Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Sir Cadogan
Sir Cadogan
"Hej! Co za łajdacy włóczą się po moich włościach? Przyszliście, żeby się naśmiewać z mojego upadku? Brońcie się, psy nikczemne. "
Eliksir Wielosokowy
Eliksir Wielosokowy jest skomplikowanym środkiem, który umożliwia zmianę w innego człowieka. Do roztworu z much siatkoskrzydłych, pijawek, ślazu, rdestu ptasiego, rogu dwurożca i skórki afrykańskiego węża Boomslanga, należy dodać DNA (włos, paznokieć itp.) osoby, w którą chcemy się zmienić. Napój ten nie jest jednak przeznaczony do transmutacji zwierząt, o czym przekonała się Hermiona wypijając Eliksir z włosem kota Milicienty Bulstrode.



Harry zapoznaje się z właściwościami Eliksiru już na drugim roku nauki w Hogwarcie. On, Ron i Hermiona podejrzewali wówczas, że owym terroryującym szkołę Dziedzicem Slytherina jest Draco Malfoy. Podszywając się pod Crabbe'a i Goyle'a, najlepszych przyjaciół podejrzanego, dowiedzieli się z rozczarowaniem, że młody Malfoy jest niewinny.



W książce pt.: "Harry Potter i Czara Ognia", dowiadujemy się o następnym zastosowaniu Eliksiru Wielosokowego. Okazuje się, że tegoroczny nauczyciel Obrony przed Czarną Magią, auror Alastor Moody (zwany także Szalonookim Moodym) to śmierciożerca Barty Crouch Jr. Prawdziwy Moody, ze względu na licznych wrogów, pijał wyłącznie z własnej piersiówki. Oszust wykorzystał to i w ten sposób regularnie pił Eliksir z "cząstką" Szalonookiego. Śmierciożerca miał za zadanie doprowadzić Pottera do Voldemorta, który za pomocą jego krwi miał się odrodzić. Wysłannik wszystko dobrze zaplanował i udało mu się wysłać Harry'ego do Czarnego Pana. Wówczas Ten Którego Imienia Nie Wolno Wymawiać odzyskał swe moce na nowo, a Harry cudem uniknął śmierci. W Hogwarcie Snape i Dumbledore za pomocą veritaserum zmusili śmierciożercę do ujawnienia się.



Następna wzmianka o Eliksirze Wielosokowym ukazuje się podczas pierwszej lekcji eliksirów z Horacym Slughornem, na szóstym roku. Otóż nowy profesor na początek przygotował kilka eliksirów do rozpoznania. Oprócz Eliksiru Wielosokowego bulgotały tam również takie napoje jak veritaserum i amortencja (najsilniejszy eliksir miłosny).



W siódmym zaś tomie cyklu o Harrym Potterze, Eliksir okazuje się przydatny przy bezpiecznym przetransportowaniu pełnoletniego Pottera z Privet Drive do domu rodziców Tonks (następnie za pomocą świstoklika, Harry przenosi się do Nory).

Nieco później, Harry, Ron i Hermiona za pomocą Eliksiru Wielosokowego, włamali się do banku Gringotta, by wykraść jednego z horkruksów Voldemorta.



Warto także dodać, że eliksir ten zmienia barwę po dodaniu do niego włosa ofiary. Esencja z Crabbe'a miała kolor ciemnobrązowy, a z Goyla zgniłozielony. Napój z włosem kota Milicienty Bulstrode przybrał jadowicie żółtą barwę, natomiast eliksir z cząstką Harry'ego zrobił się przezroczysty o lekko złotym zabarwieniu.



Myślę, że ten eliksir bardzo przydałby się w życiu codziennym, ale chyba nie bardziej niż Felix Felicis, co?
Komentarze
~potterfanka F
Dodano dnia 13 November 2008 19:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek GD
Punktów: 514
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Powiedzmy...PO.Nie jest to artykuł na wybitny ale też nie na zadowalający.Wyczerpałaś temat ale jakbyś to jeszcze raz przeczytała to na pewno znalazłabyś te kilka błądków Oczko
~Larikann F
Dodano dnia 01 December 2008 11:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 21
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 29.11.08
Medale:
Brak
Nie będę pisać o błędach bo pewnie wszystkie już zostały wypisane, a z resztą nie jestem jakimś znawcą więc co się będę. Ogólnie artykuł całkiem, całkiem mimo tych denerwujących odstępów. Zdecydowanie daje PO
~Insygnium F
Dodano dnia 05 December 2008 16:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 46
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 19
Data rejestracji: 05.12.08
Medale:
Brak
Artykuł jest prosty. Nie wciągnął mnie i musiałem nieźle się zmusi do przeczytania tego. Literówka to "Milicienty" powinno być Milicenty. Duże błędy stylistyczne w tekście, aż parzą na odległość. W takich pracach zwracamy się zwykle w jednym czasie, oraz powtażające się te same wyrazy. Myślę, że jeżeli ocena ma być motywacją, to stawiam Nędzny.
~Smiley Persephone F
Dodano dnia 07 December 2008 12:39
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Goblin
Punktów: 33
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 06.12.08
Medale:
Brak
Dziwnie się czytało ten artykuł ze względu na to że raz pisałaś w czasie teraźniejszym a raz w przeszłym (nie tylko ja to zauważyłam). Podziwiam za to że zabrałaś się za opisywanie eliksiru. Co do treści nie mam zastrzeżeń. Ogółem jest dobry, sądzę że to będzie ocena Powyżej Oczekiwań.
~Carol F
Dodano dnia 10 December 2008 18:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik Klubu Ślimaka
Punktów: 480
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 06.12.08
Medale:
Brak
Artykuł może być, ale nie jest wybitny. Brakowało mi paru rzeczy, m.in. wzmianki o użyciu tego eliksiru w 7 tomie, podczas włamania się Harrego, Rona o Hermiony do banku. Nie obyło się też bez drobnych błędów. A poza tym artykuł nie wciągnął mnie za bardzo. Ale poruszyłaś ciekawy temat - PO Uśmiech
~Luncia_171 F
Dodano dnia 14 December 2008 16:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -14
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 14.12.08
Medale:
Brak
Artykuł jest w miare dobry. Moge powiedzięć, że jest spoko.
Tylko, że te zmiany czasu mnie dobijają.
Raz przeszły, a raz terażniejszy, raz przeszły, a raz terażniejszy i tak dalej, i tak dalej...Uh-oh!
Ogółem fajnie napisany...
Tylko można było podać więcej sytuacji związanych z tym konkretnym eliksirem.
Daję Z. Uśmiech
~Lady K F
Dodano dnia 21 December 2008 19:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Sześcioroczniak
Punktów: 599
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 17
Data rejestracji: 20.12.08
Medale:
Brak
Bardzo ciekawy artykuł, niezwykle mnie zainteresował ! Jest bardzo estetycznie napisany a błędów ortograficznych nie widzę. Tylko strasznie intryguje mnie jeden fragment:

"podejrzewali wówczas, że owym terroryującym szkołę Dziedzicem Slytherina jest Draco Malfoy. Podszywając się pod Crabbe'a i Goyle'a, najlepszych przyjaciół podejrzanego"

Według mnie Crabbe i Goyle byli pionkami Draco Malfoy'a niżby jego przyjaciółmi, jeszcze to najlepszymi ! Ale większość uważała ich za przyjaciół Malfoy'a =) Każdy ma swoje zdanie.

Wracając do artykułu to jak pisałam artykuł mi się spodobał i nie widzę jakiś sprzeciwów przed zostawieniem oceny Wybitnej ! Pozdrawiam !
~Half-Blood Princess F
Dodano dnia 25 December 2008 20:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek GD
Punktów: 496
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 65
Data rejestracji: 25.12.08
Medale:
Brak
Artykuł całkiem, całkiem, ale czegoś mu brak. Zauważyłam również, że w jednym wersie pisałaś czasem dokonanym, a w drugiej już niedokonanym. Musisz na to uważać, mnie też się to często zdarza Uśmiech Myślę, że artykuł byłby lepszy, gdybyś gdzieniegdzie wstawiła zwroty do czytelnika Oczko Ale to już tylko taka moja opinia Uśmiech Stawiam PO i pozdrawiam!
~emilie F
Dodano dnia 30 December 2008 20:53
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -14
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 30.12.08
Medale:
Brak
Przydatne to ale myśle że bardzo trudno to zrobić. to że Hermionie Ronowi i Haarremu udalo się go wyważyć jest jedynie zasługą niewątpiwych umiejętności Hermiony Granger która jest nie tylko inteligentna ale rówież wszechstronnie uzdolniona. Warto czasem mieć taki eliksir w domu. ;D
~Madame Snape F
Dodano dnia 30 December 2008 22:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -196
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 30.12.08
Medale:
Brak
Bardzo przydatny eliksir. Szkoda że nie do zrobienia, bo chętnie bym skorzystała do własnych celów.Pozdrawiam wszystkich fanów Slytherinu i profesora Snape'a
~Hermiona_Mia F
Dodano dnia 01 January 2009 18:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 305
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Więc tak.. po pierwsze i najważniejsze - czasy. Literówki tam są mniej ważne. Bardzo nie podoba mi się układ tekstu. Mogłaś porobić mniejsze odstępy. Za to duży minus. Za zawarcie w tekście wszystkich wydarzeń przy użyciu Eliksiru Wielosokowego masz Plusa.
I ostatnia rzecz, która mi się nie podoba-(moim zdaniem) w artykule nie powinno być takich swobodnych zwrotów jak ten ostatni akapit. To 'co?' najbardziej mi się nie spodobało. Do czytelnika w artykule autor powinien zwracać się z taką mniej więcej tolerancją.
Ogólnie treść podoba mi się.
Za starania dam Ci Z.
~Dolly F
Dodano dnia 02 January 2009 01:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 50
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 01.01.09
Medale:
Brak
Artykuł jest niezły. Tylko te czasy... jak już masa ludzi wcześniej napisała-to denerwuje. Jednak zawiera ciekawe informacje,które moim zdaniem powinien zawierać. Stawiam "powyżej oczekiwań",uważam,że na tyle zasługuje. Pozdrawiam
~FeltonLover F
Dodano dnia 03 January 2009 19:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 272
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 02.01.09
Medale:
Brak
Hmm...
- za dużo odstępów. <- ale w sumie mogłoby być gorzej
- zmiana czasów. <- cieszę się że mało zauważalna
- kilka literówek. <- nawet mistrz je popełnia.
A więc dam W.
O nie zmiana. Jeszcze coś zauważyłam... przecież można dopisać że Harry pił go na weselu Bill`a i Fleur. Szkoda że zapomniałeś, postawiłabym W. W takim wypadku. PO.
~igla F
Dodano dnia 07 January 2009 17:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 310
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 04.01.09
Medale:
Brak
Pewne błędy się pojawiły, nie ma co ukrywać. Szczególnie jeśli chodzi o czas. Jednak art jest ciekawy, osoby dopiero wchodzące w świat HP, mogą coś wynieść.

Myślę, że powyżej oczekiwań będzie najlepszą oceną dla Ciebie.
~Lupinek1995 F
Dodano dnia 16 January 2009 18:16
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Goblin
Punktów: 30
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 13.01.09
Medale:
Brak
Felix Felcis to chyba najlepszy eliksir na świecie ale Eliksir Wielosokowy jest również przydatny. Art świetny ale brak jakichkolwiek zdjęć ale PO się należy!Rozbawiony
~Feltonka F
Dodano dnia 18 January 2009 10:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 741
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 09.01.09
Medale:
Brak
Nom... Felix Felicis to jest eliksir Oczko Baardzo by się przydał. Tyle rzeczy można by było zrobić, ale nie rozmarzajmy się jesteśmy przy Eliksirze Wielosokowym. Właściwie to dziwnie się nazywa... Śmiesznie ten artykuł został napisany. Raz pisałaś w czasie teraźniejszym, raz w przeszłym i to daje czytelnikom w kość.
Artykuł średni, te odstępy między wierszami trochę denerwujące. Moim zdaniem zasługujesz na Zadowalający.
~Hermi__ F
Dodano dnia 19 January 2009 19:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 18
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 29.12.08
Medale:
Brak
Artykuł według mnie jest średni SmutnyDenerwuje mnie to że raz pisałaś w czasie teraźniejszym a raz w przeszłym. Niektóre artykuły są dużo gorsze dlatego uważam że chyba zasługujesz na PO ponieważ niższa ocena byłaby troszeczkę niesprawiedliwa.Oczywiście oceniam według mnie a nie powyższych komentarzy.Uśmiech
~PannaOlenka F
Dodano dnia 25 January 2009 17:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -52
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 23.01.09
Medale:
Brak
Trochę wkurzająca nagła zmiana czasów(z przeszłego na teraźniejszy i tak dalej), literówka i tyle błędów wyłapałam.Uśmiech Daję PO bo ten artykuł nie zasługuje ani na wyższą ani na niższą ocenę.
~hermi34 F
Dodano dnia 27 January 2009 19:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -94
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 25.01.09
Medale:
Brak
Art. całkiem niezły. Co prawda denerwuje mnie że pisałaś raz w czasie teraźniejszym a raz w przeszłym.Było jeszcze trochę literówek ale dam PO bo nawet pomimo tych błędów to i tak artykuł ciekawy dużo informacji i ciekawy temat. Chciałabym mieć ten eliksir wielosokowy.
~Sashka13 F
Dodano dnia 01 February 2009 14:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 315
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 47
Data rejestracji: 31.01.09
Medale:
Brak
Ten eliksir jest znakomity. Można wcielić się w kogoś innego, dowiedzieć się czegoś...^^.
Kilka błędów tu zauważyłam, niektóre nazwy eliksirów napisane są małą literą, a to nazwy własne, więc pamiętajmy o wielkich znakach.
Ogólnie treść bardzo ładna, ciekawa. Daję PO.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 21% [31 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 59% [87 głosów]
Zadowalający Zadowalający 18% [27 głosów]
Nędzny Nędzny 2% [3 głosów]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 336
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59