieniem oceny Wybitnej ! Pozdrawiam !
Dom:Gryffindor Ranga: Członek GD Punktów: 496 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 65 Data rejestracji: 25.12.08 Medale: Brak
Artykuł całkiem, całkiem, ale czegoś mu brak. Zauważyłam również, że w jednym wersie pisałaś czasem dokonanym, a w drugiej już niedokonanym. Musisz na to uważać, mnie też się to często zdarza Myślę, że artykuł byłby lepszy, gdybyś gdzieniegdzie wstawiła zwroty do czytelnika Ale to już tylko taka moja opinia Stawiam PO i pozdrawiam!
Dom:Ravenclaw Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -14 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 15 Data rejestracji: 30.12.08 Medale: Brak
Przydatne to ale myśle że bardzo trudno to zrobić. to że Hermionie Ronowi i Haarremu udalo się go wyważyć jest jedynie zasługą niewątpiwych umiejętności Hermiony Granger która jest nie tylko inteligentna ale rówież wszechstronnie uzdolniona. Warto czasem mieć taki eliksir w domu. ;D
Dom:Ravenclaw Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -196 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 1 Data rejestracji: 30.12.08 Medale: Brak
Bardzo przydatny eliksir. Szkoda że nie do zrobienia, bo chętnie bym skorzystała do własnych celów.Pozdrawiam wszystkich fanów Slytherinu i profesora Snape'a
Dom:Ravenclaw Ranga: Pięcioroczniak Punktów: 305 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 28 Data rejestracji: 26.08.08 Medale: Brak
Więc tak.. po pierwsze i najważniejsze - czasy. Literówki tam są mniej ważne. Bardzo nie podoba mi się układ tekstu. Mogłaś porobić mniejsze odstępy. Za to duży minus. Za zawarcie w tekście wszystkich wydarzeń przy użyciu Eliksiru Wielosokowego masz Plusa.
I ostatnia rzecz, która mi się nie podoba-(moim zdaniem) w artykule nie powinno być takich swobodnych zwrotów jak ten ostatni akapit. To 'co?' najbardziej mi się nie spodobało. Do czytelnika w artykule autor powinien zwracać się z taką mniej więcej tolerancją.
Ogólnie treść podoba mi się.
Za starania dam Ci Z.
Dom:Gryffindor Ranga: Pierwszoroczniak Punktów: 50 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 8 Data rejestracji: 01.01.09 Medale: Brak
Artykuł jest niezły. Tylko te czasy... jak już masa ludzi wcześniej napisała-to denerwuje. Jednak zawiera ciekawe informacje,które moim zdaniem powinien zawierać. Stawiam "powyżej oczekiwań",uważam,że na tyle zasługuje. Pozdrawiam
Dom:Slytherin Ranga: Zwycięzca TT Punktów: 272 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 25 Data rejestracji: 02.01.09 Medale: Brak
Hmm...
- za dużo odstępów. <- ale w sumie mogłoby być gorzej
- zmiana czasów. <- cieszę się że mało zauważalna
- kilka literówek. <- nawet mistrz je popełnia.
A więc dam W.
O nie zmiana. Jeszcze coś zauważyłam... przecież można dopisać że Harry pił go na weselu Bill`a i Fleur. Szkoda że zapomniałeś, postawiłabym W. W takim wypadku. PO.
Dom:Gryffindor Ranga: Pięcioroczniak Punktów: 310 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 14 Data rejestracji: 04.01.09 Medale: Brak
Pewne błędy się pojawiły, nie ma co ukrywać. Szczególnie jeśli chodzi o czas. Jednak art jest ciekawy, osoby dopiero wchodzące w świat HP, mogą coś wynieść.
Myślę, że powyżej oczekiwań będzie najlepszą oceną dla Ciebie.
Dom:Ravenclaw Ranga: Goblin Punktów: 30 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 6 Data rejestracji: 13.01.09 Medale: Brak
Felix Felcis to chyba najlepszy eliksir na świecie ale Eliksir Wielosokowy jest również przydatny. Art świetny ale brak jakichkolwiek zdjęć ale PO się należy!
Dom:Slytherin Ranga: Prefekt Naczelny Punktów: 741 Ostrzeżeń: 3 Komentarzy: 21 Data rejestracji: 09.01.09 Medale: Brak
Nom... Felix Felicis to jest eliksir Baardzo by się przydał. Tyle rzeczy można by było zrobić, ale nie rozmarzajmy się jesteśmy przy Eliksirze Wielosokowym. Właściwie to dziwnie się nazywa... Śmiesznie ten artykuł został napisany. Raz pisałaś w czasie teraźniejszym, raz w przeszłym i to daje czytelnikom w kość.
Artykuł średni, te odstępy między wierszami trochę denerwujące. Moim zdaniem zasługujesz na Zadowalający.
Dom:Gryffindor Ranga: Skrzat domowy Punktów: 18 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 24 Data rejestracji: 29.12.08 Medale: Brak
Artykuł według mnie jest średni Denerwuje mnie to że raz pisałaś w czasie teraźniejszym a raz w przeszłym. Niektóre artykuły są dużo gorsze dlatego uważam że chyba zasługujesz na PO ponieważ niższa ocena byłaby troszeczkę niesprawiedliwa.Oczywiście oceniam według mnie a nie powyższych komentarzy.
Dom:Gryffindor Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -52 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 4 Data rejestracji: 23.01.09 Medale: Brak
Trochę wkurzająca nagła zmiana czasów(z przeszłego na teraźniejszy i tak dalej), literówka i tyle błędów wyłapałam. Daję PO bo ten artykuł nie zasługuje ani na wyższą ani na niższą ocenę.
Dom:Gryffindor Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -94 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 6 Data rejestracji: 25.01.09 Medale: Brak
Art. całkiem niezły. Co prawda denerwuje mnie że pisałaś raz w czasie teraźniejszym a raz w przeszłym.Było jeszcze trochę literówek ale dam PO bo nawet pomimo tych błędów to i tak artykuł ciekawy dużo informacji i ciekawy temat. Chciałabym mieć ten eliksir wielosokowy.
Dom:Gryffindor Ranga: Pięcioroczniak Punktów: 315 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 47 Data rejestracji: 31.01.09 Medale: Brak
Ten eliksir jest znakomity. Można wcielić się w kogoś innego, dowiedzieć się czegoś...^^.
Kilka błędów tu zauważyłam, niektóre nazwy eliksirów napisane są małą literą, a to nazwy własne, więc pamiętajmy o wielkich znakach.
Ogólnie treść bardzo ładna, ciekawa. Daję PO.
Rekord OnLine: 5422
Data rekordu:
10 September 2024 23:44
"Hogsmeade.pl" is in no way affiliated with the copyright owners of "Harry Potter", including J.K. Rowling, Warner Bros., Bloomsbury, Scholastic and Media Rodzina.