Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Dziwne uczucie Rona
Dziwne uczucie Rona
- Czuję się jak domowy skrzat - mruknął Ron.
Ciekawostki - różne
1. J.K. Rowling utraciła status miliarderki, gdyż zbyt dużą część swojego majątku oddała na cele charytatywne.



2. Maggie Smith walczyła z rakiem piersi podczas nagrywania ostatniej ekranizacji serii o HP.Nie przerwała nagrań nie chcąc zawieść fanów.



3.W jednym z wywiadów Emma Watson (Hermiona) powiedziała:

- Na planie (filmowym) przyległy do nas pewne przezwiska. Mnie nazywają "jednorazowa Watson", bo zawsze tak gram, aby nie trzeba było powtarzać sceny...no prawie zawsze. Daniel i Rupert też mają swoje przezwiska-"Powtórz To, Dan" i "Jeszcze Raz, Grint". ;d



4. Jeden galeon to w przeliczeniu około 5 funtów, 7 euro, 8 dolarów lub 29 złotych.



5. Początkowo nazwisko Hermiony brzmiało Puckle ale Rowling zmieniła je uznając za zbyt "frywolne" i raczej niepasujące do charakteru Hermiony.



6.
W starej celtyckiej kulturze każdy człowiek ma przypisane jakieś drzewo do daty swojego urodzenia (coś takiego jak nasze znaki zodiaku). Pokrywa się to z drzewami z jakich wykonane są różdżki Harry'ego (ostrokrzew), Rona (jesion) i Hermiony (winorośl). Rowling skorzystała również z innych legend (nie tylko celtyckich) przypisywanym różnym drzewom - i tak np. ostrokrzew ma moc odpierającą zło a cis (z którego zrobiona jest różdżka Voldemorta) reprezentuje zarówno śmierć jak i zmartwychwstanie a jego sok jest trujący. Natomiast różdżka Hagrida była dębowa (ang. oak) co w wolnym tłumaczeniu znaczy Leśny Król oraz coś o wielkiej sile, masywne.



7. Dean Thomas zawsze powtarzał, że pochodzi z czystej rodziny samych mugoli. Jednak jest to nieprawda. Dean był wychowany w Londynie przez matkę i ojczyma w towarzystwie wielu młodszych przyrodnich braci i sióstr. Prawdziwy jego ojciec porzucił swoją rodzinę gdy Dean był jeszcze bardzo mały. Mało osób wie jednak, że ojciec Deana był tak naprawdę potężnym czarodziejem który opuścił rodzinę by ją chronić przed zwolennikami Voldemorta którzy mogli by szukać na nich zemsty. Wkrótce potem zostaje zamordowany przez śmierciożerców za odmowę przyłączenia się do nich. Nigdy nie powiedział żonie o tym, że jest czarodziejem jednak Dean poznaje bliżej jego losy podczas swojego pobytu w Hogwarcie. Jednak ten wątek został całkowicie wycięty z książki gdyż, jak mówi sama Rowling, nie był istotny dla całej fabuły.



8. Mafalda była kuzynką Rona i zarazem córką jedynego członka rodziny Weasleyów który wybrał mugolskie życie jako księgowy(Ron wspomina o nim w I tomie podczas podróży do Hogwartu). Gdy jej rodzice dostają list z Hogwartu postanawiają wysłać córkę na lato do domu Weasleyów by nauczyła się trochę o świecie czarodziejów zanim pojedzie do szkoły. Po jej przyjeździe do Nory okazuje się jednak że dziewczyna jest najbardziej okropnym dzieckiem jakie mieli wątpliwą przyjemność poznać(wszystko to dzieje się w IV tomie gdy Harry i Hermiona również są w Norze włączając w to mistrzostwa). Już na miejscu w szkole okazała się dość pożyteczna gdyż trafiła do Slytherinu i mogła podsłuchiwać wszystkie rozmowy Ślizgonów a była również wielką paplą. Niestety, jak mówi Rowling, nie było dane nam jej poznać ponieważ nie spełniała jako postać swojej funkcji i w późniejszej fazie pisania została zastąpiona przez Ritę Sketter.



9.Rowling miała podobno największe problemy z pierwszym rozdziałem otwierającym całą serie książek o Harrym Potterze. Rozdział ten miał wiele wersji zanim wyłoniła się ta ostateczna. Tak np. miały to być:



* Rozdział który opisuje przybycie Voldemorta do Doliny Godrika i następujące po tym zajścia.

* Rozdział w którym miała się pojawić postać o imieniu Piryt(Rowling opisywała go jako dandysa w białych jedwabnych rękawiczkach) pracujący dla Voldemorta. Piryt miał mieć spotkanie z Syriuszem przed domem Potterów(co miało zajść dalej nie wiadomo).

* Rozdział w którym Potterowie mieli by mieszkać nie w Dolinie Godrika ale na oddalonej wyspie blisko domu rodziców Hermiony. Ojciec Hermiony miał zobaczyć z lądu wielki wybuch, popłynąć łódką na wyspę i odkryć ciała Potterów jako pierwszy. Miało to wyjść na jaw w późniejszych tomach.



10. Na pytanie ,,Co zrobić by rozpłakać się na zawołanie?'' Wszyscy aktorzy odpowiedzieli jednakowo, jednak wybili się James i Olivier Phelps'owie (Fred i George) odpowiedzieli- ,,Spojrzeć się na brata''.



11. Lupus to po łacinie wilk, Remus to wykarmiony przez wilczycę mityczny założyciel Rzymu



12. Gdyby wszystkie sprzedane książki Harrego Pottera ułożyć płasko to zajęłyby teren około 1000 boisk do piłki nożnej, lub mogłyby pokryć księstwo Monako 3.7 razy.



13. Na pytanie "co zrobić, aby rozpłakać się na zawołanie?" aktorzy odpowiedzieli jednakowo- "gapić się w ścianę, dopóki nie pojawią się łzy". Wybili się jednak bliźniacy, James i Oliver Phelps'owie (Fred i George). Ci odpowiedzieli: "spojrzeć na brata..."



14. W scenie w "Więźniu", gdy Hermiona uderza Dracona w twarz, Emma nie wiedziała, że to ma być "tak na niby" i naprawdę go uderzyła.



15. Pierwsze co zrobił Ron po tym, jak odnaleźli z Mioną jej rodziców w Australii, było poproszenie jej ojca o rękę Hermiony.



16. Matt Lewis (Neville) nosił specjalną protezę na zęby przez co jego policzki wydawały się pucołowate, zęby krzywe, a on sam seplenił.



17. W IŚ cz. II w scenie w banku, Helena Bonham Carter miała napisaną na dłoni ściągę co ma mówić i jak ma grać Mionę w ciele Bellatrix.



18. Nazwisko 'Harry Potter' po przetłumaczeniu na język polski brzmi Henryk Garncarz (chyba jednak lepiej pozostawić go w oryginale).



19. Gdyby wszystkie sprzedane w UK (w dniu premiery) tomy "Zakonu Feniksa" ułożyć w stos, to byłby on 12 razy wyższy niż Mount Everest.



20. Wycięto 217 475 drzew na książki dla amerykańskiego wydania "Księcia Półkrwi"



21. 11-letni Daniel Radcliffe leżał w wannie, gdy dowiedział się, że dostał rolę Harry'ego Pottera.



22. Jeśli zadzwonicie pod nr.: +1 781 452 4077 to dodzwonicie się do Hogwartu



23. Rowling ma o dwa lata od siebie młodszą siostrę (Di), która jako pierwsza przeczytała szkice do "HP i Kamień Filozoficzny".



24. Najbardziej wstydliwy moment Ruperta to ten, gdy rysował brzydki obrazek przedstawiający A. Rickmana a on stał tuż za nim.



25. Kostium,który nosił Robbie Coltrane (Hagrid) ważył ok. 40 kg.



26. Powstało około 223 nazw produktów sprzedawanych w Magicznych Dowcipach Weasley'ów



27. Ściany w Pokoju Życzeń nie są pokryte lustrami, tylko wysokiej jakości plastikiem.



28. W całej serii odtwórca roli Harry'ego Pottera (Daniel Radcliffe) nosił łącznie 160 par okularów



29. W marcu 2007 roku, brytyjscy bukmacherzy przyjmowali specjalne zakłady na to, kto zginie w siódmym tomie



30. Na potrzeby drugiej części filmu wykonano... ponad 1000 mioteł.



31. Draco początkowo próbował zaprzyjaźnić się z Harrym, gdyż uważał, że fajnie byłoby być przyjacielem Wybrańca



32. Draco Malfoy nie był zdolny do wytworzenia Patronusa.



33. Draco początkowo miał się nazywać: Spungen, Spinks lub Smart, jednak ostatecznie Rowling zdecydowała się na Malfoy.



34. Boginem Voldemorta była jego własna śmierć



35. James Phelps (Fred) powiedział, że śmierć Freda odczuł jak śmierć starego przyjaciela b29;



36. Tom Felton postawił darmową pizzę wszystkim głodnym fanom oczekującym przez kilka dni na premierę HP7 w Nowym Jorku.



37. Rowling potwierdziła, że Bellatrix była zakochana w Voldemorcie.



38. W całej serii o HP jest 772 bohaterów.



39. Harry jest jedynym czarodziejem, który został poddany dzaiałaniu wszystkich trzech zaklęć niewybaczalnych i przeżył.



40. Profesor McGonagall była pierwszą czarodziejką wymyśloną przez Rowling



41. Co pół minuty ktoś na świecie zaczyna czytać Harry'ego Pottera



42. Remus Lupin był najstarszy z Huncwotów.



43. Matthew Lewis po zakończeniu nagrywania serii o HP na pamiątkę zatrzymał sobie zęby Neville'a ;d



44. Helena Bonham Carter przyznała że kiedyś niechcący dźgnęła Matta Lewisa różdżką w taki sposób że ten dostał krwotoku wewn. (a to wredna..)



45. Po definitywnej śmierci Voldemorta mroczny znak na przedramionach Śmierciożerców blaknął i przypominał znamię.



46. Irytek jest poltergeistem. Poltergeisty w przeciwieństwie do duchów wcześniej nie były ludźmi



47. James i Oliver Phelps wyznali, że często zamieniali się rolami podczas kręcenia filmów o HP



48. Szafka Zniknięć, którą naprawił Draco w "Księciu Półkrwi" została zniszczona przez Irytka w "Komnacie Tajemnic"



49. Ostatnim słowem jakie słyszymy zarówno z ust Lily, jak i Severusa, jest "Always"



50. Kamień Wskrzeszenia, który Harry zostawił w Zakazanym Lesie został zmiażdżony kopytem przez jednego z centaurów.



51. Po zniszczeniu wszystkich Horkruksów Harry stracił umiejętność porozumiewania się z wężami.



52. Od 2008 roku sprzedano 400 mln egzemplarzy książek o HP i przetłumaczono serię na 76 języków



53. Lokalizacja i nazwa Hogwartu została wybrana przez Rowenę Ravenclaw.



54. Huncwoci umarli w odwrotnej kolejności niż byli zapisani na mapie



55. McGonagall była zaręczona z mugolem Dougal'em McGregor'em.



56. Pies grający w filmach o HP postać animagiczną Syriusza, wabi się Berry



57. Jedyny moment, w którym Fred i George widzieli siebie nawzajem jako starców był po wrzuceniu zgłoszeń do Czary Ognia Smutny



58. Celem życiowym Artura Weasley's było znalezienie wytłumaczenia dla faktu, dlaczego samoloty się unoszą.



59. Rowling uśmierciła Tonks i Lupina aby przypomnieć ludziom o dzieciach, które tracą rodziców z powodu wojny. Smutny



60. Każdego roku do Hogwartu uczęszcza około 1000 uczniów. .



No to na dzisiaj tyle. Piszcie czy się wam podobało. Uśmiech)

Komentarze
~Agnes00 F
Dodano dnia 05 April 2014 11:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 367
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 01.04.14
Medale:
Brak
Ciekawy artykuł . Niektórych ciekawostek nie znałamJupi!
~ina621 F
Dodano dnia 18 June 2014 22:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 55
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 14.06.13
Medale:
Brak
tylko to słowo przychodzi mi na myśl
SSSSSSUUUUUUUUPPPPPPPPEEEEEEERRRRRUśmiechUśmiechUśmiechUśmiech
~Eagle F
Dodano dnia 27 June 2014 14:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Lord
Punktów: 54246
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 06.06.14
Medale:
Brak
Niektóre ciekawostki przeczytałem pierwszy raz xD Ale artykuł ciekawy xD
~MIHeria F
Dodano dnia 07 August 2014 20:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 22
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 04.08.14
Medale:
Brak
Bardzo ciekawy artykuł. Daję WYBITNY, bo choć część ciekawostek już znałam, to naprawdę musiałaś się mocno napracować, żeby to wszystko spisać.
~Lego-Man F
Dodano dnia 26 June 2015 11:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 25
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 13.08.14
Medale:
Brak
Interesujące, gratuluję. Polecę moim znajomym, którzy oczywiście interesują się HP. Super. Tak!
~AngieCh F
Dodano dnia 01 November 2015 12:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 790
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 01.08.14
Medale:
Brak
To jest jedna z moich ulubionych rzeczy: ciekawostki i do tego w punktach Rozbawiony Uwielbiam to czytać, nawet jak je znam, dlatego uważam, że świetny pomysł i genialnie napisane Uśmiech Z ciekawości zadzwoniłam pod numer z ciekawostki 22 i poinformowano mnie o dużym wyborze hoteli, gdzie tylko chcę Język
~Xero F
Dodano dnia 20 July 2016 18:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 143
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 12.07.12
Medale:
Brak
Oprócz tego że pare ciekawostek sie powtarza to świetna robota. Uśmiech
~Glanvak F
Dodano dnia 17 March 2021 18:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Goblin
Punktów: 34
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 14.03.21
Medale:
Brak
buy doxycycline online for humans
~Obsererat F
Dodano dnia 31 August 2022 17:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 140
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 89
Data rejestracji: 31.08.22
Medale:
Brak
If the patient cannot perform the corresponding physical effort, a cardiovascular assessment is required with additional exPlorations and institution of a treatment to stabilize the cardiovascular state <a href=https://cialisfstdelvri.com/>buy viagra and cialis online</a> we need more free samples to see if it really works
~dantkniva F
Dodano dnia 02 September 2022 20:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Zawodnik Quidditcha
Punktów: 136
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 89
Data rejestracji: 02.09.22
Medale:
Brak
If that doesn t work effectively, you can increase your daily dose up to 5 mg <a href=https://buypriligyo.com/>priligy alternative</a> Neuropsychiatr Dis Treat
~Ownedly F
Dodano dnia 07 September 2022 19:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 185
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 102
Data rejestracji: 06.09.22
Medale:
Brak
About 1 hour after taking it my wife and I were going for it <a href=https://cheapcialiss.com/>cialis</a>
~ambiple F
Dodano dnia 12 September 2022 21:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 106
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 86
Data rejestracji: 12.09.22
Medale:
Brak
<a href=http://tamoxifenolvadex.com/>nolvadex vs arimidex bodybuilding</a> I never have to sign anything, Maria always checks me in automatically.
~coiggen F
Dodano dnia 13 September 2022 19:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 147
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 102
Data rejestracji: 12.09.22
Medale:
Brak
<a href=https://tamoxifenolvadex.com/>tamoxifen citrate</a>
~medinheld F
Dodano dnia 16 November 2022 20:50
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 755
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 378
Data rejestracji: 13.11.22
Medale:
Brak
Histopathological results indicated that the degree of inflammation was 25 less in the group treated with caspofungin and meropenem than caspofungin monotherapy Ozcan et al <a href=http://clomid.mom/>clomid from canada</a>
~Neloseela F
Dodano dnia 29 January 2023 11:58
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 853
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 425
Data rejestracji: 23.01.23
Medale:
Brak
<a href=https://doxycycline.buzz>doxycycline dosage for std</a> Hannah QqVcNSWpyRSl 6 28 2022
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 85% [28 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 12% [4 głosów]
Zadowalający Zadowalający 3% [1 głos]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 251
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59