Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Miecz i Medalion
Miecz i Medalion
Obaj spojrzeli na bogato zdobiony srebrny miecz, którego wysadzana rubinami rękojeść połyskiwała w świetle rzucanym przez różdżkę Hermiony.
- Myślisz, że to ten prawdziwy? - zapytał Ron.
- Jest tylko jeden sposób, żeby się o tym przekonać.
Łańcuszek z medalionem wciąż zwisał z dłoni Rona. Drgał lekko. Harry wiedział, że to, co było w nim ukryte, jest znowu zaniepokojone. Już wcześniej wyczuło bliskość miecza i chciało go zabić, byleby tylko nie dostał się w jego ręce. Teraz nie było już jednak czasu na długie dyskusje, teraz nadeszła chwila, by zniszczyć medalion raz na zawsze. Rozejrzał się, trzymając wysoko różdżkę Hermiony, i dostrzegł odpowiednie miejsce: płaski kamień w cieniu sykomory.

Czarodziejska karta alkoholi
Często, w wielu miejscach słyszymy lub czytamy hasła typu "alkohol jest dla ludzi" itp. Pozostawiając moralny i edukacyjny aspekt tego typu sloganów, skupię się na ich dosłowności. Skoro "dla ludzi", to także dla czarodziejów, prawda? Mimo, że na kartach powieści o Harrym Potterze, napoje wyskokowe pojawiają się nad wyraz rzadko, to nie ulega wątpliwości, że czarodzieje za kołnierz nie wylewali i nie wylewają. Także oni od czasu do czasu zaglądali do kieliszka czy spoglądali w puste lornetki butelek... W książkach J. K. Rowling nie znajdziemy typowych alkoholików (choć kwestia takiego Mundungusa może być sporna), a w większości przypadków spożywanie przez czarodziejów rozmaitych trunków, nie niesie ze sobą żadnych konsekwencji. Wyjątkiem może być Hagrid, który miewa ciągoty do alkoholu i według Draco Malfoya "wciąż się zalewa w trupa, próbując coś wyczarować." Jest to oczywiście stwierdzenie nie do końca zgodne z prawdą, ale faktem było jednak to, że gajowy po incydencie z Hardodziobem, topił smutki w czymś co mogło być Ognistą Whisky bądź miodem pitnym - "Wystarczyło jedno spojrzenie, aby stwierdzić, że Hagrid musiał sporo wypić: stał przed nim cynowy dzban wielkości wiaderka, a on sam sprawiał wrażenie, jakby miał trudności ze skupieniem na nich wzroku." Skrajnym przypadkiem, w którym alkohol rodził wręcz przemoc, była demonstracja Śmierciożerców po meczu finałowym Mistrzostw Świata w Quidditchu. Pan Weasley był przekonany, że dawni zwolennicy Czarnego Pana dopuścili się incydentu, będąc właśnie pod wpływem alkoholu - "Na pewno sobie wieczorem popili i nie mogli się oprzeć, by nie pokazać nam, ilu ich jeszcze jest." Abstrahując od tematu wrócę do zagadnienia, które zamierzałem przybliżyć, a więc do "czarodziejskiej karty alkoholi". Przyjrzyjmy się w takim razie, czego moglibyśmy się napić będąc częścią magicznej społeczności.

Ognista Whisky Ogdena (ang. Ogden's Old Firewhisky), czyli prawdopodobnie najpopularniejszy napój wyskokowy wśród czarodziejów, ale niedozwolony dla tych magów, którzy nie ukończyli siedemnastego roku życia, tj. nie uzyskali pełnoletniości. Rzecz jasna, jak zwykle są wyjątki od reguły, czego doskonałym przykładem jest to, iż będąc w szóstej klasie (czyli będąc wciąż niepełnoletnim) Harry otrzymał od Romildy Vane (także nieletniej) pudełko czekoladowych kociołków wypełnionych właśnie Ognistą Whisky - "No to chociaż weź to - powiedziała Romilda wciskając mu w ręce pudełko. Czekoladowe kociołki, jest w nich ognista whisky. Babcia mi je przysłała, ale ja ich nie lubię."

Spośród bohaterów książek J. K. Rowling, zwłaszcza Ron przejawiał potrzebę skosztowania tego "zakazanego owocu". Kiedy w piątej klasie wraz z Harrym i Hermioną, odwiedził gospodę pod Świńskim Łbem, gdzie zorganizowali pierwsze spotkanie Gwardii Dumbledore'a, poważnie i głośno zastanawiał się nad zamówieniem czegoś mocniejszego od kremowego piwa - "Wiecie co? - mruknął Ron, zerkając łakomie na bar. Moglibyśmy tu zamówić, co się nam podoba, założę się, że ten facet sprzedałby nam wszystko, co mu tam. Zawsze chciałem spróbować Ognistej Whisky" - jednak Hermiona drastycznie pozbawiła go złudzeń - "Ron... jesteś... prefektem (...)."

Do słabości do tego zacnego trunku przyznawał się również Gilderoy Lockhart, wymieniając go jako jeden z idealnych prezentów urodzinowych dla siebie: "(...) chociaż nie odmówiłbym wielkiej butli Starej Ognistej Whisky Ogdena!"

Po incydencie wieńczącym finał Mistrzostw Świata w Quidditchu w 1994 r., wróciwszy do domu, pan Weasley dolał żonie do herbaty nieco Ognistej Whisky, aby ta się uspokoiła i ochłonęła - "(...) Hermiona zrobiła pani Weasley kubek bardzo mocnej herbaty, do której pan Weasley dolał trochę Starej Ognistej Whisky Ogdena (...)."

To także tym alkoholem zostaje wzniesiony smutny toast ku pamięci poległego w walce Szalonookiego Moody'ego... "Bill podszedł do kredensu i wyjął butelkę Ognistej Whisky i trzynaście szklaneczek. Bierzcie - mruknął i machnąwszy różdżką, posłał każdemu pełną szklankę. - Za Szalonookiego."

Piwo kremowe (ang. Butterbeer) to właściwie podstawowy napój (żeby nie powiedzieć - podstawa żywieniowa) w życiu większości młodocianych czarodziejów, ze wskazaniem na uczniów Hogwartu. Trudno w tym przypadku mówić co prawda o "napoju wyskokowym", ale mimo wszystko piwo kremowe zawiera niewielką ilość alkoholu, co szczególnie daje się we znaki skrzatom domowym ("Mrużka wypija teraz sześć butelek na dzień - szepnął Zgredek do Harry'ego. Przecież ono nie jest mocne - powiedział Harry. Ale Zgredek pokręcił głową. Dla skrzatów domowych bardzo mocne, sir.").

Okazuje się jednak, że w dużych ilościach może ono uderzyć do głowy także ludziom, gdyż w przeciwnym razie Harry nie zastanawiałby się co mogłoby wydarzyć się miedzy Ronem i Hermioną, będącymi pod wpływem właśnie kremowego piwa - "W końcu uznał , że trzeba zaczekać i zobaczyć, jak będą się zachowywać na tym przyjęciu, kiedy już wypiją trochę piwa kremowego w przyćmionym świetle salonu Slughorna."

Zostawiając skutki picia kremowego piwa w spokoju, wróćmy do jego istoty. Otóż, napój może być serwowany na zimno (sprzedawany w kapslowanych butelkach, w cenie około dwóch sykli za sztukę) bądź na gorąco (podawany w kuflach), ale bez względu na to, zawsze posiada rozgrzewające właściwości. Potter przekonał się o tym już po pierwszych w swoim życiu łykach owego napoju - "Harry wypił kilka dużych łyków. Był to najwspanialszy napój, jaki kiedykolwiek pił, a rozgrzewał tak rozkosznie, że od razu poczuł się lepiej." W związku z tym, że napój w świecie czarodziejów jest ogólnodostępny, a przy tym tak popularny - można go dostać praktycznie wszędzie. Jest, rzecz jasna, także nieodłączną częścią każdej poważniejszej balangi jaka ma miejsce w Hogwarcie ("Cieszyli się tak, jakby już zdobyli Puchar Quidditcha; zabawa trwała cały dzień do późnej nocy. Fred i George Weasleyowie zniknęli na parę godzin i wrócili z kilkunastoma butlami kremowego piwa (...)").

W pewnym sensie nawet opróżnione do dna butelki po kremowym piwie, a właściwie kapsle od butelek, nie były zupełnie bezużyteczne. Na ich praktyczne zastosowanie wpadła Luna Lovegood - "Różdżkę zatknęła sobie za lewe ucho, na piersiach miała naszyjnik z kapsli od piwa kremowego i trzymała jakiś magazyn do góry nogami."

Sama Jo Rowling, spytana przez magazyn "Bon Appetit", czym jest kremowe piwo i jak smakuje, odpowiedziała: "Wymyśliłam to. Wyobrażam to sobie jako coś co smakuje trochę jak nieco mniej mdły butterscotch."

Gorące wino z korzeniami i koglem - moglem (ang. eggnog) to tradycyjny trunek serwowany w Hogwarcie przy okazji corocznego bożonarodzeniowego obiadu. Ów drink jest również bardzo popularny w społeczeństwie mugoli (w Ameryce oraz Europie centralnej), pity podczas obchodów zarówno świąt Bożego Narodzenia, jak i Nowego Roku. Wracając jednak do Hogwartu - rzeczą jasną jest, że Hagrid nigdy nie odmawiał sobie "degustacji" tego napoju ("Hagrid promieniał coraz bardziej (i głośniej) z każdym pucharem gorącego wina z korzeniami i koglem - moglem"), co zawsze niosło ze sobą ciekawe, aczkolwiek nie do końca pożądane, efekty - "Harry obserwował Hagrida, który robił się coraz bardziej czerwony na twarzy po kolejnych kielichach wina, a w końcu pocałował profesor McGonagall w policzek, która, ku zdumieniu Harryr17;ego, zachichotała i spłonęła rumieńcem."

Grzany miód z korzeniami (ang. mead, mulled) - ten tradycyjny dla wielu kultur napój alkoholowy powstały w wyniku fermentacji brzeczki miodu pszczelego, jest (jak się okazało) jedną ze słabości Hagrida. Gajowy Hogwartu podczas spotkania z Korneliuszem Knotem oraz profesorami McGonagall i Flitwickiem w pubie Trzy Miotły (grudzień 1993 r.), zamówił aż cztery kwarty tegoż miodu. Miodem pitnym (jak się później okaże - zatrutym), profesor Slughorn częstuje Harry'ego i Rona w dniu urodzin tego ostatniego - "(...) jest ostatnia butelka miodu dojrzewającego w dębowych beczkach... hmm... zamierzałem dać ją Dumbledore'owi na Boże Narodzenie... ach no, dobrze... nie będzie mu brakowało czegoś, czego nie dostał! A jak by ją otworzyć i uczcić urodziny pana Weasleya?"

Rum porzeczkowy (ang. red current rum) to trunek, który zamówił Korneliusz Knot w Trzech Miotłach, kiedy odwiedził lokal na krótko przed Bożym Narodzeniem w 1993 r. Jeśli wziąć pod uwagę, że tradycyjne, znane mugolom rodzaje rumów, słyną z wysokiej zawartości alkoholu (37,5%-81%), można domniemywać, że Minister Magii (wbrew pozorom) miał całkiem "mocną" głowę.

Sherry, czyli hiszpańskie wino wzmocnione (16-20% alkoholu), bardzo lubiane w Anglii, jest także niezwykle popularne wśród czarodziejów. Zamówić tego drinka można chociażby w Dziurawym Kotle, na co zwrócił uwagę Harry już podczas swojej pierwszej wizyty w londyńskim pubie ("W kącie siedziało kilka staruszek, popijających sherry z maleńkich szklanek"). Wielką miłośniczką owego wina okazała się profesor Trelawney. Nauczycielka wróżbiarstwa sięgała po butelkę wypełnioną tym trunkiem, zawsze wtedy, gdy miała jakieś problemy, a jej nerwy były mocno nadszarpnięte. Ukojenia w sherry szukała zarówno w dniu, gdy Umbridge wręczyła jej wypowiedzenie ("Pośrodku Sali wejściowej stała profesor Trelawney. W jednej ręce trzymała różdżkę, w drugiej pustą butelkę po sherry."), jak i w okresie, kiedy nie mogła znieść tego, iż nie jest jedyną nauczycielką wróżbiarstwa w Hogwarcie ("Głowę miała omotaną swoimi szalami, a obok niej leżało kilka butelek sherry, w tym jedna rozbita (...). Harry poczuł silny zapach sherry, chociaż butelki spoczywały już na dnie wazy daleko za nimi.").

Wino z czarnego bzu (ang. elderflower wine) pojawia się na stole państwa Weasley'ów, podczas kolacji, w dniu poprzedzającym finał Mistrzostw Świata w Quidditchu w 1994 r. Napojem raczy się wtedy Percy - "Percy westchnął głęboko i wypił duży łyk wina z czarnego bzu." Moc tego wina mieści się w granicach od 11% do 18%.


Wino pokrzywowe (ang. nettle wine) okazało się zawartością dwóch butelek, których użył profesor Snape w ramach swojego osobistego "zabezpieczenia" strzegącego dostępu do Kamienia Filozoficznego. W przygotowanej przez niego wierszowanej łamigłówce można było przeczytać "Dwie z nas kryją zacne wino pokrzywowe (...)." Co ciekawe - wino pokrzywowe jest moczopędne, dezynfekuje przewody moczowe, działa przeciwkrwotocznie, przeciwzapalnie, przeciwbiegunkowo i pobudza przemianę materii...

Wino skrzatów (ang. elf - made wine), napój, którym Snape poczęstował Narcyzę i Bellatriks, kiedy te odwiedziły go w jego domu przy Spinner's End. Trunek miał krwistoczerwoną barwę - "Snape nalał do szklanek krwistoczerwonego wina i wręczył po jednej siostrom." Trójka Śmierciożerców wypiła wino, wznosząc toast na cześć Lorda Voldemorta - "Za Czarnego Pana - powiedział, podnosząc szklankę, po czym wypił do dna."

Oczywiście można polemizować, że zawartość powyższej "czarodziejskiej karty alkoholi" jest niepełna, ba, można wręcz zarzucić autorowi (tj. mi), jakoby był ignorantem. Uznałem jednak, że rozwijanie tak niewielkich i nic nie wnoszących zagadnień jak np. gin, który popijali Dumbledore wraz z panią Cole lub ajerkoniak, którym częstował pan Weasley, jest rzeczą zbędną, wprowadzającą niepotrzebny zamęt wynikający z nadmiaru informacji... Tym najbardziej wybrednym degustatorom alkoholi, których nie zadowala owa karta, polecam poszukanie innych, być może obszerniejszych i proponujących bardziej wyszukane napoje...
Komentarze
~Hermi__ F
Dodano dnia 29 December 2008 20:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 18
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 29.12.08
Medale:
Brak
Czytałam już ten art na poprzednim hogs i już zupełnie nie pamiętam o czym on był i o czym pisałam w komach a jak ktoś wie to niech napisze to za mnie. Co do arta (którego, co prawda nie chciało mi się czytać) widząc że jest długi należy pewnie do dzialu tychg: dłuuuugich i nuuudnych. Nie wiem co zawiera treść więc nie będę się rozpisywać. A nóż art jest fajny? Ok już nic nie pisze bo się jeszcze bardziej pogrąże. Acha i dam W bo skoro większość sądzi że art na W zasługuje no to chyba zasługuje. No chociaz nie warto się sugerować zdaniem innych bo było wiele takich dosyć nudnhych artów których wszyscy oceniali na W bo np. lubili autora. Dobra już nic nie pisze bo...Happy
~LordCyrus F
Dodano dnia 01 January 2009 03:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 16
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 25.11.08
Medale:
Brak
Najbardziej intrygują mnie dwa trunki... Mianowicie:
- Kremowe Piwo
- Grzane wino z korzeniami i koglem - moglem
Tych dwóch chętnie bym posmakował Oczko

OCENA:P.
~Dolly F
Dodano dnia 02 January 2009 01:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 50
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 01.01.09
Medale:
Brak
Genialny artykuł!! Nie dośc,że robi smaku, to jeszcze jest świetnie opisany Uśmiech Widać,że włożono w niego sporo pracy. Wszystko jest przejrzyście powiedziane, są przykłady... Naprawdę wart przeczytania. Daję "wybitny" (zdecydowanie zasłużona ocenaUśmiech).

Chętnie bym spróbowała kremowego piwa i ognistej whisky...No i nie pogardziłabym winem skrzatów ;]
~FeltonLover F
Dodano dnia 03 January 2009 19:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 272
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 02.01.09
Medale:
Brak
Rozwalający. Fajny. Długi.
Błędów nie zauważyłam, ale może to tylko przez moje roztargnienie.
Daję Ci wielkie W.
A także proszę wszystkich tych którzy komentują. Artykuł pisze się przez "u" zwykłe.
~mia_64 F
Dodano dnia 03 January 2009 19:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 18
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 26.12.08
Medale:
Brak
Jejć troszkę było pisania... Szczerze mówiąc skusiłabym się na kufelek kremowego piwka... Super art daję WJęzyk
~dzulia F
Dodano dnia 06 January 2009 16:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 1
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 29
Data rejestracji: 01.09.08
Medale:
Brak
Wydaje mi się że, już kiedyś czytałąm ten art- ale, chyba na dawnym hogs... Język Jest to długi tekst ale, nie pszeszkadza to w czytaniu. Wszystkie '' Czarodziejskie alkohole '' bardzo dobrze opisane ze wszystkimi szczegółami ( ciekawe jak smakuje Piwo Kremowe Język ).

Moja ocena jest chyba, oczywista daje W- naprawdę świetny ARTJupi!
~igla F
Dodano dnia 11 January 2009 20:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 310
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 04.01.09
Medale:
Brak
Bardzo fajnie. Ładnie, składnie i prawie bez błędów. Niestety musiałam się do czegoś doczepić.

Mimo, że na kartach powieści o Harrym Potterze(...)


Bez tego przecineczka przed "ż".

Art ogólnie fajny, no i ta tematyka... Daję W Oczko
~Lupinek1995 F
Dodano dnia 16 January 2009 18:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Goblin
Punktów: 30
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 13.01.09
Medale:
Brak
Super art naprawdę... Świetnie, że ktoś podjął się napisać o trunkach w HP.Daję W bo naprawdę musiałeś się napracować.
~Hermi__ F
Dodano dnia 20 January 2009 18:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 18
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 29.12.08
Medale:
Brak
Naprawdę niezły artykuł z pomysłem. Dużo sie napracowałaś . Nie zawsze czytam artykuł od deski do deski ale ten wyjątkowo przeczytałam i powiem że naprawdę bardzo mi się podoba.Oczywiście dam W.PozdrowionkaUśmiech

Jedno a w słowie 'bardzo' wystarczy.
~Emily_Snape F
Dodano dnia 24 January 2009 18:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 82
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 13.09.08
Medale:
Brak
Artykuł bardzo mi się podoba.
Szczerze mówiąc do tej pory znałam tylko kilka z wyżej wymienionych trunków. xD. Jestem pod wrażeniem. Super.
~Sashka13 F
Dodano dnia 01 February 2009 14:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 315
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 47
Data rejestracji: 31.01.09
Medale:
Brak
Ujęte wszystkie napoje alkoholowe w powieściach Rowling. Zapewne są również dostępne w barze u Rosmerty^^.
Należy tylko dodać, że kto spożyje zbyt wiele owych napoi (z wyjątkiem kilku, np. piwa kremowego) śpiewa pieśń O Mężnym Odonie...^^.
Ciekawa treść, słowa doskonale dobrane, całość czyta się dobrze, nie zanudzasz, czyli jest ok. Daję PO.
~Vampire F
Dodano dnia 02 February 2009 13:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Książe Półkrwi
Punktów: 2120
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 277
Data rejestracji: 24.01.09
Medale:
Brak
Artykuł świetny, tematyka powalająca. Miło się czyta, wyraźnie wszystko napisane. Bardzo mi się podobało, większych błędów nie zauważyłam, ale ja ogólnie w wyłapywaniu ich nei jestem za dobra.

Zgadzam się z tym komentarzem... Artykuł świetny... Naprawdę powalający... Ta tematyka jest napradę bardzo ciekawa...xD
W artykule nie ma zbyt wiele błędów... Wkradły się gdzie nie gdzie, ale małe... Sama nie jestm najlepsza w pisaniu artykułów, więc nie będę teraz wypominać błędów stylistycznych, czy ortograficznych...xD
Daję WybitnyRozbawiony
~marta2093 F
Dodano dnia 02 February 2009 20:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 363
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 02.02.09
Medale:
Brak
Ach.. Czytając twój artykuł nabrałam chęci, żeby spróbować kremowego piwa...zwłaszcza, że był to ulubiony napój uczniów Hogwartu Rozbawiony No cóż... Raczej nie będę miała okazji by tego dokonać, bo taki napój po prostu nie istnieje... może warto by go wyprodukować Rozbawiony
A tak wracając do tego artykułu. Jest strasznie pracochłonny, zawiera dużo informacji, które są przekazane przystępnym językiem. dobrze się go czyta Rozbawiony
Daje W Język
~Ami F
Dodano dnia 03 February 2009 12:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik Klubu Ślimaka
Punktów: 463
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 53
Data rejestracji: 31.01.09
Medale:
Brak
Świetny artykuł. Bardzo długi, i to jest fajne. Chętnie spróbowałabym [alt]Piwa Kremowego[/alt] oraz [alt]wina Pokrzywowego[/alt] Uśmiech Artykuł jest bardzo dobry daję ci W
~Szczena Evans F
Dodano dnia 03 February 2009 22:03
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 76
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 29
Data rejestracji: 26.01.09
Medale:
Brak
Ja tam bym się napiła tych czrodziejskich alkoholiUśmiecha szczególnie piwa kremowego ono wogóle nie było mocne to pewnie takie cos jak bezalkoholowy lech mugolski który moja koleżanka wypila na lekcji polskiego i jeszcze bym sie napila wina pokrzywowego żeby mi oczyścil moczowody a rumu porzeczkowego bym nie pila bo knot lubił
~Madlenne F
Dodano dnia 10 February 2009 19:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Niewymowny
Punktów: 1654
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 37
Data rejestracji: 08.02.09
Medale:
Brak
Dopiero czytając twój art, zauważyłam jak mało uważna jestem w stosunku do szczegółów. Z tych trunków, które wymieniłeś, ja w HP zauwazyłam tylko Ognistą Whisky, Piwo kremowe i wino pokrzywowe. Gratuluję spostrzegawczości i pomysłu na art Oczko
~Diamond F
Dodano dnia 07 October 2009 22:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Konduktor Błędnego Rycerza
Punktów: 903
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 06.08.09
Medale:
Brak
hmmm ... fajny artykuł, dobrze się czyta i dość obszerny.
Ha chetnie bym sie napiła Shery RozbawionyRozbawiony, ale piwem karmelkowym nie pogardze Rozbawiony
~Reveneged F
Dodano dnia 17 October 2009 14:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 20
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 40
Data rejestracji: 16.10.09
Medale:
Brak
Uśmiechnęłam się na widok tego tematu, i obrazu zabrałam się za jego czytanie. Jak już ktoś przyznał czyta się lekko i przyjemnie. Ładne opisy, podkreślenia itd. daję W. Rozbawiony
!leea F
Dodano dnia 06 February 2010 21:01
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11463
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 329
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Medal
Ile oni mieli lat kiedy pili Piwo Kremowe? Wredny
Artykuł, wręcz profesjonalny, podzielony na akapity, łatwo i szybko się czyta. Naprawdę wciągający. Najchętniej spróbowałabym Piwa Kremowego, Ognistą Whisky Ogdena oraz Wino pokrzywowe. Co do pozostałych trunków, wydają się pospolite ,acz ciekawe. Dużo cytatów, co jest znaczącym plusem. Daję W!
~Foszek F
Dodano dnia 06 March 2010 01:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 06.03.10
Medale:
Brak
Mrauu. Wina skrzatów to bym z chęcią spróbowała. Oczko
Całkiem dobry artykuł.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 91% [139 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 7% [11 głosów]
Zadowalający Zadowalający 1% [1 głos]
Nędzny Nędzny 1% [2 głosów]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 281
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59