Nowe informacje ujawnione przez J.K. Rowling na portalu Pottermore na temat wszystkich tych elementów magicznego świata, które związane są z Hogwartem.
Kiedy dotarli do dziury pod obrazem, Sir Cadogan siedział przy uczcie bożonarodzeniowej z paroma mnichami, kilkoma poprzednimi dyrektorami Hogwartu i swoim tłustym konikiem. Na ich widok odsłonił przyłbicę i uniósł pękaty dzban miodu.
- Wesołych... - czknął - świąt! Hasło!
- Nędzny Kundel - rzekł Ron.
- Jako i ty, szlachetny panie! - ryknął Sir Cadogan, kiedy obraz odchylił się, aby ich przepuścić.
Trochę śmiechu nie zaszkodzi: 10 argumentów przeciw Harry`emu
Oto post, który ukazał się dzisiaj na Onet.pl.
Ręczę swoją głową, że uśmiejecie się, gdy go przeczytacie
10 ARGUMENTÓW PRZECIW HARRY'EMU POTTEROWI
1.Harry Potter jest globalnym długofalowym projektem, którego cel stanowi zmiana kultury. Próg obronny przed magią jest w młodym pokoleniu systematycznie niszczony. W ten sposób do społeczeństwa wdzierają się siły, które chrześcijaństwo kiedyś pokonało.
(Nie zgadzam się z tym. Mój nauczyciel religii często porównuje świat do Harry'ego.)
2.Hogwart, szkoła magii i czarodziejstwa, jest zamkniętym światem przemocy i grozy, przekleństw i uroków, ideologii rasistowskiej i ofiar krwi, obrzydliwości i opętania.
(Buhahahahaha!)
3.Harry Potter nie walczy ze złem. W każdym kolejnym tomie coraz bardziej staje się widoczne jego podobieństwo do Voldemorta, który jest uosobieniem zła. W tomie piątym Harry zostaje opętany przez Voldemorta, co prowadzi do zniszczenia jego osobowości.
(Gdyby koleś umiał czytać, zauważyłby, że Harry znowu zwycięża)
4. Świat ludzi jest poniżany, świat czarodziejów i czarownic gloryfikowany.
5.Nie ma żadnego pozytywnego transcendentnego wymiaru. To, co nadnaturalne, jest wyłącznie demoniczne. Boskie symbole są wynaturzone.
(A ja jestem Piotruś Pan)
6.Harry Potter nie jest nowoczesną baśnią. W baśni czarnoksiężnicy i czarownice są jednoznacznie złymi postaciami.
(Nie zawsze, autor nie czytał ani jednej porządnej baśni)
Bohater uwalnia się z ich mocy przez doskonalenie się w cnotach. W Harrym Potterze nie ma nikogo, kto pragnie dobra.
(W takim razie Dumbledore i Zakon Feniksa to krwiożercy mordercy, którzy czyhają na... wypiek ciastek Molly Weasley!)
7.Czytelnik jest konsekwentnie pozbawiany umiejętności odróżniania dobra od zła. Dokonuje się to przez emocjonalną manipulację i intelektualny zamęt.
(Bez komentarza)
8.Wykroczenie wobec młodego pokolenia stanowi to, że zwodzi się je z taką łatwością magią i wypełnia się jego wyobraźnię obrazami świata, w którym rządzi zło. Świata, który nie tylko jest bez wyjścia, ale w którym warto pozostać.
(Tak, a może miłość, przyjaźń i wyobraźnia to mieszkańcy Zoo?!)
9.Każdy, komu zależy na różnorodności poglądów, powinien bronić się przed masowym zaślepieniem i dyktaturą opinii, narzucanych przez gigantyczną akcję multimedialną.
(Gdyby książki J.K.R. nie były bestsellerem, nikt by się nimi nie zainteresował.)
10.Wiara w kochającego BOGA jest wypierana przez natłok magicznych obrazów, dlatego szkolna indoktrynacja Harrym Potterem stanowi atak na wolność religijną. Powinno się odmawiać udziału w szkolnych imprezach potterowskich z powodów religijnych i ze względu na sumienie.
(Ta, jasne. Ciekawa jestem, dlaczego ksiądz zgodził się na urządzenie klasowego Halloween w innym terminie, tj. 2 tygodnie później)
Dlatego bardzo poważnie zastanów się jeśli planujesz zabrać swoje dziecię na ten film, albo kupisz mu tę książkę.
(Bla, bla, bla)
Dla prześmiewców, zamieszczam przykład na to że w tej książce znajdują się autentyczne praktyki okultystyczne:
Rowling, w "Komnacie Tajemnic" pisze o "ręce chwały". Cytat - "O, ręka chwały! Włóż świecę w nią a będzie świeciła tylko temu, kto ją posiada. Najlepszy przyjaciel złodziei i kieszonkowców!"
(Gość bez poczucia humoru)
Ten rodzaj strasznej "ręki chwały" naprawdę istnieje w tradycji okultystycznej. Związana jest ona z ręką mordercy, który został powieszony. Ręka ta została ucięta, oczyszczona z krwi i zakonserwowana w soli. Świece (zrobione z tłuszczu innego mordercy, z knotem z jego włosów) wkłada się między palce przed wejściem złodzieja do domu ofiary. Powiada się, że ta ręka posiada magiczną moc ochrony i ostrzegania dla złodziei.
Najbardziej przerażająca praktyka opisana jest w czwartym tomie, gdy Harry jest przez zaklęcie porwany na cmentarz, gdzie opisany został rytuał satanistyczny w najstraszniejszych szczegółach. Mimo, że opis może nie oddaje dokładnie znanych rytuałów, obecne są klasyczne jego elementy: ofiarę z człowieka, samookaleczenia oraz inne elementy typowe dla satanizmu, włącznie z "atomejem" (ostry sztylet z podwójnym ostrzem używany do składania ofiar).
Jak widać nie jest to "tylko" fikcja literacka... czy zatem to jest dla dzieci?
Skutek przeczytania przeze mnie artykułu- kilkugodzinny ból brzucha ze śmiechu!
Dom:Gryffindor Ranga: Animag Lew Punktów: 544 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 37 Data rejestracji: 15.03.11 Medale: Brak
Nie raz i nie dwa widziałam takie rzeczy. U mnie to nawet wisi na tablicy ogłoszeń przed kościołem. A ja niedawno zaszalała i przespacerowałam się przed tą tablicą czytając "Insygnia Śmierci". Kilka moherowych babć dostało oczopląsu, a ja się pośmiałam i poszłam do domu. Aha, daję W.
Dom:Gryffindor Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru Punktów: 124 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 4 Data rejestracji: 06.07.11 Medale: Brak
To straszne, że są tacy ludzie, którzy nie czytając książki mają czelność obrażać wybitną powieść. Nie sądzę, żeby J.K. Rowling napisała Harrego po to, aby stworzyć własną religię, która miała pokonać chrześcijaństwo. Ja w każdym razie nie mam i nigdy nie miałam problemu z odróżnieniem w Potterze dobra od zła.
Dom:Gryffindor Ranga: Zwycięzca TT Punktów: 261 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 41 Data rejestracji: 08.07.11 Medale: Brak
Po prostu mnie zabiło. Jeśli Harry Potter to według nich coś, co jest złe i nie ukazuje wartości, to mogę z pewnością stwierdzić, że nie przeczytali ani jednej strony. No chyba, że czytali na odwal się, omijając 15 stron za każdym razem jak sie dało... -.-
Dom:Gryffindor Ranga: Czwartoroczniak Punktów: 204 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 23 Data rejestracji: 03.08.11 Medale: Brak
Najgorsze jest to, że Pottera krytykują najczęściej ci, którzy nie przeczytali ani jednej książki z serii. W Potterze nie ma nic, co by ZAPRZECZAŁO istnieniu boga. Ale przecież my jesteśmy bandą satanistów, więc co my tam możemy wiedzieć...
Nie będę oryginalna, kiedy powiem, że mnie ten artykuł zwalił z nóg. Naprawdę, te...eeee... tezy są nie do podważenia [ironia].
Najlepsze są komentarze. Przyznam, że to samo przyszło mi na myśl, co huncwotce.
Z tego wynika, że wszyscy jesteśmy Satanistami!!!
Dom:Gryffindor Ranga: Czwartoroczniak Punktów: 197 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 28 Data rejestracji: 16.08.11 Medale: Brak
Ten kto to pisał musiał sporo wypić.
Hahahaha
OMG twoje komentarze są super, a co do 2 to chyba nie widzieli mojej budy ... hahahaha... z tego wynika ,ze jestem satanistą ,a jakoś chodzę do kościoła co niedzielę Boże gościu powinien isć do psychiatryka.
Boże ,a to 5 to juz się zsikać można. Hahaha Tak nie ma dobra ,bo Dumbledore był czystym wcieleniem zła ,no niech skonam ...hahaha .... artykuł z onet do du*y ,bo gościu jest chory psychicznie ,ale przynajmniej się usmiałam i twoje komentarze do tego co napisał świetne - Wybitny!
Dom:Gryffindor Ranga: Wybitny Uczeń Punktów: 622 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 18 Data rejestracji: 31.07.11 Medale: Brak
Rzeczywiście, PRZERAŻAJĄCY ten rytuał w czwartej części.. Brrr, nie mogłam spać przez pół roku po przeczytaniu tego !
Masz całkowitą rację , wybuchałam śmiechem co drugi punkt, a Twoje komentarze tylko to potęgowały
Wybitny!
Dom:Slytherin Ranga: Redaktor Proroka Punktów: 1012 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 55 Data rejestracji: 25.08.11 Medale: Brak
Ta... Po pierwsze, piszą o tej "ręce chwały" - Była w sklepie (Borgin and Burks) na ulicy ŚMIERTELNEGO NOKTURNU (ciekawe czemu, tego się nie uczepili) a poza tym... Kurcze, czemu wszyscy tak uczepili się Harry'ego Potter'a? Jest tyle książek o magii i wgl.! Czemu nie czepiają się... no nie wiem nawet "Władcy Pierścienia"? Hm... To mnie zastanawia. Nawet to, że lubię Slytherin, nie znaczy, że zachowuję się tak w prawdziwym życiu! Uwiebiam te książki i czasami denerwuje mnie to, że ktoś kto tego nigdy nie czytał komentuje to w taki sposób.
Dom:Ravenclaw Ranga: Trzecioroczniak Punktów: 151 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 7 Data rejestracji: 06.08.11 Medale: Brak
"Harry Potter nie walczy ze złem. W każdym kolejnym tomie coraz bardziej staje się widoczne jego podobieństwo do Voldemorta, który jest uosobieniem zła. W tomie piątym Harry zostaje opętany przez Voldemorta, co prowadzi do zniszczenia jego osobowości.
"
?? co prosze ? to jakieś kompletne nieporozumienie, masz rację, że to umieściłaś/łeś , jeszcze się tak nie śmiałam... Milva: Po pierwsze - funkcja quote. Po drugie - nie ma potrzeby pisania pięćdziesięciu '?'.
Dom:Gryffindor Ranga: Uczestnik TT Punktów: 226 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 10 Data rejestracji: 17.09.11 Medale: Brak
Oj, tak, mieliśmy już poruszany ten temat na religii, właśnie artykuł powyżej. Oczywiście, wszyscy którzy czytali HP mieli na lekcji napady śmiechu, inaczej tego wytłumaczyć nie można. Pani katechetka wmawiała nam (sama nie czytając ani jednej książki HP), że ona wie co tam się wrabia i jeśli ktoś przeczytał Harry'ego Pottera to będzie miał trudności w przyjęciu bierzmowania (!?). Same bzdury, nie wiem po co te wymyślanie nieistotnych rzeczy. Na prawdę, artykuł śmieszny, nie poważny. Dziękuję, że to zamieściłaś/łeś, miałam możliwość pośmiania się po raz drugi. WYBITNY
Dom:Ravenclaw Ranga: Goblin Punktów: 32 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 8 Data rejestracji: 19.10.11 Medale: Brak
A mnie to nie śmieszy, ale żenuje. Tacy ludzie niestety istnieją i znam wielu z nich. Głównie katechetkę i księdza z pparafii pododnego do Natanka. "Jeżeli twoje dziecko czyta Harry'ego Pottera... To wiedz, że coś się z Twoim dzieckiem dzieje!" Mówi, że książka odwraca n as od Boga. Ja się prędzej odwrócę od Niego, jak słyszę takie bzdety z ust księży kościoła katolickiego. Jasne, lepiej zrobić z młodzieży tępaków którzy nie czytają, niż zająć się setkami umierających na ulicach w Rzymie, czy gdziekolwiek. I sorry, jeśli to kogoś uraziło.
Dom:Gryffindor Ranga: Goblin Punktów: 28 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 1 Data rejestracji: 29.11.11 Medale: Brak
1.Bzdura
2.Bagno
3.Dalekie od prawdy
4.Nic z tego
5.Bełkot
6.Ktos tu musiał za duzo wypić ( moze wina ? )
7.Brednie
8.Nic z tego
9....I przed takimi "przykazaniami" kościoła
10.CIEMNOTA
Dom:Gryffindor Ranga: Pięcioroczniak Punktów: 386 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 58 Data rejestracji: 18.12.11 Medale: Brak
Koleś, który to napisał, musiał być pijany! Ale znam kilku takich antypotterów. Dowiedziałam się też;
- że jestem satanistką ( chodzę do kościoła i to nawet dość często)
- W Hogwarcie są sami mordercy
- Nie zależy i na różnorodności poglądów ( uważam, że każdy powinien mieć swoje zdanie)
Dom:Slytherin Ranga: Właściciel Pamiętnika Punktów: 100 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 10 Data rejestracji: 03.01.12 Medale: Brak
Uśmiałam się!
Ktoś kto to pisał, ma chyba nie po kolei w głowie! Albo nie przeczytał Harry'ego, tylko jakąś inną książkę. Żaden punkt nie jest logiczny.
Twoje komentarze są genialne
Daję W.
Dom:Gryffindor Ranga: Sześcioroczniak Punktów: 590 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 88 Data rejestracji: 15.11.11 Medale: Brak
CUUDNE! Jak czytałam i rozmawiałam na temat HP dowiedziałałm się na swój temat wiele interesujących rzeczy o których nie maiałam bladego pojęcia.Oto kilka z nich:
-Jestem osobą nie wierząca { chodze regularnie do kościoła},
-Ze jestem sługusem Voldrmorta,
-Ze mam mroczny znak{ to przez moją blizne na lewej ręce}
-Ze wszedzie widze mugoli.{ moja babcia}
-No i że jestem opetana.
Dom:Gryffindor Ranga: Pierwszoroczniak Punktów: 50 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 7 Data rejestracji: 11.07.12 Medale: Brak
hahahhaha
Takich argumentów jeszcze nie widziałam
i końcówka :
"Dlatego bardzo poważnie zastanów się jeśli planujesz zabrać swoje dziecię na ten film, albo kupisz mu tę książkę"
Rekord OnLine: 5422
Data rekordu:
10 September 2024 23:44
"Hogsmeade.pl" is in no way affiliated with the copyright owners of "Harry Potter", including J.K. Rowling, Warner Bros., Bloomsbury, Scholastic and Media Rodzina.