Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Powrót do Hogwart...
Powrót do Hogwartu siecią Fiuu
Harry wszedł do kominka, stanął w szmaragdowych płomieniach i krzyknął Hogwart. On jako ostatni zobaczył kuchnię oraz zapłakaną Panią Weasley. Zwrócił również uwagę na pozostałe pokoje, lecz rozmazały się w jego oczach. Po chwili poczuł, że zwalnia i w tym samym momencie znalazł się w biurze Profesor McGonagall. Oderwała się od pracy, po czym spojrzała w górę i zobaczyła Harry’ego wychodzącego z kominka.
- Dobry wieczór, Potter. Jak będziesz wychodził, uważaj by nie zostawić popiołu na dywanie.
-Postaram się… odpowiedział Harry.

Galeony a złotówki
Czy zastanawialiście się kiedyś, ile złotówek musielibyście zapłacić za jednego galeona? Chcielibyście wiedzieć, ile kosztowałaby różdżka? Przed wami przelicznik walut i krótkie porównanie cen magicznych przedmiotów.
Przeglądając napisaną przez J. K. Rowling książkę pt.: "Quidditch przez wieki" zauważyłam, że na tylnej stronie okładki, pod sugerowaną ceną 10 złotych znajduje się w nawiasie cena podana w walucie czarodziejów - 9 sykli i 7 knutów. Postanowiłam sprawdzić, ile w takim razie kosztowałby galeon, ile sykl, a ile knut.

9 sykli to 29 * 9 = 261 knutów
9 sykli 7 knutów = 261 + 7 = 268 knutów
268 knutów --- 10 zł = 1000 gr
1 knut --- x gr
268x = 1000
x = ok. 4 gr

1 sykl = 29 knutów = 4 * 29 = 116 groszy = 1 zł 16 gr

1 galeon = 17 sykli = 17 * 116 = 1972 gr = 19 zł 72 gr


Powyżej moje obliczenia. Okazuje się, że:

1 knut to 4 grosze
1 sykl to 1 złoty 16 groszy
1 galeon to 19 złotych 72 grosze


Postanowiłam więc sprawdzić, ile wynosiłoby kilka losowo wybranych cen, które pojawiły się w różnych częściach książki.
1. Pierwszą kupioną przez Harry'ego rzeczą (a raczej zapłaconą pieniędzmi Hagrida) była gazeta - kosztowała 5 knutów, czyli 20 groszy. Jest to cena do przyjęcia, w Polsce mamy nawet darmowe gazety, a poza tym czarodzieje mogli za pomocą magii zmniejszyć koszty produkcji.
2. Różdżka. Ładna, giętka, jedenastocalowa, z ostrokrzewu. Z piórem feniksa. Kosztowała 7 galeonów, czyli ok. 138 złotych. Myślę, że każdy z nas byłby w stanie za takie cudo zapłacić znacznie więcej Rozbawiony
3. Nagroda - 700 galeonów, jakie wygrała rodzina Weasley'ów w loterii "Proroka Codziennego". Jest to odpowiednik 13 804 złotych, czyli całkiem sporo.
4. Omnikulary. 10 galeonów, czyli 197 zł 20 groszy. Warto pamiętać, że Harry kupił trzy pary.
5. Przejazd Błędnym Rycerzem. 11 sykli za bilet, za 14 dodatkowo gorąca czekolada, a za 15 w prezencie butla gorącej wody i szczoteczka do zębów, w dowolnym kolorze. Daje to od 12 zł 76 groszy do 17 zł 40 groszy. Okazuje się, że podróż magicznym autobusem jest bardzo tania.
6. Naszyjnik, na którym ciąży klątwa. Kupiony przez Malfoya, a wręczony będącej pod wpływem zaklęcia Imperius Katie Bell. Kosztował 1500 galeonów, czyli 29 580 złotych. Próba zamordowania kogoś za pomocą tego naszyjnika była bardzo kosztowna. Nie wiemy jednak, czy zastraszony Borgin nie podarował Draconowi tego naszyjnika za darmo.
7. Jad akromantuli. Według profesora Horacego Slughorna za pół litra można otrzymać nawet 100 galeonów (1972 złote). Nic dziwnego, że postanowił pójść na pogrzeb Aragoga - za jego jad mógł kupić całkiem sporo kandyzowanych ananasów.

Można wymienić dużo więcej przykładów. Chciałabym jednak zwrócić uwagę na pewną niekonsekwencję. Gdy w drugiej części Harry wraz z Weasleyami odwiedził Gringotta, Molly zebrała do torebki całą zawartość skrytki - jeden galeon i parę sykli, czyli ok. 30 złotych. Kwota ta miała wystarczyć to kupienia książek, szat, piór i innych przyborów szkolnych dla piątki dzieci. Tymczasem "Eliksiry dla zaawansowanych", kupione przez Harry'ego w szóstej części, kosztowały aż 9 galeonów, czyli ok. 177 złotych! Jak to możliwe, że jedna książka kosztowała więcej niż 5 wyprawek szkolnych?

Oczywiście wiele mogła zdziałać magia, a tego niestety nie możemy sprawdzić. Mam jednak nadzieję, że udało mi się zaspokoić nie tylko swoją ciekawość, ale również waszą Uśmiech Teraz natrafiając na cenę podaną w galeonach możecie szybko sprawdzić, ile wynosi ona w złotówkach.
Komentarze
~Olajsa F
Dodano dnia 24 July 2009 11:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 10
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 12.09.08
Medale:
Brak
Bardzo fajnie napisane gratulacje.! Sama bym tego nie obliczyła przynajmniej wiemy ile my byśmy wydawali na takie magiczne przedmioty.!
~Bella1918 F
Dodano dnia 26 July 2009 19:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Prefekt Slytherinu
Punktów: 458
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 20
Data rejestracji: 25.07.09
Medale:
Brak
Bardzo mi się podoba ten artykuł. Brawo za obliczenia. Tekst jest ciekawy, a błędów nie ma zbyt dużo.
2. Różdżka. Ładna, giętka, jedenastocalowa, z ostrokrzewu. Z piórem feniksa. Kosztowała 7 galeonów, czyli ok. 127 złotych. Myślę, że każdy z nas byłby w stanie za takie cudo zapłacić znacznie więcej

Masz rację, za taką różdżkę dałabym dużo więcejŚmiech
Oceniam na wybitny. Głównie za trud włożony w obliczenia i ciekawy pomysł.
~Cho_Black_S F
Dodano dnia 27 July 2009 18:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 156
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 36
Data rejestracji: 18.11.08
Medale:
Brak
Jak ja nie znoszę matmy. To co napisałaś to istny geniusz. W życiu bym nie obliczyła tego wszystkiego... Nawet gdybym była nieśmiertelna...;P
A teraz:
1. Pierwszą kupioną przez Harry'ego rzeczą (a raczej zapłaconą pieniędzmi Hagrida) była gazeta - kosztowała 5 knutów, czyli 25 groszy. Jest to cena do przyjęcia, w Polsce mamy nawet darmowe gazety, a poza tym czarodzieje mogli za pomocą magii zmniejszyć koszty produkcji.
No tania ta gazeta/... Dziwnee...
2. Różdżka. Ładna, giętka, jedenastocalowa, z ostrokrzewu. Z piórem feniksa. Kosztowała 7 galeonów, czyli ok. 127 złotych. Myślę, że każdy z nas byłby w stanie za takie cudo zapłacić znacznie więcej
Ja oddałabym nawet wszystko...xD

Gdy w drugiej części Harry wraz z Weasleyami odwiedził Gringotta, Molly zebrała do torebki całą zawartość skrytki - jeden galeon i parę sykli, czyli ok. 25 złotych. Kwota ta miała wystarczyć to kupienia książek, szat, piór i innych przyborów szkolnych dla piątki dzieci. Tymczasem "Eliksiry dla zaawansowanych", kupione przez Harry'ego w szóstej części, kosztowały aż 9 galeonów, czyli ok. 164 złotych! Jak to możliwe, że jedna książka kosztowała więcej niż 5 wyprawek szkolnych?
To jest możliwe, bo ona kupiła używane, a on nowe. To wtedy jest logiczne. A że książka kosztuje ile kosztuje, nie należy się sprzeczać...
~Elenn F
Dodano dnia 28 July 2009 14:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -36
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 28.07.09
Medale:
Brak
Bardzo pożyteczneOczkoMoże te niedokładności między cenami poszczególnych produktów było spowodowane wystawianiem cen na chybił trafił nie obliczając ich wartości.
~Fanka_Severusa F
Dodano dnia 02 August 2009 20:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -26
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 02.08.09
Medale:
Brak
no...musze powiedzieć że jak miałabym oceniać to dałabym W ale nawet mnie to zaciekawiło a ja z matmy jestem gorsza niż beznadziejna Uśmiech
~al_kaida F
Dodano dnia 03 August 2009 23:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Książe Półkrwi
Punktów: 2217
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 15.10.08
Medale:
Brak
Oo tak, to mi się bardzo przydało. Od dawna nurtowało mnie jak się przelicza walutę mugolską i czarodziejską, a niestety nie miałam się jak zabrać do liczenia. W każdym razie pięknie dziękuję za dodanie artykułu, oczywiście należy się Wybitny Uśmiech
~Niewidka F
Dodano dnia 04 August 2009 22:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Przewodniczacy Wizengamotu
Punktów: 1969
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 66
Data rejestracji: 05.04.09
Medale:
Brak
Bardzo mi się ten artykuł podobał. Krótki i treściwy. Miło się go czytało i w szybkim tempie. Nie pisałaś za wyniośle, czego nie lubie. Więc nie mam żadnych zastrzeżeń, bo zrozumiałam co chciałaś mi i innym przekazać. Ciekawy pomysł i jak zauważyłaś J.K. Rowling popełniła kolejny błąd... tym razem w obliczeniach, ale nic dzinego wkońcu świat który przedstawiła zawiera tyle szczegółów i niektóre błędy chcąc nie chcąc przeoczyła. Nie będę się dalej rozpisywać daje W.
~Olivia Springsey F
Dodano dnia 06 August 2009 18:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 05.08.09
Medale:
Brak
Jestem nawet dobra z matmy ale algebra i tematy pod nią podpadające mnie wykańczają.Dobrze, że ktoś nas uśwaidomił zawsze byłam ciekawe ile funtów to galeon (walutyy)W.
~Priori_Incantatem F
Dodano dnia 08 August 2009 20:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 24
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 08.08.09
Medale:
Brak
Ufff... W życiu nie poradziłabym sobie z takimi wyliczeniami.
Rada: Powinnaś zostać inżynierem Cool
Bo to naprawdę robi wrażenie.
Za tak duży wysiłek i pewnie kilka godzin spędzonych na obliczaniu TEGO daję... co się zastanawiam: Wybitny!
~BBL_MIM11 F
Dodano dnia 11 August 2009 23:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 89
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 09.08.09
Medale:
Brak
Naprawdę super artykuł. W HP jest dużo nieścisłości. Zastanawiam się, skąd Lily i James mieli tyle kasy, skoro w ich skarbcu były góry galeonów, sykli i knutów Język.
~Lilia F
Dodano dnia 13 August 2009 21:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 41
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 13.08.09
Medale:
Brak
szczerze mówiąc nigdy się nad tym nie zastanawiałam...
Ale zaciekawiło mnie to i gratuluje pomysłu policzenia tego...
Ja bym nigdy na to nie wpadła...
Tak trochę nie rozumiem twoich obliczeń i wiem, że ja bym nigdy do tego nie doszła.
Piszę tak ponieważ naprawdę jestem pełna podziwu.

PS. Wybitny Oczko
~wszechstronny F
Dodano dnia 17 August 2009 18:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 163
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 04.07.09
Medale:
Brak
Naprawdę świetny artykuł.
Dotąd nie zastanawiałem się ile mogą kosztować np. omnikulary w przeliczeniu na złotówki Uśmiech
Za wkład pracy w ten art oczywiście WYBITNY!
Pozdrawiam Oczko
~gryfon23 F
Dodano dnia 18 August 2009 16:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 170
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 18.08.09
Medale:
Brak
Z Matmy pewnie masz 6Rozbawiony
Brawo, że zauważyłaś cenę i nam to wszystko tu opisałaś. Nigdy nie myślałam nad przeliczaniem magicznych pieniędzy na polskie złotówki. Wiedziałam ile to galeon, synkiel(czy jak to się odmieniaRozbawiony), i knut ale tylko to. Ten artykuł objaśnia wiele rzeczy nad, którymi niektórzy musieli by si,.e trudzić. Oczywiście daje wybitny, bp inaczej j tego ocenić nie można.
~Lady Malfoy-shine F
Dodano dnia 22 August 2009 08:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Animag Wąż
Punktów: 554
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 42
Data rejestracji: 20.08.09
Medale:
Brak
Ja naprawdę jestem pod wrażeniem tego całego liczenia bo ja bym spędziła 2 razy więcej czasu niż ty przy tym liczeniu, brawo!
~Evanna Lynch F
Dodano dnia 24 August 2009 19:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 236
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 12.08.09
Medale:
Brak
Moim zdaniem jest to świetny artykuł. Widziałam już kiedys takie przeliczenie, ale nie wpadłam na pomyśł, żeby coś sobie przeliczać ; p Tak sobie myślę... Czy było podane ile kosztowały miotły? Bo bardzo mnie to interesuje i chciałabym się dowiedzieć ile to by było na złotówki, a nie pamiętam, czy podali cenę mioteł (nie mam teraz możliwości sprawdzenia) a samej mi się nie chce obliczać (tym bardziej, że przy moich umiejętnościach... Lepiej tego nie komentować ; p)
~kala97 F
Dodano dnia 24 August 2009 19:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Animag Lew
Punktów: 553
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 96
Data rejestracji: 24.08.09
Medale:
Brak
Też kiedyś próbowałam to obliczyc, ale nic mi nie wyszło... Nie dośc, że tak dobrze obliczone, to jeszcze artykuł świetnie napisany. Dobra z Ciebie matematyczka, ale i polonistka Wredny
~zonazmierzchu F
Dodano dnia 31 August 2009 07:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 59
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 19.07.09
Medale:
Brak
Postawiłam W. Artykuł jest przestępny Uśmiech
Poza tym, kłaniam się nisko tym którzy liczą cokolwiek, bo sama tego nie lubie Uśmiech

Reasumując: aby tak dalej Uśmiech
~Lady Potter F
Dodano dnia 05 September 2009 18:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 21
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 05.09.09
Medale:
Brak
To ja sobie wyobrażam ile Harry miał złotych(w przeliczeniu na galeony) w skarbcu gringotta oraz za wygranie Turnieju Trójmagicznego (1000 galeonów , które dał Fredowi i Georgowi na założenie sklepu) Daję WYBITNY Świetny artykuł
~holka13 F
Dodano dnia 06 September 2009 17:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 43
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 05.09.09
Medale:
Brak
Ale fajnie;D ciekawe nigdy nie myślałam o przeliczeniu tych wszystkich pieniędzy.....
Ciekawe jest to że Rowling sama popełniała błędy pisząc to, jednak nie winie ją za to, bo stworzyła świat tak pełny realizmu i szczegułów iż można by było uznać go za prawdziwyRozbawionyRozbawiony
Artykuł oceniam na: W Uśmiech
~Immabee F
Dodano dnia 17 September 2009 12:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 17.09.09
Medale:
Brak
Świetny artykuł. Chyba poświęciłaś sporo czasu żeby przeanalizować wszystkie szczegóły finansowe czarodziejów Rozbawiony. Okazuje się że Harry jest naprawdę bogaty... Rozbawiony
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 91% [220 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 6% [15 głosów]
Zadowalający Zadowalający 2% [4 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 1% [3 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 293
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59