Nowe informacje ujawnione przez J.K. Rowling na portalu Pottermore na temat wszystkich tych elementów magicznego świata, które związane są z Hogwartem.
Trochę śmiechu nie zaszkodzi: 10 argumentów przeciw Harry`emu
Oto post, który ukazał się dzisiaj na Onet.pl.
Ręczę swoją głową, że uśmiejecie się, gdy go przeczytacie
10 ARGUMENTÓW PRZECIW HARRY'EMU POTTEROWI
1.Harry Potter jest globalnym długofalowym projektem, którego cel stanowi zmiana kultury. Próg obronny przed magią jest w młodym pokoleniu systematycznie niszczony. W ten sposób do społeczeństwa wdzierają się siły, które chrześcijaństwo kiedyś pokonało.
(Nie zgadzam się z tym. Mój nauczyciel religii często porównuje świat do Harry'ego.)
2.Hogwart, szkoła magii i czarodziejstwa, jest zamkniętym światem przemocy i grozy, przekleństw i uroków, ideologii rasistowskiej i ofiar krwi, obrzydliwości i opętania.
(Buhahahahaha!)
3.Harry Potter nie walczy ze złem. W każdym kolejnym tomie coraz bardziej staje się widoczne jego podobieństwo do Voldemorta, który jest uosobieniem zła. W tomie piątym Harry zostaje opętany przez Voldemorta, co prowadzi do zniszczenia jego osobowości.
(Gdyby koleś umiał czytać, zauważyłby, że Harry znowu zwycięża)
4. Świat ludzi jest poniżany, świat czarodziejów i czarownic gloryfikowany.
5.Nie ma żadnego pozytywnego transcendentnego wymiaru. To, co nadnaturalne, jest wyłącznie demoniczne. Boskie symbole są wynaturzone.
(A ja jestem Piotruś Pan)
6.Harry Potter nie jest nowoczesną baśnią. W baśni czarnoksiężnicy i czarownice są jednoznacznie złymi postaciami.
(Nie zawsze, autor nie czytał ani jednej porządnej baśni)
Bohater uwalnia się z ich mocy przez doskonalenie się w cnotach. W Harrym Potterze nie ma nikogo, kto pragnie dobra.
(W takim razie Dumbledore i Zakon Feniksa to krwiożercy mordercy, którzy czyhają na... wypiek ciastek Molly Weasley!)
7.Czytelnik jest konsekwentnie pozbawiany umiejętności odróżniania dobra od zła. Dokonuje się to przez emocjonalną manipulację i intelektualny zamęt.
(Bez komentarza)
8.Wykroczenie wobec młodego pokolenia stanowi to, że zwodzi się je z taką łatwością magią i wypełnia się jego wyobraźnię obrazami świata, w którym rządzi zło. Świata, który nie tylko jest bez wyjścia, ale w którym warto pozostać.
(Tak, a może miłość, przyjaźń i wyobraźnia to mieszkańcy Zoo?!)
9.Każdy, komu zależy na różnorodności poglądów, powinien bronić się przed masowym zaślepieniem i dyktaturą opinii, narzucanych przez gigantyczną akcję multimedialną.
(Gdyby książki J.K.R. nie były bestsellerem, nikt by się nimi nie zainteresował.)
10.Wiara w kochającego BOGA jest wypierana przez natłok magicznych obrazów, dlatego szkolna indoktrynacja Harrym Potterem stanowi atak na wolność religijną. Powinno się odmawiać udziału w szkolnych imprezach potterowskich z powodów religijnych i ze względu na sumienie.
(Ta, jasne. Ciekawa jestem, dlaczego ksiądz zgodził się na urządzenie klasowego Halloween w innym terminie, tj. 2 tygodnie później)
Dlatego bardzo poważnie zastanów się jeśli planujesz zabrać swoje dziecię na ten film, albo kupisz mu tę książkę.
(Bla, bla, bla)
Dla prześmiewców, zamieszczam przykład na to że w tej książce znajdują się autentyczne praktyki okultystyczne:
Rowling, w "Komnacie Tajemnic" pisze o "ręce chwały". Cytat - "O, ręka chwały! Włóż świecę w nią a będzie świeciła tylko temu, kto ją posiada. Najlepszy przyjaciel złodziei i kieszonkowców!"
(Gość bez poczucia humoru)
Ten rodzaj strasznej "ręki chwały" naprawdę istnieje w tradycji okultystycznej. Związana jest ona z ręką mordercy, który został powieszony. Ręka ta została ucięta, oczyszczona z krwi i zakonserwowana w soli. Świece (zrobione z tłuszczu innego mordercy, z knotem z jego włosów) wkłada się między palce przed wejściem złodzieja do domu ofiary. Powiada się, że ta ręka posiada magiczną moc ochrony i ostrzegania dla złodziei.
Najbardziej przerażająca praktyka opisana jest w czwartym tomie, gdy Harry jest przez zaklęcie porwany na cmentarz, gdzie opisany został rytuał satanistyczny w najstraszniejszych szczegółach. Mimo, że opis może nie oddaje dokładnie znanych rytuałów, obecne są klasyczne jego elementy: ofiarę z człowieka, samookaleczenia oraz inne elementy typowe dla satanizmu, włącznie z "atomejem" (ostry sztylet z podwójnym ostrzem używany do składania ofiar).
Jak widać nie jest to "tylko" fikcja literacka... czy zatem to jest dla dzieci?
Skutek przeczytania przeze mnie artykułu- kilkugodzinny ból brzucha ze śmiechu!
Dom:Gryffindor Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -39 Ostrzeżeń: 4 Komentarzy: 34 Data rejestracji: 02.10.09 Medale: Brak
2 punkt powala mnie na kolana (ze śmiechu). Artykuł jest the best. No tak, niektórzy, którzy nie przeczytali książki mogą wygadywać takie głłupoty. U mnie w szkole też mówili, że Harry Potter jest zły, że Rowling jest pokręcona i trzeba ją zamknąć w psychiatryku. Naprawdę nie cierpię takich ludzxi.
Dom:Ravenclaw Ranga: Trzecioroczniak Punktów: 155 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 10 Data rejestracji: 11.10.09 Medale: Brak
Ten gość, co sprzeciwia się HP, chyba nie czytał książki dokładnie, tylko na wyrywki . Hahaha, większej głupoty od tego, że Harry to okrutnik, nie słyszałam.
Daję WYBITNY. :jupi
Dom:Ravenclaw Ranga: Członek Brygady Inkwizycyjnej Punktów: 529 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 11 Data rejestracji: 26.09.09 Medale: Brak
Niektórzy ludzie są żałośni i nie warto zwracać większej uwagi na to, co mówią lub piszą. Jednak to mnie powaliło
Następnym razem radziłabym jednak temu komuś przeczytanie książki.
Wspaniały artykuł i genialne wstawki zwłaszcza wypieki pani Weasley. Oczywiście daję WYBITNY
Dom:Gryffindor Ranga: Pierwszoroczniak Punktów: 50 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 2 Data rejestracji: 20.11.09 Medale: Brak
Cóż... Są ludzie mądrzy i są też głupcy... Autor tego tematu [ chodzi mi wyłącznie o onet ] jest na pewno głupcem.
Ten koleś pewnie czytał jakieś fragmenty, cytaty bądź tytuły tomów. ^^
Daję W.
Dom:Gryffindor Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -62 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 7 Data rejestracji: 28.11.09 Medale: Brak
Żal mi go, szczerze mówiąc. Tylko taki jełop mógł takich głupot naopowiadać! Że Harry jest zły taki jak Sami-Wiecie-Kto...?! Lol... Daję wybitny, bo nieźle się pośmiałam. ;d;d
Dom:Gryffindor Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -856 Ostrzeżeń: 5 Komentarzy: 11 Data rejestracji: 27.11.09 Medale: Brak
Hmm... no cóż, nie każdy go musi wielbić, ale wiecie... no trochę żal, przecież to jest powieść fantastyczna, tam nie musi być ciągle gadanina o Bogu, a jeżeli on tego nie rozumie, to niech do kościoła pójdzie. :/
Dom:Gryffindor Ranga: Członek GD Punktów: 520 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 13 Data rejestracji: 15.01.09 Medale: Brak
Po pierwsze: Wybitny!
PO drugie: BUHAHAHA! Artykuł niewyobrażalnie... śmiechowy. Myślałam, że padnę przy twojej wypowiedzi:
(W takim razie Dumbledore i Zakon Feniksa to krwiożercy mordercy, którzy czyhają na... wypiek ciastek Molly Weasley!)
Oraz zdaniu:
2. Hogwart, szkoła magii i czarodziejstwa, jest zamkniętym światem przemocy i grozy, przekleństw i uroków, ideologii rasistowskiej i ofiar krwi, obrzydliwości i opętania.
Buhahaha...! Normalnie, nienormalni są ludzie, którzy mają TAKIE poglądy odnośnie powieści FANTASTYCZNEJ! Nie no... Choć... U nas ksiądz też ma takie poglądy.
Po trzecie: Nie dość, że się uśmiałam, to dałaś mi powód do dumy: Podobne kontrargumenty ja dawałam księdzu podczas lekcji: Potter, satanistyczny - zagrożenie dla psychiki.
Och... Ile ja się wtedy nawrzeszczałam...
Po czwarte: Dzięki też za to, że znalazłam inne sposoby obalenia argumentów naszego księdza. Nie obrazisz się jak zapożyczę sobie kilka twoich pomysłów? ;P
Dom:Gryffindor Ranga: Trzecioroczniak Punktów: 153 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 23 Data rejestracji: 08.12.09 Medale: Brak
Popieram!! Wszyscy powyżej trzydziestki mają chyba nierówno pod sufitem, myśląc, że w 21 wieku mózgi młodszych są na tyle prymitywne, by zaraz uznać fikcję za prawdę. Harry Potter to ciekawa książka, więc powinni się cieszyć, że chociaż to czytamy.
W takim razie Dumbledore i Zakon Feniksa to krwiożercy mordercy, którzy czyhają na... wypiek ciastek Molly Weasley!
Ja bym takiego ciasta spróbował... to znaczy, że jestem mordercą??
Jakby przeczytali książkę, to ich zdanie by się zmieniło.
Świetny Art, ale mogłeś wstawić fotkę z tymi wypiekami pani Weasley
Daję Wybitny
10. Wiara w kochającego BOGA jest wypierana przez natłok magicznych obrazów, dlatego szkolna indoktrynacja Harrym Potterem stanowi atak na wolność religijną. Powinno się odmawiać udziału w szkolnych imprezach potterowskich z powodów religijnych i ze względu na sumienie. - już czuje wewnętrzne zmiany psychologiczne i gryzące sumienie. Jak można też pisać ,że nie występuje tam wątek dobra i zła ( z reszta to właśnie dobro wygrywa ).Osobiście nie zanikły we mnie po 7 cz. HP, czytanych wielokrotnie, jakieś szczególne zdolności ich odróżniania . Poza tym jak jakaś książka, może stać się ciekawa jeżeli nie występują w niej źli bohaterzy? Mam wrażenie ,że takie zdania, może mówić jedynie osoba na ambonie ,która czytanie książki ograniczyła to streszczenia.
Co to samego artu, to rzecz jasna daje W. Za dobre rozplanowanie tekstu i oczywiście za komentarze
Dom:Slytherin Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego Punktów: 60 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 14 Data rejestracji: 02.02.10 Medale: Brak
Tak, rzeczywiście, Zakon Feniksa czyha na wypiek ciastek Molly Weasley, dzięki którym mogliby zgładzić świat mugoli. Argumenty beznadziejne. Porównuje je do śmieci... Do kosza. A artykuł fajny.
Twoje komentarze też.
Dom:Gryffindor Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -286 Ostrzeżeń: 3 Komentarzy: 1 Data rejestracji: 06.02.10 Medale: Brak
hahaha ;]] czy te ludzie są aż takie głupie ?! Gdyby walka o dobro była by złem to ludzie mieli by się kłócić i walczyć miłym spojrzeniem. Kto zrobi milszy to RESPECT + 999 ^^ . Po prostu żal . Jeśli wierzyli to tak bardzo , że on jest zły to pewnie jak czytali te wszystkie Tomy to było np tak "Harry oblał się zimną wodą" - metamorfoza ;> - "Harry oblał się krwią i jadł flaki" ;]] buahhaha , a to - " Harry nie mógł pozwolić by jego przyjaciele zgineli... musiał ich uratować" - metamorfoza ;> - " Harry nie mógł pozwolić by jego przyjaciół zabił ktoś inny .. musiał zrobić to on sam ..
//ach to odmieniowanie...
Dom:Gryffindor Ranga: Animag Lew Punktów: 541 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 28 Data rejestracji: 13.03.10 Medale: Brak
Art po prostu genialny. W tym Onecie to naprawdę coś im
się w głowach poprzewracało.
Jest tam coś, co jakoś dziwnie zabrzmiało.
''Ręka chwały".
Oczywiście "gloria" a "chwała" to niby to samo, ale nie wiedzieć czemu wolę określenie czy tez nazwę "Ręka Glorii".
Za komentarze do każdego "Antypotteryzmu" wielki plus.
Nie pozostaje mi nic innego nż powiedzieć...
Wybitny!
Dom:Gryffindor Ranga: Goblin Punktów: 29 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 4 Data rejestracji: 09.04.10 Medale: Brak
ciekawe kto jest taki inteligentny aby pisać o "takich diabelskich książkach", takie filozoficzne wywody.
skoro jak mniemam oczywiście ich nie czytał, ponieważ jest to niezgodne z JEGO poglądami (nowy dekalog)
PS jestem mamą 9-cio i 8-mio letnich dziewczynek które uwielbiają Harrego.
9-ciolatka przeczytała wszystkie tomy już jakiś czas temu, chciałabym aby moi uczniowie (gimnazjaliści) przeczytali tyle książek ile ona. Uważam że jest wielu czytających gimnazjalistów, ale jest także wielu takich którzy wcale niczego co jest do czytania nie tolerują....
Bez urazy, ale pracuję z taką a nie inną młodzieżą, taką która we własnym domu nie została zarażona manią czytania....
U mnie i u moich córek "TO JUŻ TAKI NAŁÓG"
pozdrawiam wszystkich czytających
MOLLY
Rekord OnLine: 5422
Data rekordu:
10 September 2024 23:44
"Hogsmeade.pl" is in no way affiliated with the copyright owners of "Harry Potter", including J.K. Rowling, Warner Bros., Bloomsbury, Scholastic and Media Rodzina.