Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Pochód
Pochód
"Harry jeszcze nigdy nie uczestniczył w tak dziwnym pochodzie. Na przodzie kroczył dumnie Krzywołap, za nim Lupin, Pettigrew i Ron, wyglądający jak zawodnicy ścigający się w jednym worku. Za nimi szybował profesor Snape, trącając czubkami butów stopnie schodów, utrzymywany w pozycji pionowej za pomocą własnej różdżki, którą niósł Syriusz. Harry i Hermiona zamykali ten dziwaczny pochód."
Nora
Droga upłynęła mi pod znakiem podziwiania krajobrazu i bogactwa natury hrabstwa Devon. Mijałem łąki, na których pasły się owce, a po chwili pejzaż zmieniał się na sady jabłkowe (podobno to tutaj robi się najlepsze jabłeczniki w całej Anglii).
Wszechogarniające piękno regionu tak mnie zaabsorbowało, że nawet nie zauważyłem, kiedy przejeżdżaliśmy przez małą wioskę Ottery St. Catchpole, leżącą nad rzeczką Ottery. Już coraz bliżej...
W końcu, gdzieniegdzie pomiędzy konarami drzew, ujrzałem fragmenty tak długo wyczekiwanego budynku: kamienna konstrukcja przywodziła na myśl stary chlew, do którego dobudowano kilka pięter w taki sposób, że przed zawaleniem musiały chronić budowlę specjalne czary. Czerwony dach wyposażony był w cztery albo pięć kominów. W oddali zauważyłem małą szopę, gdzie według opowieści pan Weasley gromadził różne wynalazki mugoli.
Z zamyślenia wyrwał mnie głos szofera: "Jesteśmy na miejscu!".



Czym prędzej wysiadłem z samochodu i ruszyłem w kierunku drzwi wejściowych, uważając, by nie nadepnąć na jakiegoś wałęsającego się kurczaka. Leżące bezładnie na ziemi stare kociołki i kalosze tylko dodawały uroku temu niezwykłemu miejscu, podobnie jak koślawa tabliczka z napisem "NORA".
Zapukałem do drzwi, a po chwili ukazała się w nich niska postać dość pulchnej kobiety.
- Ach, to ty kochaneczku! Chodź za mną, oprowadzę cię. Artur mnie uprzedził, że nas odwiedzisz.
Wszedłem za panią Weasley do korytarza, a już po chwili znaleźliśmy się w małej, zagraconej kuchni. Jej centralny punkt stanowił spory, wyszorowany, drewniany stół, otoczony ośmioma krzesłami. Naprzeciwko niego stał kamienny kominek, na którym ustawione były książki pani Weasley ("Czary przy pieczeniu", "Zaczaruj swój ser", "Uczta w jedną minutę" - niezbędne dla każdej czarującej gospodyni, a także dzieła Gilderoya Lockharta) oraz gadające lusterko. Powyżej, na ścianie, wisiał zegarek z jedną tylko wskazówką, na tarczy zaś widniały różne napisy typu: "jesteś już spóźniona" lub "czas nakarmić kurczaki". Większość posiłków Molly przygotowuje z użyciem czarów, co wcale nie przeszkadza jej mieć w wyposażeniu kuchenki podobnej do tych z mugolskich domów oraz blatu, na którym kroi produkty. Drżącym z emocji głosem pani Weasley wspominała pierwszą wizytę Harry'ego w tym właśnie pomieszczeniu.


Obok kuchni znajdowała się niewielka komórka, która służyła pani Weasley jako pralnia.

- Oto salon - zasygnalizowała, kiedy weszliśmy do przytulnie wyglądającego pomieszczenia w bliskim sąsiedztwie kuchni. Był bardzo skromnie umeblowany, a najbardziej rzucał się w oczy stary, zapadnięty fotel, zajmowany zwykle przez pana Weasleya.



Po opuszczeniu parteru udaliśmy się krętymi schodami na pierwsze piętro.
Tam najpierw odwiedziliśmy pokój Billa, wystarczająco duży, by pomieścić dwóch dorosłych mężczyzn (tak było w czasie ślubu Williama i Fleur, gdy pan młody musiał dzielić pokój z bratem Charliem), a następnie pokój Ginny: mały, z jednym oknem wychodzącym na sad, pod którym stało drewniane biurko, a obok, prostopadle do niego, łóżko. Na dwóch przeciwległych ścianach wisiały plakaty kapeli Fatalne Jędze i Gwenog Jones, kapitanki jedynej żeńskiej drużyny quidditcha, Harpii z Holyhead. Gdy opuszczaliśmy to pomieszczenie, pani Weasley westchnęła, co brzmiało podobnie do: "Jak one szybko dorastają..."

Na drugim piętrze położony był pokój Percy'ego i bliźniaków, Freda i George'a, z którego już od dłuższego czasu nie dochodziły żadne wybuchy ani jakiekolwiek odgłosy prowadzonych dawniej eksperymentów nad stworzeniem własnej linii zabawnych produktów dla młodych czarodziejów. Wnętrze było skromne: dwa niewielkie fotele, stara szafa i dwa łóżka.

Trzecie piętro zajmowały łazienki, a czwarte główna sypialnia państwa Weasleyów.

Na koniec pani Weasley zawiodła mnie na ostatnie piętro Nory. Stanęliśmy przed drzwiami z plakietką, na której było napisane: "POKÓJ RONALDA". Kobieta uchyliła je i stanęliśmy w średniej wielkości pokoju, który dosłownie tonął w kolorze pomarańczowym - wszystkie ściany poobwieszane były plakatami, przedstawiającymi członków drużyny Armat Chudleya. Nawet narzutę na łóżko zdobił herb tego teamu. Znajdowała się tu stara szafa, fotel i biurko. Po podłodze walały się talie samotasujących się kart i komiksy o przygodach zwariowanego mugola, a na parapecie stało puste akwarium (kiedyś wypełnione żabim skrzekiem). Na honorowym miejscu stały szachy czarodziejów - wielka pasja Ronalda. Czas jakby się tutaj zatrzymał...



W chwilę później coś zaczęło bębnić w rury, sprawiając tym samym straszny raban.
- To znowu ten ghul!
Pani Weasley ruszyła w kierunku klapy w suficie, mruknęła "Descendo", po czym właz otworzył się, a z ciemności wysunęła się drabina. Wchodząc do góry poczułem straszny smród i ze szczerą obawą o zdrowie wychyliłem głowę przez otwór. Niestety niewiele zobaczyłem (tylko jakieś góry gratów...), głównie przez nieprzeniknione ciemności, panujące na strychu i przez załzawione od odoru oczy. Zdawało mi się jednak, że coś się tam poruszało...
- Chodźmy kochaneczku, zanim się tu udusimy!
Ruszyliśmy schodami w dół i po chwili stanęliśmy na parterze.
- Czy mogłabym cię teraz zostawić na momencik? Muszę dokończyć obiad.
Na dźwięk tego słowa głośno zaburczało mi w brzuchu.
- Oczywiście - powiedziałem i poszedłem przed siebie. Nie zdając sobie sprawy, gdzie idę, myślałem o tym domu, który oglądał kawał historii Harry'ego Pottera, jego przyjaciół i bliskich, przez jakiś czas był nawet Kwaterą Główną Zakonu Feniksa.
Z zamyślenia wyrwał mnie dziwny dźwięk. Rozejrzałem się w poszukiwaniu źródła i wtedy zobaczyłem małe gnomy wyglądające ze swych jamek. Znajdowałem się w ogrodzie. Był otoczony płotem i zajmował sporą powierzchnię. Porastały go chwasty, trawa (od dłuższego czasu nie przycinana) oraz wiele dziwnych, nieznanych mi roślin. Uwagę przykuwał też staw pełen żab. Nigdy nie widziałem wspanialszego miejsca!

- Ooobiad - usłyszałem i po chwili znalazłem się w kuchni, ale to, co zobaczyłem, poraziło mnie: przy stole stała Dolores Umbridge w fartuszku w różowe kotki, trzymając ogromny garnek wypełniony złocistą zupą.
- Życzę smacznego - powiedziała bez cienia emocji, odchylając górną wargę.
- NIEE!

I wtedy się obudziłem...
Komentarze
!Lady Shadow F
Dodano dnia 15 December 2010 20:07
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Opiekun Slytherinu
Punktów: 3615
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 180
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
O.o bardzo interesujący artykuł, największy jego plusem jest to, że został napisany w fantastycznym, lekkim i zgrabnym stylu, który się przyjemnie czyta. Najbardziej mi się podoba, że napisałeś ten artykuł w stylu narracyjnym, z punktu widzenia mieszkańca Nory. No i oczywiście zgrabne zdjęcia dopełniają ład artykułu. ;D
~Wilkes F
Dodano dnia 24 December 2010 23:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -52
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 24.12.10
Medale:
Brak
Bardzo mi się podoba ten artykuł.
Bardzo lubię Norę a ty pozwoliłeś/aś mi się tak jakby wcielic w jednego z jej mieszkańców.
Bardzo ladne są te zdjęcia i opis i ładne też zakończenie.
Mi się naprawdę bardzo podoba ,jakbym miał cię ocenić to by było 6++

Uśmiech Uśmiech Dowcipniś Jupi!

WYBITNY
~daniellMcGonagall F
Dodano dnia 12 January 2011 14:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 3
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 12.01.11
Medale:
Brak
Na prawdę bardzo interesujące informacje i mega ekstra napisany tekst. Kiedy to czytałem, czułem się jakbym sam tam był no i te zdjęcia. Coś niesamowicie niesamowitegoJęzyk
~mayii F
Dodano dnia 23 January 2011 20:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 252
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 30
Data rejestracji: 21.01.11
Medale:
Brak
Przyjemnie się czyta, zdjęcia dodały artykułowi wiarygodności. W sumie bardzo mi się podoba Oczko
~shadow44 F
Dodano dnia 29 January 2011 12:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 19
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 07.05.09
Medale:
Brak
Całkiem ciekawe i miło się czytało, wiec za dokładny opis i wszelkie cytaty daje ''powyżej oczekiwań''. Końcówka całkiem zabawne co podwyższyło moją ocenę.Oczko
~HermiOla F
Dodano dnia 31 January 2011 16:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 143
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 31.01.11
Medale:
Brak
Tekst jest świetny! Też bym chciała, żeby śniło mi się coś takiego... A jeśli nawet to wymyśliłeś, to masz bujną wyobraźnię... Zazdroszczę Język Nie zauważyłam żadnych błędów, więc postawię.... W Rozbawiony
~Herma24 F
Dodano dnia 31 January 2011 17:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 74
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 29.01.11
Medale:
Brak
Wspaniały art. Masz talent Uśmiech Końcówka jest extra Rozbawiony Gratuluję pomysłu i wyobraźni. Oby tak dalej! Cool
Fajnie, że pomyślałeś także, by wstawić zdjęcia. To dodatkowo ułatwia interpretację tekstu. Jupi!
Oczywiście daje W.
~felix_felicis F
Dodano dnia 13 February 2011 00:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Charłak
Punktów: 13
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 27.01.11
Medale:
Brak
och tak Nora to jedno z najprzytulniejszych miejsc w książkach Harry Potter , domownicy są mil na pewno każdy znalazłby miejsce jakże przemiłym domostwie ;D świetna wciągająca praca , i bardzo optymistyczne nastawienie gratuluję Oczko
~CzarnyLord F
Dodano dnia 03 March 2011 19:10
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 19
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 28.02.11
Medale:
Brak
Eeeee, ta zupa to był mocz???
BO taka złocista...
Ale fajne (na początku myślałem że na serio tam jedziesz!) daje PO z + bo na W to troszkę za mało ale art spoko!
~dark shadow F
Dodano dnia 04 March 2011 22:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zastępca Ministra
Punktów: 1770
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 149
Data rejestracji: 23.02.11
Medale:
Brak
Nie no. Świetnie napisane. Daję W Podobały mi się zdjęcia i teksty i wszystko.

Pfff... Fajnie by było mieszkać w takiej Norze choć., Ja tam Wolę dwór Malfoyów
~fredigeorge F
Dodano dnia 02 April 2011 22:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 234
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 31.03.11
Medale:
Brak
łał jestem pod ogromnym wrazeniem
te wszystkie szczegóły i naprawde mi sie spodobalo
pisz jak najwiecej bo masz do tego drygJęzyk:
W
~cipciak F
Dodano dnia 07 April 2011 17:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 297
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 05.04.11
Medale:
Brak
hihihi , śwetne <3
fantastyczny opis Nory ^.
fajnie że dodałeś/aś zdjęcia Uśmiech
Ale końcowa wzmianka o Umbridge była najlepsza!
W ; ]
~monia3437 F
Dodano dnia 18 April 2011 18:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 413
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 29.12.09
Medale:
Brak
` No genialnie poprostu . ;]
Zauroczyłam się w tym tekście... Co tu powiedzieć ? Genialny, cudowny, przemyślany, zachęcający, ciekawy tekst... ; )
Gratuluje talentu. ^^
~Adrienne F
Dodano dnia 26 April 2011 16:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 655
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 25.04.11
Medale:
Brak
Świetne, rozśmieszyło mnie ; D Chętnie przeczytałabym coś jeszcze co wyszło spod twojej ręki. Daję WYBITNY Oczko
~BonnieVolturi F
Dodano dnia 01 May 2011 14:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 247
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 12.11.10
Medale:
Brak
Podoba mi się Uśmiech Świetny artykuł .. Zaskoczyłeś mnie zakończeniem .. Dolores w Norze Rozbawiony Na prawdę ciekawe .. Strasznie podobają mi się zdjęcia .. A w szczególności to ostatnie .. Zachwycające ..Uśmiech A opisy tych wszystkich pomieszczeń - bezcenne .. Nie zauważyłam błędów związanych z ortografią czy interpunkcją .. choć zastanawia mnie ten zegar z jedną wskazówką .. czy on nie miał ich kiedyś dziewięć .?? .. Ale po za tym wszystko jest w jak najlepszym porządku .. i za to daje WYBITNY ..!
~misiaczek13 F
Dodano dnia 14 May 2011 19:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Uczestnik Klubu Ślimaka
Punktów: 487
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 12.05.11
Medale:
Medal
Wycieczka po Norze na pewno musiała być pieknym snem OczkoBłędów nie zauważyłam Oczko
~Julia_Granger F
Dodano dnia 03 August 2011 12:39
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 204
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 03.08.11
Medale:
Brak
Ciekawie opisane, ze szczegółami, bez błędów, czyli bez obijania w bawełnę. Wybitny.
~trampka F
Dodano dnia 03 August 2011 15:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Wybitny Uczeń
Punktów: 622
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 31.07.11
Medale:
Brak
Świetnie napisane Uśmiech . Nie wiedzieć czemu zrobiło mi się dziwnie przykro podczas czytania tego tekstu . Ale czasem tak jest , kiedy ma się świadomość , że coś co kochaliśmy zostało definitywnie zakończone...
P.S Daję P.O Rozbawiony
~Gryf5r F
Dodano dnia 13 August 2011 22:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 673
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 08.08.11
Medale:
Brak
Wspaniały artykuł ! Uśmiech Nie życzę nikomu takich koszmarów jak końcówka, heh Oczko Z czystym sumieniem mogę dać WYBITNY !
~Evanesco F
Dodano dnia 16 August 2011 15:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 197
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 16.08.11
Medale:
Brak
Świetny tekst i super fotki ,ale końcówka była rozwalająca.
Hahahahaha...ŚmiechRozbawionyDowcipniśToothxDJupi!
Dolores w fartuszku ... hahahaha... Masz ode mnie Wybitny. Śmiech
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 89% [76 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 9% [8 głosów]
Zadowalający Zadowalający 1% [1 głos]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 278
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59